Sens, Canterbury, Chartres és Köln gótikus katedrálisa Európa gyönyörű, titokzatos épületei közé tartozik. Csatlakozzon hozzánk egy időutazásra, mely visszavisz bennünket a katedrálisok építkezéséhez. A "Nyugat piramisai" vagy a "Föld pillérei" ezek, szüntelenül elbűvölnek és inspirálnak bennünket. Építőmestereik nyomába szegődünk, szemügyre vesszük ezeknek a hajdani géniuszoknak korukat messze megelőző szakértelmét és tudását, ami az ördöggel való cimborálás gyanújába keverte őket. Egy csapat történelmi szereplőre támaszkodva a mesterek történeteit is bemutatjuk, sőt azokét az egyszerű sorból származó emberekét is, akik életük kockáztatásával építették fel e mesterműveket a hátborzongató és hihetetlenül veszélyes építkezéseken - részben, hogy biztosítsák megélhetésüket, részben, hogy ilyen különös módon is Istent szolgálják.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
A gótika az érett középkor mûvészetének egyik irányzata, de megjelenésének technikai és társadalmi körülményeit tekintve történelmi korszaknak is tekinthetõ. Az elnevezést elõször pejoratív értelemben használták a reneszánsz korban, a sötétnek vélt középkor mûvészetét illették vele a fényesnek tartott antik mûvészettel szemben. Az akkori olaszokban mélyen élt a barbár pusztítások emléke, ezért goticónak, barbárnak mondták. Az elnevezést egyébként Giorgio Vasari óta használja a mûvészettörténet (csakúgy, mint az antikvitás kifejezést).
Az értesítések jelenleg le vannak tiltva! Amennyiben szeretnél cikkajánlókat kapni, kérlek, hogy a böngésző Beállítások / Értesítések menüpontja alatt állítsd be az értesítések engedélyezését!
Hozzászólások