Démonok

Bakancslistához adom
Demons/Démoni
olasz horror, 104 perc, 1985

Értékelés:

33 szavazatból
Szerinted?

Az olasz horror lángelméje, Dario Argento producerként és társíróként Lamberto Bava rendezővel együttműködve készítette el ezt a lidércnyomásos horrorklasszikust. Az élet különböző területeiről jövő embereket hívnak meg egy különleges filmvetítésre egy elszigetelt moziba, de sokan undorral fogadják a filmet, egy üldözős-szabdalós démoni művet, mely tele van gyilkolós jelenetekkel. Ezalatt a fiatal lány, aki megvágta magát a folyosón kiállított maszk felpróbálása közben, rettenetes átváltozáson megy keresztül. Mikor megfertőzi kísérőjét is, a moziban pánik uralkodik el. A megrémült emberek a kijáratok felé özönlenek, csakhogy addigra valakik befalazták azokat. Ahogy a veszedelem továbbterjed, az események őrült erőszakba, vértől csöpögő orgiába csapnak át. A menekülés lehetetlennek tűnik?

A Démonok 1. és 2. része a nyolcvanas évek egyik legnagyobb kult horrorfilmjei. Az egész világon óriási rajongótáborral rendelkeznek. Magyarországon eddig nem voltak hozzáférhetőek, de most az Ultrafilm a horror szerelmeseinek digitálisan feljavítottváltozatokkal kedveskedik, érdekes és tartalmas extrák társaságában. Érdekesség még hogy a filmek kísérőzenéi a korszak legnagyobb (azóta) kult rockzenekarai, előadói, többek között a Motley Crue, Scorpions, Accaept, Billy Idol, Saxon, Go West, Rick Springfield és a The Adventures.

Stáblista:

Hozzászólások

Szerinted?
10/10
uzi9mm 2015 jún. 28. - 06:43:55 10/10
Tévedtem 28 Éve
10/10
uzi9mm 2015 jún. 28. - 06:37:55 10/10
Nálam 18 Éve az egyik szoba ajtajára van ragasztva a plakát amit az ecserin vettem:
jozsi0104 2014 ápr. 23. - 21:15:42
9/10
Goodfella 2013 dec. 12. - 21:43:52 9/10
Azon kevés 80 - as évekbeli, gyermekkoromból kimaradt horrorok egyike, ami a mai napig megállja a helyét. Ma láttam elõször, leértékelt DVD - rõl és tetszett. Sokkal rosszabbra számítottam.
Véres, undorító, hatásvadász, túlerõltetett. Akárcsak a 80 - as évek tömeghorrorjai. Rengeteg, utóbbi években készült film használja a Démonok eszközkészletét. 9/10.
9/10
Bubko30 2012 jan. 21. - 22:50:05 9/10
A filmet gyerekkoromban nagyon-nagyon régen néztem meg, akkor félig a paplan alól kikucskálva az ijesztõ részeknél elbújva:) Aztán persze meg este jött a rémálom:) Rég nem láttam sehol sem, de ha fent tudok maradni megnézem!
kisoe 2012 jan. 21. - 21:38:01
Ezt a filmet 1986-ban láttam egy presszóban zsúfolódva kb. 30-ad magammal. Hihetetlen nagy élmény volt. Egy pár napig alig tudtam aludni, mert rémálmaim voltak. Tegnap megnéztem, és mai szemmel nézve tényleg gagyi kissé.
De a maga idejében ez ütött mint az ipari áram.
950617 2012 jan. 21. - 18:37:31
Horrorra vágytam tegnap. Megnéztem a mûsorokat. Ez volt kínálaton. Kép alapján nem volt túl biztató. Untam. Néhol elbambultam. Igazából rájöttem egy óra múlva, hogy nem is érdekel. De tisztességgel végignéztem. Néhány karakter olyan idegesítõ volt benne... Számoztam az embereket, hogy milyen sorrendbe kéne õket kinyírni. Élvezhetõvé csak akkor vált, amikor kommentálni kezdtem saját magam szórakoztatására.
Hát lehet valakinek tetszik, de számomra egy nagy 0 volt ez a film. Aztán eszembe jutott, hogy úristen, ennek van 2. része is? Szóval nem... Neeeem...
agarik 2012 jan. 21. - 08:35:52
TV-ben nem adták. 990-es DVD-ben mindenhol.
Kashmira Alex. 2012 jan. 20. - 23:44:00
Mi az, hogy Mo-on nem volt eddig elérhetõ? Gyerekkorom rémfilmje, sohasem felejtem el :)
agarik 2012 jan. 20. - 22:07:29
Szeretni fogom a Viasat6-ot.
LandRo 2011 febr. 19. - 09:43:34
azért vicces hogy akkoriban ezt nevezték horrornak :D
nem azt mondom hogy a mai horrorok értelmesebbek, de legalább a megfelelõ mennyiségû aprítás és beszaratás benne van..

