Csak Isten bocsáthat meg

Bakancslistához adom
Only God Forgives
16 éven aluliak számára nem ajánlott francia-thaiföldi-amerikai-svéd thriller, 90 perc, 2013

Értékelés:

87 szavazatból
Szerinted?

Julian az igazságszolgáltatás elől menekülő bűnöző, aki egy boksziskolát működtet Bangkokban, ezzel leplezve drogügyleteit. Amikor testvérét a helyi maffia meggyilkolja, az egy bűnszervezet keresztanyjaként tisztelt édesanyja bosszúra szólítja fel. A férfi kezdetben hezitál, mivel testvére is egy bosszú áldozata lett - megerőszakolt és meggyilkolt egy prostituáltat -, ám enged az anyai akaratnak és véres bosszúhadjáratba kezd. A harcművészetben is jártas Juliannek szembe kell néznie egy titokzatos ex-zsaruval, és a korrupt és kegyetlen bangkoki alvilággal.
Nicolas Winding Refn dán rendező, forgatókönyvíró - Cannes-i fesztivál (2013) - Arany Pálma jelölés
Bemutató dátuma: 2013. augusztus 8. Forgalmazó: Vertigo Média Kft.

Stáblista:

Díjak és jelölések

Hozzászólások

Szerinted?
4/10
nick név 2023 jan. 01. - 17:42:47 4/10
Nagyon nem jó film. A cselekménye banális és képtelen egyszerre, a karakterei mintha valami thai westernből lettek volna előrángatva, a rendőrfőnök - a modern hadúr - bármit megtehet, még a kapitányságon is, csendes, hatékony és kegyetlen, de önkényességében "igazságos" - forgatókönyvileg ugye minden értelemben penge szándékozik lenni -, viszont nincs kisugárzása, a fiatalabb fiú szótlan és búskomor, de kemény és mindemellett belül jó, csak nem Ryan Gosling játssza? A film nagyon neon, nagyon színes, csak az erőszakon kívül nem történik benne semmi említésre méltó, és igazából az sem az. Egy üres, semmilyen film, ami nagyon atmoszférikus szeretett volna lenni.
6/10
The Cortez 2022 okt. 24. - 18:38:24 6/10
Elvont, szimbolikus artfilm. A közönség és a kritikusok érthető módon egy újabb Drive-ot vártak Refntől, amit végül nem baj, hogy nem adott meg nekik, viszont az üres részeket azért feldobhatta volna 1-2 szintipop zenével.
Ebben az időben ez volt a rendező legtúltoltabb műve, mivel majdnem minden jelenet színben úszik – főleg vörösben persze. A mozi Jodorowskynak lett felajánlva (a stáblista előtt bitang nagy betűkkel van kiírva a neve), tehát az alkotás jellegében leginkább az ő világát idézi, na meg Lars von Trierét (a vizualitás még sokszor hasonlít is az inkább narancssárgásra festett, az A bűn lélektana c. múvihoz). A hangulat gyakran david lynch-es, a látványvilág pedig Gaspar Noét is simán az eszünkbe juttathatja.
A sztorivezetés szokás szerint csiga lassú, rengeteg a hosszú, néma snitt, van vér + nem kevés erőszak, itt szintén akadnak videoklipszerű képsorok és Gosling megint csak bambul. A történet egyébként végig vallási szimbólumokkal operál, pont mint a Mother!, bár ez annál jóval nehezebben fogyasztható.
7/10
Ildikó Nóra 2020 dec. 04. - 20:10:38 7/10
Érdekes film, elsősorban Kristin S. T. és Ryan G. miatt néztem meg. Először fura volt, hogy ilyen lassú és kevés benne a párbeszéd, de egy idő után már nem zavart, vhogy tetszett. Az kár, hogy Ryan G. ilyen keveset beszélt a filmben, a szokásos nézései jók voltak ezen filmben is; jól állt neki is és Kristin S. T-nak is a szerep. A filmzene nagyon tetszett. Felismerhető, hogy ugyanaz a dán rendező, mint a Drive-Gázt! c. filmnél.
rövid 2018 júl. 16. - 16:30:38
ez egy FOS!!!
szalapala 2018 júl. 16. - 12:34:18
Előrebocsátom, hogy nem akarom védeni a konkrét filmet, de azt azért jó lenne elismerni, hogy a színész szerepe az igencsak korlátozott egy film készítésénél.
Sose értettem azokat a felhördüléseket, hogy ez vagy az a színész hogy adhatta a nevét ilyen meg olyan alkotáshoz.
A színész aláír egy produkcióhoz, ami majd a szerződés után készül el, egy vagy két évvel !
Amit ő akkor ismer, az maximum a forgatókönyv - de az ugye hol van a kész filmtől ?
Persze itt is válogathat, hogy a téma az neki bejön-e akár ízlésben vagy karrierépítésben, de nem a kész filmhez adja a nevét, hanem egy produkció elkészültéhez segédkezik, amelynek rajta kívül van még rengeteg készítője.. ismerheti esetleg a rendezőt korábbi munkái alapján, aztán az operatőrt ugyanily módon, egykét partnerszereplőt esetleg, vagy a produkciós iroda korábbi tevékenységét és nagyjából ennyi, ami alapján dönteni tud.
Ez nem túl sok, ebből kijöhet egy remekmű is, meg egy csapnivaló alkotás is.

