Boldog új élet

Bakancslistához adom
16 éven aluliak számára nem ajánlott magyar játékfilm, 80 perc, 2006

Értékelés:

21 szavazatból
Szerinted?

Napjaink egy névtelen városában játszódik a történet, névtelen szereplőkkel. Meghatározhatatlan idő, üres, elhagyott terek és alagutak, személytelen városrészek, külvárosi miliő. A szociális periféria dísztelen kellékei. Itt él főszereplőnk egyedül, egy lakótelepi lakásban. Ő roma, nevelőotthonban nőtt fel, szüleit nem ismeri. A világról és annak szabályszerűségéről szinte semmit se tud. Vágyai az irreális és a vegetatív célok közt ingáznak. A valakihez tartozás vágya nagyon erősen él benne, annak türelmes kialakítása azonban nehézséget okoz neki. Kevés barátja van akik megértenek valamit az ő kósza létezéséből. Egy napon volt utógondozójától kap egy különleges ajándékot. Megkapja azt a dossziét, ami a gyerekkort feldolgozó aktákat tartalmazza. Ezek a dokumentumok talán reményt adhatnak ahhoz, hogy újraértelmezhesse saját, gyerekkorában félbemaradt életét.
Bemutató dátuma: 2007. december 6. Forgalmazó: Budapest Film

Stáblista:

Díjak és jelölések

  • 38. Magyar Filmszemle

    2007
    Első filmes rendezői díj (Simó Sándor emlékére): Bogdán Árpád
  • 38. Magyar Filmszemle

    2007
    Legjobb eredeti filmzene: Membran
  • 38. Magyar Filmszemle

    2007
    Diákzsűri Első Játékfilmes Fődíja: Bogdán Árpád

Hozzászólások

Szerinted?
robonino 2012 márc. 07. - 11:31:26
március 26. Odeon

A magyarhangya reflektor címmel indít vetítési sorozatot. Rávilágít olyan társadalmi jelenségekre, amelyek körülvesznek, de idõrõl idõre elfelejtjük, és azokat az embereket, csoportokat, közösségeket is, akik ebben élnek. Elsõ téma a nevelõintézetben való felcserepedés, ennek az intézménynek a hatása a bentlakókra.

reflektor01 #árvaság #nevelõintézet #kitaszítottság #örökbefogadás

18:00 órától Bogdán Árpád Boldog új élet c. filmjét
19:30tól vendég a rendezõ: Bogdán Árpád
chyga 2010 ápr. 05. - 10:17:56 Előzmény Petrapetrus
Várakozásom ellenére, szégyenkezve (?) bevallom, a többszöri nekifutás ellenére nem tudtam mit kezdeni ezzel a filmmel. Nem gondolom, hogy empátia-hiányom lenne. Csupán az a véleményem, ez a mozi határon túl lett "szétmûvészkedve". A rángatódzó, villogó, cikázó monochróm (?) képek, a felismerhetetlen helyszínek-szereplõk, a szilánkos történet... A készítõk fegyelmezetlensége. Sajnálom. Sok ez egy Csekélyértelmû Medvebocsnak.
Petrapetrus 2010 febr. 05. - 18:35:39
A képsorok néha engem is rosszul érintettek, de nem kapcsoltam el, egyszerûen csak behunytam a szemem. Egyébként szerintem nagyon jól sikerült a film. A végén teljesen ledöbbentem... :-(
Azon pedig meglepõdtem, hogy belecsempésztek némi "horrort" is. Ami nekem nem kifejezetten "mûfajom", sõt. Úgyhogy én meg is ijedtem...
mizuki 2010 febr. 05. - 08:21:13
Én végignéztem de közben sokszor elkapcsoltam mert nem bírtam azt a sok neont, vibrálást, éles fényeket, néha furán remegett a kamera, meg az elején borzasztó hosszan mutatták pl. amikor dolgozott....

Szeretem a komoly, elgondolkodtató filmeket. De ez valahogy rám inkább idegesítõen hatott.

