Film

Macerás ügyek

magyar filmdráma, 83 perc, 2000

Értékelés:

26 szavazatból
Szerinted?

Imi, a lázadó természetű tinédzser és a legjobb barátja, Tibi, egy külvárosi lakótelepen élnek. Imi egyre inkább úgy érzi, hogy kapcsolatuk a szexualitás felé fordul. Szoros barátságuk veszélybe kerül egy nő feltűnése miatt: Imi szerelmes lesz a gyönyörű Brigibe, a helyi színtársulat üdvöskéjébe. Az érzelmi háromszög kibővül a lány udvarlójával is. Vajon sikerül megoldani a nem mindennapi szituációt?

Bemutató dátuma: 2001. október 11. (Forgalmazó: Mokép)

Stáblista:

Kapcsolódó cikkek:

Díjak és jelölések:


Vélemény:

szavazat: 1/10 2012 máj. 09. - 02:08:05
2012 máj. 09. - 02:08:05
Ez a filmnek hazudott borzalom egy nagy rakás sz@r. Annyira,hogy szavakat nem találok rá. Tipikus igénytelen z$idó mûvészkedés. Semmi története és semmi értelme nincs az egésznek.
2011 jún. 13. - 10:24:45
2011 jún. 13. - 10:24:45
Köszi! remélem meg lesz
2011 ápr. 28. - 20:52:54
2011 ápr. 28. - 20:52:54
Szia!

ncore torrentoldalon fent van, divx-ben. Ha van ismerõsöd, töltetsd le vele.

Robi
2011 márc. 13. - 00:07:22
2011 márc. 13. - 00:07:22
Aki tudja honnan lehetne beszerezni ezt a filmet megtekintésre, (DVD.n is megvenném, ha lehetne) az szánjon meg, is írja meg ezt az információt privátban. Köszönöm!!
szavazat: 1/10 2009 dec. 20. - 21:40:08
2009 dec. 20. - 21:40:08
fos
2009 júl. 15. - 14:04:07
2009 júl. 15. - 14:04:07
*Nagy Szabolcs szerezte, nem rendezte
2009 júl. 15. - 14:03:23
2009 júl. 15. - 14:03:23
A zenét Nagy Szabolcs rendezte, nem Tiba Sándor.
Azért jegyeztem meg, mert a zene nagyon ütõs volt a filmben.

A történet viszont elég gyenge, bár a film összességében bájos.

