Film

Távol a mennyországtól

/Far from Heaven/
francia-amerikai romantikus dráma, 107 perc, 2002 12 éven aluliak számára a megtekintése nagykorú felügyelete mellett ajánlott

Értékelés:

86 szavazatból
Szerinted?

Cathy (Julianne Moore) ötvenes éveiben járó asszony, aki mindent megkapott az élettől. Egészséges gyermekeket, sikeres férjet és széleskörű elismerést. Egy éjjel viszont meglátja férjét, amint egy másik férfival csókolózik. Cathy teljesen összezavarodik, nem meri szóvá tenni a dolgot. Elkeseredettségében afro-amerikai kertésze, Raymond (Dennis Haysbert) karjaiban vigasztalódik. A társadalmi tabut átdöntő kapcsolat pletykákra ad alkalmat a környéken és ez még inkább szétzilálja addig nyugodtnak hitt életét. Raymond egyedül neveli lányát és megvan a maga élete, nem szorul a gazdag asszony segítségére. Kapcsolatuk mély barátsággá lényegül, miközben Cathy és férje között egyre jobban elmérgesedik a viszony, és a feszültségek tettlegességig fajulnak.

Bemutató dátuma: 2003. október 23. (Forgalmazó: SPI)

Kövessen minket a Facebookon!

Stáblista:

Szereplők

Alkotók

Linkek:

Díjak és jelölések:

  • Velencei Nemzetközi Filmfesztivál (2002) - Legjobb női alakítás: Julianne Moore
  • Velencei Nemzetközi Filmfesztivál (2002) - Legjobb operatőr: Edward Lachman
  • Velencei Nemzetközi Filmfesztivál (2002) - Legjobb forgatókönyv: Edward Lachman
  • Európai Filmdíj (2002) - Legjobb nem európai film jelölés: Todd Haynes
  • Golden Globe-díj (2003) - Legjobb filmzene jelölés: Elmer Bernstein
  • Golden Globe-díj (2003) - Legjobb férfi mellékszereplő jelölés: Dennis Quaid
  • Golden Globe-díj (2003) - Legjobb színésznő - drámai kategória jelölés: Julianne Moore
  • Golden Globe-díj (2003) - Legjobb forgatókönyv jelölés: Todd Haynes
  • Oscar-díj (2003) - Legjobb operatőr jelölés: Edward Lachman
  • Oscar-díj (2003) - Legjobb filmzene jelölés: Elmer Bernstein
  • Oscar-díj (2003) - Legjobb női alakítás jelölés: Julianne Moore
  • Oscar-díj (2003) - Legjobb eredeti forgatókönyv jelölés: Todd Haynes
  • Velencei Nemzetközi Filmfesztivál (2002) - Arany Oroszlán jelölés: Todd Haynes

Vélemény:

szavazat: 1/10 július 18. 11:50:13
július 18. 11:50:13

Érdekes, valamelyik csatornán szinte minden nap látható film. Olyan is.

február 13. 16:00:42
február 13. 16:00:42

Néztem egy darabig. Nem is untam, csak tartottam tõle, hogy a gonosz fehérek meglincselik szegény nagy darab négert és azt nem akartam látni.
SPOILER
Ezek szerint az alkotók kegyesebb sorsot szántak neki. Bár az elmaradt kettyintés miatt szánom.

február 13. 15:30:53
február 13. 15:30:53

Megelõztél... Már épp jelezni akartam. No persze, egy cseppet sem lep meg, amilyen rezüméket olvasni itt a port.hun. Vagy köszönõviszonyban sincs a filmben, vagy a másik véglet: leírják az egész filmet, már meg se kell nézni.

február 13. 15:29:25
február 13. 15:29:25

Ezek szerint nem láttad a filmet. Talán nézd meg.
SPOILER!!!
El sem jutottak a szexig.....

2017 dec. 21. - 10:43:02
2017 dec. 21. - 10:43:02

spoiler

Milyen elfogult vagy! A legnagyobbat a nõ szívta, nem a buzi, és nem a néger. A buzi ugye alkalmatlan volt a férj és az apaszerepre (tökéletes ábrázolás, annyira taszító volt a pasi, hogy hátrahõköltem a kanapén), le is lépett a szerelmével, élt boldogan. A néger kapott munkát egy másik városban, de a nõ, akit az egész társadalom ugye leköpött, ott maradt egyedül egy beteljesületlen szerelem emlékével. Egy vicces jótanáccsal: ígérd meg, hogy teljes életet élsz majd :)))

Szerintem ez szép kirakatfilm volt, klassz ruhák, színek, díszletek, jelmezek, már gyerekkoromban is pont ilyennek képzeltem az 50-es évek amerikáját, talán még a habverõhöz tartozó receptkönyben láttam is pont ilyen fotókat. A tökéletes idillrõl, ami jobbára csak egy átmeneti állapot, bármelyik korban, bárki számára.

