Beégett a Netflix Cannes-ban

A Netflix az Okja című filmtől azt várja, hogy a hagyományos mozis cégekkel egyenrangú félként ismerjék el őket. Cannes-ban ez egyelőre nem fog összejönni.

A Netflix az első nagy pofont a Cannes-i Filmfesztivál megnyitóján kapta személyesen Pedro Almodóvartól, a fesztivál zsűrielnökétől, aki azt mondta, hogy szerinte azokat a filmeket, melyek nem rendelkeznek filmforgalmazóval, eleve nem kellene figyelembe venni a fődíjra érdemes filmek kiválasztásánál.

Erre jött még rá a régen várt Netflixes film, az Okja első vetítésén történt baki, amire a cannes-i közönség huhogással és kifütyüléssel reagált, pláne, amikor a Netflix logója felvillant a vásznon - írta meg az Independent. Az történt ugyanis, hogy hibás méretarányban kezdték vetíteni a filmet, aminek eredményeképp a kép felső harmada egyszerűen levágódott a filmvászonról. A közönség öt percen keresztül hangoskodott – az ott lévők egy épp kibontakozóban lévő börtönlázadáséhoz hasonlították a hangulatot - , mire végre leállították a vetítést, és orvosolták a problémát. Pont ez a film nem érdemelte volna meg a közönség megvetését. A trailert látva egy nagyszerű, helyenként szürreális mozi lehet Tilda Swintonnal az egyik főbb szerepben.


A Joon-ho Bong és Jon Ronson forgatókönyvéből született Okja egy fiatal lány, Mija történetét meséli el. A lány egy dél-koreai erdőben él hatalmas háziállatával, Okjával, akit felelősségteljesen és szeretőn gondoz. Megjelenik azonban a vállalati kapitalizmus réme egy bizonyos Mirando Corporation képében, és elviszik Miját és Okját New Yorkba, ahol a cég számító főnökének, Lucy Mirandónak (Tilda Swinton) piszkos tervei vannak Okjával.