Film

Bolond Pierrot

/Pierrot le fou/
francia-olasz filmdráma, 110 perc, 1965

Értékelés:

29 szavazatból
Szerinted?

Egy férfi szeret egy asszonyt. Mást vett feleségül, de mindig is őt szerette. Egy napon megszöknek együtt, ki tudja, merre, valahova messzire. Különös lelki azonosság köti őket össze. Gátlástalanok, s félredobva minden társadalmi normát, lopnak, ölnek, hajszolják a gyönyört. A férfi egyszer rájön, hogy a nő megcsalja, és ebben a helyzetben is a maga módján reagál: erőszakkal...

Jean-Luc Godard legendás filmje a francia új hullám egyik alapműve.

Forgalmazó: Örökmozgó

Stáblista:

Szereplők

Ferdinand, "Bolond Pierrot"
Marianne
Fred, Marianne testvére
Ferdinand felesége

Alkotók

Díjak és jelölések:

  • Velencei Nemzetközi Filmfesztivál (1965) - Arany Oroszlán jelölés: Jean-Luc Godard

Vélemény:

szavazat: 6/10 2014 jan. 29. - 21:40:45
2014 jan. 29. - 21:40:45
A hirtelen váltás a végén durván esett, mert az egészbõl nem nagyon értettem semmit. Érdekes film volt. :O


6/10
2012 jan. 03. - 15:06:25
2012 jan. 03. - 15:06:25
a kamerába nézést és kifelé beszélést a nézõkhöz:) úgy hívják - önreflexió.
A rendezõ megszólítja a nézõt és emlékezteti arra, filmet lát, kizökkenti. (Haneke nagy kedvence is)
2011 júl. 02. - 00:01:13
2011 júl. 02. - 00:01:13
ez a nézõkhöz beszélés azt hiszem néhány Jancsó-filmben is elõfordult (Anyád! A szúnyogok-ban pl.)...
2010 ápr. 28. - 13:25:48
2010 ápr. 28. - 13:25:48
Egyáltalán nem rossz film de többre számítottam ugyanis nagyon gyakran emlegetett film. (gondoljunk csak a Bolond Pierrot moziba megy címû könyvre) Sosem felejtem el azt a jelenetet amikor a kocsiban ülnek és Marianne megkérdezi Pierrot (aki nem Pierrot hanem Ferdinand :) ) hogy kihez beszél?? Hát a nézõkhöz természetesen. Nem akarok hülyeséget írni (mert lehet több filmben is kimondták ezt így szó szerint, hogy a NÉZÕKHÖZ!! De én még nem hallottam ilyet filmben!! A Kifulladásig c. filmben akinek szintén Godard a rendezõje és Belmondo a fõszereplõje abban is kiszól és "ránk" néz de nem mondja ezt a NÉZÕKHÖZ!!!) de ez tényleg filmtörténeti pillanat!!
2008 jan. 15. - 19:56:37
2008 jan. 15. - 19:56:37
a kritikusok és bárki más miatt véletlenül se szeresd - a kritikusok (és vegyük ide a filmtörténészeket és az esztétákat is) nem is ezt akarják. õk csupán tudományos szempontok és legjobb tudásuk szerint elemzik a filmet, amely elemzés hozzájárulhat tisztázni néhány dolgot olyanokban, akik agyában az adott film felvillantott egy szikrát, mely viszont nem világított meg mindent...:)

ergo, a megismerés, megértés, értelmezés és alkalmazás folyamata nem feltétlen szeretet kérdése (lásd pierrot utolsó jelenetét :)
2008 jan. 15. - 19:32:08
2008 jan. 15. - 19:32:08
Bah! A Kifulladásig után a kedvenc Godard filmem.
Elsõre azért elég idiótaságnak tûnik, de az ember késõbb felfedezi erényeit.
Godard ebben egyfajta "Bonnie és Clyde" sztorit imitál, a társadalomból való kivonulással. (Vagy az Egy nyár Monicával Bergman-tól jut eszembe még...)
Belmondo itt is rohadt nagyot alakít, fõleg a végsõ jelenetben jön ki az õ igazi, groteszk stílusa SPOILER! mikor a fejére csavarja a dinamitokat, és felrobbantja magát LOL.
Ha meg másért nem, Anna Karina miatt érdemes megnézni XD. Gyönyörû nõ (volt).