Mária Magdolna

Bakancslistához adom
Mary
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott amerikai-olasz-francia filmdráma, 83 perc, 2005

Értékelés:

13 szavazatból
Szerinted?

Abel Ferrara kinyilatkoztató filmjében a független író-rendező Tony Childress (Matthew Modine) filmet forgat Ez az én vérem címmel, melyben magára osztja Jézus Krisztus szerepét, Mária Magdolnát pedig a tehetséges Marie Palesi (Juliette Binoche) alakítja. Minden a legnagyobb rendben folyik egészen a forgatás végéig, amikor is Marie képtelen beletörődni, hogy a történet befejeződött. Ahelyett, hogy Tonyval visszatérne New Yorkba Jeruzsálem felé veszi útját, hogy folytathassa szerepében megkezdett spirituális útját. Egy évvel később Manhattanben Ted Younger (Forest Whitaker) televíziós sztár-újságíró egy héten keresztül Jézus korát és életét veszi górcső alá főműsoridőben. Miközben a műsor hihetetlen nézettséget ér el, ő és felesége (Heather Graham) személyes krízist élnek át, mely lelkileg felkészületlenül éri őket.
Bemutató dátuma: 2006. április 13. Forgalmazó: Best Hollywood

Stáblista:

Díjak és jelölések

  • Velencei Nemzetközi Filmfesztivál

    2005
    Zsűri különdíja: Abel Ferrara
  • Velencei Nemzetközi Filmfesztivál

    2005
    Arany Oroszlán jelölés: Abel Ferrara

Hozzászólások

Szerinted?
8/10
Sailor 2010 jan. 28. - 02:48:23 8/10
sajnos tényleg elszabták: 'a holtat az élõk között' kb,3. percben hangzik el,
elõbb itt olvastam, és csak aztán néztem meg (lehet hogy csak szinkronhiba, most néztem magyarul (TV2 most 'idõben' kezdtek port.hu 0:55 teletext 1:00, és egy után kezdték))
a film amúgy jó, végig fennmarad az ember érdeklõdése, és mindig történik vmi fontos,
ez a rendezést és vágást dicséri.
sajna aki lemarad az elejérõl tényleg fontos részekrõl marad le.
a 451-ben tényleg fejlõdik a karakter, alakul a figura, itt sok különbözõ ember szemszögébõl láthatjuk ugyanazt az eseményt, ugyanazt a történetet, de a személyiségek nemigazán változnak.
aki elgondolkodna a témán, annak ajánlom, aki "habkönnyû" filmet szeretne,mint a fisherking-ben
az nem fog jól szórakozni.
Vágyvillamosa 2010 jan. 27. - 19:32:59
A szereposztásnak az égvilágon semmi köze nincs egy film színvonalához. Nagy színészekkel is lehet egy kalap szar, illetve kevésbé neves színészekkel is lehet nagyon jó, mint ahogy azt számos példa is alátámasztja.
sprinter z 2010 jan. 27. - 14:22:05 Előzmény h.ne
silány? ilyen szereposztással?
citromfagyi 2010 jan. 27. - 13:37:51 Előzmény h.ne
A filmet ugyan (még) nem láttam, de:
Mária Magdolna a sírhoz megy, a (szerinte) halott, ám már feltámadt (tehát élõ!) Jézushoz: a holtak között keresi az élõt! Tehát szó sincs bakiról, bibliai hiteltelenségrõl vagy vallási analfabétizmusról, kedves h.ne!!!
A pontos szöveg egyébként: "Miért keresitek az élõt a halottak között?" (Lk 24,5)
9/10
markas 2009 nov. 13. - 11:13:36 9/10 Előzmény h.ne
Hm, nekem tetszett, érdekes volt és más, mint a...
h.ne 2009 júl. 29. - 20:42:09
