A forrás

Bakancslistához adom
The Fountain
16 éven aluliak számára nem ajánlott amerikai romantikus dráma, 96 perc, 2006

Értékelés:

477 szavazatból
Szerinted?

A fiatal nő agyát halálos kór támadta meg. Orvos férje minden idejét a kutatólaboratóriumban tölti, hogy megtalálja a lehetséges ellenszert. A nő azonban belenyugvással várja a jövőt, megírja élete művét. Arra kéri a férjét, hogy ő fejezze be a művet. Tom szeretné boldog véggel lezárni a történetet, ám az asszony kész tények elé állította. A kilátástalan helyzetben letargiába esik, hiszen a kedvese jelentette élete értelmét, testesítette meg számára a szerelemet. A férfi hosszú és nyomorúságos utat kénytelen bejárni, mire rájön, hogyan is érheti el célját. A történet ezer évet ível át, három különböző korban játszódik.

Stáblista:

Szereplők

Izzi Creo
Dr. Lillian Guzetti
Avila papa

Alkotók

Díjak és jelölések

  • Golden Globe-díj

    2007
    Legjobb filmzene jelölés: Clint Mansell
  • Velencei Nemzetközi Filmfesztivál

    2006
    Arany Oroszlán jelölés: Darren Aronofsky

Hozzászólások

Szerinted?
stefan75 márc. 29. 00:51:26 Előzmény mkornel
Alapvető nárcisz trükk. Feláldozza magát = hős megmentő lesz a világ szemében, miközben hagyja egyedül haldokolni a feleségét. Meghal a felesége = az ő fájdalma a legnagyobb a világegyetemben, őt kell sajnálni. Hős szenvedő istenfigura a figyelem középpontjában, ez a nárcizmus csimborasszója.
mkornel márc. 28. 11:01:29 Előzmény X51
Nagyon tetszik a megfejtésed, annyira, hogy valószínű újra megnézem a filmet és ebből a perspektívából is próbálom értelmezni majd. Egy dolgot nem értek: miért írod, hogy a fizikusok is felfedezték, hogy idő nem létezik? (felfedezték "egy ideje", hogy pontosan idézzelek, ami azért mókás önellentmondás :)) A fizikusok azt fedezték fedezték fel, hogy az idő a térnek az egyik dimenziója, nem pedig azt, hogy idő nem létezik. Nagyon is létezik idő, de "meg lehet hajlítani", ahogy a háromdimenziós teret. Ez szerintem fontos különbség, és ez kicsit inogtatja az egész magyarázatodat.
mkornel márc. 28. 10:24:42 Előzmény Kincsoke20
Szerintem az üveggömb idősíkja a férfi intuitív énje, az emberi psziché mágikus része. A spanyol idősík fiktív történet, ahogy Izzi, és később Tom magyarázza a csodás múltat és az összefüggéseit a jelennel – vagyis ez az emberi psziché mitologikus része. A film azt is nagyon szépen ábrázolja, hogy ez emberi tudat e két különleges része hogyan irányítja, befolyásolja a jelent és sorsszerű döntéseinket.
mkornel márc. 28. 10:18:16 Előzmény stefan75
A film alkotói nem a beteg szenvedését, hanem a mellette élő, őt szerető szenvedését állítja a figyelem középpontjába. Ettől a férfi nem nárcisztikus, ellenkezőleg: annyira szereti a másikat, hogy kész mindenét, a szakmai karrierjét, akár az egész életét is feláldozni érte. És egy picit bele is hal az elvesztésébe – lelklleg meghal, vagyis átalakul, elengedi korábbi ragaszkodásait, és engedelmesen teljesíti felesége akaratát a saját akarata ellenére. Szerintem inkább nagyon megkapó spirituális fejlődéstörténet ez a film.
stefan75 márc. 23. 01:41:21
Mindenki a történetet próbálja megérteni, de annak semmi jelentősége. Ez a film a vegytiszta nárcizmust mutatja be. Az összes figyelmet magának követeli a pasi. Mindig és mindenhol ő a hős, ő a próféta, vagy épp őt kell sajnálni. Körülötte forog a világ minden síkon és minden időben.
Vídia 2019 jan. 26. - 19:07:08 Előzmény X51
felvetésed komoly megfontolást érdemel
de azért a Buddha-t ne írd egy írásban kétszer egy d-vel..
X51 2018 dec. 11. - 17:02:15
A csávó az ősapa, ciklikusan mindig fel kell áldoznia magát hogy megszülessen a fa, amiből pedig megszületik minden. Ahhoz hogy megértsük tudnunk kell azt az alapvető tényt hogy nem létezik idő, ezt már a fizikusok is felfedezték egy ideje, de egy megvilágosodott embernek ez alap, igaz ezért mondjuk ciklus sem létezik mert csak egyszer történt meg, viszont mindig az van. Ez egy olyan dolog hogy nem csak most tudok ittlenni hanem egyszerre vagyok mindenhol, a tegnapi énem aki ül a széken a holnapi aki ül a kocsiban stb stb az mind egyszerre van, ha megvilágosodnék akkor azok a pillanatok múlt és jövőbeliek egyszere léteznének