Álmaik otthonát keresve Gemma és Tom találkozik egy hóbortos ingatlanossal, aki tökéletes lakást ígér nekik: egy csendes és kényelmes helyet, amely minden igényüket kielégíti. A pár úgy dönt, megtekintik a szóban forgó családi házat, ám a környék egyforma épületeinek véget nem érő sora kissé visszaveti a lelkesedésüket. Nem is sejtik, hogy ez még a legkisebb probléma, ami rájuk vár…
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Az lehet, hogy frappánsabb, csak nem igazán találó. Arra nyilván nem gondoltál, hogy betépve zseniálisat alkottak a készítők, ha csak 5 pontra futotta tőled. Az meg, hogy mennyire sikerült a célcsoportot megtalálni, na igen. Bizonyára nem mindenki pontozza, aki értékesnek tartja a filmet, mint ahogy a filmet lehúzók sincsenek mind jelen. És még ezen számok ismeretében sem állíthatnánk semmi biztosat magáról a filmről, mármint az értékéről. Szerintem sincs ezzel baj. Marad tehát a frappánsnak szánt szubjektivitás. :-)
Valami célcsoport azért biztos volt – a pontozás állása szerint őket sem sikerült eltalálni. Kivéve persze, ha 5 pont elérése volt a cél. Viszont azt én is megadtam.
Szerintem semmi baj sincs azzal, ha különböző filmek különböző embereknek különbözőképpen jönnek be.
Ettől több okosság most nem telik tőlem. Az előző kommentem frappánsabb.
Kíméletlenül erős film. A "szülők" kényszerhelyzetben "nevelnek", a gyerek pedig reagál. Pontosan erre, pontosan úgy, egészen addig, amíg megszűnik köztük minden lehetőség az értelmes kommunikációra, és a "nevelőknek" esélyük sincs már kapcsolatot teremteni. Aztán ennek meg is lesz az eredménye. Nincs ingergazdag környezet, nincs más hatás: a gyerek visszafizet mindent, kamatostul. A "szülők" pedig a történet bármelyik pontján joggal tehetik fel a kezüket azzal, hogy nem ők akarták ezt, és visszacsinálni sem tudják. Bámulatos. "Neveljétek fel, és szabadok lesztek." Alighanem ez a film kulcsmondata. 10/10, semmi kétség.
Pont ez a lényege a filmnek. Lemegy az életed is, ahogy a film. Nem viszel magaddal semmit. Betesznek a zsákba aztán mész a godörbe. Kaput.
A film mondanivalója ez. Hogy semmit sem érsz életed során és a végén meg mész a gödörbe
Fú, ez egy tragédia. Rettenetes végigszenvedni. Van a jó féle nyomasztás, amit Polanski vagy Arranofsky csinál, és van ez, amikor semmit nem visz magával az ember a film lepörgése után, csak azt érzi, hogy a béka segge alatt van a hangulata. Ha mint élményt nézem, 1 pont lenne, de az igényes megvalósítás és a színészi játékok feltornázzák 3-ra.
Volt egy mondat a film elején: "Neveljétek fel és szabadok lesztek". Nem igazán nevelték fel és nem is lettek szabadok. Pedig a saját gyerekük is lehetett volna hasonló, azzal mit kezdtek volna?
Szerintem az alkalmazkodásról szól, ahhoz kell alkalmazkodni, ami van. Hogy megmaradj, valahogy. A nő némileg próbált foglalkozni a gyerekkel, a pasi nem. (Nem is segített rajta, azt kapta vissza.) A nőnek nem kellett volna hagynia hogy a párja felesegesen ásogasson, belebetegedve. Önfenntartásra nem volt gondjuk, azt kellett volna kitalálniuk, hogyan éljenk tovább, mivel töltsék el a napjaikat. De inkább a saját sírjukat ásták meg. Nekem ez jött le.
Bár kicsit egyhangúnak tűnik a film, ez is azt a célt szolgálja, hogy nyomatékosítsa a fiatal párokra váró reménytelen jövőt, mondhatni az amerikai álomcsődjét, bár ír-amerikai-belga-dán kooprodukcióban készült. Csak erős idegzetűeknek. 10/10
Láttam az értékelésket - 1-től 10-ig. Széles a spektrum. Ez csak azt jelenti, hogy minden vélemény szubjektív. Az elvontabb embereknek 10-es, a józan gondolkodásúaknak 1-es. A film nézése közben nekem elsőre az ugrott be, hogy szürreális és idegesítő. Pláne az ugató fiú. Ez a film ugyan tele van rejtett mondanivalóval, de inkább csak kérdéseket vet fel, és válaszokat nem ad. Talán csak egy bizonyos körforgást próbál bemutatni, a közbeni nehézségekkel és problémákkal. De ki tudja... Nagyon megosztó film, ha megnézed - és kibírod a végéig - jó, ha nem, akkor is.
Valóban jó a párhuzam, de ! a film sivársága és hideg-rideg gyilkos szimbolikája mellett megjelenik a Tom halála előtti felismerése , hogy az otthonunk ott van, ahol a szeretet.
Egyetértek! A film 10/10. Zseniális. Konkrétan az élet értelmét boncolgatja. Vajon egy kívülálló valaki/valami milyennek látja az emberi létet? Elég az otthon, az étel-ital, a "valamilyen " munka? Ez a lecsupaszított vergődés lenne az élet? Egyértelműen NEM ! És ezt Jesse Eisenberg ki is mondja: " Nálad voltam otthon" .
SPOILER
Szerintem azért nincs kifejtve, mit is a pontos mibenléte és célja ennek a kétségtelenül idegen, parazita létformának - mely a csapdába esett emberpárokat minden jel szerint valóban a saját, miénkkel párhuzamos dimenziójában fogvatartva használja ki -, mert a lényeg a szimbolika, a mögöttes jelentéstartam, amely - ismét csak szerintem - a nézőtől, befogadótól függően sokminden lehet, ezt az alkotók ránkbízzák.
Lehet filozófiai kérdésfelvetés a társadalmi haladásról, társadalmi elvárásokról, lehet egyfajta látlelet a modern ember életének és igényeinek sivárságáról, lehet kritika a minket kiszolgáló kapitalista gazdaság lélektelenségéről, vagy akár az egyébként egyre inkább jellemző egyéni elszigetelődésről is... Mindez erősen szatirikus, sőt groteszk és szürrealista köntösben.
Közepetájt kicsit leül, vontatottá válik, szóval többet is ötletelhettek volna az alkotók, hisz a téma, az alapanyag elég erős és érdekes ehhez, de ezt leszámítva szerintem jó film, bizonyos mértékben meg is fog maradni bennem.
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások