Víkend

Bakancslistához adom
16 éven aluliak számára nem ajánlott magyar thriller, 100 perc, 2015

Értékelés:

196 szavazatból
Szerinted?

Három jómódú, sikeres, boldog ember együtt indul Erdélybe, hogy egy kis hegyi faluban vadászattal töltsék a hétvégét. István (Lengyel Tamás) a milliomos építési vállalkozó, Márta (Gryllus Dorka) az ügyvédje és László (Simon Kornél) az ügyvédnő férje könnyed, békés, boldog napokra számít. De tévednek. Egy baleset során meghal egy falubeli férfi. A látszólagos nyugalom gyorsan semmivé foszlik. Fokozatosan kiderül, hogy mind a három vendégnek megvan a maga titkos terve: a múltjukban rejlő titkok a szövetségesekből ellenséget, az ellenségekből talán újra szövetségest csinálnak. Az isten háta mögött, a Kárpátok sziklái között elszabadulnak a vad, ősi ösztönök - és mindenki csak magára számíthat.
Bemutató dátuma: 2015. szeptember 10. Forgalmazó: InterCom

Stáblista:

Hozzászólások

Szerinted?
3/10
The Cortez márc. 15. 14:35:52 3/10
Magyar thrillerként reklámozott mozi, aminek semmi köze nincs a zsánerhez, legfeljebb csak 1 összecsapott krimihez. A kezdőképsorok rohadt jól néznek ki, és a helyszínválasztás is király, de pár perc után egyértelművé válik, hogy a Víkend szintén csak 1 újabb Hollywood-koppintás az angol nyelvű, rockos nyitózenével meg a rengeteg erőltetett káromkodással.
A sztori akár még működhetne is, ha nem csavarták volna ennyire agyon, illetve ha nem vágják tele 1 csomó bele nem illő baromsággal. A műfajkavalkádtól ugyancsak a fejemet fogtam, mivel a krimi mellé megpróbáltak becsúsztatni 1 kis western hangulatot, a fináléból pedig majdnem 1 akciórövidfilmet csináltak. Ezeken kívül van 1 erotikus rész, ahol a szexjelenet valóban stílusos + igényes, csak hát teljesen váratlan, na meg kicsit sem illik ide. Az alkotás a műfajváltogatás, valamint a sok felesleges szereplő miatt válik túlzsúfolttá.
A színvonalas fényképezés plusz a kiváló látványvilág egészen a lezárásig kitart. A színészi játék közül egyedül Árpa Attiláé ér valamit (WTF?). A karakterek szinte mind primitívek, s persze mind full klisések. Mint ahogy a legtöbb hollywoodi moziban, úgy itt dettó kiszámítható, hogy Mr. Balfék tartogat még meglepetéseket, és hogy a legsunyibb-legszemetebb szereplő nevet majd a végén.
A készítők egyébként a parasztos tájszólással a déli akcentust, a vidéki suttyók szerepeltetésével viszont a délvidéki tagokat akarták helyettesíteni. A zárójelenet megint csak nem illik bele az összképbe, ráadásul pont olyan kiábrándító, mint a játékidő egésze alatt hallható dialógusok.
4/10
statham 2021 ápr. 26. - 00:23:45 4/10
Pozitívumok: kiváló operatőri munka és fényképezés, gyönyörű Erdélyi helyszínek (Pádis, Csodavár)
