Csendes Don

Bakancslistához adom
Quiet Flows the Don
16 éven aluliak számára nem ajánlott angol-orosz háborús minisorozat, romantikus sorozat, 176 perc, 2006

Értékelés:

28 szavazatból
Szerinted?

Mihail Solohov klasszikusából az orosz eposzok nagymestere, Szergej Bondarcsuk (Háború és béke) forgatott nagy ívű drámát olyan sztárok főszereplésével, mint Rupert Everett (Szerelmes Shakespeare), F. Murray Abraham (Amadeus) és Ben Gazzara (Férjek). Az első világháború és az orosz forradalom szolgál háttérül ennek a klasszikus stílusban elmesélt, nagyszabású történetnek, melynek főhőse Grigorij Meljehov (Everett), a kozák katona, aki egyszerre hőse és áldozata a harcoknak.

Egyéb epizódok:

Stáblista:

Játszási időpontok

Hozzászólások

Szerinted?
offtopic
Kobaki febr. 13. 13:54:05 Előzmény fourdogs
Sok, esetenként nagyon durva hiba van a Port.hu-n, de erről nem tehetnek: a film stáblistájában Szergej Bondarcsukot nevezik meg rendezőként (Fedor B-ot pedig nem!), továbbá Krasznov tábornokot is ő játssza. Hogy ez hogyan lehetséges 12 évvel a halála után, azt én sem értem.
fourdogs 2020 máj. 31. - 11:26:40
Van itt némi diszkrepancia a film keletkezését illetően. Sz. B. nem lehetett a rendezője, mert már vagy negyed százada halott volt. Ez a portosokat nem nagyon izgatta, (vagy ha mégis, hát megkérdezték a sarki fűszerest). Valójában a fia F. B. volt, aki "színre állított" az apja nyomdokain, és így tisztelegve neki mint társrendezőt jelölhette meg a stáblistán.
Ami az imdb-s értékelést illeti, a nem túl népes szavazók 3 ponttal szerényebben díjazták az új verziót az eredetivel szemben, csak ennek alapján nagy bátorság bevállalni egy ilyen terjedelmes művet
Sztalker1 2019 nov. 02. - 14:39:11 Előzmény stalone
Igen, igen! Jogos igény! Valóban szerepeltetni kéne a ritka szaralak, önmagát Lenin-díjjal jutalmazó Geraszimov nevű torzszülött szovjet-nyaló, tehetségtelen, bugyuta alkotását is.
olahmiki1959 2019 okt. 02. - 17:53:11
Ez most mi? Egy csomó hozzászólás törölve lett!
Frikando 2015 dec. 28. - 16:26:29
Jó film, tetszett!
Cordelia 2015 máj. 23. - 08:59:35
- ha a kozák férfi bal fülében volt a fülevaló, ez azt jelentette, hogy egy szem fiú a családban
- ha a kozák férfi jobb fülében volt a fülbevaló, ez azt jelentette, hogy a családban nincs több örökös férfivonalon, vagyis õ az utolsó fiúgyermek
- ha mindkét fülben van fülbevaló akkor egyetlen gyerek, nincs testvére - ebben az esetben is vigyáztak rá parancsnokok a csatában, hogy feltétlenül maradjon életben
Cordelia 2015 máj. 22. - 21:02:18
a beszélgetés már évek óta zajlik, most éppen ott tartunk miért viseltek fülbevalót az orosz férfiak nagy általánosságban. Ne haragudj már nem emlékszem hány testvére volt Grisának. 30 évvel ezelõtt olvastam a regényt, a filmet is nagyon régen láttam.
Querelle 2015 máj. 22. - 19:45:18 Előzmény Cordelia
Igen, de a regényben nem Grigorij, hanem az öreg Pantyelej viseli a fülbevalót.Grisa nem is viselheti, mert van egy bátyja, Petro.
Cordelia 2015 febr. 20. - 16:42:12 Előzmény Ascanio
kár, hogy nem a válasz gombot nyomtad, mert véletlenül keveredtem ide. Ha még mindig érdekel a dolog: nem találtam egyelõre teljesebb magyarázatot, mint azt, amit már leírtam. Szerintem azért hagyatkozzunk a regényre, ne a filmekre, illetve az új feldolgozásokra. Talán a régi szovjet film a legautentikusabb.

Pantyelej Prokofjevics ereiben török vér is csörgedezett (görbe orr, fekete haj, lobbanékony természet). Azért kellett a szomszéd kozák lányát elvennie, hogy egészségesebbek legyen az utódok a vérkeveredés miatt. A félhold alakú fülbevaló a török eredetnek is a jele (de annak is, hogy a kozákok átvettek sokmindent a leigázott népektõl, mondjuk, ha kaukázusi népekkel harcoltak, azoktól is). A fülbevaló azért ezüst, hogy ne feketedjen meg és azért nem arany, mert "az arany inkább a zsebünkben csörögjön".

