Film

Szerelem

/Amour / Love/
francia-osztrák-német filmdráma, 125 perc, 2012 12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott
    • f

Értékelés:

87 szavazatból
Szerinted?

A film középpontjában egy egymást kamaszként szerető idős párizsi értelmiségi házaspár áll. Miután az asszony két egymást követő agyvérzésben megbénul és magatehetetlenné válik, férje nem hajlandó feleségét kórházba küldeni, hanem ő maga ápolja.

Bemutató dátuma: 2012. november 1. (Forgalmazó: Cirko Film)

Stáblista:

Kapcsolódó cikkek:

Díjak és jelölések:

  • BAFTA-díj (2013) - Legjobb nem angol nyelvű film
  • Európai Filmdíj (2012) - Legjobb film: Stefan Arndt
  • Golden Globe-díj (2013) - Legjobb idegennyelvű film
  • Európai Filmdíj (2012) - Legjobb női alakítás: Emmanuelle Riva
  • Európai Filmdíj (2012) - Legjobb rendező: Michael Haneke
  • Európai Filmdíj (2012) - Legjobb férfi alakítás: Jean-Louis Trintignant
  • Európai Filmdíj (2012) - Legjobb film: Margaret Ménégoz
  • Cannes-i fesztivál (2012) - Arany Pálma: Michael Haneke
  • BAFTA-díj (2013) - Legjobb női alakítás: Emmanuelle Riva
  • Oscar-díj (2013) - Legjobb idegennyelvű film
  • BAFTA-díj (2013) - Legjobb rendező jelölés: Michael Haneke
  • BAFTA-díj (2013) - Legjobb eredeti forgatókönyv jelölés: Michael Haneke
  • Európai Filmdíj (2012) - Legjobb forgatókönyv jelölés: Michael Haneke
  • Európai Filmdíj (2012) - Legjobb operatőr jelölés: Darius Khondji
  • Oscar-díj (2013) - Legjobb film jelölés: Margaret Ménégoz
  • Oscar-díj (2013) - Legjobb női alakítás jelölés: Emmanuelle Riva
  • Oscar-díj (2013) - Legjobb rendező jelölés: Michael Haneke
  • Oscar-díj (2013) - Legjobb eredeti forgatókönyv jelölés: Michael Haneke
  • Oscar-díj (2013) - Legjobb film jelölés: Stefan Arndt

Vélemény:

2018 febr. 07. - 09:03:58
2018 febr. 07. - 09:03:58
Az elmúlás és annak elõzményei nem tartoznak a felemelõ élmények sorába. Végig nézni legközelebbi társunk, hozzátartozónk utolsó küzdelmét, fájdalmát, sorvadását lesújtóbb és sokkolóbb, mint egy robbantás, vagy baleset helyszínén körbe tekinteni. Számomra az emberi hülyeség csúcsa és az emberi kegyetlenség megnyilvánulása az, hogy az eutanázia mind a mai napig tiltott dolog. Az orvosi kezelés visszautasításához való jog nem elegendõ és ráadásul többnyire nem is valósul meg, a törvény jelenlegi formájában szinte végrehajthatatlan.
Szívesen nézek minden olyan filmet, ami akárcsak egy vékony fonálon kapcsolódik a valósághoz, ami akár meg is történhetne. Haneke tett arról, hogy ez a fonál az Amour esetében egy jó vastag drótkötél legyen.
szavazat: 7/10 2014 jún. 26. - 21:32:09
2014 jún. 26. - 21:32:09
ez talán a legostobább hozzászólás, amit itt olvastam.
2014 máj. 09. - 21:15:40
2014 máj. 09. - 21:15:40
2014 máj. 04. - 11:30:58
2014 máj. 04. - 11:30:58
Neked megvan esetleg ez a film? Sehol nem találom magyarul vagy felirattal, vagy német nyelven lenne jó. :(
szavazat: 10/10 2013 nov. 06. - 10:48:07
2013 nov. 06. - 10:48:07
te egyáltalán minek kezdtél neki egy Haneke-filmnek? azt hitted akciófilm lesz?
szavazat: 10/10 2013 nov. 06. - 10:44:25
2013 nov. 06. - 10:44:25
Ez a film nagyon jó, iszonyú konkrét és megrendítõ, mégsem szentimentális vagy giccses. Zseniális színészi teljesítmény, fantasztikus rendezés.
szavazat: 4/10 2013 szept. 10. - 20:13:21
2013 szept. 10. - 20:13:21
Ezt nagyon rossz volt nézni.
2013 máj. 19. - 00:30:01
2013 máj. 19. - 00:30:01
Szerintem nincs neki legrosszabb filmje, csak ez éppen kissé más célközönségnek szól.
2013 ápr. 13. - 22:18:58
2013 ápr. 13. - 22:18:58
Nem a legjobb Haneke film.
Sõt, talán a legrosszabb, amit tõle láttam.
szavazat: 8/10 2013 márc. 31. - 03:04:16
2013 márc. 31. - 03:04:16
Érdekes film. Hosszú ideig egy agóniát látunk, egy fájdalmas, szánalmas, méltatlan agóniát. A két ember közötti erõs szeretet az, ami az elmúlás fájdalmának, a halál közelségének nehézségét megszépíti. Az ábrázolás elég naturalisztikus, nem látunk mást, csak egy lakást, és a benne küzdõ öreg házaspárt,ahol az asszony lebénul , majd szellemileg is teljesen elveszíti a kapcsolatát a külvilággal. Aztán jön a fordulat, ami értelmet ad a közel 2 órás elõjátéknak. Mert a két óra csoszogás, püréetetés, mosdatás,pelenkázás, fájdalom, magányérzés nélkül nem tudna ilyen erõvel hatni ez a fordulat, és nem tudna katartikus élményt okozni.
A film nálam 8-as.
szavazat: 10/10 2013 márc. 30. - 19:26:40
2013 márc. 30. - 19:26:40
gyönyörû, és ahogy a címe is mutatja, ez szerelem :)
szavazat: 10/10 2013 márc. 25. - 14:27:40
2013 márc. 25. - 14:27:40
Egyszer majd Te is felnõtt leszel, és akkor majd megérted az ilyen filmeket is !
szavazat: 1/10 2013 márc. 11. - 09:36:25
2013 márc. 11. - 09:36:25
Dzsimbo véleménye teljesen hasonló az enyémhez.
A történet annyira gyenge, hogy az már szinte idegesítõ, nem kevésszer dolgozták már fel a témát, a színészi játékokra nem tudnék semmi kiemelkedõt mondani, sokszor nem is érteni, mit akarnak kifejezni.
A rendezõ tevékenysége botrány, nem tudni hol vagyunk idõben, kinek kivel milyen a viszonya, miért döntenek úgy, ahogy. Ráadásul a két óra egy Titanic-ra szükséges, de egy öregasszony agóniájára felesleges és idegõrlõ.
Az egész film annyira vontatott, hogy utána feltétlenül egy akciófilmet választ az ember.

