Sóhajok

Bakancslistához adom
Suspiria
18 éven aluliak számára nem ajánlott olasz-amerikai horror, fantasy, misztikus film, thriller, 152 perc, 2018

Értékelés:

34 szavazatból
Szerinted?

Történetünk 1977-ben játszódik, amikor a fiatal amerikai, Susie Bannion (Dakota Johnson) Berlinbe utazik, hogy csatlakozhasson a méltán híres Markos Tanz Companyhoz. Megérkezésekor a tánctársulat egyik tagja, Patricia (Chloë Grace Moretz) titokzatos körülmények között eltűnik.
Susie ott tartózkodása idején rengeteget fejlődik a társulat vezetőjének, Madame Blanc-nak (Tilda Swinton) irányítása alatt. A próbák során azonban összebarátkozik egy táncossal is, aki azt gyanítja, hogy a vezetőség valamiféle sötét titkot rejteget...
Bemutató dátuma: 2018. november 8. Forgalmazó: Cinetel Kft.

Stáblista:

Hozzászólások

Szerinted?
2/10
nagysanyi100 jan. 17. 19:33:29 2/10
Borzalom rossz
10/10
radovan71 2023 júl. 19. - 23:03:30 10/10
Nem jönnek be a boszorkányos filmek,de ez nagyon tetszett.Tilda Swinton pedig zseniális,meg se kell szólalnia,már a jelenléte átütő.
1/10
KockaJoe 2022 ápr. 12. - 11:21:21 1/10
Szarul néz ki, unalmas.
10/10
Haka-Peszi-Maki 2021 jún. 27. - 19:56:05 10/10
Az eredeti és a remake filmet nehéz akár egy napon emlegetni. 1977-es verzió megelőzte a korát és nagyon olasz. Rettegést mutat be - szokatlan, színes módon. Ugyanakkor a 2018-as bizony kifejezetten "berlines". A házak, az utcák, az emberek nagyon korhűen vannak ábrázolva. Autentikusak a karakterek, a bemutatott művészet és a film hangulata. Ez Berlin. Durva, közönséges, direkt és szokatlan. Ott éltem 5 évig. Van egy furcsa bája a remake-nek. Már harmadszor néztem meg.
10/10
pumpika 2021 máj. 09. - 22:44:51 10/10
most néztem csak meg, tele volt jó kis hajlékony macskákkal...órákig elnéztem volna még a táncukat :)
6/10
Norbert Szalai 2021 febr. 09. - 18:38:19 6/10
Jócskán elmarad Argento mesterműve mögött,de még így is a jobb remake-ek közé tartozik.
6/10
offtopic
tesz-vesz 2019 okt. 05. - 14:39:50 6/10 Előzmény Oooo
próbálj meg érvelni tudom neked nehéz, de attól még megpróbálhatnád, hogy elkezdődjön a kommunkáció
Danecay 2019 okt. 02. - 11:42:17
Ehhez a filmhez nem készült szinkron?
offtopic
Oooo 2019 szept. 13. - 00:03:53 Előzmény tesz-vesz
,,, Nem látva ki a sajátodból, nagyon úgy látszik, hogy fogalmad sincs a sznobság lényegéről, ezért ne próbálj már mást avval oltogatni!! ,,, :€
firpo 2019 szept. 11. - 23:30:04
Anya csak egy van, én így tudtam, a filmből kiderült hogy három, mondjuk abból mindhárom elveszett, aki a végén előkerült az sóhajtozik(erről kapta a nevét)....egy másik meg a távoli Ohio-ban hörög(Dakotáé, az eredeti!)....jut eszembe enyém megvan? Levest főz, megvan! Egyébként Kati. Zavaros? A film is az....már sokadszor próbálom letörölni, de valami mindig visszatart, újra meg újra meg kell nézzem, pl. a végét, mert az zseniális és megható. Dakota színésznő is elvarázsol, úgy külsejével, mint játékával, karikás szemeivel, vörös tincseivel, az elején naivitásával, később szexi táncával. A film eleje érdekesen indul, tetszik is, amikor megérkezik, beilleszkedik, majd tehetsége révén kitűnik a többi táncos közül....a vége pedig magávalragadó, de ami a kettő között történik az bizony zavaros, mint cefretaposós kerti munka után a lábvizem, és épp annyira gyomorforgató is, de mégis néztem, szünetek nélkül, csak nem tudtam mit.
Tilda Swinton is nagyot játszik, ha ő az öreg is a végén, akkor ez meg is magyarázza a maszk miért volt ilyen feltűnő számomra...így viszont jó. Mia Goth egysíkú szerepet kapott, de legalább jól néz ki és szexi abban a kis fekete hálós sztreccsében...(sóhaj) :)Mindegy, a neveket megtanultam, akiét kellett(Dakota, Mia), az öreg Tildát(Snowpiercer) már ismertem.... :)
6/10
tesz-vesz 2019 jún. 30. - 11:02:11 6/10
nincs benne semmi olyan nagyon durva, viszont nem értem ezt a nagy hype-ot, a vége kifejezetten gagyi, azok a kamerafelvételek rosszabbak a szomszédok kamerakezelésél, mondanám hogy bénák a maszkok, de elfogadhatóak azért. a másik meg, a végét nagyon meg akarták bonyolítani, ezek a szerencsétlenek, csak akkor meg is kéne írni a történetet hozzá.
6/10
tesz-vesz 2019 jún. 30. - 11:00:51 6/10 Előzmény weckerboy
fogalmad nincs miről szólt a film, ne próbálj már meg csapongani, mert nagyon látszik hogy sznob vagy.
k11zoltan 2019 jan. 21. - 13:55:16
A régi sem tetszett, és ez sem.
Kár, mert nagyon jó az alapötlet.

