Világhíradó

Értékelés:

65 szavazatból
Szerinted?

A legfrissebb hírek a világ minden tájáról: üzleti élet, sport, időjárás és különleges riportok.

Egyéb epizódok:

Játszási időpontok

  • 06:45
  • 19:04
  • 21:30
  • 23:30
  • 06:45
  • 19:04
  • 21:30
  • 23:30
  • 06:45
  • 19:04
  • 21:30
  • 23:30
  • 06:45
  • 19:04
  • 21:30
  • 23:30
  • 06:45
  • 19:04
  • 21:30
  • 23:30
  • 06:45
  • 19:04
  • 21:30
  • 23:30
  • 06:45
  • 19:04
  • 21:30
  • 23:30
  • 06:45
  • 19:04
  • 21:30
  • 23:30
  • 06:45
  • 19:04
  • 21:30
  • 23:30
  • 06:45
  • 19:04
  • 21:30
  • 23:30
  • 06:45
  • 19:04
  • 21:30
  • 23:30
  • 06:45
  • 19:04
  • 21:30
  • 23:30

Hozzászólások

Szerinted?
vino-et-veritas 2015 jan. 16. - 19:34:39
OFF

Most éppen nem éppen arra megy a világ.

Valami hasonló lehetett a Római Birodalom legutolsó idõszaka is az összeomlás elõtt...
vino-et-veritas 2015 jan. 16. - 18:09:25
OFF

Nem.

A baj az, hogy nem látszik hol a "határ".

A francia, nagyjából szekularizált társadalomban eddig is el lehet menni.
Viszont a támadók is elmentek a saját határukig.
Akkor a erõszak/cenzúra/tiltás az egyik véglet, a mindent szabad, a másik?

Diktatúra?
Igen. Ez - a piac, fogyasztás, kevés fizetés, Afrika stb. -, a tõke természete. Ez nem ideológiai, származási stb. kérdés, hanem kõkemény valóság.
Amiben profit, haszon, gazdasági elõny van a médiától kezdve a gyerektápszerig, az jó a tõkének. Legfeljebb annyi a különbség, hogy Európában "selyempapírba", Afrikában meg semmibe sincs becsomagolva...

Két kísérlet már megbukott, ami változtatni akart ezen. Vajon mi lesz a következõ próbálkozás?

Ennyi.
vino-et-veritas 2015 jan. 16. - 15:44:31
OFF

Az lesz a "szép új világ": pofa be, internet zéró, utazás zéró, szórakozás zéró, saját tulajdon zéró, viszont egyenruha, egyengondolatok, egyenételek, egyenházak stb., meg egy "kedves vezetõ" mindezek élére...

És ez más létezik is Észak-Koreában! Hajrá! Arccal a Mennyei Nagy Kelet felé!
offtopic
cellasto 2015 jan. 16. - 14:36:47
most még sokan be is dõlnek az ilyen cikkeknek,mert erõsödik az usa gazdasága,no meg a dollár is
remélem minél elõbb bevezetik az ázsiai országok a saját pénzüket a dollár helyett
na akkor majd kiderül,mennyit ér az usa :)
-csengõzoli-- 2015 jan. 16. - 12:06:40
Hát nézd, az õ fejükkel gondolkodva:
Azt látják ott az USA, az olajért és csakis az olajért szétbombázza Irakot, Afganisztánt, az egész térséget destabilizálja.
Ennek szeretnének õk visszavágni.
F16osuk nincs, ezért vannak a terrorakciók.
Nyilván,aki vallási fanatizmusból embereket öl, annak sok esze nincs.
A vezetõk rámutatnak a kreált ellenségre és a birkák gondolkodás nélkül ellene indulnak.
Azért járjuk ennyire körbe,mert baromira nem fekete-fehér a téma.
Amerika a háborúival ellenségeket szerzett, ennek sajnos ez is a velejárója.
Nyilván olyanokon állnak bosszút,akik az egészrõl semmit sem tehetnek,de azt ne feledd,hogy háborúban ritkán gondolkodnak józanul a felek.
Mi itt kis okosan a fotelbõl megtárgyaljuk ezt, õk meg ezer sérelemmel, halottal , szegénységben, elkeseredve évtizedek óta várják,hogy valakin bosszút álljanak.
Itt van Ukrajna, egy velünk szomszédos ország,ahol a háború kitörése után pár hónappal már valaki vagy valakik úgy döntöttek lelõnek egy civilekkel teli utasszállítót, megölnek több száz teljesen ártatlan embert.
Pedig nem évek,évtizedek óta gyûlnek a sérelmek!
Ahol háború van,ott nincs józan gondolkodás!
A célzott támadás annyiban változtat,hogy nem cél nélküli mészárlásról van szó, hanem egy konkrét bosszúról.
Ahogy pl az USA és Izrael is bosszút áll dolgokért, mondván nekik joguk van hozzá,ha sérelem érte õket,hogy konkrétan azokon,akik ezt meg ezt tették, bosszút álljanak.
Itt is ez történt.
A cikk érdekes, eléggé elfogultnak tûnik, emiatt nehéz komolyan venni.
Nem hiszem,hogy az USA 10szer annyi olajat termelne,mint IRán, szerintem ez hlyeség.
grace08 2015 jan. 16. - 11:30:59
Jól tudom, hogy õk másképpen gondolkodnak, de nem hiszem, hogy ezt el kellene fogadni, és bele kéne nyugodni, mert - ahogy írtam- provokáció nélkül is gyilkoltak és fognak gyilkolni civil embereket.
Azért az USA-ra fogni az iraki mészárlásokat szerintem meggondolatlan, rossz koncepció, ennyire nem lehet leegyszerûsíteni a dolgokat. Értem, hogy mindennek oka van, de valamiért folyton úgy érzem, hogy annyira körbejárjuk a problémát, hogy végül mindenki felelõs lesz a vérengzésekért, csak azok nem, akik megtették. Azért mert randalírozott náluk Amerika, az ok arra, hogy kislányokat szexrabszolgaként tartsanak fogva? Talán igazad van, ez egy célzott támadás volt, ha úgy vesszük bosszú. De változtat ez bármin is?
A karácsonyfás példád pedig megerõsíti, amire már mindenki rájött: a multikulti megbukott. Természetesen tisztelet a kivételnek. Rengeteg békeszeretõ, dolgos muszlim ember él Európában, aki nem élõsködni jött, és sikeresen beilleszkedett.
Az elõzõ hsz-edben említetted az olajat. Figyelmedbe ajánlanám ezt a cikket, ami kapcsolódik is ehhez a témához, meg nem is.

