Film

Fűrész V.

/Saw V./
amerikai-kanadai horror, 92 perc, 2008 18 éven aluliak számára nem ajánlott
    • f

Értékelés:

284 szavazatból
Szerinted?

A Fűrész-sorozat ötödik filmjében Hoffman látszólag az utolsó életben maradt ember, aki tovább viheti Jigsaw ördögi örökségét. Amikor titka veszélybe kerül, Hoffmann-nak folytatnia kell a vadászatot, hogy elvarrja a szálakat.

Bemutató dátuma: 2009. január 8. (Forgalmazó: Budapest Film)

Stáblista:

Kapcsolódó cikkek:


Vélemény:

szavazat: 8/10 2017 okt. 23. - 17:28:59
2017 okt. 23. - 17:28:59
A nyomozós szálak tetszenek, a játék sem rossz, de itt már eléggé egy sablonon mozog. Max 1 vagy 2 hét telt el Fûrész halála óta, Hoffman elvileg egyedül dolgozik, de nagyon ügyes lehet, hogy 5 embert sikerül neki így elrabolnia. További válaszokat kaptunk, a fordulat a végén már nem üt akkorát, de durva, a játékosok "tanulságlevonása" kellemes, az elsõ rész óta elhullott rendõrökre és nyomozókra való utalás a fényképekkel tetszett. Elég meredek dinamikaváltás történt, mióta tudjuk, hogy ki a gyilkos, mégis tudja tartani a feszültséget és izgalmakat.