Azt hiszem egy kérdés sem lett igazán megválaszolva benne (nyilván nem is ez volt a lényege...) de akkor mi? Megint egy depressziós, lehangoló, "szörnyû az élet" film, borzasztó befejezéssel...
Nyálon lõtt vágy 2010 febr. 04. - 23:47:31
Igazad van, bár ez csak 1 szelete a "történetnek".
7/10
chaplin 2010 febr. 04. - 22:39:13 7/10
Nekem tetszett a film, kitûnõ az operatõri munka és a vágás, melynek köszönhetõen engem maximálisan a magával rántott a kép.
Remélem Orsós Lajosnak nem az utolsó szerepe, mert remek élethû, remek alakítás volt :-)
Minden elismerésem!
iko77 2010 febr. 04. - 21:55:46
Igazat kell hogy adjak, (nekem is szociálpedagógus a végzettségem) sajnos nem a nevelõkön múlik a társadalom, mindinkább az anyán aki eldobta magától a gyermekét. Ezek a gyerekek akiket elhagytak elõbb utóbb elkezdenek érdeklõdni a vérszerinti szüleikrõl, ezért úgy gondolom a fõ szempont mindig a vérszerinti család! Egy gyermek nem lehet felnõttként boldog, ha úgy érzi, hogy valamikor õ nem kellett a szüleinek, és nem tudja ezt az érzést (értéktelennek érzi magát) feldolgozni. Ugyanakkor fontos szerepe van a nevelõnek is, mert ezt az anyai, apai hiányt egy kicsit kompenzálhatja. Természetesen ezt az ûrt betöltheti egy örökbefogadó család és igazi boldog gyermekkora és felnõttkora is lehet ezeknek a gyermekeknek, ha mögötte áll egy apa és anya aki ugyan úgy szereti õket, mint a vérszerinti szülõk!
10/10
Von Schwartz 2010 febr. 04. - 20:58:52 10/10
Nem a nevelõkõn múlik, a TÁRSADALMON!
Óz 2010 febr. 04. - 20:56:47
Társadalmi felelõsség? Annak a felelõssége hol marad, aki megcsinálta, megszülte és a szemétre dobta ezeket a szerencsétlen gyerekeket? AZ HOL MARAD?!
7/10
Rebbeka 2010 febr. 04. - 20:56:00 7/10
Sok minden a nevelokon is mulik...
perry 2010 febr. 04. - 18:11:52 Előzmény Petrapetrus
Gondolom neked nem kell magyaráznom mit jelent krízishelyzet, társadalmi szegregáció, vagy Mérei : Gyermeklélektan.
Életem egyik szeletét a gyermekvédelemben töltöttem el.
Így aztán van rálátásom ezekre a sorsokra.
Az én álláspontom az aki nem tapasztalta ezeknek a srácoknak vagy lányoknak az életét testközelbõl az mint külsõ szemlélõ idegen ebben a világban, idegen az a kritikus aki inkább esztétikai megoldásokat vagy filmes eszközök hiányát esetleg rossz dramaturgiát vet fel a film hibájául.
Persze, furcsa kettõsség, ennek a vegetáló világnak
a sivársága a képi megfogalmazás sivársága - mely néha bántó és idegesítõ - aki látja mindkettõt távol szeretné tartani magától.
Beszélhetnénk a film kapcsán a társadalmi felelõsségrõl, a kallódó intézeti gyerekek magányáról.
Az alul szocializált szülõk nevelési hiányosságáról, a gyermekvédelem felelõsségérõl és pillanatok alatt itt vagyunk egy égetõ problémánál, jelesül társadalmunk egy "elveszett részénél" akik látszólag benne vannak a gondoskodási "szférában" és mégis egyedül éli mindennapjaikat.
Persze joggal mondhatjuk vannak idõs egyedül élõk, fogyatékkal élõk, és más perifériára szorult emberek és vannak siker történtek is.
Számon kérhetjük azt is , hogy a film miért nem bontja ki a családi viszonyokat Orsós Lajos "gyökereit", de a
Boldog új élet nem errõl szól.
Számomra a boldog boldogtalanságról szól, a van lakásom de senkim sincs és magányos vagyok, a keresem önmagam de közben elveszek keserû tapasztalatáról.
Orsós lírai személyisége és tragédiája olyan mint egy görög sorstragédia, végzetesen közeledik a kifejlethez.
Mikor a fehér fürdõszoba kádjában alá merül a vízben és egy másik világot jelképezõ modell posztere tekint le rá nekem egyértelmûen a két világ kontrasztja jut eszemben.
Vágyak, álmok, csalódások, bezárulás, sivár élet ezek a mindennapok.
"Rossz" ez a film, mert vagy kapásból elutasításra talál, és nem akarok itt aktualizálni, vagy megrázó és nehéz szívvel áll fel az ember ha már látta.
Az bizonyos nem tömeg film és empátia kell hozzá.
Több filmet tudnék felsorolni ebbõl a vonulatból de ez nem a célom, egy út ez ahol láthatunk dokumentum pontosságú fikciós filmet mai állapotainkról, és ez sem kevés.
Petrapetrus 2010 febr. 03. - 17:33:29 Előzmény mulao
Holnap este 21:10-kor leadja a Duna Televízió. Én is meg fogom nézni, mert én sem láttam még, de nagyon kíváncsi vagyok rá. Kedves ismerõsöm a fõszereplõje. :-))) Mondjuk barátok nem vagyunk, de ismerjük egymást személyesen. Nagyon kedves, helyes, aranyos fiatalember. :-) Na. Szóval már csak ezért is érdekel ennyire a film... :-))))
mulao 2010 jan. 19. - 05:46:35
Köszi!
7/10
chaplin 2010 jan. 18. - 22:46:56 7/10 Előzmény mulao
mulao 2009 ápr. 07. - 08:19:28
Azt hiszem,hogy olvastam valami rövid kritikát már a filmrõl,de nem emlékszem nagyon.Talán majd, valahogy megtudom nézni.
Adblock detektálva

Hirdetésblokkolód kikapcsolásával segíthetsz, hogy a PORT.hu továbbra is ingyenes, minőségi tartalmat biztosíthasson.

Rendben, kikapcsoltamHogy tudom kikapcsolni? Köszönjük, PORT.hu