A film nagyon silány volt! Egy hatalmas baki az elején mindent elrontott. Amikor az angyal megjelent Mária Magdolnának, akkor nem azt mondta, hogy:" Miért keresed a halottat az élõk között". Hanem azt, hogy: "Miért keresed az élõt a holtak között". Ez hatalmas baki volt. És a rendezõnek tisztában kellett volna a biblia hitelességével lenni. De az is lehet, hogy a szinkronhag vallási analfabéta volt.
gigigelem 2009 júl. 29. - 11:36:43
Lemaradtam az elejérõl:-(
Pakó Erika 2009 júl. 29. - 09:37:52
a filmrõl egy szó sem, csak a szinkronról. Miért?
Laci911 2008 máj. 12. - 17:54:26
Szerintem, ha egy ismert színészt kell leszinkronizálni, feltélenül mérleglni kell azt is, hogy eddig kik szinkronizálták.
mérlegelõ 2008 máj. 12. - 17:51:57
Kojakként valóban Inke Lászlóval vésõdött belénk Savalas, de pl. egy más szerepben nem kell okvetlenül õt /el/várnunk! (Inkét Koncz Gáborra cserélték a Kojakban, s az bizony "keswerû pitula".)
De gondolj csak arra, hogy Funes is egyaránt jó Balázs Péterrel és Haumannal, vagy A. Hopkins sem Sinkó L. "sajátja", mint ahogy itt a fórumon is elismerték - meglepõdéssel - , hogy a "Napok romjai"-ban Reviczky G. adekvát szinkronja! (A sor folytatható: H.Bogartnak a Casablancában kitûnõ magyar hangja volt Kálmán György, de más filmeekben nem õ adta hozzá a szinkront, s nem volt zavaró - a sor még beláthatatlan hosszúságban folytatható!
Laci911 2008 máj. 12. - 17:49:17
Én úgy gondolom, hogyha egy színésznek, vagy színésznõnek állandó magyar hangot választanak az a legtöbb esetben jó megoldás. Ami egyszer bevállt, sõt, még remek és igényes is volt, azt én szívesen hallgatom újra! Meg bevallom õszintén, ah egy színész minden filmjében más hangon szólal meg (akármien jók is a szinkronhangok ), az nagyon fura érzés. Jelen esetben Györgyi Anna nekem jobb választás lett volna, mert biztos vagyok benne, hogy ezt a karaktert is simán meg tudta volna oldani...( mint már sokszor Juliette Binoche magyar hangjaként )
mérlegelõ 2008 máj. 12. - 17:37:11
Nem biztos, hogy a legjobb megoldás "állandó" szinkront társítani valakihez. A magyar szinkronizálás legendás fénykorában sem követték ezt, talán épp ez volt az egyik tényezõje a páratlan igényességnek, színvonalnak.
Ha Neked Györgyi Anna tûnik is a legalkalmasabbanak J.Binoche szinkronaként, azért éppenhogy a szerepek árnyalatainak megfelelõen más is elképzelhetõ - komolyabb s kínosabb kérdés, ha (bárki is legyen az, "nagy név", vagy ismeretlen) egy lélektelen, vagy ügyetlen , vagy illúzióromboló /akusztikájú/ szinkron hátramozdítója lészen a filmes élménynek.
Laci911 2008 máj. 12. - 17:24:52
Juliette Binoche magyar hangja miért nem Györgyi Anna???
:-(((((((((((
10/10
Heathcliff 2008 máj. 12. - 17:01:47 10/10 Előzmény perry
:D Ezt rögtön gondoltam!!
A Fahrenheitrõl: ez sztem maximálisan az amerikai társ. problémáiról, a kultúra haláláról szól. Nagyon ki van hangsúlyozva (lehet, h. csak a regényben), hogy az olvasás elhagyása ÖNKÉNTES folyamat volt (legalábbis eleinte). Bradbury sztem más írásaiban is elég artisztikus, a kultúra pusztulása sokkolja, ami az USA-ban valóban feltûnõen gyorsan megvalósuló jelenség. (Bár inkább talán sose gyökerezett meg túl mélyen). A politikával nem sokat foglalkozik, inkább csak egy általános atomháború rémét lebegteti, gyakorlatilag állandó háttérként, minden általam ismert írásában.
