Színház

Kurázsi mama és gyermekei

színmű, magyar, 2015.

Értékelés:

14 szavazatból
Szerinted?

"A TÁBORI PAP: Most teszik a sírba a fővezért. Történelmi pillanat.
KURÁZSI MAMA: Nekem az a történelmi pillanat, hogy a lányomat megnyomorították. Amúgy is nehéz neki, de így aztán végképp nem kap férjet soha."

A Kurázsi mama és gyermekei Bertolt Brecht leghíresebb és világszerte legtöbbet játszott darabjai közé tartozik. Brecht 1939-ben, a második világháború kitörésekor írta, Magyarországon 1958-ban került először műsorra.

A(z) Katona József Színház előadása

Bemutató időpontja:

2015. január 17., Katona József Színház

Stáblista:

Hozzászólások

8/10
Shakespeare_07 2018 okt. 31. - 11:13:47 8/10
Nagyszerű előadás, megszokott "Katonás-színvonal".
Bence bácsi 2015 ápr. 16. - 22:52:06
Profi elõadás. Se nem több, se nem kevesebb.
Fullajtár Andrea és Pálos Hanna jelentõset alakít.
Edmond Dantes 2015 jan. 28. - 11:47:47
A (hiper)realista ("polgári") színház és színjátszás újabb szép példája a Katonában. Harminc évvel ezelõtt is elõadható lett volna (másokkal) kb ugyanez a produkció. Jelen esetben ez alatt nem avittságot, "elrutinírozott" elõadást értek, hanem 20. sz.-i alapmû korhû, élvezetes színrehozatalát. Nincs át- vagy "szét"fordítva, (mert) nem is szükséges. Nincs átértelmezve, (mert) nem is szükséges. Minden szereplõ az, ami és aki. Magas színvonalon akar és tud szórakoztatni ez az elõadás egy nem éppen "szórakoztató", nem éppen "térdcsapkodósan" kacagtató tételdrámával. És a napi aktualizálástól idegenkedõket megnyugtat(hat)om: nincs napi (pol.) aktualizálás sem. A háború(k) szörnyûsége nem napi aktualitás, hanem örök érvényû és valós tény, a háborút túlélni, miképpen, milyen áron: errõl szól a darab. Okosan, racionálisan, hidegvérrel, "lineárisan"...amilyen Anna Fierling azaz Kurázsi mama maga. Amilyen a címszerepben Fullajtár Andrea maga. Pálos Hannát és (a 2. részben) Fekete Ernõt emelném még ki név szerint valamint, külön érdekességként, a zenészként + színészként = kettõs funkciót bravúrosan ellátó Keresztes-Lengyel-Rajkai-Tasnádi kvartett ilyetén teljesítményét.
Jó volt utána úgy kijönni, hogy: béke van. Már ezért (nem csak ezért!) megérte. Legyen béke! Sajnos nem garantált örök idõkre.
6/10
azem 2015 jan. 28. - 02:55:23 6/10
Lehet, hogy nem vagyok elég értelmes ehhez a darabhoz, de azt gondolom, hogy alapvetõen nem tudok elvonatkoztatni attól, hogy ez az elõadás -bár sok mindenrõl szólt, ami mai és aktuális: a kisebbik rossz választásáról, alkalmazkodásról, túlélésrõl, üzlet és az erkölcsök dilemmájáról, valahol a függõségekrõl is -mégiscsak egy háború idején játszódik és számomra jelen pillanatban (szerencsére) ezért nem annyira aktuális ez. Ha ugyanezeket a jelenségeket egy kevésbé speciális korszakban vizsgálná, érdekesebb és aktuálisabb lenne.

Érzésem szerint Zsámbéki akart biztosítani egy jutalomjátékot Fullajtár Andreának erre az évadra, aki kiválóan alakítja a címszereplõt, de már nagyon rutinból játszik. Pálos Hanna izgalmas néma lányt hoz létre, valós személyiséggel. Fekete Ernõ és Elek Ferenc szépen alájátszik Fullajtárnak, de igazából nem nyújtanak emlékezeteset. Nekem túl rideg Brecht világa, de a Jóembert keresünk (Vígszínház) után reméltem, hogy tetszeni fog ez is. Sajnos nem. 10/6
7/10
surviver 2015 jan. 19. - 14:31:05 7/10
Szimbólumokkal dolgozó, minimalista stílusra törekvõ elõadás.
Láttam Berlinben is a darabot, érdekes volt a kontraszt,ahol inkább barokkosan túlburjánzó eszközök voltak.
Nem élveztem annyira,mint a Katonában futó produkciók többségét, de mindenképpen érdemes megnézni,