Hajsza a győzelemért

Bakancslistához adom
Rush
16 éven aluliak számára nem ajánlott amerikai-német-angol akciófilm, 123 perc, 2013

Értékelés:

638 szavazatból
Szerinted?

1976 - a Forma 1 aranykora, a hihetetlenül izgalmas, és látványos száguldó cirkusz legendás szezonja, két felejthetetlen versenyző harcával: James Hunt, a vagány brit pilóta, a Forma 1 rocksztárja, és Niki Lauda, az osztrák fegyelmezett zseni, az 1975-ös világbajnok néz egymással farkasszemet a világ legveszélyesebb pályáin. Igazi ellenfelek, akik bármire képesek a győzelemért.
Lauda a sporttörténelem egyik legemlékezetesebb teljesítményét viszi véghez: alig hat héttel balesete után újra volán mögé ül, hogy visszaszerezze bajnoki címét, és bebizonyítsa, hogy ebben a hajszában mindenkinél gyorsabb. Mert minél közelebb vagy a halálhoz, annál jobban dübörög benned az élet.
Bemutató dátuma: 2013. szeptember 12. Forgalmazó: Pro Video Film & Distribution Kft.

Stáblista:

Szereplők

Niki Lauda
Suzy Miller
Harald Ertl
Clay Regazzoni
Louis Stanley
Alastair Caldwell
Lord Hesketh
Stirling Moss
Anthony 'Bubbles' Horsley
Harvey 'Doc' Postlethwaite
Teddy Mayer

Díjak és jelölések

  • BAFTA-díj

    2014
    Legjobb vágás: Mike Hill
  • BAFTA-díj

    2014
    Legjobb brit film jelölés
  • BAFTA-díj

    2014
    Legjobb hang jelölés
  • Golden Globe-díj

    2014
    Legjobb film - drámai kategória jelölés
  • BAFTA-díj

    2014
    Legjobb férfi mellékszereplő jelölés: Daniel Brühl
  • Golden Globe-díj

    2014
    Legjobb férfi mellékszereplő jelölés: Daniel Brühl

Hozzászólások

Szerinted?
7/10
pihes szept. 11. 14:52:09 7/10
Semmi különös nincs a rivalizálásba a mindennapokban. A két versenyző egymás iránti tisztelete a versenypályán az autók között jelentett sokat.
Jól elkészített film!

7/10
Blindmouse aug. 16. 10:39:55
A kocsiőrülteknek szerintem jobban készült. Azért invesztáltak bele munkát eléggé. Nem CGI az egész, illetve nem több benne mint az szükséges, hanem rendesen előszedték a korabeli autókat, vagy replikákat építettek.. De erről már lentebb volt szó.
8/10
Tiberio aug. 16. 02:50:24 8/10
Azóta még kétszer megnéztem, és a nyolc pont reálisabb, mint a korábbi hét. Nem lehet felróni, hogy ez a film is általában a mozinézőknek készült, és nem kimondottan a kocsiőrülteknek. Ahhoz másik film kell.
8/10
Tiberio aug. 03. 18:52:45 8/10 Előzmény Blindmouse
Más idők...
8/10
offtopic
Tiberio aug. 03. 11:13:37 8/10 Előzmény Blindmouse
Nekem is kedvencem a 98T, már csak Senna miatt is.
Blindmouse aug. 03. 10:29:16 Előzmény Tiberio
Azért azóta nem keveset fejlődött az aerodinamika részleg. :)
De tényleg ha megnézed azokat a képeket ahol egy akár 80's évek beli kocsi van odatéve a mai mellé, elég jelentős a méretkülönbség. De a régi pályákon is látszik a különbség hogy sokkal szűkebbnek hatnak. :)

Amúgy tényleg szép, bár nekem a kedvenc volt a 98T, meg az Mp4/4. Meg általánosságban a 84-89 közti felhozatal. :)
8/10
Tiberio aug. 03. 00:59:10 8/10
Gyönyörűség. Egy hajszálnyi, jótékony túlkormányzottságra hangolás ízlés szerint, és megeszi a kanyarokat reggelire. Érdemes(?) összevetni a maiak orrával...
8/10
Tiberio jún. 18. 23:22:52 8/10
Az egyik főhős modellje, nagyon szép:
8/10
Tiberio jún. 17. 02:59:35 8/10
A film közhelyes, lapos, de kárpótol a kocsik látványa és a fényképezés, ami kötelezően hozza az évtized fényeit: hideg-fehér, "kodakos", kemény kép, erősen szaturált vörössel, kékkel.

A hetvenes évtized elején jelent meg az új versenykocsi-építési filozófia: már felismerhetők ezekben a kocsikban a maiak ősei, tiszta, desztillált formában; rövid orr, előre helyezett cockpit, szárnyak elöl-hátul, légbeömlők. Tényleg olyanok voltak, mint egy kamikaze torpedó, a pilóta szinte a két első kerék között ült. A biztonsági előírások mostanra hihetetlenül nagyra növelték a kocsik méretét és súlyát, utóbbi pedig a jövőben is nőni fog. Egyre távolabb kerülve az eszménytől, egyre többet áldozva a biztonság oltárán.