Negatívumok: Gryllus Dorka beszéde irritáló, a többiek meg motyognak (Papp János kivételével)... a sok csavartól meg egy érthetetlen katyvasz lesz a végére.
2/10
Tomaki 2021 márc. 04. - 21:35:58 2/10
Végigszenvedtem a Netflixen, kár volt. Kínosan pocsék színészi játék, egyszerűen semmi élet nincs a beszédjükben. Nevetséges "fordulatok" a történetben, semmi életszerű. Gryllus D meg egyre irritálóbb, színésznőnek nem is nevezhető. Most is csak nézett a buta boci szemeivel, hát nem jött át, hogy ő most egy furfangos ügyvéd. A táj viszont szép, arra ment a 2 pont.
2/10
Dörflinger 2021 jan. 06. - 20:11:09 2/10
Pocsék film. Ha Gryllus Dorka, akkor garantált egy kettyintés... ebből sem maradhatott ki. Egyébként hadarnak, suttogva hadarnak, majd artikulálatlanul halkan motyognak... Felét nem érteni, mert ezek nem színészek, hanem csak színészipari tanulók. Az operatőri munka ér valamit, ezért 2/10
5/10
csontmaci 2020 dec. 18. - 23:40:35 5/10
Sok szempontból jól megcsinált film, kivéve, hogy rohadtul nem érteni a történetet a sok csavartól. És nem, nem fogom másodszor is megnézni, hátha jobban megértem. Annyit azért nem ér.
FilmExpert 2020 okt. 24. - 13:55:46 Előzmény Joan Fontaine
Nem érdemes ezeket a 2000 után készült magyar trágyákat nézegetni, tisztelet a kivételnek (nemzetközi leg díjakkal és/vagy jelölésekkel elismert filmjeinknek).
Feliratot és/vagy utószinkront törvényileg kötelezővé tenném, idegesít a motyogás és a szóelharapás a magyar színészek részéről.
1/10
Joan Fontaine 2020 okt. 24. - 13:10:24 1/10
Biztosan igazad lehet, ez is egy lehetséges magyarázat, de szerintem nem száz százalékos. Itt az esetek nagy részében pongyola módon elharapják az utolsó betűket, mint a piacon a hétköznapi emberek, ne már....
A filmeknek alapvető sajátossága az, hogy mozognak a színészek, és ez nem mehet a szöveg érthetőségének rovására. Mai magyar filmekben előfordul ez a slendriánság, de ott sem minden filmben, vegyünk alapul egy nem túl értékes filmet, pl. az Üvegtigrist, minden szót értettem, pedig slendriánság az egész, csak mondjuk a Reviczky Gábor, Rudolf Péter, Básti Juli, Szilágyi Tibor-ezek az emberek tudnak beszélni. Arról nem is beszélve, hogy a régi, még művésznek nevezhető színészek is tudtak szépen beszélni, Molnár Piroska, Tordy Géza, Szabó Gyula, Dayka Margit, Kiss Manyi, Darvas Iván is mozgott a Liliomfiban, tetőről ugrált le, és mégis lehetett érteni mit mond, és amikor pl. Sinkovits Imrének a Tizedesben tele volt a szája szalámival, és közölte, hogy itt nincs ellátás, még azt is jobban lehetett érteni, mint ezt. Amikor a Haumann fuldoklott a levestől a Bakterházban, azt is lehetett érteni, volt hangerő, és meg tudta oldani.