8/10
szavazat: 10/10 2017 febr. 19. - 13:26:51
2017 febr. 19. - 13:26:51
Hú ez a rész megint nagyon jó volt. Csomó kérdésre megleltük a választ, illetve megint fordulatos volt és a vége az mindent vitt. 10/10
szavazat: 10/10 2015 máj. 13. - 23:45:40
2015 máj. 13. - 23:45:40
Nekem bejön ez a rész, most újranézve is...
szavazat: 7/10 2014 ápr. 04. - 23:36:05
2014 ápr. 04. - 23:36:05
Fûrész 1: 9/10
Fûrész 2: 8/10
Fûrész 3: 8/10
Fûrész 4: 7/10
Fûrész 5: 7/10
Fûrész 6: 7/10
Fûrész 7: 6/10
Az elsõ a legjobb, amikor elõször láttam nagyon tetszett, a végén a zene meg a csattanó. A 4. résztõl már elmaradnak a csattanók, vagyis nem olyan megdöbbentõek, mint az elsõ 3-ban voltak. A filmek szépen kapcsolódnak egymáshoz történetileg, mindig megtudunk valami újat a kirakós életébõl és néha magyarázatot kapunk egy korábbi rész eseményére. A csapdák brutálisak, törnek a csontok, ömlik a vér, ... Számomra az egyik legdurvább az 5. részben volt, amikor a férfi a végén hosszában elkörfûrészeli a jobb karját...brrhrhhhhh... Viszont a 7. rész már kicsit idegesítõ volt, ahogy az áldozatok rinyáltak, sírtak, kiabáltak hogy segítsen nekik Bobby. Látták, hogy Bobby elég sok fájdalmat bevállal, de továbbra is sivítoznak. Én otthagytam volna õket. :)
Egyébként van abban valami, hogy halálközeli állapot után jobban fogod tisztelni az életet.
szavazat: 6/10 2013 márc. 27. - 07:25:04
2013 márc. 27. - 07:25:04
Egyre másra saját magát ismétli a film, sok újat nem hozott számomra ez a rész sem, de azért abszolút leköti az embert. Az biztos, hogy egy elég komoly történet-komplexumot hoztak létre a készítõk, de se látványban, se hangulatban, se katarzisban vagy mondanivalóban nem tudtak megújulni ebben a részben. Így aztán ez a rész is az elsõ rész árnyékában maradt az én megítélésem szerint. 10/6
szavazat: 10/10 2012 dec. 26. - 01:44:52
2012 dec. 26. - 01:44:52
Igen, egy idõ után nehéz felidézni a részeket vagy a részleteket. Én is azért voltam olyan penge, mert akkoriban néztem meg újra az összeset, majdnem egyszerre. De ma már nem biztos, hogy emlékeznék mindenre, pedig nem telt el sok idõ. :-)
szavazat: 7/10 2012 dec. 16. - 23:53:13
2012 dec. 16. - 23:53:13
Ebben igazad van, megvan az érdekessége annak is, ahogyan újabb 4 részen keresztül folyik egyik "játék" a másik után, annak ellenére is hogy a "játékgyáros" már halott, mégis nekem ez már túl sok volt a jóból. Részletekbe viszont per pill nem tudok már belemenni, mert ködösek az emlékeim. Elég kelletlenül néztem az utcsó részeket. Egyedül a 3D-s 2010-es részrõl vannak még emlékeim, de azok sem tartalmiak.
szavazat: 10/10 2012 dec. 14. - 23:21:20
2012 dec. 14. - 23:21:20
Elfelejtettem spoilerezni az elõzõben :(( Most megbüntetnek? ***SPOILER*** Mondjuk az kicsit nekem is furcsa volt, miért segítene egy ilyen Gordon-féle pali Fûrésznek? Csak mert bekötötte a lábát? :) Igaz, logikus volt, de nem éreztem a kapcsolatot, ami mondjuk Amanda esetében abszolúte a helyén volt. De az orvos nem tûnt fanatikusnak egyáltalán.
szavazat: 10/10 2012 dec. 14. - 23:16:20
2012 dec. 14. - 23:16:20
Hát ez is egy reális nézõpont. Ugyanakkor számomra meg éppen ez benne az érdekes, hogy a halála után is tovább forgott a verkli. Az ember elõtte el sem tudja képzelni, hogyan, és persze kíváncsian megnézi az összes részt, hova vezet mindez? És azért az utolsó percig jelen volt Fûrész is, ha úgy vesszük, illetve azért sokszor vissza tudták kanyarintani a szálakat régebbi idõkre. Én azon gondolkodtam el, hogy és akkor mi van, ha mondjuk egy szereplõ az mondja, õ nem csinálja, és nyugodtan leül. :) Akkor is lenne film, de milyen...? Egyébként az utolsó részben az áram-huzalok között bárki át tudott volna bújni, nekem úgy tûnt. Persze a feleség nyak-láncával nem nagyon tudtak volna mit csinálni. De valahogy azt várja az ember, bár ki tudná valaki játszani, keresi a réseket. :)
szavazat: 7/10 2012 dec. 14. - 15:14:34
2012 dec. 14. - 15:14:34
Az öreget már meghalasztották a 3. részben, mégis készült a filmbõl még újabb 4 rész, ami úgy jött ki hogy gyilkost csináltak az ügy egyik nyomozójából, továbbá az egyik áldozatból(az egyetlen túlélõbõl) is. Ez így már valószerûtlen, és eltúlzott volt, no és persze nem utolsó sorban elnyújtott. Ez a történet 3 részt engedhetett volna meg reálisan összesen, plusz még esetleg egy negyediket csattanónak,bónusznak, de semmiképp nem kívánta a sztori mind a 7 részt.
szavazat: 10/10 2012 dec. 14. - 00:21:33
2012 dec. 14. - 00:21:33
De hogyan nem lett volna szerinted "szappanopera"? Talán a vér kicsit sok néha nekem, vagy a túl sokszor bevillantott ismert képek néha fölöslegesek, de végig leköti az embert, és hatásos, mert bizonyos érzelmeket és gondolatokat vált ki. Talán az az egy nem tetszik, hogy némelyik ember eszközként van a másik kezében, mintha alacsonyabb rendû lenne, pedig csak a történet szempontjából kevésbé lényegesre formált karakter. Egyébként az "életben" meg mindenki szuverén lény, saját történettel, illetve annak kellene lennie, itt ez néha hiányzik.
szavazat: 7/10 2012 dec. 13. - 01:23:43
2012 dec. 13. - 01:23:43
Én a magam részérõl adtam is rá 7 pontot, de minden résszel kevesebbet fog érni, mert már szappanoperát csináltak belõle.
szavazat: 10/10 2012 dec. 13. - 01:00:48
2012 dec. 13. - 01:00:48
Egyébként nem értem, miért csak 7,4... Lehet, hogy a nagyon lepontozóknak az jön be, ha egy rosszarcú pali láncfûrésszel riogatja a fiatal lányokat egy réten körbe-körbe rohangálva? :) Olyan sok hétköznapi horrort vagy thrillert láttam, azért ez klasszisokkal jobb szerintem.
szavazat: 10/10 2012 dec. 13. - 00:47:51
2012 dec. 13. - 00:47:51
Részben egyetértek, de talán **** SPOILER *** azért volt erõsebb az ingás történet igazságtalansága, mert a fickó által elkövetett gyilkosságra csak utaltak aztán kifejtés nélkül, érzelmileg az elsõ áldozattal lehetett azonosulni. Nekem speciel tetszik Hoffman, ahogy szinte közömbösen és kicsit megvetõen járkál, nem olyan izzadósan igyekezve és lihegve, mint a többi rendõr. Sajnáltam Stramm-ot én is, brutális (és nem érdemelt?) volt az szétlapítás. És Matthews is kilógott kicsit nekem is. *** SPOILER VÉGE*** Valószínûleg a remek szinkron is abszolút hozzátesz, Végvári Tamás még az eltorzított hangon is tökéletes, jellegzetesebb, mint a késõbb már más által tolmácsolt Fûrész "géphang".
2012 júl. 18. - 00:44:15
2012 júl. 18. - 00:44:15
Megint elég szemétség volt, hogy az elején

