Dalolva szép az élet

Bakancslistához adom
magyar vígjáték, 96 perc, 1950

Értékelés:

32 szavazatból
Szerinted?

Az ötvenes évek kultúréletéről kapunk képet ebből a vígjátékból. A váci gépgyár a helyszín, ahol a gyári munkáskórus vezetője a régi dicsőségének fényében tetszelgő, valójában "reakciós" Réz Győző. Felvonulnak a fiatalok képviselői: a "jampec" Swing Tóni, aki a nyugati tánczenéért rajong és a divatos táncokat majmolja. Ellenpontként mellette megjelennek a fiatal, megújulást akaró munkások, akik a pozitív irányt képviselik zenei téren is.

Stáblista:

Hozzászólások

Szerinted?
Liam Brady 2022 aug. 20. - 18:15:54 Előzmény Vinogradov
Amúgy a Judd Süss ultrarealista alapokon nyugszik.
6/10
Dalmát 2016 máj. 30. - 21:21:17 6/10 Előzmény Vinogradov
Nem tudom, ki az a Bihari Sándor, Bihari Józsefrõl viszont hallottam.
kexpapy 2016 máj. 29. - 16:58:12 Előzmény Vinogradov
Vinogradov!!!! még a neved is alkoholt sugall!!Kapcsold ki a TV-ét.Barom !!!!Ez az oldal nem a párt hozzáállásodra kiváncsi!!!!Amikor ez a film készûlt a szarból próbáltak emberek új életet teremteni!!!Ezért születhettél meg buziagyú!!!Fikázd anyád,meg apád!!!
yvorl 2010 ápr. 22. - 15:35:59
Nekem is, olyan jó lenne látni :/
Alexis70 2010 jan. 13. - 10:56:41
Szívesen újra megnézném, csak kár hogy se nem adják ki DVD-n, se nem vetítik le. Ha valaki felrakta valahova, elküldhetné nekem privibe. Köszi
Vinogradov 2009 jún. 08. - 20:28:29 Előzmény fredi60
"Nem hiszem, hogy egy "Dalolva szép az élet" film kapcsán - ami tényleg a rákosista idõkbe született, vígjáték jellegû film - a "kiegyensúlyozott tájékoztatásra" hivatkozva hiányolni kellene kifejezetten antiszemita filmek vetítését. Ha akarod, nézzed a youtube-n. De ne kelljen a magyar tévében látnom."


Na látod, megint kibújt a kettõs mérce lólába :)


Ha egy film - és nem mellesleg Hunyady Sándor, Bródy Sándor fia, a két világháború közti idõszak egyik legkitûnõbb drámaírója írta a szövegkönyvét - hogy a vidéki elemet preferálja a városival szemben, és, bár szerintem is kicsit túlzóan elítéli az urbánust, de mindenképpen le lehet adni a televízióban, az antiszemita?



Azt aztán meg még kevésbé értem, hogy egy bájos szerelmi történettel körített könnyed film, némi hazafias és, szerintem az eltelt idõ távlatából kifejezetten naívnak tûnõ Horthysta propagandával megtûzdelt filmecske, a "Magyar feltámadás" (ami az elõbbivel ellentétben érdekes módon semmilyen netes filmes archívumban nem szerepel), miért antiszemita?



Egyik filmben sincsen még csak zsidó karakter sem, egyszer sem hangzik el benne az a szó, hogy "zsidó", és, olyan messze van a Jud Süss-tõl, mint Makó Jeruzsálemtõl.

Ráadásul olyan remek színészeket láthatunk szerepelni bennük, mint Páger Antal vagy Perczel Zita, és olyan remek rendezõk készítették, mint Hamza D. Ákos vagy Bánky Viktor.


Bezzeg Sztálin elvtársat értetni fõmûsoridõben, a magyar televízióban, az jöhet, mer' az csak áltatlan nosztalgia, úgye?
8/10
fredi60 2009 jún. 08. - 15:26:11 8/10 Előzmény Vinogradov
Nem hiszem, hogy egy "Dalolva szép az élet" film kapcsán - ami tényleg a rákosista idõkbe született, vígjáték jellegû film - a "kiegyensúlyozott tájékoztatásra" hivatkozva hiányolni kellene kifejezetten antiszemita filmek vetítését. Ha akarod, nézzed a youtube-n. De ne kelljen a magyar tévében látnom.
Vinogradov 2009 jún. 07. - 10:07:02 Előzmény Vegetable
Itt azért lebeg nem kevés "õsbalizé"...

A színészeket illetõen egyetértek: Latabár remek ebben a filmben, Balázs Samu is, és Bihari Sándor, véleményénem szerint az egyik legnagyobb magyar színész is szerepel benne...

Ám ne feledjük, hogy a háború elõtt is készültek remek alkotások, amelyeket valamilyen ideológiai tartalom miatt nem lehet játszani...

