Hannah és nővérei

Bakancslistához adom
Hannah and Her Sisters
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott amerikai vígjáték, 103 perc, 1986

Értékelés:

144 szavazatból
Szerinted?

A három nővér közül Hannah a legidősebb, sikeres színésznő, odaadó feleség, és jó testvér. Ám éppen ez sodorta válságba nászát. Hannah egyik testvére a művészi ambíciótól fűtött Holly, a másik a boldogtalan Lee, aki Hannah férjével kavar.
Forgalmazó: Örökmozgó

Stáblista:

Alkotók

Díjak és jelölések

  • Golden Globe-díj

    1987
    Legjobb film - zenés film és vígjáték kategória
  • BAFTA-díj

    1987
    Legjobb eredeti forgatókönyv: Woody Allen
  • Oscar-díj

    1987
    Legjobb női mellékszereplő: Dianne Wiest
  • Oscar-díj

    1987
    Legjobb eredeti forgatókönyv: Woody Allen
  • Oscar-díj

    1987
    Legjobb férfi mellékszereplő: Michael Caine
  • BAFTA-díj

    1987
    Legjobb rendező: Woody Allen
  • Golden Globe-díj

    1987
    Legjobb női mellékszereplő jelölés: Dianne Wiest
  • Oscar-díj

    1987
    Legjobb film jelölés: Robert Greenhut
  • Oscar-díj

    1987
    Legjobb vágás jelölés: Susan E. Morse
  • Golden Globe-díj

    1987
    Legjobb férfi mellékszereplő jelölés: Michael Caine
  • Golden Globe-díj

    1987
    Legjobb forgatókönyv jelölés: Woody Allen
  • Golden Globe-díj

    1987
    Legjobb rendező jelölés: Woody Allen
  • BAFTA-díj

    1987
    Legjobb férfi alakítás jelölés: Woody Allen
  • BAFTA-díj

    1987
    Legjobb film jelölés: Woody Allen
  • BAFTA-díj

    1987
    Legjobb női mellékszereplő jelölés: Barbara Hershey
  • BAFTA-díj

    1987
    Legjobb film jelölés: Robert Greenhut
  • BAFTA-díj

    1987
    Legjobb vágás jelölés: Susan E. Morse
  • BAFTA-díj

    1987
    Legjobb női alakítás jelölés: Mia Farrow
  • Oscar-díj

    1987
    Legjobb rendező jelölés: Woody Allen

Játszási időpontok

Hozzászólások

Szerinted?
10/10
tarantella máj. 21. 19:56:59 10/10
A legkedvesebb Woody Allen filmem. Már vagy tucatszor láttam. Dianne Wiest felülmúlhatatlan...
Gina424 2014 ápr. 06. - 16:40:51
Tetszett nagyon a film, annak ellenére, hogy ez a mûvészvilág mennyire távol áll tõlem. Woody Allen szinte minden mûvében fõ vagy mellékszerepet kap ez a miliõ, ami számomra különleges csemege! Egyszerûen értetlenül állok ez elõtt a számomra teljesen megfejthetetlen világ elõtt.
karlitomarsh 2013 okt. 19. - 20:34:39
Kicsit túlbonyolított, színházias sztori, de a színészi játék kárpótol mindenért, Woody hipochonder jelenetei pedig mindent visznek.
offtopic
efes 2012 júl. 31. - 08:12:47 Előzmény BicskaMaxi
Woody nem azért nem tisztel semmilyen vallást, mert õ maga ateista, hanem azért, mert agynyomorító hülyeségnek tartja azokat. Ebben van igaza.
BicskaMaxi 2011 okt. 31. - 13:25:21
A kereszténységet a töltött légpuskával, vagy a kijátszható joggal párhuzamba állítani azért eléggé furcsa. A Jézus Krisztus által alapított kereszténység nem gyilkos fegyver, és nincsenek benne joghézagok sem. A kereszténység egy tökéletes vallás.
Az más kérdés, hogy emberek idõnként hogyan csavarják ki, és a saját elképzeléseik és érdekeik szerint „Isten nevében” mit mûveltek, vagy mûvelnek. Meg az is kérdés, hogy ezek az emberek valójában mennyire keresztények, mert nem mindenki az, aki annak mondja, vagy gondolja magát. Hogy ki élt valóban keresztény életet, az majd a megfelelõ idõben derül ki.

