A 13. emelet

Bakancslistához adom
The Thirteenth Floor
amerikai sci-fi kalandfilm, 96 perc, 1999

Értékelés:

133 szavazatból
Szerinted?

Douglas Hall egy szoftverfejlesztő cégnél dolgozik LA-ben, a vállalat toronyházának 13. emeletén. Kollégájával ajtót nyit egy csodálatos világra, megalkotják a város?30-as évekbeli virtuális világát. Amikor a titkos projekt vezetőjét meggyilkolják, Douglas lesz az első számú gyanúsított. Közben felbukkan a szép és titokzatos lány, aki azt állítja, az áldozat lánya. Douglas teljesen Jane hatása alá kerül, összemosódik a képzelet és a valóság. Hogy kiderítse, mi történt, a virtuális múltba kell utaznia.
Forgalmazó: InterCom

Stáblista:

Szereplők

Douglas Hall/John Ferguson/David
Jane Fuller/Natasha Molinaro
Whitney/Ashton
Hannon Fuller/Grierson
Larry McBain nyomozó
Zev Bernstein

Hozzászólások

Szerinted?
rockit 2022 szept. 07. - 23:24:03

Kár hogy nem úgy ér véget, hogy 2024-ben halad az országúton. Egyébként én ellenőriztem, egyszer körberepültem a földet. :D


8/10
nick név 2022 febr. 17. - 19:05:00 8/10 Előzmény tesz-vesz
-- helyenként spojleres lehet --

,,mit hagytam figyelmen kívül?'' Egyrészt azt hagytad figyelmen kívül állandóan, hogy lehet másképpen is értelmezni a darabot mint ahogyan te tetted, amikor pedig ennek fényében nekem igyekeztél ellentmondani, mindig a saját elméletedre hivatkoztál. Ennek nyilván nincs értelme, hiszen parttalan. Másfelől azt a nem kifejezetten sok kérdést, amit feltettem:
(ez itt a kérdésem, amit nem válaszoltál meg, pedig mindent elolvastál, hát ilyet) Nem kell ezt vallanod, de ez is egy értelmezés. Vagy hogy van, ott ér ez a metafora, mert szájbarágósabb, itt meg nem? (és itt ér véget)
Nem egy kérdésedre válaszoltam, amíg nem ment félre a beszélgetés voltam olyan nyitott, hogy nagyjából mindegyikre, amelyik írás közben az eszemben volt. Ezt a részemről eszmecserének tudom nevezni, egy idő után persze már nem tudtam a körülmények miatt. Olvasd vissza, hogy hány kérdésre válaszoltam. Amennyiben még maradt benned kérdés, írd le és ne megszámozatlan hozzászólásokra utalj.
Bizonyára nem tetszik, de ha indokoltnak látom, akkor természetesen reflektálok a felmerülő viszontagságokra a kommunikációban. Úgy tűnik mindketten zavarosnak találjuk a másikat, csak kicsit más okból. Azért arra kíváncsi lennék, hogy a külső szemlélő számára kié a hosszabb és kié a ténylegesen zavarosabb megfogalmazás.
Az, hogy szeretek-e írni, megint csak irreleváns ebből a szempontból, de az biztos, hogy én veled ellentétben nem pazarlok arra a mondatokat, hogy külön beszólogathassak neked... Pedig milyen könnyű lenne.
A Mátrixban nem másolnak minden tudatot, de másolnak tudatokat, Neo és Trinity is így vált élővé a haláluk után, szóval. Én is írhatnám, hogy ezek szerint nem ismered a Mátrixot, butaság, bla-bla-bla, haladjunk.
A sci-fi pont nem olyan műfaj, hogy de az elméletnek működnie kell a gyakorlatban, mivel fantáziavilág, fikció. A lényeg az, hogy a saját világában legyen koherens.
Sorrendben haladok a bekezdések szerint, tehát a párosítás nem fog problémát okozni:
A ,,felsőbbrendű'' világról szinte semmit nem tudunk meg. Mit tudunk meg, mitől kétségtelenül a végső? Az idő nem megszűnik létezni, hanem relatív lesz. Bár nyilván a valóságos időérzékünk is relatív. Másképpen, miért is szűnne meg az idő létezni?
A kérdés, hogy a fundamentumot miképpen értelmezzük... És itt visszatérünk az egyéni hitbeli/világszemléleti felfogás világához.
Nem gondolom, hogy hitbéli/filozófiai kérdésekre olyan területtől kell válaszokat várnunk, amely nem képes rá választ adni. Ahogy minden, úgy a tudományos értelmezések, narratívák is változnak az idővel, illetve a funkciója is más. A sebészet egy fontos tudományág, mégsem azzal gyógyítják a depressziót.
7/10
offtopic
tesz-vesz 2022 febr. 16. - 23:19:37 7/10 Előzmény nick név
mivel nem válaszoltál a kérdéseimre, ezért hogy hívhatod ezt eszmecserének!? HOGY?!

