A háború császára

Bakancslistához adom
Emperor
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott amerikai-japán háborús filmdráma, 105 perc, 2012

Értékelés:

83 szavazatból
Szerinted?

A II. világháború lezárásaként Japán megadja magát a szövetséges erőknek. A romokban heverő ország politikai, gazdasági vezetését Douglas MacArthur parancsnok (Tommy Lee Jones) veszi át. A parancsnok irányítása alatt dolgozik a japán kutató Fellers tábornok (Matthew Fo), aki a háborút lezáró igazságszolgáltatás részeként, Hirohito császár sorsát hivatott eldönteni: háborús bűnösként, akasztással végzi az egykori uralkodó vagy az életét megkímélő büntetésben részesül? Fellers tábornok az igazságos ítélet érdekében kutatni kezd, így találkozik régi egyetemi szerelmével, Ayával - az egykori japán cserediákkal -, akivel közös emlékeit újraélve mélyebben megismeri a bizonytalan jövőjű ország lelkületét, amelynek segítségével Japán, valamint az egész világ sorsát befolyásoló, bölcs döntést hozhat.
Bemutató dátuma: 2013. október 10. Forgalmazó: ADS Service Kft.

Stáblista:

Szereplők

Bonner Fellers tábornok
Douglas MacArthur tábornok
Aya Shimada
Kajima tábornok
Mitsuko Kajima
General Richter
Koichi Kido
Teizaburo Sekiya

Hozzászólások

Szerinted?
SzSziszka 2018 febr. 04. - 12:00:00
tipikus amerikai önmosdató szar...
ott kellett volna abbahagyni ahol a japó a fejére olvasta a "nyugatiak" bûnét...
csvkata 2017 jan. 17. - 18:28:07
Már nem ez az elsõ film, amit feliratosként hirdetnek meg, holott szinkronos. Miért?
8/10
Sumomo 2016 okt. 09. - 12:42:21 8/10 Előzmény tesz-vesz
akarnék
8/10
homeboy 2016 júl. 14. - 04:47:25 8/10
Akit erdekel a tortenelem ennek resze, annak erdekes lesz. 8/10
lamassu 2015 nov. 12. - 09:55:12
A konkrét történelmi eseményt kevés film dolgozta fel. Szerintem ebben a tekintetben hiánypótló. 10/8
torzonborz 2015 júl. 23. - 12:45:56
Bonner Fellers szerepe a történelmi találkozó létrehozásában és a császár bûnösségének megítélésében. Egy 1997-es clip a japán tv-bõl angol szöveggel
https://www.youtube.com/watch?v=GiRBEQSvqHo
torzonborz 2015 júl. 23. - 12:09:28
A szerelmi szál fikció, de Fellers számára egy japán hölgy barátsága volt az elsõ lépés egy más kultúra megismerésében.
http://www.bonnerfellers.com/uploads/B.Fellers_Yuri_Watanabe_Earlhamite_1996.pdf
1/10
tesz-vesz 2015 júl. 05. - 11:40:08 1/10 Előzmény Quagmire
"Melyik történelmi vagy háborús film teljesen hiteles.Szerintem ebbe belekötni csak kukacoskodás. "

persze hogy kukacoskodás, csináljunk filmet a konc táborokról, ahol egy rakás náci tiszt menti a zsidókat. hisz lehet ilyet is a háborús, TÖRTÉNELMI DRÁMA filmeknél, miért ne lehetne?
mert az is olyan valódi kreatív teljesítmény lenne, mint megmenteni a szerelmünket!!! bárcsak én is megmenthetném a szerelmet, ha le akarnák bombázni a környékét! :)
1/10
tesz-vesz 2015 júl. 05. - 11:36:07 1/10 Előzmény csanyi82
" A tábornok az elveszett szerelmén keresztül érti meg a japán gondolkodást,"

