Film

Szabadság - Különjárat

/Szabadság különjárat / FreedomFlight/
magyar tévéfilm, 56 perc, 2013 12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott

Értékelés:

51 szavazatból
Szerinted?

1956 nyarán, három hónappal a forradalom kitörése előtt három mindenre elszánt magyar fiatal a disszidálás akkoriban merőben szokatlan módját választja: eltérítik a Budapest-Szombathely légijáratot, és a fedélzeten tartózkodó ávéhás tisztet semlegesítve Ingolstadtig kormányozzák a gépet. Ezt a hihetetlen, ám de igaz történetet meséli el a film.

Stáblista:


Vélemény:

szavazat: 10/10 2016 szept. 22. - 23:05:26
2016 szept. 22. - 23:05:26
Ott maradt
szavazat: 10/10 2016 szept. 22. - 23:04:11
2016 szept. 22. - 23:04:11
Nem rossz film. Én csak tudtam, hogy volt ez az eset, részleteket nem, ezért érdekelt. Nem fikció, hanem dokumentumdráma, tehát az a hülye 3,14tcha valóban véglény volt. 3 hónap múlva nem csak a határok, hanem a börtönök is megnyíltak. Ottmaradt a véglény, önként minthogy önként vonult be?:)
2014 okt. 23. - 18:25:22
2014 okt. 23. - 18:25:22
na ki szúrta el? a nõ, ki más
2014 márc. 04. - 14:12:15
2014 márc. 04. - 14:12:15
Azért itt nem kell elõadni ezt a nagy mûfelháborodást csak mert a jelenlegi kormány pénzelte, nem volt annyira rossz film.
Voltak néha suta jelenetek és párbeszédek, de fõleg akit érdekel az adott kor az igen jól is szórakozhat a filmen, habár filmtörténeti remekmû sosem lesz belõle.
Kb az a mostani 6,3-as értékelés a reális.
szavazat: 1/10 2013 dec. 22. - 16:09:49
2013 dec. 22. - 16:09:49
Elképesztõ.
Hihetetlenül gagyi munkácska.
A forgatókönyv, a dialógok, a rendezés, a vágás - se tempó, se ritmus, persze a vágó csak kapott anyagból dolgozhat...
Tárgyi tévedések és minden olyan, "ahogy ezt Móricka elképzeli".
Rémes és az a legrémesebb, hogy most kezd beérkezni a nemzeti kormány által megrendelt "nemzeti" mozgóképmûvészet.
Mint az ötvesnes évek filmjei: egysíkú, lapos, hazug.
És a fõcímlista hosszú, nagy nevekkel, csak sajnos a balfele lemarad a képernyõrõl.

Idézet a forgatókönyv írójától:
"És, hogy miért nem lett belõle nagyjátékfilm? Nem azért, mert megszûnt a magyar filmgyártás, Köbli Norbert, a film forgatókönyvírója a Díványnak azt mondta, õk eredetileg is tévéfilmet terveztek. "Lajos Tamás producerrel és Fazakas Péter rendezõvel a történet jellegébõl adódóan végig tévéfilmben, végig közszolgálatban gondolkodtunk."
Hát e a köz szolgálata.

Sajnos a producer Dr. Lajos tamás azonos a remek operatõr Lajos Tamással.
Ettõl a nagyreményû csapattól - jegyezzük meg a neveket - még sok új filmet várhatunk, ugyanis amit még meg sem csináltak a 2014-es gyártású filmjeik is megjelennek már a porton.

Hogy is van ez???

http://port.hu/a_berni_kovet_berni_kovet/pls/fi/films.film_page?i_film_id=145900&i_city_id=3372&i_county_id=-1&i_topic_id=1
http://port.hu/utolso_orak/pls/fi/films.film_page?i_film_id=145825&i_city_id=3372&i_county_id=-1&i_topic_id=1
2013 dec. 22. - 13:39:12
2013 dec. 22. - 13:39:12
Ennyire nincs tisztában az akkori körülményekkel?
A forradalom mit gondol miért tört ki, a gépeltérítés miatt?
Mit gondol miért hagyták el az országot több százezren?
2013 dec. 21. - 17:54:18
2013 dec. 21. - 17:54:18
Ezt minden minuszos iq-jú ember gondolhatja, aki szerint gépeltérítés=terrormerénylet.
2013 nov. 02. - 11:17:05
2013 nov. 02. - 11:17:05
Nem túl szerencsés hogy az "alkotók" akkor csinálnak egy hõsi repülõ eltérítéses filmet amikor már több mint egy évtizede a gépeltérítés a legnegatívabb tevékenység nemcsak nyugaton de az egész világban.
Ezzel a filmmel a mai nemzetközi közhangulatban rossz hírünket keltjük a világban: azt sugalljuk a külföldnek hogy '56 terroristák akciója volt amire a magyarok még büszkék büszkék is. Ezzel a filmmel a nyugat szemében akaratlanul is igazolták a szovjet csapatok fellépését.