a 71-es kommentem végén mondtam, hogy valóban van

ez a szál (3 világ), amiben igazad van, de ez nem olyan nagy ügy, és a film nem lovagol el maja-fátyolban a szivárványon, hanem két lábbal a földön marad.

mit hagytam figyelmen kívül? mit kérdeztél, amire nem válaszoltam? mindent olvastam ugyanis. mindent megértettem.
szerettem volna ha te a kérdéseimre válaszolsz.

a Mátrixban nem másolják a tudatokat, rá van kötve egy szerverre, és egy szoftver környezetet, világot, természeti törvényeket szimulál és hálózatot alakít ki a többi felhasználóval.ezekszerint nem ismered a másolás szó jelentését. másolás úgy merült fel, hogy mindenki a maga testébe képes csak belelépni. ergó amibe belelép test tudata másolt lenne-e? kizárt. legalábbis a 30-as évekbeni világban.
a főszereplő TEHÁT NEM olyan mint a mátrixban lévők!

látom szeretsz írni, csak neked még felesleges.

"Számomra egy programnak nincs lelke"
számomra sincsen. jelenleg.

és akkor most melyik volt a válaszod a kérdésemre? légyszi számozd már be te is , és hagyd a felesleges ömlengést és sallangokat, nagyon fárasztó. rakjál több entert, több bekezdést.
szerinted akkor nincs egy olyan világ, ahonnan kiindundultak?

mégiscsak be kell másolnom a kérdéseket újra, mert nagyon zavaros vagy.

te úgy látom nem gondolsz bele abba, hogy egy elméletnek a gyakorlatban is működőképesnek kellene lennie. ha nem működik, felesleges elméletieskedni.

ebben a filmben a felsőbbrendűbb világ tehát joggal mindig eggyel modernebb, nem gondolod hogyha ez végtelen (...), akkor az idő megszűnik létezni? miért nem lehet elfogadni a valóságot? (1. kérdés )

hisz azért csak kell lenni egy valóságnak, ahonnan kiindulunk, nem? (2. kérdés)
semmi értelme nincs a felvetésednek. a végtelen regresszió egy érvelési hiba. az agy hibás működését jelzi.
nem gondolod hogy a maja fátyladnak kell adni egy tudományos keretet is, amelyben elfogadható a létezése? (3. kérdés)



8/10
nick név 2022 febr. 14. - 20:28:16 8/10 Előzmény tesz-vesz
-- helyenként spojleres lehet --