Az amerikai filmek meg....hát...nem is tudom mit mondjak, igencsak meg kell szűrni a filmeket, hogy minőségre bukkanjunk, van ott egy általánosan elfogadott angol orgánum, amit utálok, fizikai kínszenvedés hallgatni, de ott is vannak igényes színészek, akiket volt alkalmam eredetiben hallgatni, Timothy Dalton, Sean Bean, stb, most több épp nem jut eszembe-gyönyörűen ejtik ki a szavakat. Meg lehet hallgatni.
Jó, volt egy cselekmény, tele feleslegesen gyatra fordulatokkal, meg egy végkifejlet, de gyengének találtam, ami persze gyakori az ilyen filmeknél, ezért nem is szólnék. De a beszéd? Azért az más tészta. Szerintem. :)
capt.nemo 2020 okt. 24. - 08:48:54 Előzmény Joan Fontaine
hozzá vagy / vagyunk szokva a szinkronizált filmekhez, a hol a színész csak áll egy hangszigetelt stúdióban és csak az artikulációjára kell figyelnie. egy helyszínen rögzített hang, ahol a színészek mozognak az kb ilyen. eredeti hanggal a külföldi filmeknél is sokszor alig érteni mit nyögnek ki/harapnak be a színészek mozgás közben. de igen, artikulációval és légzésgyakorlatokkal, edzéssel ezen lehet javítani, vagy utószinkronnal.
1/10
Joan Fontaine 2020 okt. 23. - 17:17:28 1/10
Fuj de ócska egy film volt ez. Semmi eredeti nem volt benne, és borzalmasan undorító volt, hogy alig lehetett érteni a szöveget, mert a "színészek" többsége nem tudott artikulálni. Véleményem szerint nem érdemes a figyelmre.
7/10
badon 2020 okt. 20. - 17:42:23 7/10
A történet nem hagyott mély nyomot bennem 'egyszer meg lehet nézni' kategória. De a hely ahol játszódik: kedvenc erdélyi kirándulóhelyem - Pádis és környéke. A film végén a barlang és a szakadék a Csodavár nevezetű természeti képződmény része, amit 2008 óta gyakorlatilag minden évben meglátogattam... Élmény volt a filmen visszanézni "Portálé"-t és az "Alvilág kapuja" barlang bejáratokat(ami össze van kötve, végig lehet menni a barlangban) és a végjáték pedig az "Alvilág kapuja" fölött játszódik, az egyik kilátón ahol a férj a mélybe zuhan.
A táj miatt mindenképp érdemes megnézni a filmet. A helyiek pedig románok: a mócok, de szerencsére nem volt nyelvi nehézség, jól megértették magukat a pestiekkel 😀
2/10
jegesmedve_19 2020 szept. 12. - 18:23:46 2/10
Egyszerűen nem bírtam végig nêzni. Nem fogott meg se az elején, se a közepén. Talán az utolsó 36-40 percnél kapcsoltam ki.
8/10
doktormacko1 2020 máj. 08. - 20:38:09 8/10
8 / 10 Egy újabb jó magyar film.
5/10
Trap 416 2019 márc. 08. - 13:13:47 5/10
Mátyássy Áron Víkendje óta vált igazán világossá számomra, még véletlenül sem akkor lesz jó egy thriller, ha minél több csavart beleerőltetnek. És ebben az esetben maximálisan indokolt az előző mondat záró szavának használata, ugyanis itt ténylegesen arról van szó, hogy felesleges fordulatokat tuszkolnak egy filmbe, amelynek semmi értelme a cselekmény szempontjából, de legalább jól összezavarja a nézőt, aki azt se tudja a végére, hogy mi van.