A dohánygyáraknak nem csak rosszat köszönhet az emberiség, hanem a legjobban kinéző kocsikat is: egy Marlboro-ra, Camel-re, John Player Special-re festett Lotus jobban nézett ki a mai kocsiknál (ez nem nosztalgia).
Blindmouse márc. 11. 21:54:34 Előzmény nikita1111
És milyen eredményt értél el azokon a Formula 1-es futamokon? :)
10/10
nikita1111 márc. 10. 13:34:52 10/10
Mint régi Forma1 rajongó nagyon örülök ennek a filmnek.Volt szerencsém néhány futamon részt is venni,hatalmas élmény.A film remekül hozza az akkori futamok hangulatát ,Daniel Brühl pedig a legjobb választás volt.Lehet hibákat keresni és hiányosságokat de teljesen fölösleges.Remek film.
1/10
Sindelar febr. 15. 02:10:35 1/10 Előzmény Midnight67
Ez egy egycsillagos film, sorry. Roskadásig tele van hibával, párat le is írtam ezek közül, meg is indokoltam, miért egycsillagos. Főleg az Ickx és Hunt leszerződtetése körül folyó dilemmák voltak roppant hamisak a filmben, a valóság ennek a totális ellentéte volt. A Huntot alakító színész pedig sem alkatilag nem volt hiteles, és ahogy Hunt fia is kerek-perec elmondta, a személyiségét sem tudta hozni. Katasztrofális választás és katasztrofális alakítás. "1 csillag-huszárkodás" helyett meg lett indokolva, miért egy kalap kaka ez a film.
8/10
offtopic
Midnight67 jan. 06. 13:44:20 8/10 Előzmény Sindelar
1 csillag.... Az esetleg az Atomcápa. Azért a két film között akad némi különbség az értékét illetően...
1 és 10 között van még bőven szám, de sokan azokat nem ismerik.
Nekem mondjuk mindegy, csak irritálnak az" 1 csillag-huszárok".
1/10
Sindelar jan. 06. 12:03:44 1/10
Na igen, a két kritika nem zárja ki egymást. Lehet Lauda és Hunt jellemének ábrázolását is kritizálni, külön-külön, egymástól függetlenül.

Laudát külsőre elég jól eltalálták legalább. Huntot viszont egyáltalán nem. Nagyon rossz választás volt ez a robosztus testalkatú színész, Hunt sokkal csontosabb, vékonyabb dongájú volt. Teljesen elhibázott választás volt ez a pufifejű, kalácsképű színész, megjelenésében is teljesen más, még a tekintete is teljesen különbözik Huntétól.
Visegrád 2020 dec. 27. - 18:02:30 Előzmény Sindelar
"A korhangulatot sem tudta visszaadni a film, egyedül a Gimme some lovin' mentett valamit rajta, pedig egy '70-es években játszódó filmhez adná magát a kiváló zenei aláfestés, a film még ezt a ziccert is kihagyta."
Na de az a zene a japán futam alatt... Lost But Won. Attól mindig, mindig borsódzik a házam. Irgalmatlanul nagyot szól... Zimmermann remekül nyúlt a japán taiko-dobok hangulatához. Ha láttál már Ataru Taiko előadást, akkor tudod, mire gondolok.
Ami pedig a jellemábrázolást illeti, érdekes, hogy mások éppen azon háborodtak fel, hogy Lauda milyen negatív, arrogáns pöcsnek lett ábrázolva. A film plakátján is démoni arccal áll a szőke, isteni Hunt mögött.
1/10
Sindelar 2020 aug. 02. - 12:23:48 1/10
Lauda és Hunt már a Formula-3-as korszakukból ismerték egymást, barátok voltak, sőt, még laktak is együtt (Ronnie Petersonnal, hárman), csapattársak is voltak a March-nál. A film erőltetetten lett kihegyezve, polarizálva és leegyszerűsítve két eltérő személyiségtípusra, a valóságot sok esetben torzította. Hunt például pont azért került a McLarenhez, mert a csapat főszponzora, a Marlboro, és főleg annak szponzorügyeit intéző John Hogan nagyobb marketing-lehetőségeket látott Huntban, mint Jackie Ickx-ben. Roppant bárgyú egy jelent volt, ahogy Fittipaldi távozása után előadták a filmben, hogy a pénzeszsáknak beállított Jackie Ickx és a szponzorok nélküli, de tehetségesebbnek tartott Hunt között vacilálnak, miközben a valóság ennek pont az ellenkezője volt. Ickx addigra már befutott versenyző volt, versenyeket nyert, 1970-ben éppen hogy lecsúszott a bajnoki címről, míg Huntnak egyetlen futamgyőzelme volt még csak akkor. A szakmai szempontok Ickx mellett szóltak és a csapat őt is akarta leszerződtetni, pont a marketing-szempontok és a Marlboro akarata miatt szerződtették Huntot. A valóságban pont az ellenkezője történt annak, amit a filmben előadtak.

