Film

Logan - Farkas

/Logan/
amerikai akciófilm, 137 perc, 2017 16 éven aluliak számára nem ajánlott
    • f
    • mb
    • eny
    • mb

Értékelés:

171 szavazatból
Szerinted?

2029-et járunk, a mutánsok szétszéledtek. A megfáradt, magányos Logan a mexikói határ szélén, egy porfészekben bujkál, alkoholba fojtva bánatát. Társa a száműzetésben a csavargó Caliban, és a beteg X professzor, akinek elméjét súlyos rohamok gyötrik. Egyik nap egy titokzatos nő keresi fel Farkast. Egy különös kislánnyal érkezett, akit Logannek kellene biztonságba juttatnia. És a sokat próbált harcos elindul, hogy egy utolsó, életre-halálra szóló küldetés során beteljesítse sorsát.

Bemutató dátuma: 2017. március 2. (Forgalmazó: InterCom)

Kövessen minket a Facebookon!

Stáblista:


Vélemény:

május 08. 21:16:22
május 08. 21:16:22

Nos az van ennél a filmnél hogy maga az egész idővonal egy pont után maga lett a felfordulás, ez a tendencia nagyjából talán már az első Farkas filmtől indult be egy pár kisebb dologgal a szemfülesebbek szerint, az előzmény trilógia is ebbe a cipőbe került be az első filmmel és azután a 2. farkas film elvileg már újra az eredeti trilógia nyomvonalán halad tovább évekkel az 1. trilógia utolsó részének eseményei után, és végül ez a vegyes vágott idővonal Bryan Singer végett lett rendbe téve mikor elkészítette az eljövendő múlt napjai filmet ami ugye az előzménytrilógia 2. része és sok dolgot konkréten semmissé tette elvileg a az eredeti trilógia eseményeit is. És ezután ami jött az Apokalipszis már teljes mértékig az új megváltozott idővonallal megy tovább, és mindezek után jön ez a film ami úgy tudom sok tekintetben elszigetelődik minden korábbi filmtől és évekkel minden után játszódik 2029-ben, évekkel az eljövendő múlt záró évszáma után ami 2023 volt, és hogy ez a film miben is játszódik nos logikus esetben az új idővonalban játszódik úgy hogy elszigetelődik mindegyik filmtől és szinte már a peremén vagyunk minden történésnek, ami korábban történt mindegy melyik idővonalról beszélünk a 2 jelleg közül.

szavazat: 5/10 április 05. 01:55:23
április 05. 01:55:23

Iszom a szavaidat..., totálisan egyetértek Veled mindenben és nagyon elszomorít szinte az egész felépítése a filmnek... Véleményem szerint ez egyáltalán nem méltó befejezése ezeknek a fő karaktereknek... :-(((

szavazat: 3/10 február 25. 17:09:30
február 25. 17:09:30

Második blikkre is egy unalmas, az X-Meneket keresztbeszaró, méltatlan lezárófilm. James Mangold már korábban bizonyította, hogy nem tud jó Farkas-filmet rendezni, hiba volt még egyszer rábízni egy ilyet. Már csak egy sablonrománc hiányzott egy picsogós nõvel, hogy teljesen nézhetetlen legyen. Alapból hatalmas lyukak tátonganak a sztoriban, azon pedig még most sem tudom túltenni magam, hogy a végén a mutánsgyerekek miért nem segítenek neki. Remélem, hogy Hugh Jackman egyszer még visszatér Farkas karakteréhez, és valami alternatív idõsíkba helyezi ezt a förmedvényt.

3/10

szavazat: 8/10 január 28. 19:00:45
január 28. 19:00:45

Hát igen. Hiányzik az átmenet. Nincs elõzménye annak, amit látunk, és így elejétõl a végéig fogalma nincs a nézõnek róla, miként vezettek a dolgok, a fehérházban, jogi képviseletet nyújtó Bestia-tól, az összes X ember kihalásáig. Charles Xavier-t olyan szintén tette el a rendezõ láb alól, hogy azt se tudtam eldönteni, hogy most Logen ássa a sírját, vagy épp temeti. Am ha jól emlékszem, az Az eljövendõ múlt napjaiban a nagyon távoli jövõben indított a sztori, és itt még azért jóegészségnek örvendettek egy jópáran :-)

szavazat: 8/10 január 28. 10:51:51
január 28. 10:51:51 OFFTOPIC

Meg is viselte, ha figyeltél. Gyermeki lelkét picit berongálta az egész.

