Film

A tévedés áldozata

/The Wrong Man/
amerikai krimi, 101 perc, 1956

Értékelés:

28 szavazatból
Szerinted?

Amikor Manny Balestrero, a híres New York-i Stork Club zenésze hajnalban hazaérkezik a munkából, a feleségét ébren találja. Rose-t fogfájás gyötri, és az aggodalom, hogy miből fizetik majd ki a fogorvost. Manny másnap elmegy a biztosítóhoz, hogy kölcsönt kérjen. Ám ott a várt segítség helyett a rendőrséget hívják, mert Mannyben vélik felismerni azt a férfit, aki többször is fegyveres rablótámadást intézett a cég ellen. Mannyt azonnal letartóztatják. A férfi képtelen bebizonyítani ártatlanságát, mert mindazok, akik alibit tudnának neki biztosítani, rejtélyes módon, szinte nyomtalanul eltűnnek. Hiába az ügyvédi segítség, Manny egyre képtelenebb helyzetbe kerül. A tárgyalást elhalasztják, Rose pedig egyre mélyebb depresszióba süllyed. Időközben rendőrkézre kerül egy Mannyhez megszólalásig hasonló férfi, akit tetten értek fegyveres rablás során.

Stáblista:

Szereplők

Emmanuel Christopher "Manny" Balestrero
Rose Balestrero
Frank D. O'Connor
Bowers hadnagy

Alkotók


Vélemény:

2018 nov. 01. - 19:15:38
2018 nov. 01. - 19:15:38
Az ismertető itt is SPOILER. Köszönjük!
Ne értem, hogy a Port.hu-nál miért nem figyelnek erre???
szavazat: 10/10 2015 márc. 04. - 01:17:18
2015 márc. 04. - 01:17:18
SPOILER **** lehet benne

Nagyon átélhetõvé teszi Hitchcock (és persze a fantasztikus Fonda) a történés "rémálom" jellegét - fõleg a film elsõ felében, amikor a fõszereplõ teljesen egyedül van és totálisan védtelen. A hosszadalmas, megalázó, ostobának tûnõ rituálék sora szinte nekünk is jelennek tûnik, és látható, mennyire "emberi", hogy valaki rögvest bûnössé predesztinálható csupán azáltal, hogy belekerül egy helyzetbe, mely helyzetet néhány szubjektív benyomás és véletlen egybeesés teremt.

(Persze azon is el lehetne gondolkodni, hogy miért keveredik valaki pont ilyen szituációba [nyilván a hasonlóságon túl], de ez már más lapra tartozik.)
2014 aug. 11. - 17:21:09
2014 aug. 11. - 17:21:09
Az durva,hogy az ajtóból nem hagyják hazamenni,szólni a feleségének.

Bár megkérdezhetné,mit is akarnak tõle.Azt is mondhatná,minden további dolog csak ügyvéd jelenlétében.

Persze az ártatlan emberek naivok.
2014 aug. 11. - 07:23:28
2014 aug. 11. - 07:23:28
Hitchcock ugyanebben az idõben leforgathatta volna a film kelet-európai változatát "Egy koncepciós per áldozata" címen. Nem sok jeleneten kellett volna változtatnia. Csak a végérõl kellett volna kihagyni a happy endet.
2014 aug. 10. - 23:16:42
2014 aug. 10. - 23:16:42 OFFTOPIC
***SPOILER***
„- Miért imádkoztál?
- Segítségért.
- Imádkozz erõért.”
***SPOILER VÉGE***
2014 aug. 10. - 22:05:03
2014 aug. 10. - 22:05:03
...kösz öcsi hogy lelõtted a poént (az amúgy tök értéktelen hozzászólásoddal) így már nem nézem meg a filmet...
és kérném az admin törölje az ilyen *moderalva* aki még az alapszabályokat sem képes megérteni.

SPOILER KÖVETKEZIK :
szavazat: 9/10 2014 aug. 10. - 19:01:19
2014 aug. 10. - 19:01:19
Például ezért is volt olyan kiváló színész.
2014 aug. 09. - 20:59:17
2014 aug. 09. - 20:59:17
***SPOILER PÓTOLVA***

Milyen érdekes, a megszeppent kis muzsikusból késõbb milyen könyörtelen gyilkos lesz, fõleg miután már hallották a nevét is...
2013 szept. 16. - 14:37:21
2013 szept. 16. - 14:37:21
Tényleg elsõ osztályú film. Henry Fonda nagyon jól játssza Manny az ártatlan kisember szerepét!
2012 júl. 09. - 18:27:38
2012 júl. 09. - 18:27:38
***SPOILER PÓTOLVA***

A befejezés a tipikus amerikai hepiend... A valószínûbb sötét vég helyett, amelyet egy mondjuk bergmani szemlélet reálisabban megvalósított volna.
2010 júl. 05. - 07:56:20
2010 júl. 05. - 07:56:20
Ez egy kevésbé emlegetett, de nagyon jó, elsõosztályú filmje Hitchcocknak, persze nem tökéletes, de az egész életmû egyik legkülönlegesebb darabja. A film témája a rendezõóriás életmûvében már megszokott: az ártatlanul megvádolt ember, ehhez a toposzhoz mániákusan vissza-visszatért. A film azonban nem azt az utat járja be, mint amit megszokhattunk, itt semmiféle menekülés nem történik. Bár nem láttam az összes filmjét, de meglehetõsen ismerem az életmûvet és ennek a filmnek nem nagyon találni párját: szinte dokumentarista stílusban vezényel a Mester, szikár, tömör, pontos, a lényegre szorítkozó elbeszélés, semmi cafrang. Persze aztán néha elkezdi alkalmazni a szokásos fogásait, ez eredményez néhány zseniális pillanatot, bár ebbe a filmbe ezek nem hiányoztak. Fonda fantasztikus a megvádolt kisember szerepében. Nagyon sajnáltam, hogy a végén keretbe foglalta a szöveggel a filmet Hitchcock, valahogy elveszi a film filozofikus élét és a drámai hatás sem bontakozik ki teljesen emiatt, elég lett volna annyi az elején, hogy minden megtörtént a valóságban is, és kész, több kommentár nem kell (vagy legalább azt az utolsó képet megspórolhatta volna, ha a szöveghez ragaszkodott is). Mindazonáltal ez egy nehezen feledhetõ, rendkívüli alkotás még ennek a nagy rendezõnek az életmûvén belül is.