Viszont itt van egy link amelyben a filmet az utóbbi évek legjobb magyar filmjeként emlegetik:

http://divany.hu/stilfuresz/2013/06/01/szabadsag_kulonjarat/http://divany.hu/stilfuresz/2013/06/01/szabadsag_kulonjarat/[/url]
szavazat: 7/10 2013 okt. 24. - 10:58:55
2013 okt. 24. - 10:58:55
szavazat: 7/10 2013 okt. 24. - 10:45:59
2013 okt. 24. - 10:45:59
szavazat: 3/10 2013 okt. 24. - 10:38:54
2013 okt. 24. - 10:38:54
..te jó Isten... akkor a dokumentumfilm már egy tört csillagba ment át?.... :-/
szavazat: 7/10 2013 okt. 24. - 10:25:22
2013 okt. 24. - 10:25:22 OFFTOPIC
A dokumentumfilm nagyságrenddel rosszabb volt, mint a tévéfilm.
szavazat: 7/10 2013 okt. 24. - 10:21:30
2013 okt. 24. - 10:21:30
Nézz utána jobban. Az eredeti események során két utas maradt nyugaton, a többiek hazajöttek.

Erdeti újságkivágással: http://www.li-2.hu/?modul=html&content=esemenyek_elteritesek
szavazat: 3/10 2013 okt. 24. - 09:49:09
2013 okt. 24. - 09:49:09
Ja, százezer számra. Gondolom a forrásod Schmidt Mária, LoL.
szavazat: 3/10 2013 okt. 24. - 00:30:59
2013 okt. 24. - 00:30:59
Kösz a linket, jó... így világos a történet, Taufkirchent emlegetik a gépen (München közelében van), de tovább mennek, és Ingolstadtban szállnak le (Münchentõl északra).
...Tényleg érdemes elolvasni ezt a linket, mert az eredeti történet sokkal érdekesebb, ezerszer több lehetõség van benne, amit ezzel a tévéfilmecskével kaptunk, az egy lebutított, lecsupaszított, semmitmondó változat. Érdemes elolvasni, egész estés játékfilmre való anyag van benne, hát még ha a forgatókönyvet is valami profibb írná...! Eleve több szereplõs, több karakter van, több helyszín lehetne...
...Dehát értem én, nem volt pénz. Akkor csináljon bábfilmet. De ez így az alaptörténet lesilányítása volt.
Minden esetre a rendezõ, Fazekas Péter jól "fekszik" valahol, mert ezen az egy estén egymás után két filmje megy, ez a kicsontozott, harmatgyenge játékfilm-próbálkozás, rögtön utána Moka Béla igaz története, ahol véletlenül szintén Fazekas Péter a rendezõ, szerkesztõ riporter, meg mittudoménmi. Ez egy Fazekas Péter önálló est volt. A dokumentumfilmet nem láttam, remélem az profibb munka mint ez a repülõs volt, mert ezt elk....rrrta. Nem kicsit, nagyon.
szavazat: 5/10 2013 okt. 24. - 00:13:35
2013 okt. 24. - 00:13:35
http://www.mult-kor.hu/20070420_gepelterites_1956ban
jobb filmet érdemelt volna ez a történet!
szavazat: 3/10 2013 okt. 24. - 00:11:41
2013 okt. 24. - 00:11:41
A történet szerint a legvalószínûbb Taufkirchen lehetett, München mellett. Ott igen nagy valószínûséggel lehettek csapatok, és közel van az osztrák határhoz.
szavazat: 3/10 2013 okt. 24. - 00:05:21
2013 okt. 24. - 00:05:21
...ja és még annyit, ha már "kirchen"-ek, hogy Ausztriában nem szállhattak le, mivel amerikaiak fogadták õket. Márpedig a film 1956 júniusában történik, és az osztrák államszerzõdést 1955 májusában aláírták, ami után még abban az évben Ausztriát elhagyta az összes megszálló csapat, 1956-ban már semmilyen külföldi támaszpont nem volt Ausztriában, hivatalosan is teljesen semleges volt. A leszállás tehát mindenképpen Németországban volt. Hiába, gyorsan repültek azok a kétmotoros kis IL-ek (vagy mik), és amelyik Szombathelyre indult, nyilván fel volt tankolva Németországig.