szavazat: 8/10 január 28. 10:50:16
január 28. 10:50:16

Jó volt ez. Egy erõsebb akciófilmnek megfelelt, de úgy mint X-men film, siralmas.
SPOILERE
Mi ez a baromság, hogy kihalnak a mutánsok ? Felépítettek rá nem tudom hány részt, hogy az emberiség végre elfogadja a mutánsokat, és még a Fehérházban is képviseletet kapjanak. Erre most benyögnek valami olyat, 2024-ben, hogy már több mint 20 éve nem született mutáns, és a meglévõ néhány is csak döglõdik, mint farkas. Nekem még a végére sem esett le a tantusz, hogy mitõl, és hogy mért nem fordítható ez vissza, vagy állítható meg. Kinyírták a farkast, kinyírták a professzort, elpusztult az az albínó pszicho izét is, anélkül, hogy a karakterét rendesen megismertük volna. Magyarul lezárták az egész X-men históriát, egy farkas filmben. Hát komolyan mondom, nem tudom sírjak-e, vagy nevessek ezen.

szavazat: 7/10 január 15. 16:12:33
január 15. 16:12:33

Túl hosszú volt, tele sablonokkal. Végigküzdöttem, fõleg a lány miatt. A mai technikában már minden lehetséges, mégis biztos sok munka van mögötte.
Az persze vicces egy kicsit, hogy 18-s karikát kap egy film, miközben aki a legtöbb vérengzést véghezviszi, az meg 13 éves. Ezek szerint õ nem nézheti meg hogyan fejezte le a támadóit? :)

szavazat: 6/10 január 14. 19:21:27
január 14. 19:21:27

6 / 10 Nekem nem jött be .

szavazat: 10/10 2017 okt. 21. - 21:57:17
2017 okt. 21. - 21:57:17

Hát mit ne mondjak. Nem egy szokasos marvel film es fokepp nem egy szokasos xmen/farkas film,de marha jol allt az egesz filmnek hogy bemertek vallalni a huzosabb jeleneteket akar lehetne ez 18+is sokkal kemenyebb reszek vannak ebben mint pl az elozo farkas filmben az matine volt ehhez kepest. Teszem hozza hogy itt nem az akcion van a sor hanem a draman. Ha ezt nem xmen es farkas filmnek vennenk hanem onallo filmkent akkor is siman megallna a helyet. Egyszerre eletszagu,hihetezlen,nyers es brutalis.....fura,de kivalo alkotas...reszemrol a legjobb farkas film.... Ritka az olyan szuperhosos film amire 10 pontot adok de ez megerdemli. 10/10

szavazat: 8/10 2017 okt. 20. - 11:08:43
2017 okt. 20. - 11:08:43

8/10

Ez a film tényleg másmilyen volt, mint a többi Marvel. 2029-et írunk, a mutánsok kihaltak, bár erre csak pár mondat erejéig találunk utalást. Logan is megöregedett, haldoklik. A történet talán nem egy nagy szám, de az akció jelenetek nekem nagyon tetszettek. A film maga meg inkább nyomasztó, depresszív...akció drámának mondanám.

2017 szept. 23. - 10:20:40
2017 szept. 23. - 10:20:40

Mivel komolyra vették a figurát így nem tetszett néhány nyilvánvaló túlzás. Spoiler Azok a fegyverek amikkel Logant lövik (jónéhány katona nem kevés idejig) másodpercenként 15 töltényt lõnek ki...Logan oyan lett volna mint a szita (nézzük el hogy a katonák nem lõnek fejre, ami ugyancsak érdekes) Itt be is fejezem, a Farkas sok száz év után...

2017 júl. 22. - 21:09:35
2017 júl. 22. - 21:09:35

nekem tetszett, hogy ilyen drámaira vették a wolw lezáró fejezetet
igaz rossz volt látni ilyen legyengültnek és sebezhetõnek

a sztori viszont elég butára sikerült, azért lehetett volna ennek keríteni egy épkézláb forgatókönyvet is :)

gondolom a kiscsaj azért kellett, mert majd lemérik mennyire "nézõbarát" és akkor fojtathatja amit az öreg elkezdett :)

összességében nem volt ez rossz, fõleg mert nem csak az akciókon volt a hangsúly

abban egyetértek, hogy pár dolgot azért illett volna elmagyarázni, fõleg a proffal kapcsolatban

közepesnél azért jobb, inkább 6/10

szavazat: 3/10 2017 júl. 22. - 20:09:06
2017 júl. 22. - 20:09:06

Pontosan!

Nekem az X-Men a kedvenc szuperhõs filmsorozatom, mert itt a szupererõk, szirszarok ellenére viszonylag reális a világban a fizika, normálisan vannak felépítve a karakterek, nem sablonosan a motivációk, stb. A sima "Farkas", amiben Japánban csikágózik, kizökkentõ volt, nem volt X-Men felelingje, a második trilógiából pedig az Apokalipszis súrolta a nézhetetlen látvány-tucatfos kategóriát. Na és akkor ennek a megjelenése elõtt fél évvel még a csapból is a Logan folyt, azaz a nagy lezárás...

