Színház

Három Nővér Gyakorlatok

színmű, magyar, 2013.

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?

Az idén negyedéves Marton-Hegedűs-Forgács osztály tavalyi mesterségvizsgája Csehov drámájának fejezeteit dolgozza fel váltakozó szereposztásban. Ez - a Marton Lászlóval közös munkafolyamat - egyben előkészítő fázisa is volt az osztály 2014 januárjára meghirdetett Vízkereszt bemutatójának, amelyet a Pesti Színház tűz műsorára.

A(z) Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE) előadása

Bemutató időpontja:

Stáblista:

Hozzászólások

9/10
FElepHánt 2013 nov. 16. - 16:02:49 9/10
FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál www.toptipp.hu
HÁROM NÕVÉR GYAKORLATOK Marton László Ódry Színpad
Valóban gyakorlatok: szerepcserék, egyes jelenetek többször is, több nyelven, több stílusban. A zongoránál Bach Kata, trombitán Tóth Janó kezd, a kedves társaság ómagyar slágert dünnyög. Mészáros Blanka mosolygós, csupa hit Irinája rövidesen munkába fásult kiábrándultságba fordul. A szomszéd szobában Janka Barnabás orvosa dörmög, a nagyreményû Andrej bátyó hegedûjét nyúzza. Tóth András magas polcra emelve szövögeti szerelmi álmait. Mása és Tuzenbach szerelmi jelenete, Zsigmond Emõke és Vecsei Miklós Hasi átszellemülten ábrándos tétovaságával, poétikus szférákba emelkedik.
A csipkelõdõ Szoljonyint Csapó Attila, a nõjét konzekvensen imádó tanárt Zoltán Áron jeleníti meg hatásosan, lendületes antréja ifj.Vidnyánszky Attilá-t egybõl a történés gyújtópontjába helyezi. Peng a gitár, sóhajtozik a líra, a vágyakozó "Moszkva!, Moszkva!" -kiáltások romantizálják a légkört. Az együttes egyaránt hitelesen játszik a komikum, a drámaiság és a melankolikus beletörõdés húrjain, a szerepváltások magától értetõdõ természetességgel történnek.
Elõször Bach Kata játssza a még félszeg Natasát, majd Zsigmond Emõke brillíroz mindenen átgázoló, agresszív betolakodóként, végül, kalapos dámaként Szabó Erika teljesíti ki a háromlépcsõs jellemrajzot. Van, aki végig megõrzi szerepét: Zoltán Áron, nemes eszközökkel állítja elénk Kuligin szánni valóan szerethetõ, tragikomikus figuráját. Az Ocsi csornaja után, ifj. Vidnyánszky Attila még egyszer orosz nyelvre vált, Szoljonyin szerelmi vallomását brutális letámadássá fokozza, elementáris erõvel mutatva meg a csehovi felszín alatt izzó fojtott indulatokat.
Marton László pedagógiai, rendezõi munkája máris érett gyümölcsöket terem, hát még ha a végleges forma is megteremtõdik majdand a Pesti Színházban! Megérdemelné ezt a sorsot a fékezhetetlen sodrású Vízkereszt is, amely elvitathatatlanul bizonyította az álom-osztály szikrázó tehetségét!