A nyomorultak

Bakancslistához adom
Les Misérables
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott angol zenés dráma, 160 perc, 2012

Értékelés:

295 szavazatból
Szerinted?

A XIX. századi Franciaországban játszódó történet az összetört álmokról, a viszonzatlan szerelemről, a szenvedélyről, az áldozatról és a megváltásról szól - az emberi lélek túlélésének időtlen testamentuma. Jackman alakítja Jean Valjeant, az egykori elítéltet, akit évtizedeken át üldöz a könyörtelen Javert felügyelő (Crowe), miután megszegi a próbaidejét. Amikor Valjean vállalja, hogy gondoskodik Fantine, a munkásnő leányáról, Cosette-ről, az életük örökre megváltozik
Bemutató dátuma: 2012. december 27. Forgalmazó: UIP-Duna Film

Stáblista:

Díjak és jelölések

  • BAFTA-díj

    2013
    Legjobb smink és maszk
  • BAFTA-díj

    2013
    Legjobb látványtervezés: Anna Lynch-Robinson
  • Oscar-díj

    2013
    Legjobb női mellékszereplő: Anne Hathaway
  • BAFTA-díj

    2013
    Legjobb hang
  • Golden Globe-díj

    2013
    Legjobb női mellékszereplő: Anne Hathaway
  • BAFTA-díj

    2013
    Legjobb női mellékszereplő: Anne Hathaway
  • BAFTA-díj

    2013
    Legjobb látványtervezés: Eve Stewart
  • Golden Globe-díj

    2013
    Legjobb színész - zenés film és vígjáték kategória: Hugh Jackman
  • Oscar-díj

    2013
    Legjobb hangkeverés
  • Oscar-díj

    2013
    Legjobb smink és maszk
  • Golden Globe-díj

    2013
    Legjobb film - zenés film és vígjáték kategória
  • Oscar-díj

    2013
    Legjobb látványtervezés jelölés
  • Oscar-díj

    2013
    Legjobb betétdal jelölés: Herbert Kretzmer
  • Oscar-díj

    2013
    Legjobb film jelölés: Cameron Mackintosh
  • Oscar-díj

    2013
    Legjobb betétdal jelölés: Alain Boublil
  • BAFTA-díj

    2013
    Legjobb férfi alakítás jelölés: Hugh Jackman
  • Oscar-díj

    2013
    Legjobb jelmeztervezés jelölés: Paco Delgado
  • Golden Globe-díj

    2013
    Legjobb betétdal jelölés
  • BAFTA-díj

    2013
    Legjobb jelmeztervezés jelölés: Paco Delgado
  • BAFTA-díj

    2013
    Legjobb operatőr jelölés: Danny Cohen
  • BAFTA-díj

    2013
    Legjobb film jelölés
  • BAFTA-díj

    2013
    Legjobb brit film jelölés
  • Oscar-díj

    2013
    Legjobb férfi alakítás jelölés: Hugh Jackman

Hozzászólások

Szerinted?
jozsivagyok 2021 febr. 09. - 20:58:31
Azonnal felismertem Jankót a Katedrálisból. Nekem az egész egy kicsit vontatott, viszont vannak benne jelenetek, zenék, dalszövegek, amik kifejezetten nagyon tetszettek(angolul). Nem szeretem Russel Crowe-t, de itt nagyon jól állt neki Javert szerepe. Nem szeretném értékelni a filmet, mert ez egyéni ízlés kérdése, de ha valaki szereti a drámát és a musicalt, azoknak mindenképp megér egy pillantást.
10/10
ControlAlt 2020 szept. 10. - 13:30:48 10/10
Nem lehet sírás nélkül kibírni.
1/10
csomolungma 2018 ápr. 11. - 08:39:11 1/10
Szornyen untam...nekem szenvedes volt ez a film, nyomorultul :):):)
Edmond Dantes 2017 dec. 28. - 14:36:37