Hogy milyen lesz a fim, az csak nagyon kis részben múlik a színészen saját magán, hát könyörgöm, nem ő a filmkészítő, hanem a producer és a rendező !!

Arról nem beszélve, hogy sokszor maga a színész a film tényleges elkészültéig nem is nagyon tudja, hogy a rajta kívül eső cselekmények, akár egyes jelenetek, amelyekben ő nem is szerepel, vagy aztán a vágás és szerkesztés során pontosan mi lesz a végeredmény, ő csak egyes jelenetekben szerepel, esetleg már a forgatás vége előtt le is lép, mert vége az ő tevékenységének, ahol ő nem szerepel, azt nem is ismeri, nincs rá befolyása ezért fogalma sincs, hogy ez most egy nézhetetlen darab lesz, vagy fordítva : egy sikersztori fabrikálásban vett részt.
Nem véletlen, hogy nagy színészek is gyakran beleszaladnak egy ultragagyira sikerült filmbe, pedig önmagában a fogatókönyvvel nem lett volna baj, mert -még egyszer ! - nem ők csinálják a filmet ! Ők csak szereplők !
kritikus mûvész 2018 júl. 15. - 22:43:49 Előzmény sanderson
A "törvény rossz odalán állók" valószínűleg nincsenek annak tudatában hogy ők a törvény rossz oldalán állnak - "tisztelet" a kivételnek...
Saját maga szemében mindenki legitim. Ha csak kis időre is...
filoszemitabélus 2014 okt. 25. - 20:45:58
A film képi világa hirtelen nagyon ismerõs lett, aztán beugrott, hogy Lynch " Veszett a világ" c. filmje. hangulatában, képi világában néha nagyon emlékeztetett rá. Ugyanakkor nem éreztem, hogy Refn plagizálna.
Beleolvasgattam a kritikákba és ott is emlegetik Lynch hatását.

Ha valaki élvezni akarja ezt a filmet, fel kell oldódni a hangulatában és nem árt tisztában lenni vele, hogy egy filmben ott a lehetõség, több legyen, mint egy történet elmesélése képek és hang segítségével.
Ezért szeretik sokan Lynch-et, Lars von Triert, Refn-t, vagy Gaspar Noé-t.

SPOILER

Bár a kritikákban ezt általában tagadták, nekem a rendõrfõnök valamiféle bosszúálló Istent személyesített meg, még, ha esetleg a rendezõ szándéka nem is ez volt. Sebezhetetlen volt és valamiféle erkölcs nevében cselekedett mindvégig.
5/10
Sadenal 2014 szept. 14. - 17:16:08 5/10
Nicolas Winding Refn tényleg átesett a ló túloldalára bár az eddigi filmjeiben is kiemelt szerepet játszott az erõszak, itt azonban ez nem nagyon mûködött. Nem volt egy szereplõ sem akivel azonosulni lehetett volna, rossz volt a sztori, Gosling megint szomorúan nézett mint a Drive-ban meg a Place Beyond the Pines-ban (annyi különbséggel, hogy e két film remek volt). Cliff Martinez-nek nem ez volt a legjobb filmzenéje, viszont az operatõri munkát szépen összerakták. Kár hogy ennél több kellett volna, hogy mûködjön a film, legalább is nálam.