Ami miatt jó kis csalódást okozott:

- Logan a már a 90-es években is elég gáznak számító kiégett, életunt faszit játssza, aki szarik a világra, de mégis néha rájön a cselekedj jól-szindróma, és ezt már annyi, de annyi filmben elsütötték, hogy lerágott csont. Nincs semmi konkrétum, mi vezetett idáig, hiszen korábban egyáltalán nem ilyen volt a karakter - azt meg leszarom, hogy a képregényben milyen, a filmek közt ez elég nagy lyukat üt.
- ugyanez a proffal: mitõl mekkent meg? Miért lett gyépés, miért KELL gyépésnek lennie, hogy hitelesebb legyen a Logan és a közte lévõ "drámai" kapcsolat, ami csak úgy lebegett a levegõben, mert nem tudták eldönteni, hogy vicces legyen vagy komoly? Életrevalók v02... A prof halála is egy nagy semmilyen lett, hirtelen el sem hittem, hogy ennyivel vége a nagy Charles Xaviernek.
- Kik irtották ki a mutánsokat, kik az üldözõk, miért van robotkezük?
- Mintha nem is az X-Men univerzumában játszódna, mind a képi világ, mind a rendezés egészen más, de ez még elenyészõ, a fõ gond, hogy egy se füle-se farka üldözés az egész, temérdek hullával és kaszabolással, ezen kívül más nem mûködik a filmben: se a karakterek közti kapcsolat, a haláloknak sincs egy húdenagy súlya, itt a rendezõ úgy élte ki a vérengzést, mint Michael Bay a robbantást. Errõl a sztorivezetésrõl a Tökéletes katona ugrott be, ott ugyanígy 180 fokos fordulatot vett a folytatás, sõt, még a fiatal Logan karaktere és az õt kordában tartó fõnökség hasonlít is az ottani legyõzhetetlen szuperkatonákra és szervezetre.
- Logan lánya telitalálat lett volna egy normális forgatókönyvben, de a huszadik repülés-üvöltés-kaszabolásnál már a fasz kivolt vele.
- A végén a mutánsgyerekek simán megmenthették volna Logant, de hagyták, hogy megdöglessze a klón...

Ami tetszett:
- Az akciók szépen meg voltak csinálva.

Szóval nem értem, mi a fasznak kellett a jövõbe ugrani, kábé semmibe venni az eddig felépített univerzumot, és egy sima más filmekbõl összelopkodott hajsza-filmben eltenni láb alól a két kiherélt, kifordított fõhõst. Írom ezt úgy hogy X-Men rajongónak tartom magam.

4/10

szavazat: 3/10 2017 júl. 01. - 18:58:52
2017 júl. 01. - 18:58:52

Szerintem ez a film annak okoz örömet/bánatot, aki az X-Men történetek rajongója. Õk másféle szemüvegen át nézik. Aki nem rajongó, annak egy sehonnan induló faék egyszerûségû menekülõs film, jó hosszú bambulda. Szó szerint idõtöltés.

szavazat: 7/10 2017 jún. 23. - 17:16:43
2017 jún. 23. - 17:16:43

Jó film volt.Bele lehet részletekbe kötni.
De nézhetõ film.
7/10

szavazat: 10/10 2017 jún. 22. - 22:08:22
2017 jún. 22. - 22:08:22

Lesz biztos Logan sztori, de másik színésszel másik szálon.

Mellesleg jól leképezték az életet benne. Elõször a nagy vagány 20-as éveiben járó majd jött a szerelem és a gyász. Végül felnõtt és megidõsödött, idõs korára mindenki kétségbeesik, hogy mi értelme volt mindennek. Nekem az volt a legszomorúbb benne. Tudni lehet egész bégig, hogy itt a vég, hiszen már gyereke is lett, viszonylag megkomolyodott és már csak a halálnak élt, hogy vége legyen. Ez méltó befejezése volt.