2017 aug. 14. - 21:18:35
2017 aug. 14. - 21:18:35

Julianne Moore gyönyörû ebben a filmben, remekül áll neki ez a stílus!
A film is tetszett, borzasztó lehetett akkoriban melegnek és színesbõrûnek lenni.

2017 máj. 05. - 12:45:44
2017 máj. 05. - 12:45:44

SPOILER
Hiányoltam az összefogást a kisebbségek között. A buzi fehér és a kirekesztett fekete szolidaritást vállalhattak volna egymással. Ráadásul a néger szívességet is tett a fehérnek, hogy a feleségét helyette döngette.

2017 jan. 23. - 21:37:20
2017 jan. 23. - 21:37:20

Hát látod, ennyire tudnak a Portnál angolul.

2017 jan. 23. - 17:47:52
2017 jan. 23. - 17:47:52

Én csak annyit tennék hozzá, hogy a rövid tartalom enyhén szólva is megtévesztõ, mert azt írja, hogy: \"Cathy (Julianne Moore) ötvenes éveiben járó asszony\" - holott nem õ jár az ötvenes éveiben, hanem a történet játszódik az ötvenes (1951-59) években. Azért ez nem mindegy, mivel ha a kétezres években játszódna, valószínûleg sokkal toleránsabb lenne mindenki a történettel kapcsolatban.

2016 szept. 04. - 19:53:40
2016 szept. 04. - 19:53:40

Azóta újranéztem, és a hangulata, mondanivalója még jobban megérintett. Sokatmondó történet, valóban erõs alakításokkal.
A fõszereplõnõ magánya, csalódottsága kapott nagy hangsúlyt benne, és ami a háttérben zajlik az kevésbé látszik. A kiszolgáltatottság, kiközösítés beárnyékolják Cathy és Raymond életét, viszont a különbségrõl, okokról kevés szó esik, így hiányérzetem továbbra is van ez ügyben.

2016 szept. 04. - 14:09:39
2016 szept. 04. - 14:09:39

Teljesen egyetértek. A film hangulata, és pontosan az, h sehova se jut nagyon is mutatja, milyen lehetõségek voltak az adott helyzetben - semmilyenek. A feszültséget nagyn is jól alátámasztja a film némasága, mozdulatlansága. Az alakítások pedig kiválóak.

2014 máj. 03. - 14:57:39
2014 máj. 03. - 14:57:39

Tudnám ajánlani "A segítség" címût. Szintén 50-60-as évek Amerika, szintén faji kérdés.

2013 aug. 21. - 16:51:07
2013 aug. 21. - 16:51:07

A film témája, a felvetett problémák (másság, faji megkülönböztetés) és a kor mind érdekes. De ennél nem nagyon jut tovább se a film, se a nézõ. A jószándékú, nagyon naiv filmek közé sorolom.
A fekete apa fontos karakterként tûnik föl, de amikor a kislányával történik valami szörnyûség, akkor mindjárt le is áll a dolog. Nincs egyetlen jelenet, beszélgetés az apa és lánya között. (A kislány összesen egy-két mondatot szól a filmben). Vagyis, az amerikai színesbõrû szereplõ csak amolyan díszlet ebben a filmben. Emiatt számomra teljesen hiteltelen és súlytalan az egész film. Tipikus jelenség, hogy a közönség egy része még így is lelkendezik. Mindez csak azt erõsíti, hogy a jószándékú tájékozatlan közönséget nem nehéz megvezetni.

szavazat: 7/10 2012 okt. 10. - 16:52:35
2012 okt. 10. - 16:52:35

Ehhez hasonló filmet tudtok ajánlani?

szavazat: 7/10 2012 aug. 30. - 17:58:55
2012 aug. 30. - 17:58:55

Azt gondolom amit az utolsó hozzászóló is írt-rendesen sajoghatott Amerika arca egy ilyen füles után. Talán az sem véletlen hogy sem Golden Globe-ot, sem Oscar-t nem kapott?!