ebben egyik sem, konkréttan csak pislogtam hogy mi ez az akció-film..
8/10
tyrichie 2010 nov. 11. - 03:43:05 8/10
Király volt bár lehetett volna egy kicsivel véresebb is, de akkortájt ennyire futotta. Kiváncsian várom a 2. részt.
10/10
offtopic
Kendy 2010 nov. 08. - 16:40:09 10/10
Köszi az infót!
:)
Már most várom!
az utolso szamuráj 2010 nov. 08. - 09:33:46
Erre gondoltam,így van.
pathfinder 2010 nov. 08. - 00:32:09
Itt egy viszonylag korrekt magyar leírás - sajnos a zombi szót itt helytelenül használják, de legalább megkülönböztetik a 'modern' jelzõvel.

Hungler Tímea cikke ( Filmvilág) - részlet


"A darabos mozgásukról, halovány ábrázatukról és nyughatatlan természetükrõl elhíresült élõhalottak, közismertebb nevükön a zombik a nyugat-afrikai hitvilágból Haitin és New Orleans-on keresztül jutottak az Újvilágba, onnan pedig a filmvászonra valamikor a harmincas évek elején.

Hogy kik is õk valójában, a feketemágiában járatlan földi halandó számára az olyan filmekbõl derült ki pontosan, mint a mozi hõskorában született Fehér zombi (1932) vagy a Zombit gondoztam (1943) – ezek szerint az élõhalottak olyan, a vudu hitvilágból származó lények, akiket a varázsló, vagyis a boko halottakból teremtett azon célból, hogy a tudatukat uralva különféle utasításokat hajtasson végre velük. Az elsõ zombik nem feltétlenül voltak hát gonoszak, sokkal inkább olyan akaratuktól megfosztott, rabszolgasorsba taszított lények, akiket a boko akkor használt, ha nem volt kedve saját ügyeiben személyesen eljárni, teszem azt, földet mûvelni.

A modern zombi elõször 1964-ben kelt ki a sírjából egy Del Tenney-filmben, a nemes egyszerûséggel csak Zombik (avagy Vudu vérfürdõ) címre keresztelt opuszban. Hiába azonban Tenney vitathatatlan elsõsége zombi-ügyben, a zombie-boom egy Pennsylvaniából származó amerikai rendezõ, George A. Romero munkásságától datálható, aki Dead-trilógiájával (Night of the Living Dead; Dawn of the Dead; Day of the Dead) újraírta az élõhalottak (élet)történetét.

