Birdman és a dobok

Az idei Oscar-gála nagy nyertese Alejandro González Iñárritu bizarr vígjátéka volt, a Birdman, amelynek minden részlete páratlan, így még a díjátadó előtt igazán különleges vetítést is tartottak belőle.

Tény, hogy az idei, immár 87. Oscar-gála legnagyobb nyertese a Birdman volt, ahogy azt sejteni lehet. A film ugyanis eleve az egyik legesélyesebb versenyző volt: kilenc Oscarra jelölték és számtalan más díjat kapott eddig. Persze kilenc nominációval indult az Amerikai mesterlövész is, de végül csak csak egyet vitt haza, míg Alejandro González Iñárritu filmje meg is nyerte a legfontosabb kategóriákat – ez lett  a legjobb film, Iñárritu a legjobb rendező, a film megkapta a legjobb eredeti forgatókönyv és a legjobb fényképezés díját is – igaz, mindhárom jelölt színész üres kézzel ment haza. Talán az is segített a győzelemben, hogy a Birdman remek médiakampányt folytatott a díjért, aminek része volt, hogy Michael Keaton, a Birdman főszereplője a film szintén legendássá vált (és Oscar-jelölt) zeneszerzőjével, Antonio Sanchezzel szervezett különleges Birdman-vetítést. Az egy snittből álló színházi vígjátékot ugyanis végig egy vad dobszóló kíséri. A Los Angeles-i ACE moziban zene nélkül vetítették le a filmet: Antonio Sanchez egy hatalmas dobfelszerelés és egy kis monitor segítségével élőben dobolt a képek alá; körülbelül abban a szellemben, ahogy a némafilmek korában a vászon alá telepedett mozizongorista kísérte helyben a műsort. Az első vetítés olyan sikeres volt, hogy a szervezők újabb dobos-filmes előadásokat terveznek: és mivel vasárnap a film négy Oscar-díjat nyert, egész biztosak lehetnek a teltházban.