Színház

Száll a kakukk fészkére

színmű, magyar, 2015.

Értékelés:

31 szavazatból
Szerinted?

McMurphy, a zabolázhatatlan elítélt elmezavart szimulálva a börtönből átköltözik az elmegyógyintézetbe, hogy rabságát egy fokkal kíméletesebb körülmények között tölthesse le. Nem számít rá, hogy Ratched főnővér személyében rafináltabb zsarnokkal kerül össze, mint eddigi életében bárhol, bármikor. Nem marad más számára, mint a humor, hogy felvegye a harcot az elfogadhatatlanul, de olajozottan működő embergyár ellen. Meg kell találnia az emberi kapcsolatot a módszeresen elembertelenített ápoltakkal. Talán akkor sikerülhet...

Ken Kesey regényéből a hetvenes években készült színpadi és filmes adaptáció is. A film Jack Nicholson felejthetetlen alakításával lett alapmű. A színdarabot hosszú évek után láthatja újra a közönség Budapesten.

A(z) Orlai Produkciós Iroda előadása

Bemutató időpontja:

2015. október 7., Orlai Produkciós Iroda

Stáblista:

Hozzászólások

9/10
devaldk 2019 jan. 23. - 09:29:08 9/10
Nagyon tetszett. Szabó Kimmel és Kocsis Pál zseniális volt. Bori nekem csalódás volt.
beldonbp 2018 okt. 22. - 00:01:13
Miért nem lehet odaírni a színház oldalán sem, hogy ki kit játszik?
uzza 2017 jún. 09. - 14:49:15
ezt ne nézd meg 4/10 - és akkor jóindulatú voltam
rettenetesen amatõr, ha amatõr elõadás lett volna akkor KIVÁLÓ
uzza 2017 jún. 09. - 14:46:03
100% egyet értek!
3/10
Kimura 2017 jún. 09. - 13:16:18 3/10
évek óta kíváncsi voltam a darabra, és tegnap sajnos megnéztük...
nem tudom,hogyan foglaljam össze azt, hogy siralmas és unalmas volt. megpróbálom sorra venni azt, ami nem mûködött:
- tele volt olyan cél nélküli, a darab egészéhez semmit nem adó jelenetekkel, amikkel nehéz mit kezdeni. pl az elején a fenékmutogatás
- voltak kisebb rövidebb kiállások hangokkal, amik valamelyik páciens elektrosokkolására akartak utalni, de ezek tökre kilógtak a darabból, egyáltalán nem adták meg azt a drámaiságot, vagy kétségbeesést, amit lehetett volna
- a színészi munka mondjuk, hogy pocsék, az egész egy hatalmas ripacskodás volt, amolyan bariközi stílusban, egyáltalán nem volt dinamikája a darabnak, a drámai részek is hülyéskedésnek tûntek, összecsapottak voltak
- Bori külön csalódás volt, a jelenetei néha annyira voltak kellemetlenek, mint a jay és némabob kikacsintós poénjai. a nõvér szerepét és a saját szadizmusát olyan hiteltenül játszotta, hogy már fájt a végén amikor McMurphyre rámászott a lobotómia után, az külön kellemetlen volt.
- a többi beteg sem õrültet játszott, inkább debileket, a törzsfõnök jelenetei, amik igazán számítottak volna, a párnás rész pl összecsapott lett, a filmmel vagy a könyvel ellentétben az elõadáson semennyire sem lehetett azonosulni a történéssel
illetve az egész rendezés ritmikája az, ami nem mûködött. sokszor volt unalmas, amikor pedig kellettek volna a direkt lassabb, meghökkentõbb jelenetek. ami rossz volt, hogy a színászek nagyjából egy korosztályból kerültek ki, amikor pl se fõápolónak, se idegosztály vezetõnek nem fiatalok mennek, ugyanúgy ahogy a betegek sem mind egykorúak