Türelmesen kivártam, ameddig tévében leadják: ez pár napja bekövetkezett. Nem bántam meg: a) hogy megnéztem b) hogy kivártam a tévésugárzást. Bátor vállalkozás volt Victor Hugo szerteágazó regényét musicalbe írni-varázsolni. Romantikus nagyregénybõl romantikus nagymusical készült. A zeneszerzõ Claude-Michel Schönberg egyébként, ha valaki még nem tudná, magyar szülõk Franciaországban született gyermeke. Nekem a dalok közt alig akadt (ha egyáltalán akadt) ismerõs szám, persze ez az én bajom, pedig nem vagyok teljesen járatlan a zenés mûfaj(ok) világában. Talán ezért = a kevés nagy sláger miatt is szerzõdtettek annyi (túl sok?) nagy nevet, mert a készítõk önmagában nem bíztak a zene húzóerejében? És talán ezért és a speciális hangfelvételi technikából következõen nem álltak elõ minden tekintetben azaz hangban ÉS színészi játékban is tökéletes alakítások. Vagy-vagy.
gladiolus 2017 márc. 19. - 16:33:54
Nehezen tudtam eldönteni, hova írjam ezt, de mivel az egyik dalbetét ebbõl a filmbõl való, úgy gondoltam ide írok off nélkül.
Van ugye ebben a zenés filmben/musicalben egy dal, az Álmodtam egy álmot rég. Négy változatban hallottam eddig, négy különbözõ ember elõadásában, egymástól teljesen eltérõ stílusban, és mindegyik teljesen mást adott át.Nagyon szeretek meghallgatni egy dalt különféle elõadásokban, mert nagyon tanulságos.

Azt gondolom, ez a dal a nyomorról szól, tehát az a lényege, hogy aki elõadja, az el tudja hitetni, hogy nyomorult, és hogy mindez szívbõl jön nála, de ez nem mindenkinek sikerül. Azt hiszem, ha rangsort kell használni, akkor ez a sorrend:

Anne Hathaway
https://www.youtube.com/watch?v=dmHcDWrMH-8

Oláh Ibolya
https://www.youtube.com/watch?v=0cZh58XZPuE
Bár itt lehet, hogy a sorrend felcserélhetõ, nem tudom.

Ez a két változat szólt a Nyomorultakról, és volt igazán hiteles és hihetõ, és adta vissza egy szerencsétlen, letaszított nõ végtelen szenvedését a maga igazi, nyomasztó és puritán, vagy mondhatjuk azt is, karcos szépségében.
A hangtechnika nem annyira kifinomult és magas szintû, de azért megoldják ezt a részét is mindketten tisztességgel, viszont akkor is ebben a két elõadásban vannak benne azok a lelki dolgok, amiket egy ilyen helyzetben lévõ ember érez. Elcsuklik a hangja, vagy túl mély a sóhaja, vagy a fájdalomtól üvöltenie kell, amikor a mocsokban fetreng.

A másik két változat már teljesen másról szól.
Susan Boyle
https://www.youtube.com/watch?v=Aeo86iOS0QU

Itt a hangi adottságok hihetetlenül bravúros kitörésérõl van szó, habár Susan Boyle nem éri el a mély hangokat, de a magasakat igen, szeretem is hallgatni, élvezetes is, szóval jó elõadás. De itt már nem érzem, hogy mindez a nyomorról szól, érezhetõ, hogy ez egy elõadás, aminek bravúrosnak, és hangilag elsöprõnek, lehengerlõnek kell lennie. De nem könnyes a szeme és nem csuklik el a hangja.

Malek Andrea
https://www.youtube.com/watch?v=EuH7Bsdee68

Erre pedig csak azt tudom mondani, hogy az elõzõ három mellett szinte értéktelennek tûnik, egy felhõtlen gyermekkorú és gondtalan életû hölgy fájdalommentes, derûs táncdal éneklése, aki nem tudja átadni azokat a mélységeket, amik ebben a dalban rejlenek, mert nincsenek meg hozzá sem a drámai koloratúr hangi adottságai, valamint még csak a közelébe sem került soha annak a szenvedésnek, amirõl mindez szól, s így természetesen nem tudja átadni sem.