Grigorij az apja pontos mása, csak fél fejjel magasabb.

Amit eddig olvastam a fülbevalókról a kozákoknál, megismétli, amit már leírtam. Most nézegettem Solohov kéziratát, ott nincs külön magyarázat.

Engem is érdekel a dolog, szép hagyománynak tartom, hogy vigyáztak az egy szem fiúra. Az "igazodj" parancsnál azonnal látszott kire kell vigyázni. Csatában részt vehetett, de amikor komolyan vágták egymást, mindig hátralökdösték a fülbevalós kozákokat.

Majd még olvasok, leírom, mit találtam.
Ascanio 2014 jún. 01. - 10:03:21
Bevallom, még nem volt módom látni a filmet (mindig olyan csatornán adják, ami nekünk nincs : )), viszont most olvasom a könyvet, ezzel a fülbevaló-üggyel pedig úgy felcsigáztatok (nagyon érdekes, amit Cordelia a bal/jobb/mindkét oldali fülbevalókról talált), hogy bátorkodom pár plusz csavarral elõállni.
Mivel nem láttam a filmet (filmeket), természetesen sem az ott bemutatottakat, sem Cordelia kutatásának eredményeit nem akarom cáfolni, csak most már egyre jobban érdekel, mi sül ki ezekbõl a fülbevalókból. : )

Ha jól veszem ki, Grisának a 2006-os filmben nincs fiú tesója, azért balos a fülbevalója. (Legalábbis ezt írtátok.) A regényben van neki (mármint testvére, egy báty), a fülbevalóra viszont nem emlékszem, ami az oroszos infók szerint reális is lehet, hiszen se egyszem gyerek, se egyetlen fiú, férfiörökös is van a családban. (A nagyobbik srác.)

Valaki írta, plusz képpel illusztrálta, hogy a korábbi filmváltozatban az öreg harcosnak : ), Grisa apjának is van fülese a bal oldalon. A könyvben pedig (nekem a '82-es kiadás van meg), a 15. oldalon szó esik róla, hogy: "...bal fülében félhold alakú ezüstfüggõt viselt." Már az öreg. Viszont, csak hogy emeljük a tétet, az öregnek a könyv szerint nincs egyetlen testvére sem. De ha nincs egyetlen testvére sem, akkor a portál szerint két fülbevalónak kéne lennie, nem? : ))

Tisztára izgi a dolog.
Cordelia 2014 máj. 15. - 12:28:39
jó, hogy írtál, utána néztem orosz portálokon a dolognak:

- ha a kozák férfi bal fülében volt a fülevaló, ez azt jelentette, hogy egy szem fiú a családban
- ha a kozák férfi jobb fülében volt a fülbevaló, ez azt jelentette, hogy a családban nincs több örökös férfivonalon, vagyis õ az utolsó fiúgyermek
- ha mindkét fülben van fülbevaló akkor egyetlen gyerek, nincs testvére - ebben az esetben is vigyáztak rá parancsnokok a csatában, hogy feltétlenül maradjon életben

nagyon szép hagyomány
stalone 2014 jan. 02. - 18:00:29
Új linket raktam fel a videóhoz, abban benne van minden...

http://www.youtube.com/watch?v=DFQoDFsW6x4
stalone 2013 aug. 22. - 02:56:14
Akit érdekel az eredeti 1957-es változat annak itt van egy link:

http://youtu.be/DFQoDFsW6x4
9/10
Gina424 2013 aug. 12. - 21:58:56 9/10
Szép film. Nagyon tetszett.
The Nanny 2013 máj. 21. - 15:15:30
Kollektív marha akkor mindenki, a forgatókönyvírótól és a rendezõtõl kezdve a külföldi színészeken át, mert a "soviet" hangzik el a szájukból. :D
Cordelia 2013 máj. 11. - 18:13:59
Grigorij azért viselt fülbevalót a bal fülében, mert õ volt az egyetlen fiú a családban és a tisztek nem küldték ezeket a harcvonalba. Régi kozák hagyomány.
Nem tudtam, hogy újraforgatták a filmet. Jobb lett, mint a többrészes szovjet film?
stalone 2013 márc. 16. - 17:44:07
Tisztelt Port.hu !
Tisztelettel kérdezem, hogy az 1957-es változathoz miért nincs adatlap? Ha és amennyiben erre van lehetõség, akkor kérném szépen Önöket, hogy legyenek szívesek pótolni. Elõre is nagyon szépen köszönöm.
Maradok tisztelettel: stalone