Valóban, W. A. zsidó származású, de nem zsidó vallású. Azért nem tisztel egyetlen vallást sem, mert neki sincs. Ezen nincs semmi csodálkozni való, ez így mûködik.
drProktor 2011 okt. 31. - 13:17:38
Igen,valószínûleg egyik vallásnak sincsenek hibái,
legfeljebb néhány egyednek, akik az adott vallást "vallják".
Lehet.
greghouse 2011 okt. 31. - 12:04:49
Ez jó... Tényleg. A jognak sincsenek hibái, csak a jogalkalmazóknak. Tényleg, különösen a precendens jogon alapuló angolszász jogrendben, ahol ha kétszáz éve valaki valami baromságot csinált de igazat adtak neki a bíróságon, akkor ma is az a mérvadó (hacsak nem alkotmányellenes).
A csúzlinak sincs hibája. Meg a légpuskának sincs.
De az apának, aki az asztalon hagyja a töltött légpuskát a játszadozó hétéves kisfia elõtt aki aztán kilövi a huga szemét...
Woody Allen leszarja a vallásokat. Poénkodik mindegyikkel, a sajátjával (amit õ nem tagad le, csak utál, mint általában a vallást és a kormányokat és a politikát és a forradalmakat és a hippiket és a mozgólépcspõt és....
..és jó filmeket csinál.
BicskaMaxi 2011 okt. 31. - 11:02:47
A kereszténységnek nincsenek hibái. Nekünk keresztényeknek vannak, mivel mi is emberbõl vagyunk. :)
10/10
Lara. 2011 okt. 31. - 09:34:01 10/10
Mivel minden vallást kigúnyol benne, csak én éppen a kereszténységet emeltem most ki, mert ebben az egy filmjében azon van a hangsúly. Sok keresztény barátom van, akik kritikusak a vallásukkal szemben, ami szerintem természetes, mert önkritika kell a fejlõdéshez. Ti tényleg azt gondoljátok, hogy a kereszténységnek nincsenek hibái, amiket ki lehet(ne) parodizálni? Hiszen minden vallásnak vannak.
Woody Allen pedig egyáltalán nem gondolja magát felsõbbrendûnek, nem is hisz Istenben; összességében a filmjeiben sokkal többet gúnyolja a zsidók viselkedését, mint a keresztényekét. Sajnálom, hogy ekkora vitát indítottam, nem állt szándékomban.
drProktor 2011 okt. 31. - 03:50:10
„antiszemitizmus azóta létezik, amióta zsidók vannak és kiválasztott népnek nyilvánították magukat”

Ebben lehet valami, de az biztos, hogy akkortájt nem volt annyira beteges,
mint a modern idõkben, meg azóta rengeteg társadalmi funkciót rá lehetett akasztani
(bûnbakképzés, hangulatszítás különbözõ enyhén szólva vegyesnek mondható erkölcsiségû célok
szolgálatában).
Az tényleg csak zsönge irónia akart lenni részemrõl, hogy „begyûrûzik”,
igazság szerint kishazánk, NagyMucsa komoly, önálló eredményeket ér el benne,
lehet inkább tõlünk gyûrûzik ki. Örök szégyenümkre.