8/10
barcaculé 2016 aug. 04. - 02:20:45 8/10
Mivel szeretem magát,a musicalt-de magyarul,mert angolul egy színházi verziót se bírtam végignézni youtube-on-,egynek elment és tényleg látványos volt.Hugh Jackmanre rá se ismertem,ugyanakkor a játéka egy pozitív csalódás volt.Aki miatt meg akartam nézni,az a Sacha Baron Cohen volt,aki nekem valahogy Sherer Péter hangján viccesebb,az annyira semmilyen volt,hogy kb. jobb lett volna a filmmusical,ha õ nem lett volna.Sajnálattal jöttem rá,hogy az a pasas nagyon szórakoztató,de csak bizonyos karakterek esetében,amúgy sok mindent nem tud eljátszani egyáltalán.Anne Hathaway-tõl sokkal kevesebbet vártam és tök jól játszott,de az barokkos túlzás,hogy ez a fejhez tapadt Moncsicsi-frizura jól állna neki.Amandát nem is értettem,hogy minek õt berakni.Se hangja,a gúvadt szemeivel gyerekeket lehetne ijesztgetni,engem ez mindig idegesített.Itt is bebizonyította,hogy a gúvadt szemén kívül teljesítményben az ég adta e világon semmit nem tud nyújtani.Russel Crowe is jobb,ha több éneklõs szerepet nem vállal,mert semmi énekhangja nincs,de az legalább komikus volt a maga módján.

5/10
10/10
DarkGirl 2014 nov. 12. - 16:36:52 10/10
Nekem tetszett ez a feldolgozás is,a kedvenceim között szerepel.
10/10
Felhasznalo888 2014 nov. 12. - 12:58:59 Előzmény shoc
A filmesek szerint a franciák nem ismerték a csigát vagy a hengerkereket 1815-ben, amit már minimum 2000 éve használtak. Nem minõsítem a tudásukat ;-)
shoc 2014 máj. 27. - 12:34:59
borzalmas ez a film.
sajnos én nem tudtam meghatódni azon hogy valaki dagatra sírt szemmel "énekel".
(erõs idézõjelek ,mert ezt amit csinálnak azt mindennek nevezném csak éneknek nem).
9/10
euglena_viridis 2014 jan. 08. - 10:47:09 9/10 Előzmény whitehill
Szerintem alapjában véve jó volt ez a musical. Aki nem akarja, hogy dalok adják ki a film jelentõs részét az ne nézzen meg egy ilyen filmet. Szerintem a színészek is jól játszottak. Pontosan mi a gondotok velük. Talán nem olyan énekesek, hogy rockoperában szerepeljenek, de kitettek magukért. Hugh Jackman-nek pedig szerintem ez az egyik legjobb filmje. Én még eddig alig láttam komolyabb filmekben. Leginkább szimpla akciófilmek szereplõje. Talán csak a kardhal volt, ami nem csak egy sima akciófilm. De itt most megmutatta, hogy igazán nagy színész és nemcsak az x-men kirakati bábuja!
6/10
Bob19 2014 jan. 07. - 15:15:57 6/10
Ennyi díjért cserébe többet vártam volna a filmtõl. Engem már kifejezetten idegesített, hogy a film 98%-át énekelték még akkor is ha musicalrõl van szó. Egy 60/40%-os arány nekem jobban tetszett volna. A sok "dalolásból" nekem csak a legelején és a legvégén lévõ dalok tetszettek (forradalmi dalok), a többi felejtõs volt. A forgatókönyv tényleg nem a legjobb, részletesebben is be lehetett volna mutatni a regényt. Ha nem láttam volna már pár változatot akkor valószínûleg a fele filmet nem is értettem volna a sok "mellééneklés" (sok dalnak nem volt se füle se farka) miatt.