számomra, mindegyikben új döntéseket hozhatnék, ugyanúgy érzékelném mint azt amiben most vagyok. A csávó akkor világosodik meg amikor a műtőben űl és felnéz a lámpába, az a pillanat köti össze az egész filmet, ugye akkor jön rá hogy létezik ez a fa ami örök életet ad. Onnantól ő irányítja az eseményeket megváltoztatja a multat a jelent és beteljesíti ami a dolga, meghal a jövőben. Igaz olyan mintha ha jövőből változtatna hisz onnan üzen magának hogy pl menjen a csaj után ki a hóba és ugye az már egy másik jelenet mert eredetileg nem ment utána (a kollegája szól hogy van valami a majommal) és a multat is ahogy a sámán meglátja benne az ősatyát és átengedi a fához, az a pillanat ugyanaz mint 1000 évvel később mikor meditál, és az is amikor megvilágosodik a műtőben, számára egyszerre történik. Ez olyasmi hogy valami végtelenszer lejátszódik, ismétlődik de kivárok és lesz egyetlen egy variáció ami a végleges a valóság lesz, addig minden képlékeny hiába történt már meg. Ez nagyon magas budhista keresztény tanítás, a tudat felsőbbrendűsége. Jézis is mindig tudta mi fog vele történni, emlékezett a múltjára és a jövőjére is, egy pillanatnak látta az egész teremtést, plussz ugye el tudott tünni és megjelenni máshol stb stb, budha is ilyesmiről beszélt, ez elvileg a legvégső, legfelsőbb tudatállapot, erről szól a film. Nem kell belekeverni hogy a csaj csak el akarta fogadtatni vele az elmúlást meg az érzelmi maszlag, hisz a csóka tud mindent ő az ősatya-jézus-budha stb, csak van egy olyan út olyan variációk amiken végik kell mennie, megélnie hogy azzá válhasson, ahogy pl Jézus sem tudhatta végig mondjuk kiskorában hogy ki ő de amikor megkeresztelték visszaemlékezett rá és egyből tudta látta a jövőjét és a multját is, amiket egyetlen pontból egy időtlen végtelen pillanatból meg tudott változtatni, amit meg is tett így beteljesítve a sorsát, hisz azért let minden úgy ahogy, mert ő úgy döntött abban a pontban ezzel létrehozva a multat jövőt, attól függetlenül hogy azok még meg sem történtek. Sajnos ez túl bonyolúlt szavakkal nehéz egy paradoxont elmagyarázni, hisz pl hogy lehet az okozat előbb mint az ok?, hogy lehet a mai napom eseményei egy olyan döntésemnek a következménye amit majd sokkal később hozok meg? Ez az egyik legmagasabb tudást bemutatató film, annak ellenére hogy korlátozott lehetőségeik voltak és nem megvilágosodd emberek készítették, messze túlmutat a filmek 99%án, én mondjuk dokumentum film szerű köntösben csinálnék ilyesmit nem szerelmi storysnak, de így is okés volt.
Rics555 2018 júl. 07. - 12:58:00
A hozzászólásokból tisztán látszódik, hogy mennyi buta ember él kis hazánkban is. Ez a film szenzációs, de sajnos csak kevesen tudják megérteni.
10/10
ukotaf 2018 jún. 22. - 19:39:45 10/10
Életem egyik legjobb filmje, minden belemagyarázás nélkül. Csak üljetek le és nézzétek, a hatás nem marad el.
4/10
collin11 2018 márc. 21. - 16:14:37 4/10
A mondanivalója nagyon megrendítő, de számomra itt-ott már túlzóan giccses. Vannak benne megható pillanatok, de sokszor túl sokat akar és zavarba ejt....... És emiatt azt kell mondjam, hogy mégsem tetszett annyira.....
kareshu@citromail.hu 2018 febr. 05. - 19:51:27 Előzmény sobamogera
Ez a helyes értelmezés egyébként, jól összefoglaltad helyettünk is!...
kareshu@citromail.hu 2018 febr. 05. - 19:44:37
Régen én is lehúztam a filmet, merõ katyvasz stb. Mára értek nehézségek az életben, más szemmel néztem végig - háromszor is - a filmet. Mára eléggé értem és átérzem, igen megrendítõ tud mindig lenni. Úgyhogy bocsesz a hajdani kirohanásért. Meg kell érni ehhez a súlyos kérdésekhez, az elfogadhatatlan dolgok átéléséhez. Aztán átértékelõdnek a fontosságok... Lényeg, hogy van atmoszférája, mondanivalója a filmnek. Kiválóak a színészek, szívbemászó a zene. Nem mondom, hogy könnyû megérteni a különbözõ idõsíkot, fikciót és valóságot. De ha egyedül kell nézned egy fájdalmas éjszakában, értelmet nyernek az utalások. Nagyon jó film, nagyon fájdalmas film. Nagyon felnõtteknek ajánlott.
Filmgusztália 2018 jan. 12. - 20:16:15
A film nekem is egy rémálomszerû zagyvaság, sznobok persze felértékelik, h mekkora alkotás, de a zenéje valóban mindent visz, elképesztõen hipnotikus.