perry 2008 máj. 12. - 12:40:45 Előzmény Hannibal Lecter
Neked így jött le és ez nem baj, a filmek olyanok , hogy ahány nézõ annyi féle értelmezés elfogadás, elutasítás.
Véleményem, senkit sem kell meggyõzni a saját igazunkról, az Õ akarata ellen. hangsúlyozom egy filmnél. :)
Hannibal Lecter 2008 máj. 12. - 10:33:00
Elnézést mindenkitõl akinek tetszett ez a film, de én nem tudok róla jól nyilatkozni. Szerintem a dialógusok voltak erõtlenek és értelmetlenek. Nem volt igazi jelentés vagy értelem a szövegben. Kicsit jobban kellett volna csiszolni, ha csak azt nem akarták közölni velünk, hogy pont nem lehet egyértelmûen közölni Jézust és üzenetét és, hogy mennyire nem találja a világ sem ezt a közös értelmezést. Amikor a rendezõ a vetítõhelységbe zárta magát, az a jelenet nagyon jól sikerült.
perry 2008 máj. 12. - 08:13:56
Az sohasem baj ha véleménykülönbség van köztünk.
Az lenne a baj , ha ezt kulturálatlan módon közölnénk egymással.
Abban tökéletesen egyet értünk, hogy a Fahreinheit 451 /mely a papír gyulladás pontja/
nagyszerû mozi. Bár nekem ott a totalitárius állam és az egyén plasztikus konfliktusa volt az igazán revaláns.
A Mária Magdolnánál pedig írtam , hogy a filmnek ez csak az egyik rétege, számomra.Írtam volna elemzést is, de szerintem az kb. 3 oldalra sikeredett volna.
10/10
Heathcliff 2008 máj. 12. - 03:11:48 10/10 Előzmény perry
Jókat írsz, bár jellemzõ lesz a véleménykülönbségünk itt is. Számomra nem a szerep és a valóság közti különbséget jelentette a film, hanem az erkölcsi nihil, relativizmus és a sziklaszilárd alapra való találás közti folyamat ábrázolását. Azt, hogy aki Jézussal így vagy úgy komolyabban kapcsolatba kerül, azt nagyon könnyen "megfoghatja" örökre. Én is elõször cinikusan fogtam neki az evangéliumok olvasásának - de olyan mélyen megrázott és átalakított, amire nincs emberi kifejezés, ami leginkább kifejezhetné, nem szalonképes. Szóval ezt a folyamatot próbálta érzékeltetni a film, és így nagyobb élményt adott, mélyebb gondolati tartalmat hordozott, mint az általa is cinkelt Passió.
Mint megtérés-sztorit, én csak a Fahrenheit 451-gyel tudom összehasonlítani. Az persze még alaposabban, részletesebben mutatja be egy ember átalakulását, de a maguk nemében mindkettõt jó filmnek tartom.
marie1 2008 máj. 12. - 01:43:13
Pedig nem azé' mondom, de igazán olvashatnák a szerkesztõk a port fórumát. Néhol igazán komoly, megdöbbentõ elemzések, és kritikák is olvashatók. (Pl. ennél a filmnél is perry írása.)Másrészrõl meg talán kiderülne, hogy mire van igény igazán. Akkor nem kerülne szegény Columbo sem éjszakára mindenféle elvetemült akciófilmek után.
Uh, kissé szétoffoltam - sajnálatosan- ennek a filmnek a topicját.
marie1 2008 máj. 12. - 01:23:26
Egyébként azt igazán nem értem, hogy ha nem élõ egyenes mûsor megy, hanem három jól tervezhetõ film este nyolctól, akkor hogyan lehet idõbeli csúszás, ráadásul ekkora? Egyszerûen nem térek magamhoz. Tényleg, hol lehet reklamálni?
Összes hozzászólás