Ez nem arról szól, hogy kinek van igaza, ez egy vélemény/eszmecsere lenne, de a korábbi hozzászólásaid alapján úgy tűnik, téged a másik véleményében is a magad igaza érdekel, nem megismerni akarod azt, hanem legyőzni. De ezek ízlések és világnézetek részben.
Ne is haragudj, de ott indulunk, hogy reagáltál a hozzászólásomra és én elmondtam, hogy alapvetően miért gondolom úgy, majd ezt követően többször figyelmen kívül hagytad amit írtam, úgy csináltál, mint aki nem érti és elkezdted demonstrálni, hogy hülyének nézed a másikat, a stílusod hagyott kívánnivalót maga után.
Alapvető tévedésben vagy, ha azt gondolod, hogy ez egy kérdezz-felelek szituáció, vagy legyen kölcsönösség, vagy ne legyen semmi. Ha alapvető pontokat a mondandómban nem vagy hajlandó elfogadni, akkor nincs értelme beszélgetnünk. Ha az a célod, hogy bizonyítsd magadnak, hogy a te értelmezésed érvényesebb és meg kell cáfolni a másik gondolatát, akkor megint rossz úton járunk, de legalább ne a másiktól várd el, hogy bizonyítson, kényelmes pozíció. Ha csak annyit mondasz, hogy az elsődleges értelmezés igaz egyedül (nem pedig azt, hogy lehet igaz szintén), mert neked az jobban tetszik, a kereszténységre hivatkozva cáfolnád a buddhizmust, vagy a rokokóra a manierizmust, megint felesleges beszélgetnünk.
A tudatok másolásáról, ha nem csak és kizárólag a primer réteget nézzük, akkor itt nem problematikusabb a tudatok másolása, mint a Mátrix programban. De ugye én nem pusztán programokban gondolkozom.
A főszereplő átvitt értelemben egy programozott társadalmi lény, akár a Mátrixban a program foglyai. Nem kell ezt vallanod, de ez is egy értelmezés. Vagy hogy van, ott ér ez a metafora, mert szájbarágósabb, itt meg nem? Kontextus, asszociáció, a programozás megfelel a társadalom szabályzó jellegének, a normák bonyolult, de nem tökéletes rendszerének. A hangya-ember viszonylatban talán kevés hasonlóságot ad a társadalmi kifejezés, mivel a társadalmiságuk is egészen más, más kontextusban élnek, más normák szerint. A sültekhez forróságra van szükség, egy hajtómű üzemi hőfokon meglehetősen forró, mégsem ott csinálják a sülteket, talán érthető.
A programként bemutatott főszereplő pont annyira emberi a filmben, mint a nő, semmivel sem kevesebb. Lehet, hogy nincs lelkiismerete, de pont ugyanezen az alapon lehet, hogy a nőnek sincs lelkiismerete, ugyanannyira lehet mindkettőnek, mint egyiknek sem, a saját perspektívájából mind a kettő emberi és itt visszatérünk a megjelenő fraktál motívumhoz. A perspektíva határozza meg a filmben, hogy ki mennyire tartja magát a legfelsőbb valóságban élőnek és mivel nincs lezárva a film, bőven enged lehetőséget arra, hogy az értelmezés továbbgörgesse a rétegek számát. Ha úgy tetszik a nő tudata a pillanatban erősebb, mert tisztában van vele, hogy a főszereplő szintje felett van még világ, a férfi pedig mikor rájön erre kilép az addigi sajátjából. Ez viszont nem zárja ki, hogy a nő világa felett ne lehetne újabb és újabb szint és ugye ismerve a férfi világát...
Az MI, mint komplex program koncepció a filmekben alapvetően egy fantáziaelem a sok közül, az adott alkotás világában pedig semmivel sem valósabb/érvényesebb pont, mint a fraktál-jelleg. Csak az előbbi inkább egy "vagy úgy lesz, vagy nem a csodásan fejlődő világunkban", részint vágyálom-fantázia, a másik pedig egy filozofikusabb elméleti sík, ami hozzám közelebb áll. Én elhiszem, hogy neked az egy komplex program és úgy rendben van, nekem viszont kevés. Számomra egy programnak nincs lelke és az én értelmezésemben a nőnek is és a férfinek is van, hiszen a hájtech máz csak a díszlet, nem a tartalom.
Az értelmezésed szerint a filmkészítők töketlensége, szerintem pedig a filmkészítők elég világos jelzése, hogy a világok végteleníthetőek, a jelentőségük viszonylagos, a bennük szereplő karakterekkel együtt.
7/10
offtopic
tesz-vesz 2022 febr. 14. - 14:15:51 7/10 Előzmény nick név
SPOILER!