milyen tábornok? lehet fikciót csinálni, de ne VALÓDI emberek életével szórakozzunk.
szabotálja az akciót, tehát hadbíróság elé kell állítani, csak azért mert a szerelme épp arra sétálgat...
bravó, micsoda drámai dilemma kéremszépen!! vérbeli DRÁMA! :D
9/10
marvanyos86 2014 okt. 28. - 01:09:25 9/10
Nekem nagyon tetszett!
8/10
Quagmire 2014 jún. 24. - 15:28:37 8/10
Most néztem meg a filmet. Összességében nem rossz. Aki nem szereti az ilyen enyhén drámába hajló filmeket annak unalmas lehet. Az, hogy nem pontosak a történelmi tények az elnézhetõ. Melyik történelmi vagy háborús film teljesen hiteles.Szerintem ebbe belekötni csak kukacoskodás. A színészek szerintem jól lettek kiválasztva, egy jó átlagot hoznak le. Szerintem ez egy átlagosnál jobb film.
8/10
csanyi82 2014 ápr. 01. - 10:01:28 8/10
Ez NEM elsõsorban háborús film. Illetve az is, meg nem is. A tábornok az elveszett szerelmén keresztül érti meg a japán gondolkodást, és végül a császár motivációját. Nagyon is kell bele a szerelmi szál, anélkül egy dokumentumfilm lenne. Így szimplán egy nagyon jó, és felemelõ film lett. Mondom ezt úgy, hogy nem szeretem a romantikus filmeket.
Mona1971 2014 márc. 11. - 07:23:34 Előzmény kazama90
Nem értek egyet az elõttem szólókkal. Igen is nagyon jó film volt, nekem tetszett!
6/10
kazama90 2014 febr. 27. - 12:16:32 6/10 Előzmény k11zoltan
rossz ötlet volt a rendezõtõl elvinni romantikus irányba a filmet,unalmas átlagos /közepes semmitmondó dráma 10/6.háborús film mûfajban vannak ettõl sokkal jobbak.
k11zoltan 2014 febr. 02. - 15:55:14
Enyhén untam.

Keveset mutattak Japánból, bár a bombázások után amúgy sem lehetett szép látvány.
2/10
Rahar 2014 febr. 01. - 13:35:11 2/10 Előzmény tesz-vesz
Mélységesen egyetértek a meglátásaiddal és a véleményeddel.
10/10
MirP 2014 jan. 30. - 12:44:20 10/10
Nagyon jó volt, ajánlom mindenkinek! :)
sdt 2014 jan. 24. - 13:58:50
Szerintem igenis világpolitikai probléma lehetett az ellenséges hatalom (Japán) szimbolumának sorsa. Igencsak érdekes, hogy feltehetõen valóban néhány ember véleményén múlhatott a döntés. Lehet, hogy a film nem pontos történelemóra volt (jelzem, én sose szerettem a játékfilmek és dokumentumfilmek összevetését)és a döntés folyamatának a fõszereplõ vívódása tökéletesen megfelelt. Szerintem jó film volt.
1/10
tesz-vesz 2013 dec. 16. - 10:41:43 1/10
mélyen átlagos film, vagy az alatti
nem értettem, hogy miért mindig macartúr nevét mondja a tisztiszolga, amikor a fiatal fõszereplõ belép hozzá, 2x is így történt, tehát ilyenkor a belépõ új ember nevét kell mondani.
- General Macartúr, sir. (???)

mondja a tisztiszolga, mikor jön General Bonner Fellers új belépõként Tommy Lee Joneshoz, aki General Douglas MacArthur, komolyan nem értem, most ez miért kellett (tudjuk meg a nevét tominak? de így??), vagy hogyan. én nem látok benne értelmet, tehát úgymond bemutatja a jövevénynek a felettesét? mert ilyenkor az újnak a nevét mondják a felettesnek, vmi baj van a filmkészítõk fejével vagy én tévedek?

