Film

Social Network - A közösségi háló

/THE Social Network/
amerikai életrajzi film, 120 perc, 2010 12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott
    • f

Értékelés:

633 szavazatból
Szerinted?

    Mark Zuckerberg jobban ért a számítógépekhez, mint a csajozáshoz. A Harvard egyetem diákja ideje nagy részét a gépe előtt tölti. 2003-ban új ötlettel áll elő: egy olyan oldalt indít a világhálón, ahol a haverok közösségi életet élhetnek. A kollégiumi szobából indult Facebook valóságos kommunikációs forradalmat hozott, és alapjaiban változtatta meg a világot, az emberi kapcsolatokat _ és megváltoztatta az alkotóját is. Hat esztendővel és ötszázmillió ismerőssel később Zuckerberg a világ legfiatalabb milliárdosa. Egykor békés, nyugodt életről álmodott, a siker azonban felkavarta mind a szakmai, mind a magánéletét.

    Bemutató dátuma: 2010. november 11. (Forgalmazó: InterCom)

    Egyéb epizódok:

    Kövessen minket a Facebookon!

    Stáblista:

    Szereplők

    Mark Zuckerberg
    Dustin Moskovitz
    Marylin Delpy
    Divya Narendra
    Christy Lee

    Linkek:

    Díjak és jelölések:

    • Golden Globe-díj (2011) - Legjobb film - drámai kategória
    • Golden Globe-díj (2011) - Legjobb forgatókönyv: Aaron Sorkin
    • Golden Globe-díj (2011) - Legjobb rendező: David Fincher
    • Golden Globe-díj (2011) - Legjobb filmzene: Trent Reznor
    • BAFTA-díj (2011) - Legjobb rendező: David Fincher
    • BAFTA-díj (2011) - Legjobb vágás: Angus Wall Kirk Baxter
    • BAFTA-díj (2011) - Legjobb adaptált forgatókönyv: Aaron Sorkin
    • Oscar-díj (2011) - Legjobb vágás: Kirk Baxter Angus Wall
    • Oscar-díj (2011) - Legjobb filmzene: Trent Reznor
    • Oscar-díj (2011) - Legjobb adaptált forgatókönyv: Aaron Sorkin
    • Golden Globe-díj (2011) - Legjobb színész - drámai kategória jelölés: Jesse Eisenberg
    • Golden Globe-díj (2011) - Legjobb férfi mellékszereplő jelölés: Andrew Garfield
    • BAFTA-díj (2011) - Legjobb film jelölés
    • BAFTA-díj (2011) - Legjobb férfi alakítás jelölés: Jesse Eisenberg
    • BAFTA-díj (2011) - Legjobb férfi mellékszereplő jelölés: Andrew Garfield
    • Oscar-díj (2011) - Legjobb film jelölés: Dana Brunetti Ceán Chaffin
    • Oscar-díj (2011) - Legjobb férfi alakítás jelölés: Jesse Eisenberg
    • Oscar-díj (2011) - Legjobb rendező jelölés: David Fincher
    • Oscar-díj (2011) - Legjobb hangkeverés jelölés
    • Oscar-díj (2011) - Legjobb operatőr jelölés: Jeff Cronenweth

    Vélemény:

    2017 okt. 08. - 21:13:01
    2017 okt. 08. - 21:13:01

    Mert te azt hiszed, így történt. Igazából õ csinálta meg, a többiek csak eveztek a farvizén!

    szavazat: 8/10 2017 ápr. 17. - 00:30:37
    2017 ápr. 17. - 00:30:37

    Na pont ezaz, hogy õ nem csupán merített az ötletbõl, hanem neve alá vette azt, az eredeti ötletgazdák kijátszása mellett. Abban teljesen igazad van, hogy rengeteget tett hozzá ötletben is, és õ maga volt egyszemélyben a megvalósítás is. Volt akitõl a tõkét lopta, és volt akitõl az ötletet. A testvérektõl eleinte (ha jól emlékszem) mindkettõt. Aztán a barátjától még egy nagy rakatnyi lóvét a folytatáshoz. Mindhármunknak az lett a végsõ sorsa, hogy kívül helyezte õket a bizniszen. ....de egyébként értelek, és jó a hasonlat. Bizonyos szempontból igazad van.

