2046

Bakancslistához adom
16 éven aluliak számára nem ajánlott kínai-francia-német-hongkongi filmdráma, 129 perc, 2004

Értékelés:

55 szavazatból
Szerinted?

A rendező előző filmje, a Szerelemre hangolva két házasember, Mr. Chow és Mrs. Chan keserédes, soha be nem teljesedő szerelmi románcát mesélte el. A történet folytatásában a 2046. számú hotelszobában Mr. Chow könyvet ír egy vonatról, amely a jövőbe, 2046-ba repíti utasait, ahol azok állítólag megtalálják elveszett emlékeiket. Hogy az utazás mennyire sikeres, senki nem tudja, mert még egyetlen ember sem tért vissza. Most azonban valaki visszatér. Ott járt 2046-ban, és úgy döntött, visszajön, hogy változtasson a múltján.
Bemutató dátuma: 2005. április 14. Forgalmazó: Budapest Film

Stáblista:

Szereplők

Su Li Zhen
Bai Ling
Lulu/Mimi
Wang Jing Wen/Android
Mimi barátja

Alkotók

Díjak és jelölések

  • Európai Filmdíj

    2004
    Legjobb nem európai film: Kar Wai Wong
  • Hong Kong Filmfesztivál

    2005
    Legjobb férfi alakítás: Tony Leung Chiu Wai
  • Hong Kong Filmfesztivál

    2005
    Legjobb látványtervezés: William Chang
  • Hong Kong Filmfesztivál

    2005
    Legjobb operatőr: Christopher Doyle
  • Hong Kong Filmfesztivál

    2005
    Legjobb jelmeztervezés: William Chang
  • Hong Kong Filmfesztivál

    2005
    Legjobb eredeti filmzene: Shigeru Umebayashi
  • Hong Kong Filmfesztivál

    2005
    Legjobb női alakítás: Ziyi Zhang
  • Hong Kong Filmfesztivál

    2005
    Legjobb film jelölés
  • Hong Kong Filmfesztivál

    2005
    Legjobb vizuális effektusok jelölés
  • Hong Kong Filmfesztivál

    2005
    Legjobb hangeffektusok jelölés
  • Cannes-i fesztivál

    2004
    Arany Pálma jelölés: Kar Wai Wong
  • David di Donatello Díj

    2005
    Legjobb idegennyelvű film jelölés: Kar Wai Wong
  • Hong Kong Filmfesztivál

    2005
    Legjobb rendező jelölés: Kar Wai Wong
  • Hong Kong Filmfesztivál

    2005
    Legjobb vágás jelölés: William Chang
  • Hong Kong Filmfesztivál

    2005
    Legjobb forgatókönyv jelölés: Kar Wai Wong

Hozzászólások

Szerinted?
csicso82 2018 ápr. 06. - 13:25:29
"Zhang Ziyi elbûvölõ, messze a legszebb távol-keleti nõ, ehhez nem fér kétség. :) " +1
10/10
ChrisAdam 2013 márc. 17. - 08:15:28 10/10
Nekem nagyon bejött. Sõt, jobban mint a Szerelemre hangolva vagy a Vadító szép napok!
Zseniálisan van összerakva a film, úgy minden összepasszol, van benne értelem, nem kevés érzelem, elkapott pillantások, grimaszok, gyönyörû zene, hatásos lassítások, egy fantasztikus operatõr.
Zhang Ziyi elbûvölõ, messze a legszebb távol-keleti nõ, ehhez nem fér kétség. :) Mindamellett hogy tehetséges, remekül színészkedik, van jelenléte (miért ne lenne, nem igaz? :)
Wong Kar-Wait nem igazán szerettem meg mindezidáig. Õszintén szólva eddig egyik filmje sem fogott meg annyira, de szerencsére ez a film volt rám olyan hatással, hogy a továbbiakban keressem a rendezõ filmjeit.

Nem értem, miért ilyen kevés az osztályzat annak ellenére, hogy tényleg látványos, szép darab a 2046, a története nagyon tetszett, a jövõbeli sztori is tetszett... De az egésznek tényleg a lendülete adja meg az igazi hangulat és élmény alapját, az egész olyan.... Szép. Most hirtelen még keresem a szavakat.
Az egyetlen negatívum az a 2.35:1 képarány. Látszik, hogy ráerõszakolták a rendezõre, mert szinte egyszer sem használta ki. De nem is negatívum ez, inkább csak egy észrevétel.