A rengeteg történelmi torzítás mellett Hemsworth a legnagyobb gyenge pont, aki elképesztően lehúzta a filmet, egyáltalán nem tudta hozni James Hunt karakterét. Hunt egy hippi volt, lázadó és kritikus, amiről a tinédzserkora, a hatvanas évek szóltak, igazi '68-as szemlélettel. A sajtótájékoztatókra például nem öltött magára szponzorlogókat, ezt ki is kötötte a szerződésében, a Marlboro megrökönyödésére. Mindemellett zárkózott volt, Lauda visszaemlékezései szerint ő a futamok után többet ivott Huntnál, a filmben viszont csak egy felszínes, öntelt tucatplayboy-t látunk. A korhangulatot sem tudta visszaadni a film, egyedül a Gimme some lovin' mentett valamit rajta, pedig egy '70-es években játszódó filmhez adná magát a kiváló zenei aláfestés, a film még ezt a ziccert is kihagyta.

A két versenyző első találkozása 1970-ben volt Crystal Palace-ben, a filmhez képest teljesen eltérő végeredménnyel (Hunt Dave Morgannel ütközött és kiesett, Lauda nem is kvalifikálta magát). Rengeteg volt a fölösleges hiba, 1975-ben Lauda nem Watkins Glenben lett világbajnok, hanem Monzában, a '76-os Német Nagydíjon egy nem létező balesetet mutattak be a szabadedzésen, és az azt követő, meg nem történt vitákkal, a '76-os Japán Nagydíjon Alan Jones lett a 4. és Regazzoni az 5., a filmben Regazzoni a 4. és Laffite az 5. A harmadik helyért Hunt Jones-t előzte meg, nem Regazzonit. Lauda rajtszáma pedig 2-es (!!!!) volt a futamon a filmben, érthetetlen, hogy miért. A régi Nürburgring beceneve nem "Graveyard" hanem "Green Hell" volt, Lauda nem a BRM-ben kezdte az F-1-es pályafutását, hanem a March-ban, ami teljesen kimaradt a filmből.

A film legnagyobb hibája/bűne Hunt karakterének teljes elrontása és elferdítése, Freddie Hunt, James Hunt fia el is mondta, mennyire rosszul ábrázolták a filmben az apját:

"Unfortunately, I don’t think Hemsworth was the right man for the job playing my father. I am not saying he is a bad actor, I don’t know enough about acting to comment, but he didn’t grasp my father’s personality at all. My father was humble and innocent and honest and that’s why people liked him, and I thought Hemsworth came across as very cocky and arrogant, quite the opposite of my father.

I thought there was an added lack of professionalism. He didn’t do any homework on the family, he didn’t ask to speak to the family at all and learn about his character or anything like that."

Ez pedig meg is látszott a végeredményen.
10/10
gotha 2020 júl. 22. - 18:52:25 10/10
Hatalmas film mind emberileg, mind sporttörténelemből. Amikor Hunt megveri az ujságírót az szinte gyomron vágja az embert. . Nem a megverés, hanem hogy a riválisáért így kiállt. Nagyon jó film, abból a korból, amikor az emberek még emberek voltak.
Dr. Classic 2020 júl. 02. - 20:25:13
Egészen ledöbbentett hogy SPORTFILM kategóriában is ennyire hiteles, és mély produktumot tettek le az asztalira...
6/10
kékibéla 2020 febr. 14. - 18:40:58 6/10
A Laudát alakító színész (amennyire az eredetijére emlékszem) telitalálat.
Egyelőre nem tudom eldönteni, mennyire értékeljem az egész filmet, mert csak részleteket láttam belőle. Az biztos, hogy ezt a forma 1-t szívesen néztem, egészen a nyolcvanas évek végéig és most is szívesen nézem, a mait... Hát az már nem érdekek.
10/10
Adrian1979 2019 máj. 21. - 22:47:19 10/10 Előzmény robi_69
Azért adta fel a versenyt a második körben, mert nem akarta ismét kockára tenni az életét, irreális időjárási körülmények közepette. Ha nem lett volna a nürburgringi horror-balesete, akkor talán vállalta volna az extrém rizikót. Ezt ő maga nyilatkozta. Egyébként teljesen érthető a döntése. Lauda egyszer már megjárta a poklot, és nem volt hajlandó újra kísérteni a szerencsét. Sajnos, ma eltávozott az élők sorából. Hihetetlen harcos volt, egy különleges egyéniség. Nagyon fog hiányozni.
Összes hozzászólás
Adblock detektálva

Hirdetésblokkolód kikapcsolásával segíthetsz, hogy a PORT.hu továbbra is ingyenes, minőségi tartalmat biztosíthasson.

Rendben, kikapcsoltamHogy tudom kikapcsolni? Köszönjük, PORT.hu