A régi céllövöldét kénytelen eladni a tulajdonos. Fia, Feri búcsúzóul lőhet még egyet. Néhány évvel később ugyanez a fiú egy rendőrnyomozóval szemben ül. A féltve őrzött puskával lelőtte az apját. A holttestet elrejtette az ágyneműtartóban, majd az anya segítségével elásta, de a bűntény napvilágra került. Ferit letartóztatták. A nyomozó szeretné megérteni a gyilkosság indítóokait, megismerni a fiú személyiségét, viszonyát a családhoz, a világhoz. Feri azonban nem ad tisztességes válaszokat. Apjáról azért elmond egy-két történetet.
Figyelem: A beküldött észrevételeket a szerkesztőink értékelik, csak azok a javasolt változtatások valósulhatnak meg, amik jóváhagyást kapnak. Kérjük, forrásmegjelöléssel támaszd alá a leírtakat!
Hozzászólások
1/10
DUNAWÖLD
2020 júl. 03. - 22:52:23
1/10
Ja! És Feró csapnivaló színész. A zenéjét utólag elismerem, de emberileg tahó. Számos megnyilvànulása alapjàn.
Ezt a filmet kellett széthurcolni világgá?
Nem lehetett másképpen éreztetni a züllést?!?
Utalni arra, hogy egyszerre használta apa, fia a szeretőt?!?
Persze, hogy nem! Mert akkor a tömeg nem nézhette volna perverz kidülledt szemekkel. Így kell emelni a nézőszàmot!
Ócska, régi trükk a magyar filmcsinálásban.
A retekklub is ezen az elven mű-ködik...
Ha pornót akar nézni valaki, megtalálja.
De nem... ők inkább Elém öntik a moslékot, a gyanútlan néző elé.
A film igaz történeten alapul. Ha megnézitek a Bebukottak cimû dokumentumfilmet (Youtube-on megvan), akkor a srác szájából hallhatjátok, mi történt. Mondjuk tõle sem lehet sokat megtudni.
Eléggé sok jelentésréteget hordoz magában a film. Benne van egy korábbi életforma agóniája és bukása (ld. a cirkusz világának pusztulása, ami így a 80-as évek végén, a 90-es évek elején talán szimbolikus is lehet), egy család széthullása, a keresés stb. A fiú lelki sivárságának több oka van: egyrészt a régi életük megszûnése, a mutatványos világ széthullása (azaz a boldog gyermekkor végének szimbóluma); másrészt a család kiüresedett élete, az elkeseredettség, a kiúttalanság. Nyomasztó a film szinte szürreális képi világa, a lepusztult környezet, a sivárság, az emberek fojtogató vegetálása, a kisszerûség, a reménytelenség. Habár Feri életérõl nem sok mindent tudunk meg (pl. hogy hová jár iskolába stb.), sejthetõ, hogy az õ élettere is beszûkült, nincs kitörési lehetõsége. Ez a kilátástalan helyzet jelen van szinte minden képkockán, és ha ezt a komor alaphangulatot figyelembe vesszük, akkor az én értelmezésem szerint a befejezésben sincs semmi pozitívum. (Ja és hát persze külön élmény volt "a nemzet csótányát" kinyakkendõzve látni...)
Kedves Renatoid. Nem tudom hol lehet megszerezni nekem megvan kazettán. Lehet hogy még vieótékában meg lehet szerezni. Sajnos én is keresem a dvd változatát, mert fontos nekem. Zoli többi filmjét is meg akarom szerzni. Üdv Diva
Elképzelhetõen nem elég a te olvasatodban egy brutális apa aki a szeretõjével a fiával a feleségével egyaránt embertelen, a fiú álmát szétzúzza a számára fontos mutatványos
világ szerte foszlik számára
Elképzelhetõen nem elég ok egy fásult érzéketlen anya, akinél nem lehet menedéket találni.
Elképzelhetõen nem elég, hogy a három ember úgy él egymás mellett mint akiknek semmi közük egymáshoz.
Persze tény, nem mindenki lövi le a saját apját, de szomorú aktualitás , hogy napjainkban egy apa
ölte meg a saját gyermekét.
Valamint lazán leírni, hogy :"Lehetett volna jelentõs film, de nem lett az ", melyet számtalan díjjal elismertek ,elég kékharisnya mentalitásra vall.
Végülis nem derül ki hitelesen, hogy mitõl válik . érzelemmentes tettessé a fiú.Se az apa unalomig ismert brutalitása, se az anya tehetetlensége nem tükrözõdik a fiúban. Nem látjuk a lélek útját a lövésig.
A puszta nézés nem fejez ki mélyebb történéseket.
Ez így action gratuite, a megmagyarázhatatlan cselekvés.A rendõr is ezen töri össze magát, meg akarja érteni a fiú-apa viszonyt, a saját fiához való viszonyt
Lehetett volna jelentõs film, de nem lett az
Sopsits filmje idõutazás Fábri és Jeles között, legalább i számomra.
A lengõ hinta motívuma - Fábrinál körhinta-
míg Jelesnél a sötét végkifejlet némasága.
A kettõ között pedig a Céllövölde képezi a hidat.
A film elején elõkerül egy puska is: apa puskája az elkótyavetyélt céllövöldébõl, a gyermekkori álmok világából, s tudjuk, persze, hogy tudjuk, egyszer majd elsül.
A Céllövölde nem hagy kétséget afelõl, hogy Sopsitsot nem a történet felmondása, hanem elmondhatósága érdekli. A cselekmény visszaemlékezésekben, flash-backekben bomlik ki; Sopsits a sokszor alkalmazott flash-back technikát olyan tudatosan és célszerûen alkalmazza, mint szinte senki más az újabb magyar filmekben. Rövid bevágások, emlékképek váltogatják egymást a történés felidézésének hosszabb epizódjaival, higgadt eltervezettséget, jó ritmusérzéket mutatva, mígnem az elbeszélés a film vége felé vissza nem talál az egyenesvonalú történetmondás „jelenidejébe”.
Jók az amatõr és a profi színészek is: igazi telitalálat Lengyel Zoltán a fiú szerepében és a barátnõjét játszó Danyi Judit, súlyos alakítás az apáé, Kovács Lajosé, talán csak Monori Lili modorosabb ezúttal a kelleténél a sokadik lompos proliasszony szerepében. Az igazi meglepetést azonban a rocksztár, Nagy Feró okozza, aki finom eszközökkel formálja meg a középkorú rendõrtiszt figuráját.
Fiatal filmeseknek ritkán erényük a pontos és érzékeny színészvezetés. A tény, hogy ez a vegyes csapat ilyen jó színvonalon játszik együtt, Sopsits színészvezetõi képességeit dicséri.
Hozzászólások