A lény, akit legtöbbünk zombiként tart számon, a mai napig Romero-zombi –olyan transzállapotban közlekedõ, húsevõ szörny, aki a vérfarkas és a vámpír sajátos kombinációjaként minden élõt felfal, aki/ami az útjába kerül, ha pedig nem pusztítja el az áldozatát, csupán megsebesíti azt, harapásának köszönhetõen a zombi nemzetség tagjait szaporítja tovább. A modern zombi, leszámítva a vásznon az utóbbi idõben felbukkant igen robbanékony vérvonalat (A kaptár; 28 nappal késõbb), kifejezetten lassú, elcsigázott, gyenge lény, ereje szapora voltában rejlik, csatáját az élõkkel szemben a „sok lúd disznót gyõz” elve alapján nyeri. A modern zombit nem gazdája akarata és kívánságai, hanem csillapíthatatlan éhsége hajtja, nyugtunk csak akkor lehet tõlük, ha egy jól irányzott fejlövéssel (á la farkasember), visszaküldjük õket oda, ahonnan érkeztek, vagyis a halálba.

Jóllehet Romero Dead-trilógiája a horror egyik legvéresebb zsánerét és annak fõszereplõjét indította világhódító útjára, a rendezõ kannibál-jelenetektõl, véres szekvenciáktól hemzsegõ zombi-mozijai nem egyszerûen csak „splash and splatter” filmek. A vásznon masírozó élõhalottak a kriptákból jönnek, de nem csupán a kriptákról mesélnek."

forrás: http://www.filmvilag.hu/cikk.php?cikk_id=1969&gyors_szo=&kep=
pathfinder 2010 nov. 08. - 00:16:44
Zombifilmek talán(pl. White Zombie - http://www.imdb.com/title/tt0023694/), de a dolog ott kezdõdik, hogy a zombifilm megnevezést csak utólag aggatták rá Romero 1968-as mûfajteremtõ (!) filmjére az 'okosok'. Akit érdekel a téma guglizzon, hogy mit jelent a zombi és mit az élõhalott kifejezés. Tehát nem, nem voltak ilyen filmek Romero elõtt és de, a társadalomkritika a legfontosabb üzenete Romero klasszikusainak, ezért lett kiemelkedõ rendezõ. Aki csak vért, meg jó maszkolást akar látni, az nézzen olyan mozikat, amikben Tom Savini volt a maszkmester. http://www.imdb.com/name/nm0767741/ ( Romero-t is õ segítette egyébként )
8/10
tyrichie 2010 nov. 07. - 21:38:18 8/10 Előzmény Kendy
Jövõhéten fogják adni.
3/10
Ze74 2010 nov. 07. - 20:38:34 3/10
Ok akkor kábé egy véleményen vagyunk,nincs gáz.. ;)
az utolso szamuráj 2010 nov. 07. - 18:52:14
Én nem azt mondtam,TE azt írtad,kultfilm:hanem hogy nemigen kultfilm.Lovagoljunk szavakon vagy hagyjuk?
Ez a forgatókönyv ,kis csoport beszorulva egy épületbe,ott meg szattyintják õket,a Démonok elõtt megszületett már jópár évvel.Amúgy azt nem a Te hozzászólásodra címeztem,hanem ami allattad olvasható,önkényesen összevontam õket,és úgy írtam rájuk.
Romero elõtt is voltak zombifilmek:csakhát...DDD Persze,igazából a mai vagy a régi élõholt filmeket se azért nézi a nézõk többsége,hogy az abban benne rejlõ társadalomkritikát fellelje,õket a hús reccsnése meg a csámcsogás érdekli(Jó,a maiakba zsérebb is ez a dolog,vagy olyan szájbarágós,hogy dühítõ)
Ezt nem azért írtam,mert Te ellenkezõjét írtál volna,mielõtt még reagálnál:))Ok?
3/10
Ze74 2010 nov. 07. - 18:07:31 3/10 Előzmény az utolso szamuráj
Figyelmesebben olvass,én azt írtam:"lehet hogy kultfilm".
Nem azt,hogy:kultfilm.
És nem azt írtam,hogy a rendezõk ezekbõl merítenek,egy rendezõ nem,... inkább egy forgatókönyvíró esetleg.
Abban viszont igazad van,hogy inkább a Romero filmek az elsõ igazán jó zombie filmek.(De lehet,hogy csak nekem).
Összes hozzászólás