a romantikus szál ha nem is idegesített, de nagyon elcsépelt volt, borzalmasan kaptafa, nem is értem intelligens ember, hogy készíthet ma már ilyen filmet, ugye a háborús, történelmi filmek a férfiaknak, a romantikus filmek a nõknek készülnek, egy ideje, kb 90-95 óta egyesítik ezt a kettõt, amikor ez nem fér össze sajnos sehogy se...
illetve most olvasom Bonner Fellers életrajzát, szó nincsen benn japán lányokról.
akkor már inkább Elizabeth Vining köré is kellett volna építeni a történetet,

komolyan nem értem miért kell hazudozni Feller életérõl, mert most olvastam az életrajzát, és szó nem volt ilyenekrõl! japán nõ? bombázás szabotálása?! egy 3-mast akartam adni a filmnek, de komolyan, most hogy rájöttem, hogy ilyen szinten torzítják a történelmet a jenkik, adok rá egy 1-est, szerintem Feller leszármazottjai simán perelhetik hálivúdot, mert a film rágalmazza a felmenõt, azzal, hogy szerelmi ügyek miatt, nem bombáz direkt egy célpontot (? ez a max teljesítmény, ami egy jenki kreatív fejében megszülethet.) én biztatom is õket a perre.

http://www.occasionalplanet.org/2013/04/03/emperor-when-you-call-a-movie-historical-it-helps-to-include-the-history-part/
http://rogersmovienation.com/2013/03/02/bonner-fellers-the-hero-of-the-wwii-drama-emperor/


szerintem nagyon túljátszotta lazaságban macarthurt tommy. jön a tip. jenkimájer arculattal, csak én már ezt is unom.

és értem én hogy nekünk el kell telítõdni azzal az érzéssel, hogy milyen szomorú sétálni éjjel (esõben) a lebombázott Japánban, de nekem sokat nem adnak ezek az infók. inkább már giccses.

tehát ez inkább csak egy japán-usa barátság film. semmi több, nincs is értelme semmi sem. azok az infók, hogy az atombomba tömeggyilkosság (mi a különség Ausvitz és ez között?), meg hogy minden ország ugyanazt csinálta külpolitikailag mint japán, nem újak, de jó ha ki vannak mondva, ezért is egy gesztus a japánoknak, õk meg örülnek, mint a nyalókát kapott kisgyerek.
ma az usa nemcsak dél-koreát védi katonailag, hanem japánt is, kínától, észak-koreától. kíváncsi lennék mennyi amerikai magánzseb gazdagodik ma a japán gazdaságból.

jó hogy elmondja a japán a filmben, hogy az usa-t, briteket ki állítja bíróság elé? mintha az iraki bevonulásnál nem hazudtak volna, mintha a I. világháborúnál (a lusitania fegyvert is szállított) és vietnámnál és iraknál nem hazudtak volna. nem volt tömegpuszt. fegyver irakban, és szaddam utálta az al kaidát, most Szíriában is a napnál is világosabb, hogy a zsoldosok vetették be a vegyifegyvert, akik már korábban májusban is bevetették ezt. de amerika, a "békepárti", békenobeldíjas obamával az élen, már a vizsgálat kiderülte elõtt rég meg akarták támadni a szíreket. most kiderült egy vizsgálat, de nem tudják megmondani ki vettette be a fegyvert, mert utólag kderült (!) csak azért küldték oda, hogy a vegyifegyver bevetésének tényén megállapítsák, nagyon átlátszó, ahogy az is, hogy nobelbékedíjat kaptak ezért...

ahogy nógrádi györgy bizt.politikai, külpolitikai szakértõ mondja, nincs az a bíróság, amely ne ítélne most el az usa-t háborús bûnökért, hogyha egyszer sikerülne odaállítani õket, de senkinek se sikerül, ezért ezek az õrültek még szabadon grasszálhatnak a világban a "demokrácia nevében", a világ csendõreiként
Adblock detektálva

Hirdetésblokkolód kikapcsolásával segíthetsz, hogy a PORT.hu továbbra is ingyenes, minőségi tartalmat biztosíthasson.

Rendben, kikapcsoltamHogy tudom kikapcsolni? Köszönjük, PORT.hu