Rossz versek

Bakancslistához adom
12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott magyar vígjáték, dráma, 97 perc, 2018

Értékelés:

166 szavazatból
Szerinted?

A 33 éves Merthner Tamás magánélete romokban, mert párizsi ösztöndíját töltő barátnője, Anna éppen most szakított vele. Tamás önsajnálatában, a múltjában kezdi keresni a választ arra, hogy a szerelem valóban csak akkor létezik-e, amikor már gyakorlatilag nincs.
Magánéleti problémáinak feldolgozása mellett, Tamás emlékeiből ébred rá a mai társadalom elveszettségére is, ezúton kapunk egy rendkívül szubjektív képet Magyarország jelenéről.
Bemutató dátuma: 2018. december 27. Forgalmazó: Cirko Film

Stáblista:

Játszási időpontok

Hozzászólások

Szerinted?
5/10
offtopic
Blasius Biagio máj. 27. 13:48:18 5/10 Előzmény admala
Talán ne személyeskedjünk, én a filmmel kapcsolatban szóltam hozzá, téged pedig most letiltottalak "admala".
admala máj. 23. 22:36:42 Előzmény Blasius Biagio
Hú de szar lehet ilyen kisebbségi komplexussal élni hogy erről a tok átlag mamahotelezo álmodozó csodtomeg pasi történetérol is egy ilyen egy szoftzsidozos nyivak jutott eszedbe:D kínos. A csók mint penzkerdes? :D Jézus ennyire luzer nem lehet senki, h 33 évesen csokszűz legyen:D
admala máj. 23. 22:26:52
Jó hát vannak benne iszonyu jó ötletek és megoldások, figurák, rohadt jo szineszek stb de én az ilyen szenvelgo tepelodo teblabolos reisz-olasoktol már inkabb csak lefáradok, kinőttem már ebbol az eleterzesbol és már csak unom illetve idegesít. A repteres balfaszkodos ize meg tényleg kifejezetten duhito volt. Esküszöm inkább nézek meg egy drámát a vegstadiumrol mint meg egy útkereso picsogast.
2/10
etikett1 máj. 02. 10:07:55 2/10
,, Rossz versek" VALÓBAN AZ!
5/10
Blasius Biagio máj. 02. 02:48:07 5/10
RTL Klubos produkció -le sem tagadható, hiszen még a csatorna mikrofonja is feltűnik egy jelenetben-, ebből kifolyóan az átlagos tehetséggel nem megáldott magyar zsidó férfi életét mutatja be (festenek, zenélnek, utaznak, gagyi hazugságokból kreált cégeken keresztül a kapcsolataikból megélnek). Elég sivár, de egy nem zsidó átlag magyar élete még ennél is sokkal sivárabb lehet, annyira, hogy filmet sem tudnának belőle készíteni, mert 33 évesen az első csókig nem jutnak el sokan (mert nincs pénzük), de akik eljutnak azok pedig sokszor, sajnos sohasem tapasztalták meg a kölcsönös szerelmet... Mindenesetre boldogtalanok, ki innen, ki onnan való és ebben sorsközösségre juthatnak.

Erről nem az tehet, ki honnan származik, vagy mit gondol a világról, éppen ezt fogja meg relatíve jól a film. Egy olyan posztszocialista -félig-meddig diktatórikus- rendszerben élünk, ahol az átlagember, csak nagyon ritkán válhat boldoggá, kiegyensúlyozottá.

Másodjára is megnézhető ezért adtam öt csillagot. több helyen elgondolkodtató, bár a szerelem kigúnyolása fájdalmas -én nem értek vele egyet- és szerintem helyenként túlzásba vitték, ami hibája ennek a filmnek.

