Sci-Fi tudomány

Bakancslistához adom
Sci-Fi Science
ismeretterjesztő filmsorozat

Értékelés:

40 szavazatból
Szerinted?

A Discovery Science legújabb sorozatában Dr. Michio Kaku nemzetközileg elismert fizikus lehetetlennek tűnő ötleteknek jár utána. Az izgalmas epizódokban Dr. Kaku a legújabb kutatási eredményeket a fejlett technológiával kombinálva tárja fel a sci-fi művekben használt eszközök tudományos alapjait. A legújabb kísérletek és elméleti fizikai megfontolások alapján bemutatja, hogyan lehetne egy valódi deflektorpajzsot készíteni, és megtudjuk azt is, mi kellene egy valóban működő fénykard megalkotásához.

Évadok:

Hozzászólások

Szerinted?
1/10
anonymus977 2013 máj. 04. - 13:29:04 1/10
Hát egy ilyen lángelmétõl azért jóval igényesebb sorozatot vártam volna. Még Morgan Freeman is jobb sorozathoz adta a nevét, pedig õ nem is fizikus.

Szóval csalódtam, mert ez nem dokumentumfilm, hanem inkább hatásvadász szórakoztató sorozat. :(
10/10
Kimber 2012 aug. 12. - 12:17:58 10/10 Előzmény miénkittatér
Mint tudjuk, a hold távolodik a földtõl, igaz évente egy-két cm-el.
miénkittatér 2011 márc. 16. - 16:37:18
Próbáljuk meg személyeskedés nélkül. Hátha akkor nem törlik a hozzászólásokat.

Nem akarom tovább ragozni. A tudósok véleménye szerint Hold nélkül 0 és 85° közötti billegés a valószínû.
Ez benne van a mellélelt cikkekben.

A többi kisebb mértékû billegés 20-60 fokig, arra vonatkozik, ha a Hold csak eltávolodik kb. 50ezer Km-re a jelen pályájától.

De ez mind lényegtelen, mert a klímaváltozáshoz, sokkal kisebb dõlésszög változás is elegendõ a tudósok szerint. És mivel ez volt a kulcskérdés ideje lenne túltenni magunkat rajta.
twillight 2011 márc. 16. - 00:00:52 Előzmény miénkittatér
A cikkre Te hivatkoztál, nem én.

Továbbá 20-30 fok (vagy akár 60) még mindíg nem 90.

Végül pedig: a Hold távolodása okozta destabilizáció (amennyiben elõfordulna ilyen) logaritmikus, nem pedig exponenciális haladványt mutatna, ellentétben az áltaad leírtakkal.
miénkittatér 2011 márc. 15. - 11:49:31 Előzmény twillight
Sõt, ha már hivatkozol egy cikkre, úgy, hogy el sem olvasod, akkor bátorkodnék még egy adatot kiemelni a cikkbõl.

Azt már tudjuk, hogy a Föld billegése 22-38° között lesz ha a Hold 40 ezer Km-rel messzebb kerül.

De ha még 10 ezer kilométert taszajtunk a Holdon, akkor 27-60° között lesz a billegés. Pedig a Hold csak 50ezer Km-vel lesz messzebb a mostani távolságánál.

És csak szerényen bátorkodom megjegyezni, hogy a téma az volt, hogy mi lenne a nem is LENNE Hold:)

ja, egyébként Nap-Földrõl szó sem volt, félreolvastál valamit.
miénkittatér 2011 márc. 15. - 11:27:05 Előzmény twillight
Nem érted? Vagy egyszerûen nem akarod megérteni?

Akkor billeg a Föld 20-30 fokot, ha a Hold 40ezer kilométerrel kerül messzebb. Ha a Hold eltûnne akkor a billegés sokkal nagyobb lenne.

Mit nem értesz ezen?
twillight 2011 márc. 15. - 07:21:52
Kit érdekel a Nap-Föld távolság?

Az volt a kérdés, mennyit billegne a Föld. A cikk szerint max. 20-30 fokot, míg te azt állítottad hogy 90-et.

Kérdés lezárva.
miénkittatér 2011 márc. 15. - 01:21:41
Persze, hogy más is, de egy lényeges eleme. Evvel foglalkozik a Milankovic-elmélet.
miénkittatér 2011 márc. 15. - 01:17:50
És , hogy még pontosítsak, mert lehet még mindig nem olvasod el a cikket.
Amirõl T.Lake beszél a 20-30 fokos változás Ward szerint, az arra vonatkozik, ha a Hold 6,5 Földsugárnyival azaz kb. 40ezer Km-rel messzebb kerülne, a mostani 384ezer Km-hez képest.