5/10
sanderson 2014 jún. 15. - 14:38:05
Egy másik fórumon már leírtam a véleményemet errõl a filmrõl, és nem maradt válasz nélkül. Volt aki nevetségesnek találta azt, hogy valamiféle jó és rossz harcának hiányát kérem számon a film készítõin. Azt írta, hogy ez a film átkozottul nem a jó és rossz harcáról szól, de a film rengeteg erényt és mondanivalót tartalmaz. Valaki más megnyugtatott, hogy õ helyettem is élvezte a filmet, mert nyilván én nem tartozom abba a rétegbe, akiknek ez a film készült. Itt van ez a vérgõzös, történetnek alig nevezhetõ valami, amiben hullanak az emberek, de nem a jó és a rossz harcáról szól. Akkor mirõl szól ez a film? Talán a rossz és még rosszabb harcáról? Az utóbbi idõkben felfigyeltem arra, hogy milyen sok filmben alakít a fõhõs bûnözõt. Persze az is igaz, hogy régebben is készültek ilyen filmek, és néhány közülük máig népszerû kultuszfilmnek számít. Vannak a jó és a rossz harcáról szóló, a rossz és a jó harcáról szóló (ez utóbbiban a rossz a fõhõs), a rossz és a még rosszabb harcáról szóló (talán ez a film ide sorolható) és a rossz harca a még rosszabb és a jó ellen egyszerre (talán ez a legalattomosabb a felsorolt utolsó három közül). Tulajdonképpen ezek a filmek beviszik a nézõket az erdõbe, és egyszer csak azt vesszük észre, hogy a bûnözõnek szorítunk, ha egyáltalán észrevesszük és elgondolkozunk ezen. Ez valami olyan lélektani dolog lehet, mint a Stockholm szindróma. Szerintem az nagyon nincs rendjén, ha egy filmben rokonszenvesnek találunk egy a törvényt semmibe vevõ, súlyos bûncselekményeket elkövetõ személyt, csak azért, mert õ a fõszereplõ. Ezzel, gondolom a törvény rossz oldalán állók nem értenek egyet, de az õ véleményük engem nem érdekel.
2/10
kleavenae 2014 máj. 15. - 19:24:32 2/10
Se eleje, se vége, se története. Ez még mûvészfilmnek is értékelhetetlen.
8/10
beo71 2013 dec. 02. - 14:19:05 8/10
Isten bocsássa meg nekem, de tetszett a film.
Felejtsd el a Drive-ot! Ez teljesen más, hiába azonosak a készítõk és Ryan Gosling figurája is hasonló, mégis nagyon más. Lassú, borzasztó lassú ( egyértelmû, hogy direkt, próbára teszik a nézõt ),biztos sokan leállnak néhány perc után. Hazudnék, ha azt mondanám, egybõl élveztem a mûsort, engem is zavart az eltúlzott csigalassúság, de egyszer csak azon kaptam magam, hogy élvezem a hangulatot és szinte követelem, hogy lassan, szótlanul peregjen a film. A mai szófosásban szenvelgõ celebvilágban, a Zs kategóriájú párbeszédekben tobzódó filmvilágban egyre jobban élveztem, hogy nem beszélnek folyton a szereplõk. 8/10.
A kínzás még Tarantino mestert is übereli néhány perc erejéig és egyébként is igen emlékezetes a film számomra, nem tudom megindokolni, a Vikingek felemelkedése nem jött be, ez viszont nagyon. Nem fényezem magam, ahogy itt írta valaki, ez a szerény véleményem és tudom, hogy 100-ból 98 utálni fogja a filmet, mégis nekem jó film volt.
2/10
Metpekk 2013 okt. 07. - 23:19:12 2/10
Nicolas Winding Refn. Isten Bocsássa meg neki ezt a filmet.
2/10
Dudvarek 2013 szept. 29. - 22:36:23 2/10
Bárcsak lett volna egy jó története, bárcsak lett volna színészi játék benne, bárcsak ne lett volna ennyire vontatott, bárcsak lett volna benne izgalom, bárcsak más filmet választottunk volna ma estére.

Refn visszatért a bronson-i vonalhoz. Gratulálok hozzá.