Az üzenete talán az, hogy jobb, ha szertefoszlik a lila köd -zárójelenet- és el tudjuk engedni a magánéletünk múltját, legalább azt amit lehetséges.
7/10
zuszek 2020 okt. 03. - 15:13:20 7/10
Illetve ha azt vesszük, hogy a főhősnek az a zseniális ötlete támadt, hogy

levendulát exportáljon Franciaországba

, amit ráadásul

még meg is semmisítenek, mielőtt célba érne

, akkor talán az akart lenni a konkluzió, hogy a főhős menthetetlen, és végleg sziszifuszi magasságokba süllyed. És ha valaki követni meri az álmait, akkor azok

felrobbannak

. Hátjó.
7/10
zuszek 2020 okt. 01. - 21:21:15 7/10
A vége nagyon leült, le is szakadt a film többi részéről. De az a többi része szórakoztató. A sztori kb a Találkozás egy fiatalemberrel (egy mellékhelyiségben), különösebb konklúzió nélkül.
7/10
itsme1 2020 jún. 10. - 08:35:34 7/10
A film kiváló korrajz, már csak egy jó történet hiányzik hozzá.
4/10
blaze86 2020 márc. 28. - 23:49:23 4/10
Teljesen olyan érzés ez a film, mintha a VAN... egy diplomafilm lett volna, és ez a srác (rendező) még egy évet lehúzott volna az egyetemen csupán azért, hogy egy második diplomafilmet forgathasson...
A VAN eredetisége 'másodjára' meddő unalommá szilárdul, 1-1 értékelhető ötlettel csupán.
Nagyon szomorú, pedig volt remény. Amúgy még az jön teljesen át, mintha a rendező R. Gabi a saját életét se találná, ha már ennyire hangsúlyos ez a téma nála.
Jóindulattal 4/10, mert hát "kell a magyar film" + nosztalgiafaktor.
1/10
keletid 2020 márc. 24. - 16:14:58 1/10
1/10
1/10
dave555 2020 márc. 21. - 21:55:57 1/10
Nagyon, nagyon rossz! És a legrosszabb, hogy a rendező hatalmas zseninek képzeli magát és valódi művészet helyett művészieskedik. Tipikus magyar film, ezért élvezhetetlen.
6/10
sexykex 2020 febr. 26. - 11:15:36 6/10
Nem annyira rossz, mint amennyire nem jó. A filmes megoldások figyelemre méltók, viszont a történetben túl sok a feleslegesnek tűnő, kiemelésre méltatlan epizód. Láttam a "Van"-t is, de mára elfelejtettem, mint ahogy hasonló sors vár a "Rossz"-ra is. Szóval egyik sem felejthetetlen.
9/10
Kodaxin 2020 febr. 24. - 21:53:38 9/10
10/9

Miért? Mert ebből az emberből lesz a világ egyik legnagyobb filmrendezője, több Oscarral karöltve. Vagy éppen a világ legnagyobb senkije. Ez csak rajta áll, ez pedig keveseknek adatik meg a világtörténelemben.

Én úgy érzem, hogy a "Van"-hoz képest ez a film teljesen más, és mégis ugyanaz, ugyanazokkal az emberekkel ugyanazokat a problémákat feszegeti. Igazából a képi feldolgozás önmagában zseniális, de leginkább az, hogy mennyire túl akarják az emberek ezt az egyszerű történetet agyalni.

Van egy jó srác, aki nem tud magával mit kezdeni az életben. Ezekből van ma sok százezer az országban, akik téblábolnak, nem találják a helyüket, és csak akkor jönnek rá, hogy boldogok, amikor már csak voltak. Furcsa, hogy mennyien tagadják meg ezeket az érzéseket, főleg azok közül, akik "tudják a frankót és okosak". Bezzeg ők!

Holott, nem azok. Mert példának okáért a film vége, amikor a véres fejű barát annyit mond, hogy "nem gyógyszerek vannak benne", a várót pedig kiürítik - az zseniális volt. Mert ezen lehetett lemérni, hogy mennyien figyelték meg a történet zsenialitását, ami végigvezette a LEVENDULÁT, a NYUGALMAT a történeten. Azt, ami hol a földeken, hol a csokoládéban volt, és a végén fel is robbantották. Pedig aki csak egy pillanatig is odafigyelt a filmre, az először kábítószert kellett volna hogy várjon... mert az lett volna a véres fej után a logikus. Pedig csak baleset történt. Ez pedig már tarantinói magasság, ami finoman szólva annyira egyedi, hogy aki ezt megvalósítja, az nagy dolgokra hivatott az életben. A nyugalom, a béke érzése, ami helyett csak a kábulatot kapta korábban, vagy a pótlékokat - de soha nem a békés boldogságot. És még amikor közel jár hozzá, akkor sem tudja rendesen csinálni, mert túl akarja pörgetni a történetet. Hiszen a levendula csak a számára volt fontos, gyűlölt, vagy vágyott dolog, nem az imádott nője számára. Észre se veszi, hogy mi a boldogság, mit keres, mire van szüksége.