10p.
vibe01 2011 márc. 21. - 21:05:46
Nem tetszett.Borzasztóan lassú és furcsa film de biztos én nem értettem meg:)
5/10
peti2006 2010 szept. 12. - 20:09:14 5/10
Takeshi Kitano filmjei jobban "átjönnek".
Az ilyen történetekbe (amik már lerágott csontok), mindig kell valami többet tenni, hogy az ember felfigyeljen rá, és érdemes legyen arra, hogy megnézze.
Sajnos a 2046 tényleg csak üres képekbõl áll, így nagyon kevés ahhoz, hogy a 2 órás játékidõt kitöltse.
De legalább eljutott Magyarországra, hogy mi is megnézhessük.
Nyálon lõtt vágy 2009 okt. 27. - 20:01:43 Előzmény kgyuri0
Látod Kgyuri0 ennyi a te mondanivalód, "Csodás álmok jönnek".
8/10
Matter 2009 okt. 25. - 07:18:48 8/10
A film nagyszerû. Ugyanakkor tisztában vagyok a nyelvi korlátainkkal, értem ezalatt, hogy én hallgattam egyetemen kínai filozófiát, és huh, szinte lefordíthatatlan az európai kultúra számára az õ filozófiájuk. Persze koprodukcióról lévén szó, biztos, hogy Európa is képviselteti magát az eszmerendszerben.
Na szóval én szinkronosan láttam, a hangulata, a képi világa így is megfogott, az én olvasatomban ez a film pontosan 8-as.
8/10
kgyuri0 2009 okt. 19. - 02:37:58 8/10 Előzmény Nyálon lõtt vágy
hú, apám!

"gyöngyszem" "gyöngyszem" hátán!
ez majdnem olyan kedves szavad, mint a "mozi"
8/10
kgyuri0 2009 okt. 18. - 23:50:04 8/10 Előzmény Nyálon lõtt vágy
Kedves Nyálon lõtt vágy!

Jól hangzik ez az Úr-azás!
És mindig precízen nagy „Ú”-val! Olyan, mint ha ”öregapádnak szólítottál” volna, ami tudvalévõleg igen szerencsés „húzás”.
Egyébként, ha valami problémád van velem, ne kímélj, elõ a farbával!
Csak azért, mert én igazán világosan fejeztem ki magam, amit ilyen okosfiú létedre pontosan tudsz, de valami okból igen izzadmányosan próbálsz belém kötni. az lesz a vége, hogy magadra hagylak füstölögni.
Nyálon lõtt vágy 2009 okt. 18. - 06:08:41 Előzmény kgyuri0
"európai szemmel a semmitmondás határán lavíroz."
Újabb gyöngyszeme a hozzászólónak, aki szerint a film semmitmondó.
Ami Karinthy estében veretes humor az jelen estben kritikai észrevétel.
Majd kis elõadás következik az ázsiai filozófiai tanok egyikérõl.
"Szóval európai szemmel azért jó, ha egy film súlyosabban “ütõs”." írja az Úr - bizonyára ez a film nem az -, vagy az európai filmek ütõsek,- ezt már nem tudjuk meg -. "Így sokszor csak olyan a hatása, mint ha egy klipgyüjtemény lenne,". Ez pedig gyöngyszeme a film summás
kritikájának. Az Úr szerint a film nem más mint egy képi stílus gyûjteménye
a film - azt nem tudni ez a mozi, vagy csak úgy am block súlyosabb,- bár ez nem elég neki - aztán jön a katarzis : az ominózus snittek gyors egymáshoz vágása.
Jelen estben nem tudni, hogy ez a gyors vágások, zenei klipjeirõl szól, ne tán azok
gyûjteményérõl.
De azért , kösz jól +vagyunk.
8/10
kgyuri0 2009 okt. 12. - 04:13:11 8/10
Engem ez a film Karinthy kínai versére emlékeztet:

“Sétálok Kis kertemben
A cseresznyefa virágzik
Egyik lábam a másik elõtt
A másik az egyik után,
Jó, hogy nincs harmadik
Nem tudnám hová tegyem.”

Ez persze fõként a kínai irodalom lényegét fedi föl zseniálisan. Mondhatni, a film más. De sztem filmet ennek a karinthyádának a szellemében nem is lehetne pontosabban csinálni.Ki kell mondani, európai szemmel a semmitmondás határán lavíroz.