te elbeszélsz mellettem, én meg rád reagáltam. pontosan leírtam azokat a gondolatokat, érveket, amikre te még mindig nem reagáltál:
febr. 12. 10:43:24 a 78. számú kommentemben.


te nem fejted ki a gondolataidat, te ködszúrkálsz és köldöknézegetően sznob vagy. már bocsánat.
ha reagáltál volna a kérdéseimre, akkor esetleg mondhattuk volna azt, hogy kifejted a gondolataidat. Arany Jánosi gondolta a fene a többi réteg, amit BELEMAGYARÁZOLZ, bele konfabulálsz a filmbe. egy olyan mesét szősz köré ami csak a fejedben létezik.


"A főszereplő is egy MI-szerű ember (a társadalmi lény [de hát az ott egy program, hát csak szimulációs, nem lehet ember..."
akkor a hangya is ember, mert társadalomban él? a főszereplő egy program. amit emberi tulajdonságokkal ruháztak fel. te azt látod, hogy emberi képe van, de honnan tudod hogy van lelkiismerete? azt is lehet mímelni. és eljátszani. a főszereplő egy bot. a 30-as évekbeni embereket biztos, hogy senkiről se mintázták, hisz elég sok embert kellett volna akkor leképzetni, miközben ez egy szigorúan titkos projekt volt.

ennélfogva a filmalkotók tökéletlensége hogy a főszereplőknek is csinálnak egy alteregót a másik világban. mert nem másolhatták le többszázezer ember tudatát!

a komplex program, az már mesterséges intelligencia, nem tablet. erről írtam, csak nem reagáltál rá. van önálló tudata.



a vita lényege, hogy valakinek nincs igaza, és azért nincs igaza egy ponton túl, mert a személyisége megakadályozza, hogy elfogadja a valóságot, ezért kell minden vitában ahol a tényleges lényegre térünk "személyeskedni" is, persze nem úgy, mint a kocsmában, hanem pszichológiai szinten.

tényleg be kell másolnom újra a 78-as hozzászólásomat hogy a kérdéseimre válaszolj?
8/10
nick név 2022 febr. 12. - 19:12:58 8/10 Előzmény tesz-vesz
-- spojleres lehet --

Most jön az a pillanat, amikor már végérvényesen elkezdünk elbeszélni egymás mellett.
Részletesebben fejtem ki, hogy miért gondolom azt, amit, alapesetben nem ismétlek, csak ha úgy érzem, hogy valaki tettetett értetlenséget mutat, mert nem akarja elfogadni a másik érvelését, de mellé a sajátját megspórolja. A retorikai fogások nem relevánsak, inkább érvelj. Az nem érv, hogy egyszerűen kinyilatkoztatsz, minősítgetsz, vezess le logikailag valamit, ha már a másik véleményével akarsz vitatkozni.
A pontosság kedvéért, ha már ilyen irányba ment el részedről ez az eszmecsere, ennek a filmnek több rétege is van, mint már esett róla szó. Ha te csak az elsődlegeset vagy hajlandó értelmezni, mert hát az látszik és kész, az a te dolgod, de én ettől még a többi vonatkozását is figyelembe veszem. Az allegória így működik. A főszereplő is egy MI-szerű ember (a társadalmi lény [de hát az ott egy program, hát csak szimulációs, nem lehet ember...]), aki ebben az allegorikus világban kilép a maga világából. Ha valóban csak egy program volna, akkor nagyjából tabletként folytathatná a pályafutását az általad végsőnek tekintett szinten. Sci-fi szoftverek, valóságok közötti utazások, ez a film nem feltétlenül a megfogható valóságról szól.
Az, hogy szeretem-e teljesen mindegy, a Maja-fátyol kifejezés azért fontos, mert leírja, hogy a harmadik szint is bőven lehet szimuláció, de ezt valószínűleg értetted is, csak ugye nem akartad elfogadni. Persze senki nem kötelez arra, hogy az én véleményemet sajátítsd el, megfér egymás mellet két eltérő felfogás, viszont az egyet nem értés fényében nem kellene átesni a ló túlsó oldalára, ha jól emlékszem én nem kezdtem el degradálni az eddigi hozzászólásaidat, pedig ha akartam volna lett volna rá alkalmam, csak ugye most véleményekről beszélgetünk, ha egy mód van rá értelmesen. Szerinted kell ott lennie végső valóságnak, szerintem meg pont nem.
És akkor gyakorlom a gesztust, a filmmel kapcsolatos véleményed minősítése nélkül teszek pontot erre a hozzászólásra is.
7/10
tesz-vesz 2022 febr. 12. - 17:59:57 7/10 Előzmény nick név
SPOILER