A vége felé az a főboszorkány úgy volt maszkírozva, mint a csillagok háborújában az a csillámfaszláma kinézetű kövér izé.

Kár érte, mert ezt a ötletet jobban is meg lehetne valósítani, mint ez a két film teszi.
10/10
glomgold@freemail.hu 2018 dec. 18. - 08:01:17 10/10
Még egy apróság, nekem a lehellet-szellem áthalláson túl a hangok és szavak eredete tetszett, amit elírok ide, mert érdekes . A magyarban a szusz szavunkban (Kiszorítja belőle az utolsó lehelletet) és a spiritusz (van benne spiritusz: Van benne szellem!) szóban az ősi-misztikusabb latin eredetet a hétköznapokban megőriztük. /pl.spiritualitás-spirometria/ sok helyen előjön a jelentésük) A szóvégi latin ragok is érdekesek suspiria nyitottságot, éretlenséget, befejezettlenséget (nőiséget), míg a tárgyas suspirium számomra lezártságot és befejezettséget, érettséget (férfiasabb jelleget) sugall.
10/10
glomgold@freemail.hu 2018 dec. 18. - 07:28:47 10/10
A film háttere és múltja sokkal több annál, mint amennyi a jelene. Érdemes utána olvasni, például ilyeneket írnak róla: " A giallo mestereként számon tartott Dario Argento 1977-ben a Sóhajokkal merészkedett először a misztikus horror ingoványára. Argento és forgatókönyvíró-társa, Daria Nicolodi, a Suspiria de Profundis (Sighs from the Depths) című prózaverset vették alapul, amelyet Thomas de Quincey írt 1845-ben. Innen eredt a cím, és Argento „Három anya”-trilógiájának három főboszorkánya, akik közül Mater Suspiriorum a Sóhajokban kapott kulcsszerepet, a sötétség úrnője, Mater Tenebrarum a Pokolban (Inferno), míg Mater Lachrymarum a trilógia utolsó részében, a Könnyek anyjában (La terza madre) kelt életre. A történet másik forrása állítólag Daria Nicolodinak (Argento akkori partnerének) a nagymamája volt, aki európai tanulmányai során maga is találkozott a boszorkánysággal, ami még a hatvanas–hetvenes években is komoly kultusznak örvendett megannyi szóbeszédet és városi legendát táplálva, az akkoriban született trash-hullámot meglovagoló mozgóképes alkotásokról nem is beszélve." Forrás: http://www.filmtett.ro/cikk/remmese-valosagkontosben-suspiria-sohajok-kritika/
10/10
weckerboy 2018 dec. 05. - 12:31:49 10/10
Én kétszer is megnéztem moziban ezt a filmet. Egyrészt azért, mert tetszett, másrészt pedig elég bonyolult és hosszú ahhoz, hogy egyetlen megtekintés után minden összeálljon.
Az eredeti Suspiria számomra elég nagy csalódás volt, amikor láttam. Azt gondoltam, az egy jó alapötlet, amit valaki új (mai) formába önthetne. Szerintem Guadagnino ezt tette. Több külföldi és hazai fórumon, kritikában láttam, hogy öncélúnak és érthetetlennek, unalmasnak, művészieskedőnek titulálták a filmet. Szerintem érthető, logikus a cselekmény, a képek/víziók is mind értelmezhetőek és vizuálisan izgalmasak is. Egyszerűen arról van szó, hogy az "új" formához új/több információ kellett, amit persze lehet hosszasnak, unalmasnak vagy épp feleslegesnek tartani - én pl. alig vettem észre, hogy el is érkeztünk a film végéhez, annyira vitt magával az egész sodrása, nyomasztó hangulata.