    2017 ápr. 16. - 23:53:34
    2017 ápr. 16. - 23:53:34

    azért nem lopás mert más közösségi oldalak is léteztek már...akkor most a winklewoss testvérek is ellopták a már létezö myspace ötletét? nyilván nem csak gondolták megcsinálják azt és raknak bele saját ötletetmert gondolták jobbat csinálnak...zuckerberg is pont ezt csinálta, mert õ meg felhasználta winklewosék ötletét és rakott bele saját ötletet mert gondolta mégjobbat csinál, arrol nem tehet hogy winklewossék nem tudták megcsinálni az oldalt (amit ök akartak).mondjuk az tény hogy félrevezetés az megtörtént, hiszen winklewossék arra vártak hogy zuckerberg csinálja az oldalt , mert ha nem várnák, találtak volna egy másik programozot addig. szoval tulajdonképpen ez az egyetlen ok ami miatt elitélhetö MZ ... és ami nagyon fontos hogy MZ miatt lett amugy a facebook az ami ma (nem pedig winklewossék miatt)

    2017 ápr. 16. - 16:34:14
    2017 ápr. 16. - 16:34:14

    Hmmm...
    Ritka egy visszataszító, jellemtelen, hitvány, féreg emberrõl készült a film. Szerintem.
    Tény, milliárdos. De a szememben egy emberileg értéktelen nulla.

    2017 febr. 12. - 22:59:18
    2017 febr. 12. - 22:59:18

    Ellopta mastol, raadasul kisemmizte. Egy gusztustalan larva. Arrol senki nem beszel, hogy a vilaguralomra tor. \"\"akie az informacio, aze a hatalom\"!
    Nem ok nelkul engedi a FB-ra a politikai partokat is. A FB egesz felepitese az informacio gyujtesre van beallitva, mint a magan embereknel, mind a politikai partoknal es cegeknel! Ha valaki nem partner valamiben, akkor felfuggesztik, torlik stb. De biztos vagyok benne, hogy a rola kapott informaciot az ilyenekrol is elmentik. Nem esik jol kimondanom, de ez az igazsag, hogy ez a Zuckerberg teljesen olyan fiatalabb kiadasban, mint a Soros. Nem esik jol kimondanom, de ez az igazsag. Szegyenlem magam miattuk, mert hatalomvagybol mindketten, tonkre teszik az embereket es a vilagot.

    szavazat: 8/10 2017 jan. 29. - 23:15:31
    2017 jan. 29. - 23:15:31

    Tetszett a film. Kielégítette a kíváncsiságomat :-)
    SPOILER
    Véleményem szerint az ötlet valóban lopás volt. Nem látom be mért ne lett volna az. Továbbá az rendben van, hogy a társalapító rengeteget volt távol, és túl sokat hozzátenni nem tudott a facebook-hoz, viszont, ennek ellenére is úgy érzem Zuckerberg alkotói csõlátással viseltetett felé, hála helyett, ami ronda dolog volt. Hisz hiába van ötlet, ha nincs tõke. a levis-bõl is így lett márka. Volt egy mester, és volt mellette egy csendes pénzeszsák. Ez utóbbi társulásban viszont tiszteletben is tartották egymást halálukig.

    szavazat: 8/10 2016 dec. 19. - 13:14:12
    2016 dec. 19. - 13:14:12

    Egy gondom van a filmmel: Zuckerberg az életben szinte minden képen vagy felvételen nagyon sokat mosolyog, kifejezetten boldog ember képét mutatja. Ehhez képest a filmbéli karakter kifejezetten komor, egy mosolyt nem ereszt el, ettõl válik egy kicsit hiteltelenné az egész... amúgy összességében jó film...

    2016 ápr. 03. - 21:15:47
    2016 ápr. 03. - 21:15:47

    A facebook elsõ indulása egy sima egyetemi serveren tízszer többet kibírt mint a TEK nemzetbiztonságilag kiemelt migránsfigyelõ honlapja.

    Csak mondom.