https://www.youtube.com/watch?v=vr0NBPRMe2E
9/10
Kesziari 2018 jan. 12. - 19:53:03 9/10
A film valójâban egy idõsíkon játszódik. A többi fantázia. A bennük zajló érzések, gondolatok nagyszerû ábrázolása. Nagy valószínûséggel jobban megérinti azokat, akik sajnálatos módon átélték szerelmük, vagy fiatal hozzátartozójuk elvesztését.
gadus 2017 jan. 04. - 08:56:07
Háát,nekem elég zagyva volt.Persze a lényeget értettem de az ilyen mondani való megfilmesítése elég nehéz.
10/10
nick név 2016 márc. 25. - 00:28:03 10/10
Zseniális filmalkotás. Minden tekintetben hibátlan, egyszerûen tökéletes.
Zahangya 2016 márc. 02. - 22:12:49
A matéria és a szellem küzdelme, idõkön átívelve. Megrendítõ alkotás. Nagyon kemény film. Részemrõl az egyik legjobb. Aronofsky a katarzis és a dráma nagy mestere. 10/10
1/10
bigcroker 2016 febr. 14. - 23:18:17 1/10 Előzmény eIemes
kíváncsivá tettél:)
1/10
bigcroker 2016 febr. 14. - 23:16:58 1/10 Előzmény TitusLivius
erre a filmre sajnos több gondolkodást nem óhajtok elfecsérelni (még miattad sem) és nem óhajtok az utadon sem járni. mások vagyunk! (szerencsémre)
talán a filmekrõl kellene itt beszélgetni!
eIemes 2016 febr. 01. - 14:14:45 Előzmény bigcroker
"logikát ne keress, csak érzelmeket találsz"
Összes hozzászólás
Adblock detektálva

Hirdetésblokkolód kikapcsolásával segíthetsz, hogy a PORT.hu továbbra is ingyenes, minőségi tartalmat biztosíthasson.

Rendben, kikapcsoltamHogy tudom kikapcsolni? Köszönjük, PORT.hu