Ohh, most jut eszembe, hogy láttam már az Off Holywoodot. Az is rémesre sikeredett.
Szerencsére a Tamara és a Fehér tenyér "hibátlan"
szavazat: 10/10 2009 jún. 19. - 00:30:56
2009 jún. 19. - 00:30:56
Az,hogy neked nem jön be Jancsó munkássága,talán mégse jelenti,hogy egy normális filmet se csinált.nem hiszem,hogy a véleményed a magyar filmes világ alaptétele.nem tetszik,ne nézd.
De akkor egy másik szintén nem alaptézis: a Macerás ügyek nálam 10/10.szeretnék én ilyen filmet csinálni elsõre.
szavazat: 1/10 2009 ápr. 27. - 03:45:18
2009 ápr. 27. - 03:45:18
Ez egy 24 karátos hülyeség Jancsó féle trutyival nyakonöntve. Méltó utóda lesz Jancsónak, akinek szintén nem sikerült egyetlen normális filmet sem rendeznie. Mondjuk nyalnak is neki rendesen a filmben. Ez egy nagy -1/10.
2009 ápr. 05. - 18:41:33
2009 ápr. 05. - 18:41:33
Ironikus, néhol groteszk, sõt már-már tragikomikus képek váltják egymást a filmben. A mozaikok lassacskán kapcsolódnak össze, és eleinte talán nagyon nehéz kihámozni, hogy mirõl is akar szólni ez az egész. Az én meglátásom szerint ez egy "impresszionista" film, ahol nem annyira a hagyományos értelemben vett mondanivaló a lényeg, hanem maga a képi világ, az érzések, a hangulatok. Mindezek ellenére nekem annyira nem jött be, szerintem egy kicsit mûvészieskedõ produkciót láthattunk, ahol a mondanivaló a kelleténél talán jobban háttérben maradt. Számomra viszont pozitívumot jelentettek a debreceni utcaképek, még ha szinte csak a paneltömböket sikerült is megmutatnia a rendezõnek.
2009 márc. 31. - 21:23:03
2009 márc. 31. - 21:23:03
Az elsõ mondat a Vágyvillamosának ment volna :)
2009 márc. 31. - 15:38:28
2009 márc. 31. - 15:38:28
Csínján bánnék a fikázással, ha értékek mentén keresgélünk. Boyle az én olvasatomban azért készít filmet,mert olyan dolgokról akar és akart mesélni ami
egyetemes érdeklõdésre számíthat.
A Trainspotting sem egy kommersz Oscarra számító film,és Boyle sem nyalta be magát a díjra, mivel arra KRITIKUSOK
jelölnek. De nem is ez a fontos jelen esetben.
Hajdu Szabolcs Macerás ügyek mozija igazán a közösség filmkészítéstõl válik elsõ rangú filmmé.
Esztán Mónika lenyûgözõen szép néhol bizarr képi világért,
Lemhényi Réka pontos és a rendezõvel azonosuló vágásáért és természetesen Hajdu Szabolcs miatt aki mind ezt vezényelte és formába öntötte.
A mozi tisztelgés a vizualitás és a mozgókép szépsége elõtt. Valamint a képek szerkesztése tisztelgés Godard képi világa elõtt. Túl a szövegen és szavak egymás utániságán, itt a képek dominanciája az amivel érzéseket és gondolatokat közöl.
A film nagy lehetõsége, hogy el tud szakadni az irodalomtól, de ugyanazt a minõséget képes elérni képekkel, így univerzálisabb, külföldön jobban érthetõ.
Ezekkel képi kódokkal játszik Hajdu és ez a játék a nézõ számára is élvezet, annyira egyedi és ugyan akkor megemelt is egyben.
Érdemes megjegyezni a film hangzó anyagát is mert egyenrangú partnere a képi világnak.
A film zeneszerzõje Nagy Szabolcs, akit Hobo különbözõ formációiból ismerhet a közönség. A film hanganyaga egy kicsit rimel a ma igencsak divatos world music-ként aposztrofált zenékkel (pl.:Boban Markovic Orkestar)de ez semmit sem von el az egyediségébõl.
Akit ez érdekel írok egy címlistát, hogy esetleg le tudja szedni.
Macerás Ügyek
02. Tartom a fegyvert
03. Debrecen, 9 óra
04. Filmrendezõk dala
05. Debrecen, 10 óra
06. Szülinap
07. Revans
08. Leskelõdõk
09. Látogatás Nagyapánál
10. Imi és Brigi szeretik egymást
11. Debrecen by night
12. Figaro
13. Úgy nézel ki, mint 1 hóhér
14. Úgy állsz, mint 1 kérdõjel
15. A csemete
16. Hommage a Godard
2009 márc. 30. - 10:41:26
2009 márc. 30. - 10:41:26
Danny Boyle valóban a fasorban sincs, elsõ filmjei is csak arra voltak jók, hogy a "hazugságpiacra" katapultálják õt. A Gettómilliomos címû giccsel is csak az Orszkárra (sic!) hajtott, amit Hollywood jól be is nyelt neki. Ezen nem kell csodálkozni, mert az Amerikai Filmakadémia aranyszobrának inkább mérhetetlen üzleti és médiaértéke van inkább, mint mûvészi, eltekintve az egyre ritkább kivételtõl. Ma már sajnos nincs az a hollywoodi sikerfilm, amelynek kétperces elõzetesébõl ne tudnánk meg lényegében ugyanannyit, mint a kétórás moziváltozatból. Le a hollywoodi tömegárugyár szemeteivel!!! Trier mestert viszont nem mosnám össze Boyle-lal, mert Trier fényévekkel jobb nála, neki azért vannak jó filmjei. Nos, ami Hajdu Szabolcs filmjét illeti, ahhoz egyelõre nem tudok hozzászólni, mert azt még nem láttam, de kellõen felcsigáztatok pozitív és negatív kritikáitokkal, úgyhogy mindenképpen meg fogom nézni. Üdv mindenkinek!
2009 febr. 18. - 04:16:58
2009 febr. 18. - 04:16:58
Te megennéd a gólyát?
Gyerekes költõi kérdés, poénra vett filozófia. Banalitás és mûvészet. Jancsó szerint Fellini-féle angyali szürrealizmus, Hajdu Szabolcs pedig zseni, akihez képest sehol sincs Danny Boyle vagy Lars von Trier. Sajátosan izgalmas és elbûvölõen szép jelenetek képes beszéde, mesterien egymásba játszott monológ és dialóg, egyéni gondolatiság. Igazi szerzõi film. "Mégis gyõztes, mégis új és magyar." Végre.

Feltûnõ szakmai sikert arattak már Hajdu Szabolcs fõiskolás gyakorlatként készült rövidfilmjei is, a Necropolis (a MediaWave filmkritikusainak rendezõi és operatõri díjasa) és a Kicsimarapagoda. A Macerás ügyek pedig a legjobb elsõfilmes rendezés és a legjobb vágás díját is vitte a 32. Magyar Filmszemlén.