Ez az elveszett generáció zseniális bemutatása. Ahogy megverik a korábbi énjei, ahogy szembenéz magával... hát, én azt hiszem, ennek az ilyetén megvalósítására nem sokan lennének képesek.

Én pusztán egy dolgot szeretnék a számára tanácsolni. Soha, de soha ne vegyen fel pénzt fizetett politikai hirdetésért és agitációért. Soha többé ne hagyja, hogy bizonyos érdekcsoportok, akik egy bizonyos ideológiát kívánnak ráerőszakolni Európára, azoknak azt hagyja, hogy beleugassanak a filmjébe. Mert ez egy irdatlan nagy hiba. Az ugyanis, ahogy megjelenítette a fiatalság számára magasról leizélt, korunk egyik legnagyobb kihívását, a bundeskalifat agóniáját, azt minden mai reálpolitikus számára ajánlani szeretném, mert ennél jobban bemutatni, hogy miért únja ezt a szöveget minden fiatal - azt ennél jobban nem lehetett volna illusztrálni.

Egyszerűen úgy kezelik ezt a kérdést, mint az öregek nyavajgását. És ebből következően, mindenki "öreg", marha, a múltban élő tekrén, aki papolja ezt a szöveget. Mert ő, ő nem ezt látja. Ő egy szép és tiszta várost lát, amiben nincs senki, csak szép fehér emberek, akik boldogok, és ahová tartozni szeretne. És ezért volt hiba beleugatást engedélyezni a birodalmi propagandának, mert az taccsra vágta a film ezen részét. Ezért nagy kár volt. Szerencsére ez most még nem tette teljesen tönkre a filmet, de ha nem figyel erre, akkor legközelebb már pont úgy fog járni, amit nem vett észre:

Hiába fogja mondani, hogy nem kéri a húst, oda fogják tolni a pofája elé, hogy ennek benne kell lennie.

És ha az a jelenet azért került bele, hogy ezt illusztrálja, mintegy a plafonra köpve és aláállva, bocsánatot kérve a nézőktől, akkor jelezni szeretném: Szerintem én, és talán még néhányan megértettük, hogy miért lesz rossz az a vers, amibe beleugat a politika és a pénz. Lehet valaki fizetett marketinges, vagy szabad filmes.