Úgy vélem, a távolkeleti szemlélet alapvetõen nélkülözi a “nagy dolgokról” való szöveget. Leginkább a Tao alapján állnak, ami a tiszta értelem maga(Ezt már KárpátiAurél megírta a Nyugatban, 1932-ben). Mondhatnánk leegyszerûsítve, hogy persze, hiszen a “nagy dolgok” értelemmel föl nem foghatók, innen vélem eredeztethetni a hangnem s stílus jellegzetes visszafogottságát(ezt leginkább az angol(ra is vonatkozó) “understatement” fogalmával lehetne jelölni)
Szóval európai szemmel azért jó, ha egy film súlyosabban “ütõs”. Így sokszor csak olyana hatása, mint ha egy klipgyüjtemény lenne,
10/10
euTanázia 2009 okt. 11. - 10:50:53 10/10
kelet - itt értsd Távolkelet, meg így gondoltam én is!
10/10
euTanázia 2009 okt. 11. - 00:05:45 10/10
A legritkább esetben nézek meg keleti filmet, mert a világuk idegen számomra és a kifejezési módjuk is. Legutóbb talán a "Homok asszonya" volt amit láttam -valószínûleg azt is a könyv miatt-, az viszont tetszett.
A 2046 egy szép mûalkotás. Akkor tudnám érdemben méltatni, ha az elejétõl láttam volna, sõt, megszakítások nélkül.
Így viszont szerepek és arcok összemosódnak bennem, ettõl aztán maga a történet is. Bár élek a gyanúval, ha egyvégtében látom, akkor is igényelnék még néhány újra nézést, mert maga a téma sem egyszerû.
Vegyük csak játékát az idõutazásnak. Valamikor tavaly láttam egy mûsort Lukács Bélával -nagyon tisztelni és szeretni való személyiség-, ahol egy feltett kérdés kapcsán foglalkozott ezzel a témával. Elvarázsolt a fejtegetéseivel, aminek követéséhez akkor is kattogtatni kellett az agyam, mára pedig minimális az emlékezés.
Gondolatok, amik megmaradtak a mai moziból.
"A szerelem sokszor idõzítés kérdése, nem jó, ha túl korán, vagy túl késõn jön.
Esetleg elég csak nagyon akarni?
Nem lehetne átírni, hogy ne legyen szomorú a vége?"
A válasz egyértelmû, sajnos n e m!
Valamint még egy nagy igazság: "a szerelemben nincs csereszabatosság".
Torlódó képeim alapján azt gondolom, hogy a film a szerelemrõl, a férfi és nõ lehetséges kapcsolatairól és am block a világunk megélésérõl szól.
Egy azonban bizonyos, ezt nekem még néhányszor meg kell néznem az értéshez, amit szívesen teszek.
renhoek 2009 okt. 10. - 22:56:11 Előzmény Nyálon lõtt vágy
Amúgy nekem is a Szindbád jutott eszembe a filmrõl. Engem lenyûgözött az a film, egyik kedvenc alkotásom - így sokkal többet jelent nekem mint ez a film.