Összességében: 6/10.
whitehill 2013 szept. 22. - 19:51:40
a pocsék forgatókönyvet és azt, hogy ez már vagy a huszadik feldolgozása a könyvnek befutott színészekkel akarták kompenzálni? hát nem jött össze...
nincs énekhangja egynek sem, minek erõltetik a dolgot? egy viccet csináltak ebbõl az amúgy páratlanul remek mûbõl. Jackman mintha nem is önmaga lenne, borzasztóan játszik. Sacha Baron Cohen-t Thénardier-nek? Carter persze megkapta a felesége szerepét, mi mást? Szerencsétlenre mindig ráhúzzák ezeket a karaktereket, mert kicsit csúnyácska.
3/10
perry 2013 aug. 28. - 07:44:01
Teljességgel igazad van, félre írtam.
9/10
Semprini 2013 aug. 28. - 02:48:24 9/10
"Az igazán érdekes megoldás, miszerint Tom Hooper elõször a színészekkel felvette hangzó anyagot és utána erre csak play back teknikával "tátogtak" - mondjuk a musical filmek 90%-t így veszik fel "
Vagy elírtad, vagy rosszul tudod, de a musicalek 100%-át így vették fel eddig - ezt viszont most pont nem, és ez a film fõ különlegessége, amit mindenhol le is írtak, és ezért is nem sterilen tökéletes a hangzó anyag, ugyanis a hangot a forgatáson vették fel élesben, és ha jól tudom, csak a zenekari részt vették rá utólag, tehát a színészek nem playback-re tátogtak rá, hanem akkor és ott adták elõ élõben a dalokat, ettõl is hat ténylegesen élõnek, és ezért nem bukik le sehol az aszinkron miatt, szemben sok más musicallel.
perry 2013 aug. 27. - 22:50:15
Elõre kell bocsájtanom, hogy nagy musical rajongó vagyok, és hát bevallom hatnak rám a nagy érzések is.
Sokan a musicalt cselédlányos romantikának titulálják, mivel sok érzelem mesés cselekményszövés, a rossz büntetése és a jó vagy jók megdicsõülése mondják róla.
Igen vannak romantikus musical-ok és mondjuk dámai erõvel bírók Mint Hubay - Ránki Egy szerelem három éjszakája vagy pamflet akár a Rocky Horror Pictures Show.
De maradjunk A nyomorultaknál, ami romantikus és drámai is és errõl bizony igen csak tehet Victor Hugo, aki olyan irodalmi alapanyagot teremtett melynek meseszövése példa értékû, jelentése miatt korokon átívelõ máig élõ emberi értékeket vagy éppen bûnöket mutat fel.
A kötelesség teljesítésrõl, önnönmagunkkal való meghasonlásunkról, a szeretet és a hit erejérõl, mindarról ami napjainkban is kell vagy kellene, hogy vezérelje cselekedeteinket.
Az pedig csak hab a tortán, hogy olyan rendezõ álmodta filmvászonra a musicalt mint Tom Hooper aki már A király beszédében is bizonyított tehetségérõl az erõs drámai és lírai pillanatok ütköztetésében.
Azt mindenki tudja , hogy az irodalmi alkotás terjedelmével meseszövésével és az olvasó belsõ képi világával "megfejelve" egyedi és teljes élményt nyújt, a film nem lehet ennyire szétágazó, a vizuális élmény mindig kevesebb teret enged a helyzetek, leírások képi megfogalmazása óhatatlanul oda vezet, hogy a cslekmény egyes szálai elvesznek.
A nyomorultak musical nagy vívmánya, hogy a cselekmény elõrehaladásának érdekében minden olyan momentum megmarad
ami a történet egészét hordozza, szinte irodalmi teljességgel.
Sokan vitatkoznak azzal, hogy miért nem zenés és szöveges részek váltják egymást?
Az igazán érdekes megoldás, miszerint Tom Hooper elõször a színészekkel felvette hangzó anyagot és utána erre csak play back teknikával "tátogtak" - mondjuk a musical filmek 90%-t így veszik fel - rá mellett teret engedett
a színészi játéknak és az improvizációnak, ezét is olyan elevenek és érzelemmel fûtöttek a jelenetek és igen csak erõs érzelmi töltéssel bírnak a színészi játékok.
Így születhet meg Samantha Barks Éponine ez a minden ízében hiteles szerelemre vágyódó alakítás a maga drámájával, vagy az ugyan gyermekszereplõ