Pl. a "Magyar feltámadás" c. remeket, ami a filmes weblapok szerint nem is létezik, pedig a saját idején alighanem a Felvidék visszacsatolása felett érzett eufória egyik legnagyszerûbb lecspapódása volt. Jó, elhangzik benne a "Horthy Miklós azt üzente..." kezdetû induló, de nehogy már ezért ne lehessen bemutatni és terjeszteni Magyarországon, miközben nálunk olyan tényleg undorító termelési filmeket (talán nem a legmegfelelõbb topicba írtam), mint a "Becsület és dicsõség" vagy a "Gyarmat a föld alatt" minden probléma nélkül lehet vetíteni - fényes nappal.

Mert, ha már Latabár, Ferrari Violetta vagy Gobbi Hilda életébõl nem tagadjuk le azokat az éveket, akkor Págerébõl ("Dr. Kovács István", ugye - egyébként fenn van a youtube-on :) ) vagy Perczel Zitáéból se ezeket...

Ez az a kettõs mérce az, ami annyira felháborít.

(Nem mellesleg, nekem az ötvenes évekrõl filmes értelemben az jut eszembe, ahogy ellehetetlenítették akkori legnagyobb rendezõnket, Szõts Istvánt, vagy, ahogy Passuth László, a kitûnõ regényírónk, nem tudta keresztülverekedni a Zrínyi Ilonáról szóló filmtervét - miközben az ezt a filmet jegyzõ Keleti Márton rendezõi módszere annyi volt, hogy hetente háromszor kiment a forgatásra, és mindenkit összeszidott.)

Mert ha ezt is, akkor azt is, de ha azt nem, akkor ezt sem...

Ennyi.
szinészbob 2009 jún. 06. - 16:18:27 Előzmény Vegetable
Hiába volt kötelezõ a propaganda, akkor is ezek értékes alkotások. Ráadásul egyetlen mai párt sem profitál, mert vadkapitalizmus van. Ennyit a politikáról.

Igazad van, nem azért nézem ezeket az alkotásokat, mert társadalomrajzok, vagy agitprop filmek, hanem mert olyan színészek kitûnõ alakítását láthatom, akik mellett a mai "sztárok" segédmunkásnak minõsülnek. Tisztelet a kivételnek természetesen.

Nekik nem az egójuk volt a plafononon, hanem a tiszteletük, segítettek is a csetlõ-botló kezdõknek, hiszen ez csapatmunka. Nagyon kevés hasonló ember van ma a pályán.

Ha a színpadon szöveget tévesztesz, a legendák a sajátjukat átfogalmazzák, mert figyelnek rád, ezzel szemben sok fiatal akkor is az eredetit mondja, ha ettõl totális hülyeséggé válik a jelenet.

Befejeztem, elnézést.
Vegetable 2009 jún. 05. - 19:50:22 Előzmény Vinogradov
Itt nem a õsbalizé a lényeg! Az általad filmeket is Latabár, Gózon, Soos, Ferrári Violetta és legalább ilyen nagy szinészek jegyzik? Mert én leszarom sztálinelvtársat, utálom a politikát, de olyan szinvonalat képviselnek, amit érdemes megnézni. Nem holmi ideológiai szarakodás, hanem a szinészi játék miatt!
Vinogradov 2009 máj. 03. - 19:42:36 Előzmény Vinogradov
Milyen érdekes: ezeket a termeléssi filmeket le lehet adni ma a televízióban, de mondjuk a "Magyar feltámadás" c. darab nem is létezik a port.hu és az imdb szerint, a "Dr. Kovács István" c. opusz pedig csak a youtube-on (!) hozzáférhetõ...

Nem azt mondom, hogy ezek menjenek, meg azok is, hanem éppen, hogy egyik se.

De ha egyszer zöld utat merészelünk engedni a baloldalinak, hát zöld utat kell engednünk a jobboldali propagandának is...

Már megint ez az undorító kettõs mérce!
Vinogradov 2009 ápr. 08. - 12:39:56
"Lehet, hogy én nem vagyok olyan tanult, mint Réz karnagy úr, de én ezt a tudásomat nem ámerikai szakemberektõl, hanem Lenintõl, Sztálintól és Zsdánovtól tanultam..."
y01 2008 szept. 02. - 14:01:52
Megint lemaradt Simándy József neve. Bánk Bánnál csak a címszereplõ neve maradt le.
okoslampi 2006 dec. 15. - 08:19:11 Előzmény zsuszi
Abszolút igazad van! Nekem is az egyik kedvenc filmem. 1ébként a címadó dalnak fönn van a neten a szövege.
x-tro 2006 nov. 12. - 15:25:32
IGEN....:D
Ez jó példa lehet arra is, hogy nincs rossz film, csak rossz idõzítés. (De akkor manapság mindig rosszkor megyek moziba?)

:)))))
zsuszi 2006 nov. 12. - 09:13:47
A kedvenc filmem!!! Ilyen rettenetesen rossz filmet ennyire zseniális színészekkel látni, mindíg nagy élmény. Ráadásul pontosan lehet látni, hogy az ideológiai hülyítés milyen nagy fokon ment az országban. Mindíg szívesen megnézem!!!