...a film ismertetõje szerint egyébként az egésznek annyi a valóságalapja, hogy volt egy ilyen gépeltérítéses szökés, az összes többi körülmény teljesen fikció. (Heten voltak és nem hárman, és nem mentek el Németországig, nõ nem volt az ügyben, stb.) De még egyszer, nem a részletek zavarnak, hanem a borzalmasan gyatra és gyenge forgatókönyv, a valószerûtlen, lehetetlen alakok és idióta párbeszédek. (Ugyebár, tudják, hogy a kicsi 14 fõs gépen ott ül egy ávós, de nyilván a gép fedélzetén kell megbeszélni, hogy "megtöltötted?" "Igen. De nem akarom használni." Mert az ávós nyilván szundikál....Brrr...)
szavazat: 3/10 2013 okt. 23. - 23:39:39
2013 okt. 23. - 23:39:39
Még mielõtt a repteret mondják, a pilótafülkében a bokszoló megkérdezi a társát, "hol járunk?" A válasz pedig az, hogy "a német-osztrák határ fölött". Utána jön az akármilyenkirchen. Ezek szerint visszafordultak? Vagy a németeknél is van ilyen? Vagy mi a f.mért mondta, hogy a "német-osztrák határ fölött járunk"? Vagy Magyarország németnek számít? Csak ezért.
Különben mindegy, mert ahová leszálltak, az pontosan az a reptér, ahonnét (Budaörs) felszálltak. Még annyi fáradtságot sem vett a rendezõ, hogy más szögbõl mutatnák, ugyanaz a hegy, ugyanazzal a magas épülettel a háttér.
De bár ez lenne a legnagyobb gond.
Ha én producer lennék (:-)), egy fabatkát sem adnék ezért a forgatókönyvért. Tessék még dolgozni rajta.
Egyébként a téma jó (naná, hiszen igaz történeten alapul), de nagyobb formátumban sokkal többet lehetne kihozni belõle. Mit csinál közben az itthoni irányítás, a honvédelem? A amcsik is lazán elsõ látásra beengedik csak bemondásra, hogy õk szabadságharcosok. Nyilván nem a polgári légifolyosón ment, mert azok nem érinthetik a katonai légteret. A katonai légtérbe meg berepül egy idegen (ellenséges?) gép, az minimum fejtörést okoz, és nem vágja rá a légiirányítás azonnal, hogy jöhet. Stb.
De még ha így is volt, a forgatókönyv akkor is kidolgozatlan, a "szerelmi szál" teljesen érdektelen, az utasok pár poéntól eltekintve sima és néma statiszták, biodíszlet.
....Másrészt, ha arra gondolok.... még mindig jobb, mintha az unalomig kötelezõen adott "Szabadság, szerelem" c. "nagy" játékfilmet adták volna megint, ahol Dobó Kata lazán tartja a tûzforró dobtáros géppisztolycsövet.
Ez legalább nem volt hosszú....
szavazat: 2/10 2013 okt. 23. - 23:01:32
2013 okt. 23. - 23:01:32
Már nem emlékszem, de nem Traunkirchenrõl volt szó a filmben? A mondatokat egyébként nagybetûvel kezdjük, a tulajdonneveket nemkülönben.
Szerencsére nem néztem végig a filmet, mert közben vacsorát csináltam, de Greghouse-nak igaza van: ez egy ultragagyi film, némi hazug propagandával. A forradalmat "belülrõl kell csinálni, itthonról". Na persze, több (egészen pontosan öt) teherautónyi fegyvert sem osztogattak szét a békés tüntetõknek, és provokatõröket sem vetettek be, nyilván nem beépített ember terítette le a rádió fegyvertelen õrét sem. És még sorolhatnám...

http://internetlap.blogspot.hu/2009/11/megint-otvenhatot-szerveznek-magyarnak.html
Összes hozzászólás