SPOILER

A csávó nem élheti túl, amiért Jigsaw le is bassza Hoffmant.
Meg Strahm-nak nem kellett volna kiesnie. Nagyon nem kellett volna. Ugyanúgy Eric Matthews-nek sem, bár õ az elõzõ részben esett ki.


7/10
2012 júl. 14. - 13:32:51
2012 júl. 14. - 13:32:51
***Spoiler***
Ennek a Hoffmannak olyan idegesítõ arcberendezése van.Az összes gyilkos közül õt utálom a legjobban.
Egyébként ennél a résznél már nekem is sok volt ez az állandó belemagyarázós visszatekingetés,annak ellenére hogy kedvelem a sorozatot.Illetve számomra unalmassá vált,hogy mindig kiderül,hogy az elejétõl kezdve volt segítõje.Amanda,Hoffmann,Gordon.Ezt kb.bármeddig elhúzhatják...Akár egy 8.rész erejéig is.
Amúgy meg már a bombás,bunkeres résznél rálehetett jönni a csapda csattanójára...
***spoiler***
Az egész sorozatban az a legzavaróbb,hogy a történet hátrafelé halad,és nem elõre.

10/7
szavazat: 8/10 2012 júl. 08. - 22:44:03
2012 júl. 08. - 22:44:03
Befejeztem az ötödik részt is. Ez most jobban tetszett egy kicsit, mint a 3. és a 4. rész, eléggé letisztította a képet. Több volt az úgymond szöveg (történet), mint az érdekes "játékok", bár itt is akad egy igazán jó, ami a film egész hosszán át tart.

***SPOILER***

Az eddigi legszimpatikusabb karakter volt Strahm ügynök, nagy kár, hogy az általa bevetett második csapda már az életébe került. Azt hiszem a túlbuzgása volt a veszte, mint a 4. részbe Rigg nyomozónak.

***SPOILER VÉGE***

Nem hagyta alább a színvonalat a 2., 3. és 4. részhez képest. Még mindig az elsõ a legjobb egy pont különbséggel.
8/10!
szavazat: 10/10 2011 okt. 17. - 20:03:10
2011 okt. 17. - 20:03:10
Ez az egyik kedvenc részem. ^^ A napokban néztem meg újra, és megint annyira tetszett. Ebben van talán a legjobb "játék" is. Ha az elején gondolkoztak volna, megúszhatták volna... =/

***SPOILER***

Nekem is csak annyi a bajom, hogy Strham meghalt. Õt én is nagyon szerettem. =/
2011 aug. 10. - 15:04:12
2011 aug. 10. - 15:04:12
***SPOILER PÓTOLVA***
egyedül az nem tetszett,hogy Sthram meghótt.Szegény ember.
szavazat: 7/10 2010 dec. 23. - 15:44:36
2010 dec. 23. - 15:44:36
Érkeznek a várva-várt válaszok és a történetet az elejétõl gondolhatjuk át újra meg újra.
A film kevesebbet nyújt élményben, mint az elõzõek. Viszont a válaszok miatt (én már marhára vártam) kap tõlem egy 7/10-et.
Nekem a Fûrész 2-5 olyan nagyon egyformának tûnik minõségben. Egyik kicsit jobb, másik kevésbé, de abban viszont a csavar jobb...
Még van a karácsonyi Fûrész-darálásomból két rész. Meglátjuk mi lesz.
Összes hozzászólás