csak magadat ismétled, most ismételjem meg én is az előző kommentem? kérdőjellel jelöltem a gyengébbek kedvéért, hogy mire kellett volna reagálni. neked most ez nem sikerült.

értem én hogy szereted ezt a maja-fátyol szót, de mi a relevanciája? tekintve hogy érvként használod:
"Ha a valóság a Maja-fátyol, akkor nincs egy tökéletesen végső, mindent felülíró valóság"
szerintem te nem is láttad ezt a filmet... van valóság. kell lennie. ezért felesleges végtelen spirálban elszédülni. leírtam. a történet valós szoftereken alapul, nem maya istenség fátylain.

"nem azokról a sci-fi MI-kről volt szó, amelyek emberszerűek,
hanem azokról a programozott emberekről, amelyek MI-szerűek."

miről beszélsz? nyomokban legyenek már koherensek a mondataid. a főszereplő

egy program!


8/10
nick név 2022 febr. 12. - 11:04:07 8/10 Előzmény tesz-vesz
-- spojleres lehet --

A harmadik szint is ugyanúgy lehet egy virtuális valóság, mint az előző kettő. Mert a nőnek az az érzékelése, hogy az ő világa a legfelső, ahogy a főszereplőnek is az volt a film végéig. Tehát rettentően könnyen elképzelhető, hogy a nő szimulált világában is már szimuláltak egy világot, amelyben most először sikerült szimulált világot alkotni.
Ez a film sokkal inkább szellemi, filozófiai szempontból közelít, mint materialista aspektusból, valahogy át kell adni a kor emberének ezt a témát és ma ez a legkézenfekvőbb terület erre.
A darabban nem azokról a sci-fi MI-kről volt szó, amelyek emberszerűek, hanem azokról a programozott emberekről, amelyek MI-szerűek.
Ha a valóság a Maja-fátyol, akkor nincs egy tökéletesen végső, mindent felülíró valóság.
7/10
tesz-vesz 2022 febr. 12. - 10:43:24 7/10 Előzmény nick név
pedig elég kicsi a valószínűsége, hogy

annyi tökéletes alsóbb rangú világot alkossanak, tekintve hogy ma még egy sincs. elmondta, több ezret hoztak létre, és csak egy szimulált világban alkottak még egy szimulált világot a szimulált programok kik önálló tudattal bírnak. ne játsszuk már meg azt, hogy gyerekjáték lenne valódi emberi tudatok, tehát Mesterséges Intelligenciák százezreit, millióit létrehozni és futtatni egymás mellett úgy, hogy ma még egyet sem tudunk. ez nem a harry potter, hanem egy tudományos igényességű mű.

ebben a filmben a felsőbbrendűbb világ tehát joggal mindig eggyel modernebb, nem gondolod hogyha ez végtelen (...), akkor az idő megszűnik létezni? miért nem lehet elfogadni a valóságot?