Ezt kell eldöntened a következő filmedben Gábor.
3/10
danielldaniell 2020 febr. 16. - 09:57:36 3/10
Nem rossz versek, csak egy rossz film.
Egy-két jó vágás, ügyes fényképész, semmi több.
2/10
darkbull 2020 jan. 07. - 11:03:30 2/10
Vannak rossz versek és vannak rossz filmek.
Magyar film elé mindig félve ülök le, többnyire rosszak, igaz az utóbi időben ért pár kellemes meglepetés. Egy ilyen kapcsán ajánlották ezt az "izét", mondván ez is a 30-asok problémáiról szól.
Ok, leül, film indít, először 20 perc után állítottam meg a filmet, hogy megnézzem, ki ez a pocsék ripacs, aki megkapta ezt a szerepet. Jaaa, hogy ő a rendező, az író is meg ki tudja mi még. Értem. Nekem egy ellenszenves, bamba, balga, búvalbélelt balféknek tűnt a "főhős" és nem tudtam rájönni, hogy direkt-e, de hajlok rá, hogy nem. Kisebb arccal, egy igazi színésznek kiadva a szerepet valószínűleg egy jobb filmet kaptunk volna.
A film, művészfilm akarna lenni, de ehhez nem elég két kép. Az ajtós az tetszett, jól végigvitte a filmen, a gyerekén-felnőttén ellentétből többet is ki lehetett volna hozni, de az is elment. Viszont a sok felesleges karaktert nem értettem, az idilli Szajna partos, levendulás visszaemlékezések inkább lettek nem odaillőek, feleslegesen művészkedősek, amitől az egész film művészkedős lett. A művészfilmeket szeretjük, a művészkedést nem. Az sem sikerült túl művészire, ahogy kifiguráznak egy színészt, aki százszor jobb művész volt, mint ebből a gárdából bárki. Magát a műsort ki lehetett volna figurázni (mi Verés mindenkinek-nek hívtuk egy későbbi verzióját), Latinovitsra való utalás nélkül.
A harmincasok problémája abban merült ki (valójában semmiben), hogy a felsőosztályból származó budai gyerek 40-hez közeledve sajnáltatja magát, mert a majd fele annyi idős barátnője lelépett. Biztos vagyok benne, hogy a 30-asok nagy részének az a legnagyobb baja, hogy mi van a huszonéves barátnőjükkel/szeretőjükkel.
A Reisz nálam színészként megbukott, rendezőként lehet jövője, ha levetkőzi ezt a szedetvedett, összetákolt művészieskedést, mert azok nélkül egy jó dráma is lehetett volna.
5/10
jetset 2019 dec. 08. - 19:46:10 5/10
Lehetett volna ez jó is, de nem lett az.
6/10
dandelion83 2019 nov. 02. - 18:48:58 6/10
Az alapötlet, a történet, a gondolatok, érzések, amiket átad, tetszettek, a kivitelezése viszont nem. Nagyon jól indult, de nekem valahol útközben elveszett az egész. Összességében nem rossz film, de nem egy maradandó alkotás.
1/10
ligetiz51 2019 okt. 31. - 19:44:16 1/10 Előzmény Yoshi-Hashi
Tökéletesen egyetértek az elemzésével. Annyival kiegészítve, hogy ha a saját pénzéből készítette volna rendben is lenne, de a MNF közpénzét ilyenre költeni nincs rendben.
3/10
Yoshi-Hashi 2019 okt. 31. - 16:27:41 3/10
Az egész olyan, mintha valaki kedvet kapott volna, hogy forgasson egy Woody Allen-es filmet egy kedves balfék főszereplővel (á lá Fogd a pénzt és fuss), de végül inkább totál önmagára írta a figurát, és menet közben eszébe jutott, hogy ha már ő a rendező, a főszereplő, és a főszereplő által megformált figura is, egy kicsit benyalhatna magának, ugyanakkor sajnáltathatná is magát, mert hát ő minden pozitív reakciót megérdemel sajnálattól az ámulatig. "Reklámszöveget kellene írnom, milyen rossz nekem!" Tipikus "panaszkodva dicsekvő" mentalitás.
Az meg, hogy végig kell narrálni egy másfél órás mozit, a filmes történetmesélés csődjének beismerése. Ha képtelen vagy filmes eszközökkel elmesélni egy sztorit, írj novellát.
Volt benne néhány jó vizuális megoldás, de kábé ennyi. Ja, meg pár belvárosi fiatal cuppoghatva felidézheti a hasonlóan "sanyarú" gyerekkort, és eltartott kisujjal megállapíthatja, hogy "hja, ez a humor nem való mindenkinek..." De azt állítani, hogy ebben a filmben egy egész generáció ismerheti fel a saját ifjúságát... na ne röhögtessenek már. A film egyetlen célja, hogy a rendező-forgatókönyvíró-főszereplő saját magára ismerhessen. A "szaladjunk a levendulamezőben" résznél viszont elröhögtem magam - ha még ironikusan lett volna benne, de nem, a rendező ezzel a kapcsolat (meg a lány) zabolátlan életigenlését próbálta kifejezni... (Egy Romana magazinban elmenne, de annyira elcsépelt ez a levendula-dolog is...)
10/10
steelprophet 2019 okt. 26. - 09:20:17 10/10
Nekem tetszett. Pestiesen szólva, vettem az adást.

Ide Azért az a jelenet, mikor a főhős beszélget a fiatalabb önmagával, sőt több évjárataival egyszerre, na az rendesen pofán vágott!írd a spoileres tartalmat

A Mónika szerepében pár percig feltünt Rácz Imola meg egy nagyon jó nő!!!
Összes hozzászólás
Adblock detektálva

Hirdetésblokkolód kikapcsolásával segíthetsz, hogy a PORT.hu továbbra is ingyenes, minőségi tartalmat biztosíthasson.

Rendben, kikapcsoltamHogy tudom kikapcsolni? Köszönjük, PORT.hu