Zárójel: engem már a Zongoratanárnõ is teljesen kiakasztott, de ezek után már soha többet nem akarok hallani Hanekérõl.
2013 febr. 28. - 21:42:07
2013 febr. 28. - 21:42:07
Ez egy kamaradráma.
Én tudtam kb. mirõl szól mégis elég rosszul érintett és soha többet nem fogom megnézni. De ettõl még nagyra értékelem Haneke munkáját és a 2 színész játékát.
szavazat: 2/10 2013 febr. 28. - 11:59:22
2013 febr. 28. - 11:59:22
Borzasztó unalmas (direkt az) film, én semennyire nem tudtam a szereplõkkel együttérzeni, két órán át nézhetjük, hogy fikszen rögzítettkamera elõtt csoszog egy öregember, még a fókusz se változik. Tudom, hogy direkt lett ilyen, és látom, hogy másoknak tetszik, de szerintem borzalmas. Életemben csak egy, vagy két filmet néztem végig, ami ennél rosszabb volt, és látom már, hogy indokolatlanul pontoztam le a közelmúltban néhányat közûlük. Szerintem senki se nézze meg. Közel céltalan szenvedés végig. Persze nagyon valós szituációt mutat be, épp ezért rossz. Lehetne a betegséget reménnyel, szépen, vagy valahogy úgy bemutatni, ami több a mi szürke valóságunknál (lásd pl. Szerelmünk lapjai; Életrevalók, stb.). Ez azonban annyira reális, és épp annyira érdekfeszítõ, mintha autós filmek kategóriájában az M1-es autópálya térfigyelõkameráját istenítenénk, mert az reális. Szóval én soha többet nem nézem meg, és akit csak tehetek lebeszélek róla.
szavazat: 7/10 2013 febr. 10. - 21:05:37
2013 febr. 10. - 21:05:37
Tényleg eléggé megrázó film volt, de szerintem ez a film teljesen máshogy hatott rám mint a késõbbi korosztályokra, akiknek már van azért élettapasztalata. Számomra túl hosszúra sikeredett, de eléggé sokkolt, annyi szent.


7/10
szavazat: 10/10 2013 febr. 04. - 10:41:02
2013 febr. 04. - 10:41:02
Egyszerre finoman és mégis brutálisan mutatja be azt a kilátástalanságot és fájdalmat, amit a szeretett ember szenvedése és a betegséggel járó méltatlan helyzet okoz mindkét fél számára.
A megdöbbentõen hiteles színészi alakítás nem csak a film idejére szögez a székhez... nehéz a hangulatától szabadulni. (10/10)
2013 febr. 03. - 10:57:11
2013 febr. 03. - 10:57:11
Ilyen erõs alkotással rég találkoztam. Remelem lesz lelkierom, bátorságom hogy meg megnézzem párszor.
szavazat: 10/10 2013 jan. 22. - 20:59:04
2013 jan. 22. - 20:59:04
Amit a bejárati ajtón lévõ keresztvasnak gondoltam, az sokkal inkább egy, ajtók felfeszítésére használatos szerkezet lehet, amit a rendõrök (tûzoltók?) hoztak magukkal.

(Ez most így, NEM spoiler, mert ezek a film elsõ pillanatai.)
szavazat: 10/10 2013 jan. 21. - 20:07:30
2013 jan. 21. - 20:07:30
SPOILER

Én úgy emlékszem, hogy belûrõl ragasztotta be az ajtókat, ablakokat (egy kivételével).
Bár a nyitó képsorokban, amikor a rendõrség (?) feltöri a lakást, mintha kívül, a bejártai ajtón lett volna egy nagy keresztvas.
Összes hozzászólás