    2016 jan. 09. - 19:56:05
    2016 jan. 09. - 19:56:05

    Szeretném kérdezni, hol találom meg a filmet, mivel nem láttam és szeretném meg nézni, kis részleteket találtam a YouTube. Köszönöm.

    2015 szept. 27. - 14:43:02
    2015 szept. 27. - 14:43:02

    Nem tudom, mennyi a fikció és mennyi a valós momentum a filmben, de nekem ebbõl az jött le, hogy van egy frusztrációkkal teli, antiszociális, befolyásolható csávó, aki mindenre képes, hogy neki jobb legyen...

    szavazat: 10/10 2015 jan. 02. - 14:22:33
    2015 jan. 02. - 14:22:33

    Remek film, kétszer néztem meg egymás után. 10/10

    2014 nov. 10. - 20:28:59
    2014 nov. 10. - 20:28:59

    Hol van tõle? Egy centire se. Pont ugyanolyan silány mainstream mind a kettõ, hiába Fincher.
    Ja, az értékest meg ne az alapján húzzuk meg, hogy fikció vagy valóságalapú, mert így pl. a világirodalom 90%-át dobhatnánk kukába...

    szavazat: 10/10 2014 nov. 10. - 20:19:40
    2014 nov. 10. - 20:19:40

    Hát igen, végül is ez a film csak a valóságról szól. Hol is van ez a Feláldozhatók 3-tól.

    2014 nov. 01. - 14:06:00
    2014 nov. 01. - 14:06:00

    Azt mondják David Fincher leggyengébb filmje az Alien3, csudát, ez a leggyengébb filmje. Végig szenvedtem, de, hogy többször nem nézem meg az biztos. És ez Oscar jelölt film volt? Hah, engem abszolút nem hozott lázba a Zuckenberg féle sztori. Volt egy jó ötlete, megcsinálta, milliárdos lett rendben, na, de emiatt filmet csinálni belõle,ugyan. Mondjuk az összhatáson még a szinkron is rontott, talán, ha rövidebb lett volna és feszesebb, bár szerintem nekem akkor sem tetszett volna. Na mindegy.

    2014 aug. 25. - 20:53:10
    2014 aug. 25. - 20:53:10

    Nem tartozom a FB-korosztályhoz+nem is vagyok "fent", sõt: tudatosan kerülöm, nem akarnék FB-függõvé (sem) válni, de itt és most a FILMRÕL kommentelek = nem a FB-ról, nem Zuckerbergrõl, nem a cserebogarakról, hanem a filmrõl:
    a FILM k i v á l ó. Túl jó. Eszelõs sebességgel fordulnak a fordulatok, száguld a beszéd, a cselekmény. Én sem tudtam minden percét követni, a szinkron ellenére. Valszeg az Oscar-osztók is így voltak vele, csak nem merték bevallani és inkább odaadták a szobrocskát a megható, könnyes-mosolygós, könnyen szerethetõ, dadogós VI.Györgyös-filmnek. Na ja, õ (meg a film) aztán tényleg nem hadart :o) könnyebb követni. Én viszont nem restellem bevallani: itt olykor elvesztettem a fonalat, ki-kiestem pár percekre a szédületes iramban (sztem mások is)...de hát EZ ilyen. Remek.

    2014 aug. 10. - 00:10:23
    2014 aug. 10. - 00:10:23

    Mondjuk az igaz hogy képtelenség rajta megtalálni bármit is.

    A design viszont tetszik, mert alap gépen is elfut, nincs telehányva színes villogó memóriazabáló, összeakadó vackokkal.

    2014 aug. 09. - 23:36:05
    2014 aug. 09. - 23:36:05

    Bob 19 nagyon is egyetértek! Pontosan ezért (is) rühellem az ilyen közösségi szarokat.... Sosem leszek regisztrálva oda (máshová sem), és aki ott tölti szabadideje jelentõs részét arról nekem is megvan igencsak a véleményem :) Nem ragozom, te elmondtad, szerintem mi értjük a lényegét :) Buta tökök vannak ott fent, akik csak még hülyébbek lesznek. (Kinek nem inge ne kezdjen el öltözni. Nyilván nem a "sima" használóra írtam aki fényévente felnéz kényszerbõl valami kapcsán pl. munka, tanulás, hanem a notórius idõpazarlóra.)