És mi ugye arról beszélünk, mi lenne Hold nélkül:)
Thousand Lakes 2011 márc. 15. - 01:16:00
Ugye csak viccnek szántad? Mert nem ilyen egyszerû ez, a tél és a nyár ebbõl adódó egybemosódásán (amikor a hideg nyarak következtében csökken az olvadás) kívül még számos más tényezõ is közrejátszik egy jégkorszak kialakulásánál.
miénkittatér 2011 márc. 15. - 01:02:34
Szerintem nem mutatot rá:
"Szerintem itt az a lényeg, hogy ez a 85 fok egyáltalán nem olyan...,"

meg a cikk se, ezt írom már mióta, de te olyanokat nem olvasol:)

De lényegtelen, mert 20-30 fok eltérés szintúgy katasztrofális éghajlatváltozást okoz.

csak egy idézet Thousand Lakes által linkelt cikkbõl:
"Kiszámítható, hogy a dõlésszög 1,3°-os változása mintegy 20%-kal módosíthatja a nyári szoláris besugárzás mértékét 65°-os északi földrajzi szélességen."
twillight 2011 márc. 15. - 00:44:13
Ahogy ThousandLakes rámutatott, az ingás mindössze 20-30 fok a cikk szerint, nem 90.
miénkittatér 2011 márc. 14. - 23:33:19
Persze, hogy van és pillanatnyilag nyilván csak kicsit meleg vagy hidegebb van. Aztán amikor eltelik párezer év , akkor mondjuk, hogy jééé jégkorszak van:))
Thousand Lakes 2011 márc. 14. - 23:26:31
Na, igen, "most" is van változás, éppen csökken a dõlésszög, amitõl egy kicsit melegebbek a telek és hidegebbek a nyarak.
miénkittatér 2011 márc. 14. - 23:09:45
Azért azt is vegyük figyelembe, hogy a Föld cca. 40ezer éves idõközönként eleve kb. 2 fokkal változtatja a dõlésszögét. És ez a változás klímaváltozást okoz ami bizonyított, persze nem olyan szintû mint egy "felborulás" de ez csak két fok:)
Thousand Lakes 2011 márc. 14. - 22:51:44
Szerintem itt az a lényeg, hogy ez a 85 fok egyáltalán nem olyan, mint a 3,82 ±0,07 cm/év, amit lehet mérni. Azt lehet mondani, hogy esetleg, ha érvényes rá a modell.

Az már más kérdés, hogy a Sky and Telescope '98 márciusi számának Thank the Moon You're here címû cikke ezt tényként kezelve vázolta fel a lehetséges klímát.
miénkittatér 2011 márc. 14. - 22:37:42
Valóban csak a hasra ütöttem a hónapok számbavételekor,mert lényegtelen a jelen vitában, mert a helyzetváltozásról beszéltünk, ami a klímaváltozást okozza.
Thousand Lakes 2011 márc. 14. - 22:33:08
És errõl beszélne miénkittatér, ha utána nézett volna a forrásnak.
http://www.termeszetvilaga.hu/szamok/tv2003/tv0305/erdi.html

De persze más vélemény, kevésbé elrugaszkodott becslés is van:
http://en.wikipedia.org/wiki/Axial_tilt
Mint olvasható, Ward szerint 1,5 milliárd év múlva a Föld tengelyferdesége 22 és 38 fok között fog ingadozni. 2 milliárd év múlva pedig 27 és 60 fok között.
Thousand Lakes 2011 márc. 14. - 22:28:46 Előzmény miénkittatér
"Az azt jelenti, hogy mondjuk Budapest egyszer az egyenlítõ környékére kerül, aztán rá pár hónapra meg az Északi-sark helyére."

Ezt én semmiképpen nem tudom elfogadni, mert kb. lehetetlen, a "pólusvándorlás" nem hónapos skálán történik.
miénkittatér 2011 márc. 14. - 21:11:21
Hát a tudósok azt mondják lehetséges. Én se fosom össze a bokám az örömtõl, de ez van:))

Mondjuk ha azt nézzük, hogy a forgás sebességét is mennyire lefogja a Hold , akkor azért ebben is lehet valami. Még így is imbolygunk pár fokot azt hiszem, de ezt most nem vágom fejbõl mennyit.
Összes hozzászólás