Mű szerző nélkül

Bakancslistához adom
Never Look Away / Werk ohne Autor
16 éven aluliak számára nem ajánlott német-olasz történelmi dráma, thriller, 169 perc, 2018

A Mások élete című Oscar-díjas film rendezőjének új filmje a velencei filmfesztivál versenyprogramjában mutatkozott be, számos nemzetközi díjat nyert, két Oscar-díjra jelölték.

A német művész, Kurt Barnert két egymást követő diktatúra elnyomásában kezdi meg alkotói útját. A fasiszta Németországban születik, majd az NDK-ban válik fiatal felnőtté. Néhány évvel később megszökik Nyugat-Németországba, de sötét múltját nem képes a háta mögött hagyni. A művészi útkeresés, a meghasonlás, a siker visszásságait bemutató és a 20. századi történelem monumentális tablóját képező film az egyik legnevesebb kortárs festő, Gerhard Richter életén alapul.
Bemutató dátuma: 2019. október 10. Forgalmazó: Cirko Film

Stáblista:

Hozzászólások

feketem júl. 25. 08:19:07
Kurt Barnertnek a múltja sosem volt sötét. Aki ezt írja, csak belenézett a filmbe, de nem nézte meg! Javaslom a fenti helyett az alábbi filmismertetőt beilleszteni. A film megérdemli!

„A mű szerző nélkül” különös korrajz, szembenézés a múlttal és egy lírai szerelemnek a története. Csodálatos, megrázó és szívbe markoló film. Seeband professzor meggyőződéses náciként élen jár a beteg és feleslegesnek ítélt emberek szelektálásában, nők sterilizálásában mint nőgyógyász. A történet egyik szála az ő és a családja életét kíséri végig, a másik szál a nácikkal nem szimpatizáló, tragikus sorsú apa fiának, Kurt Barnertnek sorsfordulóit követi.
Még 1945-ben Seebandnak egy KGB ezredes lekötelezettje lesz, aki védelmébe veszi, amíg vissza nem helyezik Moszkvába az ötvenes évek vége felé, ezért Seebandnak forró lett a talaj a lába alatt, okkal disszidál nyugatra.
Kurtot a sors éppen Seeband lányával, Elizabeth-tel hozta össze, akivel egymásba szerettek. Mindketten egyetemre járnak, Kurt festő szeretne lenni, Elizabeth ruhatervező. amikor a lány teherbe esik, apja makulátlan hírét féltve hazudik a fiataloknak, és inkább abortusszal véget vet a kezdődő életnek.
Nem sokkal a berlini fal felhúzása előtt a fiatalok is emigrálnak Nyugat-Németországba, ahol Kurt festőként önmagát keresi, a saját stílusát, mert nagyon ráunt már a szocreál sematizmusára. Végül fényképek alapján kezd festeni, az újságképekből és az amatőr családi fotókból sikerült valami újat alkotnia, ami megalapozza a hírnevét.
Olyan képek kerülnek elő és válnak festményei „modelljévé”, amelyekkel szembesülve apósa, Seeband professzor szinte összeomlik, mert egyetlen képen látja maga előtt az áldozatát és a bűntársait. Innentől kezdve már nincs más hátra, mint igazságot szolgáltatni a fiatal párnak, és hagyni, hogy beteljesüljön álmuk, a saját gyerek. Kurt szakmai sikere már csak hab a tortán…