hisz azért csak kell lenni egy valóságnak, ahonnan kiindulunk, nem? semmi értelme nincs a felvetésednek.
a végtelen regresszió egy érvelési hiba.


az agy hibás működését jelzi.
8/10
nick név 2022 febr. 12. - 10:16:16 8/10 Előzmény tesz-vesz
-- spojlerel lehet --

Nem gondolom, hogy a film állította volna azt (egy belezárt szereplője tette), inkább ellenkezőleg utalt, a főszereplő nagyon sokáig nem volt tisztában a dimenziójuk természetével, még a film végén is fedezte fel azt a környezetet, amiben létezett. Tágította. És ha ez rá igaz, akkor a nőre is pont igaz lehet, hiszen csak a kiindulási rétegek tértek el, a közeg egyetemesen vonatkozott mindenkire. Ami nem is feltétlenül egy terület, hanem egy logikai megnyilvánulás. A fraktál-jelleg a darab közepén is megnyilvánult és továbbvíve ezt a logikai ívet nyilván nem is ér véget a harmadik világnál.
Ez a szép ebben a filmben, hogy nyitott a vége és az ember bizonyos értelmezési keretek között azt gondol róla, amit jónak, igaznak vél és úgyis érvényes maradhat. Én kifejezetten szeretem az ilyen kreatív, valamelyest intuitív alkotói megnyilvánulásokat.
Egyébként ebben nem kell egyetértenünk, nem akarlak meggyőzni, viszont ez a véleményem, amit igaznak gondolok és ettől még nem tekintem sznoboskodásnak.

Bizonyos szavakat sokrétűen használunk, nyilván értetted, hogy a dimenzió a világ megfelelője a szóhasználatomban, a párhuzamos dimenziók kifejezés sem a vertikális és a horizontális síkok viszonyát fejezik ki.
7/10
tesz-vesz 2022 febr. 12. - 10:13:27 7/10 Előzmény Újvállalkozó
és el is hitt mindent a rendőr kapásból? fura.
7/10
offtopic
tesz-vesz 2022 febr. 12. - 10:12:13 7/10 Előzmény tea477
logikátlanságokat beszélsz. nagyon egyszerűek ezek a dolgok ugye? borzalmasan egyszerű, a mai napig kivitelezhetetlen a mai technológiával , de tényleg borzalmasan egyszerű lehet a

teljes érzékszervünk megcsalatása. a program meg programon belül fut csak.


7/10
tesz-vesz 2022 febr. 12. - 10:01:59 7/10 Előzmény Oolong
szerintem a stúdiók között kiszivárgott a Mátrix-forgatókönyv Warner Brothers-terve, és a nagy stúdió, a Columbia meg akarta előzni őket a kiadással, elrontva a mókájukat. ezért vagy leporoltak egy forgatókönyv tervet a könyvről, vagy gyorsan összedobtak valamit a könyv alapján, mert eszükbe jutott, hogy ilyen is van.
7/10
tesz-vesz 2022 febr. 12. - 09:50:30 7/10 Előzmény nick név
de. a film azt állította,

hogy az a végső valóság. hiszen több ezer világot alkottak, de csak ebben az egyben alkottak még egy szimulált világot. (annak a valós világnak nem voltak határai sem. nem gondolod hogy ha két világnak nincs határa, csak a város végén, akkor a valós világban is csak a várost alkotják meg? de ezt már nem akarom veled megbeszélni, mert tudom mit reagálnál rá a te agyaddal.)



túlgondoltad. kevesebb iskolával lehet tovább jutottál volna. már bocs, de kicsit sznoboskodsz, nem?
elmondtam, hogy miért korlátoltabb és miért képtelenség ez a film, mint a Mátrix 1, nem akarom ismételni.
8/10
nick név 2022 febr. 12. - 09:43:35 8/10 Előzmény tesz-vesz
-- spojleres lehet --