SPOILER

A történetszövés bonyolult, ezért nem is könnyű értelmezni - sokan feladják, és egyszerűen sz@rságnak kiáltják ki ezt a filmet.
Az én értelmezésem szerint nagyon is indokolt volt minden (új) szál a filmben: a történelmi vonal (kettészakadt Berlin, terrorizmus, a nácizmus utórezgései és szörnyű emléke) és a doktor figurája egyfajta kollektív bűntudat megtestesülése, amiben ott van a sok egyéni sors és tragédia (Anke halála); aztán Susie múltja, ami érdekes dolgot vet fel a végkifejlet szempontjából: egy az anyja által gonosznak, lázadónak titulált gyerek sötét, torz énjét látjuk, aki a Sóhajok Anyjává válik? Bárhogy is legyen, Susie-t gyötrik anyjával való rossz viszonyának képei, ami szintén köthető a bűntudathoz, legalábbis egy szorongásos állapothoz; a tánc, ami központi(bb) szerepet kapott (végre!) ebben az új változatban: a cím (Volk) is egy utalás, szimbólum szerintem, aminek a történelmi szálhoz van köze - a megnyomorodott, zavarodott emberek tömege (a nép), akikben elszabadulnak az indulatok és túlteng a fájdalom, azok bármire képesek lehetnek, abnormális dolgokra is. És itt érünk el a boszorkány jelenséghez: mindegy, hogy a sötét varázslat és ez a természetfeletti közeg igazi-e vagy csak egyfajta allegória, a lényeg, hogy az a nyomasztó légkör (folyamatos rémhírek a tévében, rádióban, mindenhol!), a háború rémképei és elszenvedett fájdalmai összecsomósodnak a kollektív lélekben (és fejekben), és egy ilyen vérengzésben, megsemmisülésben teljesed(het)nek ki (finálé). A Thom Yorke által komponált dalok és soundtrack azért is fantasztikus, mert ezekre a dolgokra nagyon jól reagál: a 'Has Ended' című dalban mantraszerűen kiabált "we won't make this mistake again" sor is azt a kérdést veti fel: tanulunk a hibáinkból? Vagy mi is olyanokká válunk, mint elődeink és megismételjük a tetteiket (a finálé öldöklése vörös szűrővel!)? És nem csak a náci bűnökről van itt szó, hanem minden egyéb hibáról és tettről, amik a szereplőket vagy éppen minket, nézőket gyötörnek.
4/10
Corson 2018 nov. 24. - 22:22:19 4/10
eredeti film nagy kedvenc, és elég régi már ahhoz mind eszközeiben, mind készítésének idejében, hogy elbírt volna egy jó feldolgozást. ez sajnos nem az. még Tilda Swinton remek játéka ellenére is öncélú, művészieskedő, nagyon bő lére eresztett jelenetek halmaza, ami nem is áll össze és nem is tart sehová. sokszor az az érzése az embernek, hogy a rendező a zongorát és benne az emberi ürüléket pusztán figyelmetlenségből hagyta ki a szkriptek közül. nem igazán tűnne fel, ha egy-másfél órát kivágnának a filmből, de az sem segítene rajta. nem mondom, hogy nézhetetlen, mert a jelenetek magukban jól megkomponáltak, szépen eljátszottak, de koncepciótlan, "mindent be akarok mutatni, ami csak az eszembe jutott az elmúlt 10 évben" stílusú. olyan ikea torta hangulatom volt utána: nesze néző liszt, tojás, cukor, vaj, tej, élesztő, gumicsizma, traktor, velociraptor... rakd össze magadnak a szülinapi tortád.
Borrrul 2018 nov. 19. - 08:04:00
Nem értek egyet a kritikával. Számomra a film azt hozta amit vártam. Atmoszférája van ami nem éppen kellemes és a film végéig nem is ereszti el az embert.

SPOILER

A Fő táncjelent egész egyszerűen zseniális. Mintha nem is balett hanem valamiféle ősi kung-fu bemutató volna. A lányok öltözete és kifestése egész egyszerűen zseniális. Annak ellenére, hogy a film színes végig olyan érzése van az embernek mintha fekete fehér filmet nézne. A végét pedig biztos vagyok benne, hogy sokan nem is értették meg. Kíváncsi lettem volna a kritikus, hogy fogta fel a befejezést. A befejezés eredménye véget pedig újra kell gondolni Dakota színészi játékát. Ami pedig bizony oda lett téve. Pld. amikor beszól, hogy így jobb volna utólag rádöbben az ember miért csinálta ezt azzal az arckifejezéssel. Az öreg pszichiáter története óriási katarzis akinek egy kis empátiája is van. Egészen azzal bezárólag, hogy nem az ő negatív érzéseiből kérnek.
Megvárom míg esetleg valaki megnyilvánul mit értett a befejezésen. Nem kicsit vagyok rá kíváncsi. Külföldi fórumba nekem kellett "rendet tennem" tennem mert összehordtak minden hülyeséget.
7/10
filmsomnia.hu 2018 nov. 09. - 20:47:41 7/10