A film ígéretesen kezdődik, ügyesen – thrilleresen – építi fel az expozíciót, és remekül mutatja be a karaktereket, akik a film pozitívumai közé tartoznak, már abban az értelemben, hogy jól működnek. István a simlis, de megnyerő szélhámos, Márta a törtető, és határozott ügyvédnő, Laci pedig a nyámnyila, körülményes férj. A férj-feleség kapcsolat elég jól szemléltetett és István rosszfiús jelleme is hamar realizálható, ebből az aspektusból nem is kötnék bele a filmbe. Lengyel Tamásra egyébként kifejezetten illett ez a figura, ahogy Gryllus Dorkára az elsőre kifejezetten ellenszenves ügyvédnő, valamint Simon Kornélt most láttam először elfogadhatóan játszani. A probléma nem a jellemábrázolásukkal van, sokkal inkább azzal, hogy minél inkább előrehalad a film, annál jobban válnak egyre antipatikusabbá, így az azonosulás lehetősége meglehetősen nehézkes, és erkölcsileg senki sem igazán áll a másik felett, így aztán nagyjából mindegy, ki hal meg, és milyen sorrendben. Ez a jelenség egyébként engem kevésbé zavart, de tény, hogy nem a legideálisabb.

Sajnos a ígéretes kezdés, a jó zenék, és a minőségi tájképek és felvételek csak arra voltak jók, hogy egy darabig elvonják a figyelmet a film ordenáré baromságairól. Körülbelül fél óráig sikerül Mátyássy Áron rendezőnek feszültséget teremteni, utána kezdi összekuszálni a szálakat, én pedig éreztem, hogy ebből nehéz lesz bármi értelmeset kihozni. Miután nyilvánvalóvá válik, hogy egyik karakter sem érdemli meg, hogy érdekeljen a sorsa, valami jó csavarban reménykedtem, de…
Szóval vannak azok a filmek, amelyek fordulatot fordulatra halmoznak, de mindezt úgy teszik, hogy a néző egyre lelkesebben várja, vajon mi lesz a vége, és a rendező úgy csavar mindig egyet a sztorin, hogy közben végig a kezében tartja a történéseket, és a fináléra összeáll valami igazán meglepő. Erre jó példa a Kéjlak. Olyan thrillerek is vannak, melyeknek mindent újraértelmező a befejezésük, például a Memento vagy a Viharsziget. Nos, a Víkendben valahogy az említett két stílust próbálják ötvözni, és az egy dolog, hogy az említettek filmekhez képest ez kifejezetten gyengén sikerül, de én ennyi idióta és inkonzisztens csavart nem tudom mikor láttam utoljára. Az utolsó húsz percében kb. 5 percenként van egy újabb fordulat, aminek sokkolnia kéne, de maximum azért sokkol, mert újra és újra alulmúlja magát. Egy thriller nem attól lesz jó, ha minél több csavart belezsúfolnak, amelyek mellesleg a sztori szempontjából finoman szólva nem túl elképzelhetőek, ahogy a szereplők jelleméből sem következnek. A legtöbb filmbeli váratlan húzás körülbelül olyan, mintha azt mondanám a csajomnak, hogy én már egy éve pontosan elterveztem, hogy mi össze fogunk jönni, és mindent úgy csináltam, hogy ez megtörténjen, miközben akkor még azt sem tudtam, hogy ő a világon van. Persze, sejtelmes, váratlan meg minden, csak éppen kivitelezhetetlen.
Sokkal több értelme lett volna, mondjuk két hiteles csavart fordulatnak a sok erőltetett baromság helyett. És ez a Víkend esetében azért ilyen bosszantó, mert ebben a filmben lényegesen több volt, és nem sok kellett volna hozzá, hogy legyen egy nemzetközileg is elismert, működőképes, korrekt thrillerünk. 5.5 pont
k11zoltan 2018 dec. 25. - 16:51:57
Zúgott a laptop meg halkan is beszéltek, szóval mi van?

Az ügyvéd picsa volt a jó, vagy a rossz?
Meg a végén mi volt az az indiai jelenet?

Szotyi RIP.
8/10
Maklari Gabor 2018 dec. 23. - 21:04:15 8/10
Teljesen jo, sot hazai viszonylatban kiemelkedo film. Nagyon jo kepvilag, jo alakitasok es vallalhato tortenet. Arpa Ati sajnos nem jo szinesz, de ettol meg 8 * belefer. Akik nem birjak a csavart krimiket nem ajanlom, mert elvesztenek a fonalat es hulyeseget irnanak majd az ertekelesbe. ????
7/10
Edmond Dantes 2018 aug. 21. - 10:10:23 7/10
Skandináv-beütésű magyar thriller, erdélyi környezetben. Jobb mint gondoltam. Végén túltolták azt a bizonyos biciklit, túlforgatták a csavart. A hadarós beszéd és a komoly hanghiba zavaró, de nem végzetes, az érthető maradékból (kb. 70%) összerakható történet.
3/10
Fecni007 2018 aug. 12. - 00:31:23 3/10
Egyszer fogok készíteni egy statisztikát, hogy a magyar filmek szövegéből hány százalékot nem értek. Ez olyan 20-30 %-os lehetett.
Querelle82 2018 márc. 03. - 19:03:15 Előzmény idõjós1010
Egyáltalán nem, kizárólag idõ-kitöltõ funkciója volt.
4/10
idõjós1010 2018 febr. 24. - 15:24:48 4/10
Így van. ....de szükség volt erre ? Komolyan ezt vártuk a filmtõl ? Mit tett ez hozzá ? Nagyobb hangsúlyt kapott tõle az esemény ? Megdöbbentõen akart hatni a nézõre, vagy mi a sz...a..r ?
Querelle82 2018 febr. 22. - 11:14:00 Előzmény idõjós1010
Volt még puncinyalás is.
Összes hozzászólás