Szívörvény

Eredeti forgatókönyv nélkül még lehet filmet csinálni. Huszadszor is elő lehet adni egy történetet sikerrel, feltéve, ha a huszadik jobb, mint a többi.
A Szívörvény azonban nem vetekedhet elődjével, a nem olyan régen bemutatott Zuhanással, ahol Harrison Ford és Kristin Scott Thomas találtak egymásra egy repülőgép szerencsétlenség árnyékában. Pedig igazán nem lett volna nehéz túlszárnyalni, miután a Zuhanás csúnyán elhasalt a mozikban, a nézőknek valahogy kevés volt a szórakozáshoz a két sztár látványa. Tehát a feladat nem is volt olyan nehéz, ha csak nem az alapgondolattal van a baj, vagyis, hogy egy ilyen véletlenszerű megmenekülés, és egymásra találás a szerencsétlenségben eleve kudarcra ítéltetett. Mindenesetre a Szívörvény rendezője, Don Ross ennek a gondolatnak a lehetőségét nyilván figyelmen kívül hagyta, és egy fiatalabb szereplőgárdával próbálkozott. Talán azt remélte, hogy a fiatal közönség jobban vevő lesz a sztorira, ha saját sztárjaival láthatja.
A szereplőkkel nincs is baj, Gwyneth Paltrow és Ben Affleck szép párt alkotnak, tehetségüket azonban más filmben kénytelenek kamatoztatni, mivel a forgatókönyv megírásakor megfeledkeztek a karakterek kidolgozásáról. Arról nem is beszélve, hogy a történet semmivel nem lett jobb elődjénél, az egész továbbra is sántít. A kiindulópont ismét a repülőtér, ahol Buddy nagylelkűségében és egy szőke lédi kedvéért odaadja a jegyét Gregnek, aki kedveséhez, illetve családjához siet haza az ünnepekre. A gép azonban alig tíz percen belül lezuhan, Greg meghal, Buddy pedig összeomlik, hiszen helyette, vagy miatta halt meg valaki. A gyötrő lelkiismerettől megszabadulni vágyó Buddy előbb az italban keresi a feledést, ahol nem találja, ezért inkább folytatja megkezdett karrierjét a reklámszakmában.
De, hogy a szálak ne maradjanak elvarratlanul, s adjuk meg a léleknek azt, ami jár, Buddy felkeresi Greg megözvegyült családját. A gyerekeit most már egyedül nevelő Abby hamar kap az alkalmon, meghódítja Buddyt, aki az eredeti tervtől eltérve mégsem mondja el, ki is ő valójában, és miért jött. A titkok persze utóbb mindig kitudódnak, ez az élet egyik legkellemetlenebb törvénye, plussz a feszültséghez is szükség van egy kis drámára. Természetesen minden balul üt ki, de csak azért, hogy a végén újra átélhesse a néző a katarzist, amikor is a sötét, komor felhők közül előbukkan újra a sápadt nap.