Hol volt, hol nem volt: "Csató Imi beleszeret Balogh Brigibe" - mondja egy inzert. Mert (vigyázat!), hogy olvasni se felejtsünk el, a filmen feliratok vonulnak végig. (De hangsúlyos szerep jut itt szinte minden ismertebb filmes eszköznek.) Szóval a szerelem, az örök téma, de mennyi vizuális ötlettel, dramaturgiai csavarral, ritmusváltással, és micsoda üde színekkel. A bonyodalom fõfészkei: Imi barátja, Tibi féltékeny Brigire, azután feltûnik Szabó Zoli, alias Zsoli, a vetélytárs, miközben a helyi színkör korszakalkotó elõadásra készül, amelyre hivatalos Jancsó Miklós is, aki állítólag szereplõket választ majd ki legújabb filmjéhez. A cselekménybõl kiemelkednek a négy fiatal szenzációsan megelevenedõ naplórészletei, valamint két, mitikus távlatot adó jelenet az iskolaudvaron (egy mutatóujjmegfogós és a híres-nevezetes kézszorítós-szájbanyúlós), amelyekrõl világosan látszik, hogy a rendezõ színházi ember is. Betétdalokat hallhatunk (a naiva Brigittát alakító, erdélyi Török-Illés Orsolya nem csak igen vonzó, de a hangja is minden figyelmet megérdemel), a lezárás pedig egy hõlégballonról fotografált, pazar légi felvétel Hajdu Szabolcs a film helyszínéül is szolgáló szülõvárosáról, Debrecenrõl, melynek polgárai egyébként annyira büszkék az alkotóra, hogy munkáját hajlandóak voltak anyagilag segíteni.
A fiatal rendezõ, a Közép-Kelet-Európában talán egyetlen lehetséges módon: rokonaival (id. Hajdu Szabolcs és Hajdu Szabolcsné neve is ott található a stáblistán), barátaival (Imi - Szabó Domokos, Tibi - Nyitrai Illés) és üzletfeleivel dolgozik. Szokatlan érzékenység, leheletfinom irónia, egy pillanatra sem lankadó parodisztikus hajlam jellemzi, filmtörténeti idézetekben tobzódik, minden pillanata önreflexió. Tüdõ zihál, szív zakatol, írógép kattog és vonat, autó búg. Zsibongó élettel teli, akár egy scherzo tétel.
2008 márc. 07. - 20:17:35
2008 márc. 07. - 20:17:35
Ezt így azért én sem mondanám...

Éppen, hogy az a film egyik legfõbb hibája, hogy készítõje még a legkevésbé sem szakadt el a filmtörténeti és filmelméleti stúdiumok hatásától.
Vagyis képzett illetõvel van dolgunk, ennek ellenére nagyon nem jött be neki, akármit is akart.
Ha meg Hajdú annak idején et akarta, akkor hál'istennek rég kinõtte...
Mert ez nagyon nem sikerült...
2008 márc. 05. - 22:51:26
2008 márc. 05. - 22:51:26
Ja és hogyan játszhat egy ilyen korú pasi diákot az iskolában? szegénykém legalább 20 évvel öregebb volt a szerepénél. Számomra ez is hiteltelen...
2008 márc. 05. - 22:49:48
2008 márc. 05. - 22:49:48
speciel ez is dögunalmas volt így, ebben a formában...
2008 márc. 05. - 13:14:05
2008 márc. 05. - 13:14:05
ha ennyire egyszerûne gondolod a filmezést, mért nem rendezel te is filmet, vagy legalább játszol fõszerepet?
2008 márc. 05. - 13:12:52
2008 márc. 05. - 13:12:52
Miért akarnak a rendezõk mindenáron másképpen fogalmazni mint elõdeik? ---> azért, mert ellenkezõ esetben mindenki ugyanolyan filmet készítene, az meg maga lenne az unalom a köbön.
2008 márc. 05. - 10:16:22
2008 márc. 05. - 10:16:22
Utólag olvasgattam el itt, hogy mit is láttam tul.képpen. Egyszerûen borzasztó volt a film. Miért akarnak a rendezõk mindenáron másképpen fogalmazni mint elõdeik? Mág akkor ha nem jó sül ki belõle. Ehhez a produkcióhoz nem kell semmilyen képzés. Bárki megrendezi így a filmet ha odaültetik a megfeleõ székbe. És ez a véleményem a "szinészekrõl" is... Lehet hogy a történet jó ha rendesen tálalták volna....
Összes hozzászólás