Mégvalami, kicsit nekem idegen a scifi vonatkozása a filmnek.
renhoek 2009 okt. 10. - 22:52:46
Szégyellem magam, de nem bírtam végignézni. Pedig nagyon kedvelem az elmélyülõs, gondolkozós filmmûvészetet. Wong Kar-Wai filmjeit eddig sajna nem láttam, lehet ezért is volt ez nekem így sok. Elején kicsit kaotikus volt nekem, hirtelen nem is értettem hol mi van, meg az a 3d-s világ az elején nem nagyon tetszett. Utána lévõ képek számomra megmentették a filmet. A motel, amikor a szomszéd nõvel kacérkodik hihetetlenül megofogott, ott azt mondtam hogy mindenképp végignézem. Aztán mikor megint visszavált ebbe a futurisztikus, kaotikus világba, akkor valahogy megint nem tudott lekötni. Pedig lehet már a film a végénél jártam de nem bírtam tovább nézni. Nem szólom le, lehet egyszer elõveszem még és megnézem újra, más Kar-Way filmekkel együtt, ha kevésbé leszek fáradt.
Nyálon lõtt vágy 2009 okt. 10. - 06:25:22 Előzmény murati
Mielõtt meggyanúsítanának , mint már volt rá eset , hogy lila ködöket eregetek ki kell jelentenem rajongok azért a világért melyet Kar-Wai teremt a filmjeiben.
Így aztán lehet, eleve elfogult vagyok, de ezt meg ítélhetitek itt.
A 2046 nekem egy kicsit olyan mint egy melodráma,
kicsit közönség film, kicsit mûvész film, és ezt nem a szó rossz értelmében gondolom.
A melodrámát általában olyan történetekkel azonosítják, amelyek intenzív – sõt „túlzott” – érzelmeket ábrázolnak. Az érzelmi intenzitás azonban nem önkény, hanem a történet-séma következménye. A melodrámában a konfliktus egymással összemérhetetlen erõk között tör felszínre: a magára maradt ember a természet, a társadalom hatalmaival néz szembe; tehetetlensége, kiszolgáltatottsága eleve vesztésre ítéli, hacsak valami csoda segítségével nem gyõzedelmeskedhet. A szembenálló erõ lehet fizikai (végzetes betegség, baleset), társadalmi (háború, szegénység, társadalmi különbség) vagy lelki természetû (szenvedélyes szerelem, gyilkos gyûlölet, végzetes vonzás, erkölcsi romlottság). Sõt, mindezek halmozhatók is.
A 2046-t számomra a Szerelemre hangolva folytatásának tûnik, bár a 2046 kissé tétova mese szövésében úgy látszik mintha fura törezedettséggel képek sodródnának egymás után, néha pedig kuszán nem illenek egymáshoz, még is érzéseket indukálnak várjuk a következõ lépést és mint egy kaleidoszkóp töredezett darabjait illesztgetjük egymáshoz.
Rengeteg közelit látunk, erotikusan , szerelemre éhesen, boldogtalanul, tanácstalanul, és már is mikró drámák sorozatával találjuk szemben magunkat.
Vélhetõleg Kar-Wait is a megbomlott harmónia utáni vágy érdekelhette az újságíró személyében. Kiábrándult keresés ez, csodálatos keleti hölgyek közti utazás, úgy ahogy Szindbád utazik a hölgyek között Krúdynál.
Elfojtott szenvedélyek, csípõk, kezek, beszédes hátak ívei sorjáznak képrõl képre.
Ezeket a képeket pedig valami megmagyarázhatatlan filmes csodával tölti meg a két fõszereplõ, úgy miképpen csak egy kortalan rasszokon átívelõ idol vagy idolok képesek.
Lesznek olyanok akik azt mondják , hogy ez a mozi szétesik és nehezen követhetõ, és nekik is igazuk van.
Ez a film a hangulatok filmje. Akkor járunk vele a legjobban, ha hagyjuk, hogy hasson ránk ringasson, ne keressünk minden képében ok okozati összefüggést csak hagyjuk érzékszerveinkre a mozizást. Persze csak az aki erre 2 órán túl is hajlandó, nem kell itt magvas tartalmat keresni, legyen ez a már fenn említett szerelmi melodráma vagy fülledt erotika. Hagyjuk hogy hasson ránk.
Akkor pedig túl leszünk azon a zilált európai lüktetésen amit felvált a keleti csendes mikró világ.
A film hibáin túl, egy érzés, egy hangulat és
ha éppen ilyenünk van akkor nézzünk 2046-t.
10/10
murati 2009 okt. 01. - 03:40:28 10/10
Különös a film, legalábbis számomra. Igazan nagy hatással van az emberre, ám lehet mégsem nézném meg mégegyszer. nem értem miért.
9/10
balazs0729 2009 júl. 17. - 12:54:58 9/10
nem árt többször megnézni,vannak benne nagyon finom dolgok amiket csak többszöri nézésre lát az ember.
nagyon finom a színészi játék fõleg Zhang-tól,nagyon szép film,imádom wong kar-wai filmeit.nekem valahogy a vadító szép napok jobban tetszett,de ez lehet hogy csak azért van mert az elsõ filmeket mindig is többre tartottam és jobban megbecsültem...
de kivetni való nincs
9/10
Coleman 2008 nov. 24. - 22:26:29 9/10
Hát, a szerelemre hangolva mnodhatni felülmúlhatatlan, de a 2046 nincs olyan messze tõle. Zseniális film, hatalmas pillanatokkal, Wong a kortárs távol-keleti filmgyártás legnagyobb formátumú mûvésze!
verdeleth 2008 jún. 20. - 16:25:01
A szerelemre hangolva után nem hittem, hogy felül tudja múlni önmagét Wong Kar Wai, de sikerült. Egy még bonyolultabb, még mélyebb, még szimbolikusabb filmet sikerült alkotnia, ami nem mindg adja meg magát elsõre. Igazi elmerülõs hangulatfilm komoly és érett emberi gondolatokal. Gyönyörû
10/10
giuditta 2007 nov. 19. - 13:48:21 10/10
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ - CORNER FILM Kiadó kiadja dvd-n - Megjelenés: 2007. december 6. Extázis ...Extázis Extázis Extázis Extázis Extázis Extázis Extázis Extázis
Összes hozzászólás
Lakatos Mónika - Romanimo
2019. november 12., 19:30 Lakatos Mónika - Romanimo

Évszázados roma balladák és ritmusos pergetők a Müpában.

Jegyvásárlás