A filmhez visszatéve le kell szögeznem, nem lelkesedem különöseben WA-ért,
bizonyos határon túl már idegesít, de ezt nem részletezném inkább.
Legrosszabb filmje valami „Amit mindig szerettél volna tudni a szexrõl,
de nem merted megkérdezni” vagy valami ilyesmi.
Az ötvenes évek szocialista kabaréját idézõ címalkotás se kutya,
pont adekvát a filmhez, de van több sztem nézhetetlen WA film is.
10/10
Ford Mustang 2011 okt. 31. - 02:28:30 10/10
Woody Allen a tõle megszokott, önironikus és cinikus értelmiségi világnézetének szellemében írta meg és rendezte a Hannah és nõvérei címû filmet, mely mélyreható és pontos jeleneteit a rendkívül részletesen és alaposan felépített dramaturgiának, szöveg- és forgatókönyvnek köszönheti. Igaz Allen végig meglehetõsen kommersz képekkel és beállításokkal dolgozik Carlo Di Palma operatõr által, és a jeleneteket is a szerzõiség és nem a rendezõi szem hatja át, de filmje a figurák részletessége, kettõssége valamint átélhetõsége által rendkívül erõs és megrázó alkotás.
greghouse 2011 okt. 31. - 01:33:21
Ez nem begyûrûzés, csak a történeti hûség kedvéért, antiszemitizmus azóta létezik, amióta zsidók vannak és kiválasztott népnek nyilvánították magukat. Shakespeare olyan antiszemita volt, hogy ma a Jobbikot is zsidók gyülekezetének tartaná. Dosztojevszkij is igencsak fenntartásokkal élt velük szemben. Attól még mindkettõ nagyot alkotott. W.A. meg történetesen zsidó, vállalja, sõt, tüntet vele (meg azzal is, hogy utálja saját magát, valamelyik filmjében van is egy ilyen párbeszéd, kb. hogy "utálom a zsidókat" "dehát te is az vagy" .."igen? tényleg. Akkor annál inkább.") A Manhattan tényleg a harmadik. És mekkora sztárok pisilik össze néha magukat, hogy játszhassanak a filmjeiben.... Azt hiszem, egyetlen filmje volt, ami bukás lett, az Interiors. Hiába, a Bergman stílus nem az õ mûfaja, és az tényleg Bergmani dráma, nem paródia. De olyan szépen filmet csinálni egy randa zsúfolt, büdös, stb. városról mint New York, kevesen tudnak, ahogy õ csinálta a Manhattan-ban (Meryl Streep-pel, többek közt...) Ha kerülgetné a zsidótémát, sokkal károsabb lenne a filmjeinek. Egyszerûen viccel vele, mint bármi mással. Jól teszi.
10/10
Ford Mustang 2011 okt. 31. - 01:25:10 10/10
Igen, és õ volt neki a legjobb.
drProktor 2011 okt. 31. - 01:22:48
Érdekes, kis hazánkban, NagyMucsán ide is begyûrûzik az antiszemitizmus.
Bunkók!
Persze igazából az lenne furcsa, ha nem.
És megsúgok egy titkot, régebben nem szerettem ezt a filmet, túl „zsidósnak” véltem,
most már, hogy ez túl sokaknak ltt probléma(és nem olyan értelmben, mint akkor nekem),
most már másként látom.
Ahhoz azért még ragaszkodom, hogy a legjobb a Manhattan és az AnnieHall volt,
de ez is tetszett, kiemelendõ a fantasztikus sztárparádé.
Még az volt régebben kifogásom, hogy amikor kiderül,
hogy nincs agydaganata, az örömében ugrálós jelenet sztem kissé keresett volt,
de mára már nem vagyok annyira finnyás, szinte megbarátkoztam vele.
greghouse 2011 okt. 31. - 01:17:08
Azt hiszem, ebben volt utoljára Kern a szinkronhangja. Mással már messze nem ugyanaz.
10/10
offtopic
Ford Mustang 2011 okt. 31. - 01:13:13 10/10
Most rakták fel, az elõbb még nem volt, azért írtam.
10/10
Ford Mustang 2011 okt. 31. - 01:09:27 10/10
Most nézem csak, hogy nincsenek feltüntetve a díjak és jelölések, pedig rengeteg van!
10/10
Ford Mustang 2011 okt. 31. - 00:52:58 10/10
Nagyszerû film, remek rendezés, remek szereplõk. A szinte az egész film alatt lévõ zongora dúdolása fantasztikusan komponált zenei aláfestés, persze nem csak a zongora. Szinkron is jó volt.
offtopic
kata3 2011 okt. 30. - 21:25:07
Ennyire megosztja az embereket WA? Furcsa hozzáállás, hogy egy keresztény ne nézzen Woody Allen filmet...
WA gyakran kigúnyolja a saját vallásabelieket lásd: Fogd a pénzt és fuss!
10/10
Ford Mustang 2011 okt. 30. - 19:00:18 10/10
Zseniális film, ezt látni kell, nem csak nézni.
Összes hozzászólás
Swing Karácsony Gájer Bálinttal
Swing Karácsony Gájer Bálinttal

Gájer Bálint először ad koncertet a MÜPÁ-ban december 7-én.

Jegyvásárlás