10/2 (csak a látvány miatt)
9/10
mehdi 2013 szept. 28. - 01:12:58 9/10
Nekem ez a film marhára tetszett, mert mert valami újat mutatni/csinálni. Nekem bejött, érdekes volt. Képi világa külön kiemelendõ. 10/9
1/10
snipes69 2013 szept. 25. - 17:34:23 1/10
Nem vagyok egy nagy kommentelõ,de nekem sajnos nagyon nevetséges volt ez a film...nekem ez jött le.: Kici thaiföldi báci lenn nagyon elõs, és legyõzhetetlen.Akárhányszor megláttam ezt a thai legyõzhetetlen wutangot :D,nevetnem kellet.Bocsánatot kérek azoktól akiknek tetszett,de szerintem elpazarolt idõ ezt a filmet végigszenvedni. 1/10
1/10
garfimacska 2013 aug. 20. - 12:40:37 1/10
Ilyen szar filmet nem is emlékszem, hogy láttam volna valaha. Szeretem a mûvészfilmeket, de ez nem az. Ez egy tehetségtelen, koncepciótlan hulladék. Aki azt mondja, hogy tetszett neki akármennyire is, csak fényezni akarja magát.
skid0709 2013 aug. 15. - 09:33:29
Szerintem egy igen jó film! Nem az átlag közönségnek készített film. Elvont,közepesen brutális viszont a zenék nagyon jól el vannak találva benne... Szándékosan lehangolt színészi játék nekem tetszett. Aki szereti az elvont filmeket azoknak kötelezõ,aki csak a szórakozást keresi a filmekben az ne nézze meg.
xamax 2013 aug. 14. - 00:16:31 Előzmény Dius
Illõ tisztelettel, engedtessék meg nekem, hogy véleményt alkossak a filmrõl, és a véleményem pedig az legyen, hogy ez a film egy értéktelen hulladék. Eszemben sincs felsõbbrendûnek képzelni magam, de kifizettem a jegy árát, és úgy álltam fel az elõadás végén, hogy inkább maradtam volna otthon. A rendezõ meg csinálhat bármilyen filmet, ha magának meg a barátainak készíti, senki nem alkotna róla véleményt, de - fádalom - ez a film a közönségnek készült és ilyenformán szembe kell nézni a kritikával - ahogy a színészeknek is. Lehetne beszélni a részletekrõl, de nem kívánom ragozni, csak azért írtam, hogy ha csak egy ember meggondolja magát mielõtt megveszi a jegyet, már tettem valami jót.
Dius 2013 aug. 13. - 16:07:11
Úgy kezded a mondandódat, hogy tiszteled a filmkészítõket. Ehhez képest szerinted bocsánatot kéne kérniük a film létezése végett. Miért? Mert nem egyezik a mûvészi elképzelésetek? A színészeknek pedig, mert csinálják a munkájukat - mellesleg, legjobb tudásuk szerint? Nem értem... hogyan érezheted magad ennyire felsõbbrendûnek?? Biztosan téged sem ért meg mindenki a világban - akkor neked is minden alkalommal bocsánatot kéne kérned?
A film milyenségétõl én sem ájultam el, de elfogadom a mûvészi jellegét, és hogy nem az én érzelmi világomnak készült.
(Annyira uncsik már ezek a mindenhez jobban értõ és fikázó hozzászólások. :( )
Dius 2013 aug. 13. - 08:23:32
Több hónapnyi türelmes várakozás után szombat este végre megérkeztem az Only God forgives vetítésére. Az 5. perc után tudtam, a nacchos nagy hiba volt. Az 1. óra után már azt is, hogy a film megnézése is... :(
Egy olyan remekmû után, mint a Drive..., nyilván elvárásokkal ültem be Nicolas Winding Refn filmjére. Kaptam is egy víziószerû, mûvészi alkotást, ami önmagában jó, - de a thai alvilág legmélyebb bugyrai, és az emberi kegyetlenség legalja nekem nagyon sok volt - illetve ez a kettõ együtt mégis kevés... Arról nem is beszélve, hogy az elõzõ filmnek zseniális a zenéje, ennek meg amolyan... nem odaillõ? Túlzott? Elnagyolt?
Természetesen az, hogy a mindig brilliáns Kristin Scott Thomas új szerepben láthattam, vagy egyáltalán, Ryan Goslingot újra láthattam, megérte a belépõ árát, - de a film... hát, nem volt az igazi. Persze ízlések és pofonok...
Összes hozzászólás