Daniel Huttlestone (Gavroche)alakítása ami ugyan a darab egészét tekintve kis szerep de Huttlestone interpretálásában egyszerre a tisztaságot és a hõsiesség erényeit csillogtatja na és azt a kamaszos hetykeséget ami tizenévesek sajátja.
Anne Hathaway számomra az igazi reveláció, azt gondoltam róla, hogy örök életében csak Prada-s vagy hercegkisasszonyos szerepeket fog játszani és megmarad "helyeskiscsaj" szerepkörben.
Akkor meg tessék itt van egy musical ahol olyan drámai módon formálja meg Cosette szerepét , hogy nézése közben bele borzongtam a látványba, hattyúból - tudom nem illik egy elemzésben ilyet leírni - a SZEMÜNK LÁTTÁRA alakul át szánalomra méltó elesett utcalánnyá a romlás teljes skáláját bemutatva - dicséret ezért a maszkmesternek -.
hacsak még ez lenne de olyan mély érzelmeket tud közvetíteni amely a meglepetés teljes erejével bír.
Én meg beleszédülök és beleborzongok abba katartikus színészi teljesítménybe amit ez a törékeny színésznõ nyújt.
Egyebek iránt a szóló szerepek hordozzák a musicalt ilyenkor fénylenek fel az érzelmek és a játék kidolgozottsága és igazi ereje.
A CGI alkalmazásról pedig ódákat lehetne zengeni ,ég élethûbbé teszi ezt a gigantikus produkciót, kicsit szürreálissá is ezzel is megemelve a kor világát.
Az is igaz , hogy a színészek hangja nem tör "operai" magasságokba de ezzel szemben bõven kárpótol az a szuggesztív és néhol elementáris erejû játék ami feledteti ezt a hiányosságot.
Végül pedig Hugh Jackman Jean Valjean-ként valami olyat nyújt amit musicalben keveset láttam, erõt drámát érzelmet és érzékenységet sugároz olyan erõvel , hogy oda szegezi az embert a vászon elé.
Összességében monumentális zenés játékról van szó, kiváló szereplõk közremûködésével, mértékadó rendezésben méltán hiszem azt, hogy ez a musical beírta magát a zenés filmtörténet "lapjai" közé.
Züzzent 2013 aug. 09. - 09:42:06
Nagyon szép és lenyûgözõ film volt. Bár a musical része kicsit túlzás lett a végére, mégis a színészek megérdemelnek egy-egy piros pontot. A háttér, kellékek, helyszínek is nagyon jól lettek kialakítva. Nekem tetszett ez a film.
10/10
devilstimi 2013 jún. 24. - 16:55:31 10/10
Nekem személy szerint nagyon tetszett musical formában is. Esetleg nem tudja valaki, nem fog készulni idovel magyar szinkron hozzá? mivel szerintem nagyon szépen le lehetne szinkronizálni, és az is élvezheto lenne, talán azzal hogy nem kellene a feliratot olvasni, még élvezhetobb is :) minden esetre nálam 10/10 :)
kanalasjenõke 2013 jún. 18. - 14:08:22
teljesen tévesen írták az ismertetõ szöveget. A film építési vállalkozókról szól, akik az "akadálymentesítés bizniszben érdekeltek. Az egyik rámpákat épít, a másik a lépcsõk oldalán közlekedõ lifteket. Mindketten egy mozgássérült lány szerelméért vetélkednek, de egy látássérült beelõzi õket. Az eredeti cím pedig "A nyomorékok".
raczkia 2013 jún. 18. - 13:50:09
Szeretem a musicalt mint mûfajt, de ez nekem így egy kicsit sok volt. Pár párbeszéd lehetett volna benne. Hugh Jackman zseniális, imádom!Szóval legyen 10/8
10/10
SisákÁgi 2013 máj. 11. - 14:03:33 10/10
Nem is tudom mivel kezdjem...
- Nem volt idõm és türelmem se végig olvasni az összes kommentet, de elég megoszló a véleménye az embereknek, de ebbõl is látszik hogy mindenkinek MEG KELL NÉZNI hogy eldöntse melyik táborhoz csatlakozik.
- elég nagy filmes repertoárral rendelkezem, de régen láttam ehhez hasonló filmet, ami ekkora hatással lett volna rám (kb négyszer sírtam el magam, és nem azért mert olyan rossz :) )
- NAGYON TETSZETT!!!!
- Arról meg ne is beszéljünk, hogy milyen jó színészek és milyen jót alakítanak (sok kedvencem játszik benne Hugh Jackman,Sacha Baron Cohen,Helena Bonham Carter)
Összes hozzászólás