Mellesleg a fémtõl öregedett meg (ha utánanézel az univerzum azt írja róla, hogy erõs méreg, nehézfém, normál embert rövid idõ alatt megöli) nem bírta õ se a mérgezést (a doki is mondja neki valahol a közepén, hogy mérgezése van a fémtõl és segítségre lenne szüksége, hogy élhessen még)

szavazat: 7/10 2017 jún. 22. - 09:30:55
2017 jún. 22. - 09:30:55

***spoiler alert***

A fõgonoszoknak miért kell mindig retardáltnak lenniük? Ott az egyik legveszélyesebb mutáns, aki megölte az apját, ez a "zseniális" tudós meg odamegy hozzá csevegni:D

***spoiler alert***

2017 jún. 21. - 22:17:31
2017 jún. 21. - 22:17:31

Spoiler


Az UNIVERSAL stúdió egyik adu ászát képezõ történet folyama az X-menek most úgy néz ki látványosan megadta magát az öröklétnek, bár lehetséges csak tetszhalott és mint fõnix ujjá ébred hamvaiból utolsó képsoraival azt sugallva itt az új nemezedék, de mintha ezzel a kör be is zárulna.

Olyan húzónevek lépnek ki a sorozatból mint Hugh Jackman akibõl rögtön hirtelen kettõ is lesz vagy Patrick Stewart ProfessorX-e akik lássuk be motorjai voltak a történetnek. Innen persze az evolúció és a mutáció megteheti a magáét de lássuk be nem lesz már ugyanaz.
Arról nem is beszélve min tudjuk egy sikeres „rókáról” több bõrt is le lehet húzni de nem célszerû.

Kezdjük azzal, hogy mint egy jó film noire teszi fekete fehérben forog a film. Eddig nem is volna igazán nagy baj a történet igényli is ezt a képi világot, azonban egy bizonyos idõ után minden olyan képi hatást elveszt ami egy mondjuk ki akciófilmnél a színekkel dinamikusabbá tudja tenni a történetet.
Kapunk egy mély filozófusnak tetszõ sok dialógusosnak látszó mesélõs mozit, ahol a Farkas nagyon nincs kibékülve önmagával állandó fásult letargiában jön-megy és nincs igazán jó bõrben.
A film írói és dramaturgjai sem nagyon veszõdtek az ok-okozati összefüggéseket csak bele dobáltak a Loganba ezt-azt kicsit bicegõsen de halad elõre a történetet néha öncélúan, tömegeket mozgatva, néha pedig két mega színész jutalomjátékának tûnve. A serepek sem igazán kidolgozottak szerintem erõsen túljátszottak és ha mondjuk ez a mozi 50 perces lett volna azt mondanám ez aztán ütõs, de rengeteg teljesen a film gondolatához alig kapcsolódó történet, epizód található benne.
Kimondom elfáradt a projekt, az egész úgy tûnik számomra mikor a színészek temetik a darabot mindenki villant egyet de maga a mû tökéletesen szétesik.
A nyughatatlan után arra gondoltam, hogy James Mangold tud életrajzi drámát rendezni és látva további munkásságát könnyû kis kézimunkával jó ujjgyakorlattal készült filmek sorát gyártotta le melyek termékek, jól eladhatóak és még a kassza is csilingelt.
Ezzel szemben a Logan nekem olyan mint egy elfuserált drámai mûvészfilmbe oltott országúti mozi. Ezekbõl pedig sajnos ez sem több mint 12 egy tucat. Megerõsítve azt ha alkotó elemeket dobsz a mixer pohárba nem bizonyos az, hogy abból élvezhetõ ital jön ki, hogy erõsítsem a képzavart.
A hol hörgõ, hol pedig melodrámába hajló fõszereplõ pedig olyan mintha egy végtelenített filmszalagon ugyan azt a gesztusokat ismétlõ digitális klisé figura lenne. Ezzel egyáltalán nem Hugh Jackman kvalitását vonom kétségbe, sokkal inkább James Mangold rendezõi kvalitását ami itt úgy tûnik nem sokkal több mint egy ipari „mûremek” létrehozása..Mivel a film mint már írtam fekete-fehér, minden olyan képi többlet amit színekkel lehet elérni kimarad a meg, meglóduló történet pedig maximum zenei alátámasztást kap ami igazából semmi különlegeset nem nyújt.
Aki viszont rajongó természetesen nézze meg, soha sem lehet tudni talán még jónak is fogja találni.

2017 jún. 21. - 19:13:12
2017 jún. 21. - 19:13:12

Az amúgy megvan, hogy abszolút nem derült ki semmi abból, hogy mi történt a mutánsokkal, a proffal, vagy akár Logannal? Jó film, de ha ezek a kérdések megválaszolatlanul maradnak, akkor menjenek a francba...

szavazat: 5/10 2017 jún. 21. - 07:23:29
2017 jún. 21. - 07:23:29

Ha nem vagy a Marvel filmek rajongója, kár megnézni. De megkapja...

Összes hozzászólás
Budapest Bár a MÜPÁban
Budapest Bár a MÜPÁban

2018. október 22., 20:00, MÜPA

Jegyvásárlás