mivel lehetett volna jobb az elõadás?
- nem próbálják meg az egészet adaptálni,
- a csupa fehér 30-as színész férfi helyett lehettek volna öregebbek, ne adj isten a törzsfõnök helyett valami igazán nagy darab embert, aki hitelesen adja elõ a szerepet
- Bori szerepét a kevésbé ripacs módon uralkodni akaró, inkább passzív agresszív módon írják meg, amiben nincsennek ilyen HEHE- röhögök a saját poénomon dolgok
9/10
Bellavita 2016 okt. 14. - 22:46:13 9/10
A nagy klasszikus, Milos Forman Oszkár-díjas rendezése - lehet ezt méltóan színpadra vinni? És sikerült....
Elképesztõ szereposztás, szenzációs színészi játék, a rendezés kiváló,- szórakoztató, tele poénokkal, végig képes fenntartani az érdeklõdést. Hol felizzik, hol picit nyugodtabb rész váltja, egy igazi hullámzás az egész. Szabó Kimmel nagyon klassz a darabban, mintha rá írták volna a szerepet- nekem tetszett Péterffy Bori is, hogy lángolt a tekintete néha, aztaaaa.... a zárt osztály szereplõ olyan hitelesek voltak, hogy nem mondtam meg volna egyikrõl sem, hogy egészséges ember :-) A darab egy méltó, egész estés, pezsgõ szórakozást nyújt, szóval ajánlom mindenkinek, tényleg megéri, még a borsos jegyárak ellenére is!!!!
1/10
Anikó Mihalik 2016 márc. 21. - 15:24:16 1/10
Csodás rendezés!Ragyogó szereposztás! Komoly mondanivaló! Azt gondolom, hogy mindenkinek látni kellene!lehet,hogy megnézem még egyszer!
5/10
era8 2016 jan. 20. - 21:53:31 5/10
Nem rossz, de összességében csalódás. Szabó Kimmel Tamás csak a vagány fickót hozza, nincs több rétege majdnem a darab kétharmadán keresztül. Péterfy Bori játéka nekem hiteltelen, egy percre sem tudtam elfelejtkezni arról, hogy õ egy énekes -színésznõ, aki most épp a fõnõvért játssza. A többi ápolt karaktere sem elég erõteljes, nem különbözik egymástól elég markánsan.
8/10
surviver 2016 jan. 10. - 10:15:48 8/10
A gyenge HAIR után egy igazán jó éd izgalmas elõadás született a BSz-ban.Azt tudjuk, hogy SZKT az egyik legjobb magyar férfiszínész, zsenialitását ismét megcsillogtata. P. Bory kiváló énekes és igazán jó színész, de most gyengének érzem a karakterét, nem elég ütõs és messze nem ellensúlyozza Tomi kirobbanó személyiségét.
A fény-és hangeffektek fantasztikusak. Pampónia átlényegülése a könnyûvérû nõbõl tisztességes ápolónõvé egyszerûen fantasztikus!
Összességében gratulálok a produkcióhoz!
9/10
FElepHánt 2015 okt. 12. - 11:37:56 9/10
FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál www.toptipp.hu

SZÁLL A KAKUKK FÉSZKÉRE---Znamenák István---Orlai---Belvárosi Színház

A Hair megérdemelt sikere után Orlai Tibor Belvárossi Színház-a újabb komoly kihívással néz szembe. Ismét egy legendás film emlékével kell konfrontálódni, bízvást kijelenthetjük,hogy Znamenák István vezetésével az együttes gyõztesen állja az összehasonlítást.
Már a díszletkép, szintén a rendezõ munkája, szûkössége ellenére alkalmas tere a zártosztályi cselekménynek. A jómodorral álcázott diktatórikus rendet McMurphy, Szabó Kimmel Tamás szikrázó sodrású belépõje töri meg. A keménykötésû vagány kártyacsatáival anyagi, célzatos szavaival
ellenállásra kész gondolati függõségbe vonzza az akaratgyenge, identitászavaros ápoltakat.
A hatalmat Rachid Fõnéni képviseli, Péterfy Bori erõtlen jellegtelensége azonban nem elég hatásos ellenpontja az egyre jobban beérõ ifjú színész formátumos figurájának.
A szituációk felépítésében, a tempó avatott moderálásában, a dialógusok értelmezésében egyaránt példásan kitûnõ Znamenák István rendezése. Minden poén ül, a térbeli mozgások pontosan komponáltak, a nagy és a kis szerepek is megkapják a karakter felrajzolásának lehetõségét. Mintha a
hajdani kaposvári színházban volnánk!

Boros Anna a pedáns ridegség világában a barátságos szeretet mosolyát
villantja fel, Pálya Pompónia bruegheli arcú, gépesített múmia, hogy aztán néhány percen belül, hajlotthátú ápolónõ-bábból sugárzó erotikájú éjszakai pillangóvá váljon.
Csémy Balázs katatonná sokkolt ápoltja, Keresztény Tamás grafománja kitûnõ, hajdani felejthetetlen alakítását, Zsótér Adrienne Lecouvreure-jének Michonnet játékmesterét idézi orvosként Makranczy Zalán. Emlékezetes Róbert Gábor lelkes eratománja, Formán Bálint mindenttudó impotenciája és a mindenhol alakokat vizionáló Nagy Dániel Viktor.
A betegek mindegyikére jellemzõ, hogy kevés szóval, annál erõsebb belsõ átlényegüléssel hozzák hálás szerepeiket. Egészen lenyûgözõ Jéger Zsombor Billyje, az anyai függõséget levetni képtelen, rémületében a halálba menekülõ, beszédhibás örök kamasza.
Szûkszavúságban versenyezhet velük az Indián, Kocsis Pál a megfélemlítettség tompaságából, az ikonná váló felmutató kézen át jut el az õserejére ébredõ, öntudatát visszanyert gigászi Törzsfõnök atlaszi tettéig. A nagyszerû együttes még gumibottal, seprûnyéllel, ágytálakkal és kacsákkal kivitelezett kamarakoncertre is képes, kontrasztálva a végkifejlet tragikumát.
Znamenák István mesteri rendezésében a Szabó Kimmel Tamás vezette társulat újabb kiváló produkcióval gazdagítja Belvárosi Színház fényes repertoárját.