    2014 jan. 06. - 06:09:31
    2014 jan. 06. - 06:09:31

    Szerintem ez remek film tökre kíváncsian ültem, hogy mit hoznak majd ki belõle. És nincs benne semmi különös de mégis végig ültem és tetszett.

    2013 szept. 03. - 22:04:24
    2013 szept. 03. - 22:04:24

    az a baj te nézel felületesen egy ilyen általad semmire sem tartható "találmányt":) találmánynak nem nevezném, de hát steve jobs sem talált fel semmit végsö soron....

    csak ahogy egyesek összerakják a sok kis már meglevö dologbol az uj dolgot, és ahogy lesz belöle ez az uj vmi, azt kéne tudni értékelni még ha nem is használod az oldalt. persze egyén függö hogy ki képes meglátni a jót vmiben.lehet hogy másban meglátod a jot, de hogy a webes dolgokban valszeg nem az szinte biztos.

    ez a lesajnálo hozzászolásod mond el rolad mindent ("kalap szar mert design izéhozé")(csak mert ilyenkor ez gyanus hogy vajon csak ezen szolgáltatás ellen vagy ilyen lesajnáló vagy általánosságban van egy ilyen beütésed),de akkor ezt inkább hagyjuk és helyesbitem arra hogy jo nem mond el rolad semmit amit irsz, mert végül is az kit érdekel hogy rolad mit árul el vagy sem az amit irsz, mert a terméket kritizálod(több helyen joggal), de a kritikáid mögött hogy egy kalap észérv sincs csak puffogás az biztos. bocs de az bugyuta érv hogy szar a design meg:

    -kezelhetetlen igen mert még életedben nem használtad. látszik nem vagy ilyen "huuu vajon hogy müködik ez probáljuk ki" felfogásu. ez van.

    - hogy kapcsolattartásra ott az email(már kiesik mert nem valosidejü), skype (már kiesik mert programot kell telepiteni), chat(melyik? = nincs centralizálva, nincs közös platform = vagy megtalálsz ott vkit vagy nem)

    -nem találsz meg senkit hiszen olyan privacy van rajta hogy ha az akit keresel nem engedi hogy az fb keresöje felhasználja az informáciot akkor nem is fogja kidobni neked az illetöt találatnak. egy ember aki john smithsnek hivnak és pont ö a haverod de amugy semmilyen infot nem engedélyezett a nevén kivül ami láthato a keresö nem fogja kidobni pont a te haverodat, mert honnan a jo égböl kéne tudnia hogy te melyiket keresed.

    - az meg igaz hogy sok fafej itt tölti az idejét de az az ö bajuk. ha nem töltenék ott az idejüket akkor is jo az oldal sajnos azt kell hogy mondjam (tehát ez irreleváns hogy most mennyi fafej tölti az idejét az oldalon)

    -az hogy 10 évvel ezelött is létezett és nem azokat az oldalakat használták ennek ezer és egy oka lehet de ezek "finomságok" mindig utolag derülnek ki. valószinüleg olyan funkciokat biztosit az fb amit SOKAN HASZNÁLNAK és használtak volna más oldalakon is, csak a fejlesztök nem vették észre hogy lenne rá igény.
    amugy nem tartom kizártnak hogy a többi régi megoldásnál pont a design és a müködés miatt nem vonzott az adott oldal annyi embert ami beinditotta volna a láncreakciot hogy még többen használják az oldalt.

    na ezért olyan "fasza" ez az oldal vagy zuckerberg mert a fejlesztõk olyat vettek észre amit más nem, és jol is kezelték a tömeget(ez is nagyon fontos), és aki általánosságban nem képes ilyet elismerni hát...az az ö baja legyen, fogjuk igy rövidre.

    2013 júl. 31. - 16:54:03
    2013 júl. 31. - 16:54:03

    A filmben végig nem történik semmi, vagy, ha mégis, akkor az olyan zagyvalék, hogy Jesse Eisenberg tekintetébõl kell kitalálni, éppen egy megoldandó feladatról beszélnek, vagy már a megoldást magyarázzák el. Ez kérem a színészi hivatás magasiskolája.

    Összes hozzászólás