Nézd, egyfelől csak a Mátrix világában, szabályrendszerében képtelenség az, hogy egy személy a valóságba kerüljön élőként a virtuális/szimulált/más világbeli halála után. Másfelől pedig a film nem állította, hogy az a végső valóság, csupán arra utalt, hogy van még egy szint az addigiak felett/alatt. És ebből az is következik, hogy könnyen lehet, hogy nem csak három világ van, illetve, hogy a világok sem többek, mint Maja-fátylak, az összes. Itt nincsenek végső világbeli gépek és antagonisztikus háborúk, az entitás van és a - belső - világai. A 13. emelet szimbolikusabb, a Mátrix inkább direktebb és bizonyos szempontból korlátoltabb.
A Mátrix 4-ben sok mindent pedzegetnek, csak úgy, abban a formában kár érte.
7/10
tesz-vesz 2022 febr. 12. - 09:27:59 7/10 Előzmény nick név
olvasd már el légyszi, az előző kommentemet, a végén nem tovább megy, hanem teljes képtelenséget állít! gyermeteg, primitív a vége. ezt te okosnak és továbbgondolásnak mondod... nem engem minősít.
persze ilyen már a mátrix 3-ban is volt, de a mátrix 1 sokkal okosabb .

A mátrix is 3D-ben van, amit te két dimenziónak hívsz, az két világ,

most a három világtól ez nem lesz okosabb


[/spoiler]

a lenti okok miatt is, meg amúgy is. amúgy a mátrix 4-ben a számítógépes játékban pedzegetik ezt , csak sajnos nem volt elég sütnivaló kifejteni, és kidolgozni, simán behozhatták volna. és máris okosabb lett volna a 4.rész, ebben igazad van.
8/10
nick név 2022 febr. 12. - 09:16:26 8/10 Előzmény tesz-vesz
A Mátrix két dimenzióban cikázik, a második epizódtól pedig egyre inkább a nyers valóságra - az ottani végső határra - helyezi a hangsúlyt. A 13. emelet ennél tovább megy, ha a legutolsó jelenetét nézed. Nem kifejezetten a mondataiban, hanem a világában filozofikusabb.
7/10
tesz-vesz 2022 febr. 12. - 09:09:04 7/10 Előzmény sflkjs
amikor a csaj felhívta a rendőrt már régen késő, előbb kellett volna gondolkozni a film történetén...
7/10
tesz-vesz 2022 febr. 12. - 09:04:09 7/10 Előzmény nick név
pont hogy nincs nincs tovább gondolva. a Mátrix kidolgozottabb
7/10
tesz-vesz 2022 febr. 12. - 09:02:31 7/10
egész jó kis film volt. jó, hogy nincs a szánkba rágva és már a film közepétől rájöhet az ember a történetre. ezt nagyon okosan vezetik fel. ezért élmény a film. érdekes, hogy a Mátrixszal egy időben került ki, itt valaki lopott valakitől, a Mátrix világa koherensebb és kidolgozottabb, ott pl létezik olyan hogy turizmus. hát igen, jobb a határokat fizikailag is meghúzni az 1990-es években, pl a Kármán-vonallal, és akkor soha nem derül ki semmi.

mondjuk teljes képtelenség, hogy egy szimulált világban

ugyanúgy, ugyanolyan módszerrel véletlenszerűen rájönnek a szimulált világ működési elvére, tehát hogy ha meghalsz, akkor a képzelt én átkerül a valódi testre. a két képzelt világ között még oké, de a valódi hús-vér emberbe már nagyon nem. ami csak bonyolult programok halmaza, átkerülhet a valódi agyra, mintha csak a mikrocsipp szilícium elemén az áramkör, és az idegsejteken a neuron ugyanúgy ugyanolyan formában működne, kissé gyermeteg elképzelés ez.
és miért kéne "dns-ben" megegyező emberekbe bújni egy szimulált világban? akárki lehetsz, akármikor generálhatsz egy külsőt, 3D-skint magadnak, amit megtöltesz tartalommal.

ezért mondom, hogy a Mátrix ezt is okosabban húzta meg.
Összes hozzászólás