És ott hány óra van?

Bakancslistához adom
Ni neibian jidian
16 éven aluliak számára nem ajánlott tajvani-francia filmdráma, 110 perc, 2001

Értékelés:

13 szavazatból
Szerinted?

A srác órákat árul a tajpeji utcákon. A lány éppen hosszú párizsi útra készül. Csak egyetlen pillanat köti össze őket: amikor a lány vesz egy karórát a fiútól. S miközben több ezer kilométer választja el őket egymástól, s mindketten alkalmi szexben keresnek vigasztalást, mégis van valami rejtélyes kapcsolat közöttük, ami átível téren és időeltolódáson - két magányos rokonlélek társra találása. A fiún különös szenvedély lesz úrrá: minden a keze ügyébe kerülő órát a párizsi időre állít át. Közben az élet megy tovább a maga tragikus útján: a srác apja meghal, egyedül maradt anyját pedig lassan hatalmába keríti az őrület. S amíg a fiú videón az elveszett fiatalokról szóló francia filmklasszikust, a Négyszáz csapást nézi, a lány a film megöregedett főhősével találkozik egy párizsi temetőben...

Stáblista:

Szereplők

Alkotók

Hozzászólások

Szerinted?
7/10
od.gszal 2011 márc. 19. - 23:00:03 7/10 Előzmény Easy Rider
Én is túl vontatottnak éreztem, még úgy is, hogy így a részleteket is meg lehetett figyelni.
Ez az élet. Legalábbis a többségnek, ebben a globalizált civilizációban. És ez csak rosszabb lesz...
Easy Rider 2009 nov. 29. - 20:33:11
ez valami brutálisan vontatott film. áltagosan ha 10 percenként vannak benne "dialógusok" akkor már lehet, hogy sokat mondtam. bocsi, de ennyire nem szeretek szenvedni. az "1001 film, amit meg kell nézned..." c. könyv tartalmazta, azért vállaltam be. ez valami IGAZÁN beteg darab, csakis a mûvészfilmek elvakult rajongóinak "ajánlom"...
feketevipera 2009 nov. 23. - 11:23:58
Nekem tetszett a film, habár eléggé lehangoló volt. Sok benne a szinte üres, rideg helyen játszódó jelenet, aminek nyilvánvaló dramaturgiai funkciója van. A rendezõ ezzel is fokozni akarja az elidegenedettség érzését. Nem véletlen, hogy mind a fõszreplõ srác, mind a lány nagyvárosban él, ami - mint azt tudjuk - kitûnõ terep az emberek egymástól való eltávolodásához. A szereplõk magányos, boldogtalan emberek, akik különbözõ módokon keresik a boldogságot, de végül mindannyian a szexualitásban vélik megtalálni azt, több-kevesebb (de inkább kevesebb) sikerrel. Beszûkült világban élnek, mindennapjaikat a rutinos tevékenységek töltik ki. Félelmeik, keserûségük különbözõ módon tör a felszínre. Megváltás nincs számukra, csak a vegetálás, a sivár, boldogtalan lét.
Coleman 2009 nov. 20. - 23:36:13
Tsai egész eddigi életmûve, úgy tûnik, mint variációk egy témára. Városi elidegenedés, kommunikációképtelenség, szeretethiány, kiszolgáltatottság satöbbi. E filmje megítélésem szerint az életmû csúcsa, minden még jobban leegyszerûsített, letisztult és mégis az egész sokkal színesebb, humorosabb, megindítóbb, távolabbra mutatóbb, egyszóval: teljesebb! Remekmû!