A fene sem tudja, de az biztos, hogy amit kellett azt tökéletesen oldották meg. Egészen komolyan az volt az érzésem egész film közben mintha tényleg visszamentünk volna idõben. Julianne Moore színészi képességei egészen egyszerûen feledhetetlenek, és gyakorlatilag nem tudok olyan filmjét mondani, ahol nem hozta volna ki magából a maximumot. Csoda ahogy beleéli magát egy-egy szerepbe. Egy héten belül láttam tõle a Chloé-t, a Kegyetlen báj-t, és ezt. Mind a háromban teljesen más karaktert kellett hoznia, de komolyan le a kalappal.

10/7

szavazat: 8/10 2010 szept. 12. - 17:25:37
2010 szept. 12. - 17:25:37

Hát szerintem ez a film azért rendesen arcul ba***a Amerikát..Az annyira nagyon magasztalt Amerika.(habár nálunk van a roma kisebbség is) Az 50-es 60-as években ha egy néger kiment egy fehér bárból, még a kilincset is letörölték utána...De visszatérve a filmre. Julian Moore eddig is bejött, de most, hogy olyan nõt alakít, aki után szerintem sok férfi a poklot is megjárni, még szimpatikusabb lett. Az alakításokról nem is beszélve. Amilyen arcokat tud vágni, fõleg a végén...Még az is tetszett, amikor mutatták az arcokat, mikor együtt látták õket. Bernstein zenéjét meg a Ne bántsátok a feketerigót után rögtön fölismertem (afféle 2. rész :D). Összességében jó kis film volt.....

8/10

2010 aug. 09. - 20:43:54
2010 aug. 09. - 20:43:54

Pontosítás:
- NEM "még mindig itt tartunk", hanem inkább "már itt tartunk".

- annak idején abban a kisvárosi gimiben amelyik a fél megyét ellátta, egész biztos volt mindenféle kisebbség (még az osztályban is), de nem igen emlékszem rá mert abban az idõben ez NEM volt téma, csak a tanulmányi eredmények és a magaviselet számított. Most hogy visszaemlékszem elsõ gimiben az egyik osztálytársam (rémlik hogy barna bõrû volt) csokit lopott a közértben, de senkinek sem jutott eszébe lecigányozni, sõt azt mondtuk neki hogy inkább kérj kölcsön amíg otthonról megjön a zsebpénzed (koleszos volt), szívesen kisegítünk. A tanulásban is segítettünk neki mert gyengébb alapokkal érkezett közénk, de együtt érettségiztünk.
- az egyetemen mindenféle vallású, bõrszínû, etnikumú osztály és évfolyam társaim voltak, EZT sem hiba sem érdem nem volt és szóba sem került. Csak az számított hogy barátkozók és korrekt viselkedésûek e.
- TEHÁT: szerintem a "másság" vagy a kisebbség megoldása az ha szóba sem kerül és iskolában-munkahelyen nem veszik figyelembe csak az egyéni teljesítményt. A mostani túllihegett divat generálja a rasszizmust. Ez látszik is mert mióta EZ központi téma azóta egyre rosszabb a helyzet.

2010 júl. 11. - 08:00:55
2010 júl. 11. - 08:00:55

Pontosítva : megvárnám az " elvbarátaidat", hogy megérkezzenek, ....ha egyáltalán megérkeznének ....

2010 júl. 11. - 07:43:37
2010 júl. 11. - 07:43:37

Még mindíg itt tartunk ? Nem védeném meg a hátsódat, ha egyszer számon kérnének....

2010 ápr. 26. - 19:39:30
2010 ápr. 26. - 19:39:30

Megnéztem a filmet, igaz nem itt és nem ebben az idõben. De nagyon megérintett. Szép volt és szomorú. Sajnos hiába telt el azóta sok év, sok minden nem változott. Amerikában talán igen, de itthon.... Inkább még rosszabb irányba mennek a dolgok. Engem pl. bármiféle kirekesztés irritál. Az emberi tulajdonságoknak kéne dominálniuk, mikor megítélünk valakit. De ez a világ még nagyon messze van.

Összes hozzászólás
Budapest Bár a MÜPÁban
Budapest Bár a MÜPÁban

2018. október 22., 20:00, MÜPA

Jegyvásárlás