http://www.hetek.hu/kulfold/201501/veget_ert_az_arab_olaj_kora
-csengõzoli-- 2015 jan. 16. - 10:58:28 Előzmény grace08
Én a szélsõségeseket semmiképpen sem védem.
Szerintem, -aki egy európai társadalomban nõttem fel- ez nem lehet ok gyilkolásra!
De, amit ilyenkor látnunk kell,az az,hogy a világ másik felén meg nem így gondolkodnak.
Azokban az országokban nem az élet a legszentebb dolog !
Teljesen másképp gondolkodnak errõl, azt gondolják pl. újjászületnek.
Ez nem egy "szimpla" terrortámadás volt, érdekes,hogy errõl sehol sem beszélnek.
Ez nem arról szólt,hogy belerepülnek egy iroda épületbe, vagy felrobbantanak egy metró állomást,hogy minél többen meghaljanak,nem!
Õk célzottan a szerkesztõséget akarták megsemmisíteni, sajnos a rendõr is ezt a célpontot védte.
A másik rendõrrõl semmit sem tudunk,hogy vajon miért pont õt lõtték le.
A kóser bolt pedig nyilván azért lett célpont,mert Izrael és az arabok közt nem éppen jó a viszony.
Az egyértelmûen ennek szólt, az sem egy hasra ütés szerû választás, ennek is üzenete volt.
Irakban, Iránban, Szíriában az egész térségben az USA elég undorító dolgokat tett,csak,hogy saját érdekeit érvényesítse (saját bevallásuk szerint is), valószínûleg ott ezért nem népszerûek az általuk nyugatinak titulált keresztények.
Bár fene tudja,az is lehet,hogy akkor is ölnék õket,ha ez nem így lenne, elég keveset tudunk az ottani helyzetrõl.
Mikor Magyarországról a szomszédos Ausztria állami televíziója olyan "dokumentumfilmet" készít,hogy itt jobbikosok masíroznak az utcán és gyakorlatilag hadi állapot van, akkor azért érdemes elgondolkodni,hogy vajon mennyire lehetnek igazak a világ másik végérõl érkezett hírek.
Hogy mennyire egy szervezet..., látod én ezzel is óvatosabb lennék, ha iszlám vallásúakat említünk, akkor milliárdokról beszélünk.
Persze másokat is gúnyolt az újság, csak egy keresztény egy pont letojja.
Mi nem úgy állunk a valláshoz sem,mint a korábban általam leírt, az egész életüket a vallásnak áldozó emberek.
A koránban pedig benne van,hogy Mohamed prófétát gúnyolni nem szabad és az is le van írva,hogy meg kell büntetni azt,aki ezt megsérti.
Hogy a zsidó vallásúak hogy állnak a dologhoz azt nem tudom, de 100%,hogy örök életre megbélyegeztek volna bennünket,ha mondjuk megjelenik nálunk egy lap hasonló, a zsidókat gyalázó karikatúrákkal!
Biztos lehetsz benne,hogy az összes zsidó szervezet tiltakozna és az egész országot megbüntetnék...
Egyébként Európa hozzáállását se értem.
Egyfelõl hirdetjük a toleranciát,hogy fogadjuk el mindenki hitét, Brüsszelben nem állítanak karácsonyfát, csak hogy nehogy megsértsék az ottani muzulmánokat.
Karácsonyfa nix, Mohamedet a Koránon keresztül szétlövõ karikatúra viszont a szabadság jelképe?
Az meg,hogy ezek az emberek már Franciaországban születtek,nem jelent semmit.
Az emberi elme elég összetett, gondolj csak bele milyen érdekes dolog pl,hogy a hidegháború alatt is volt olyan amerikai ügynök, aki egy virágzó szabad országban nõtt fel, baromi nagy jólétben, ahol mást sem hallott,mint hogy Amerika a világ legjobb,legcsodásabb,legszabadabb országa, mégis átállt az oroszokhoz,mert a kommunizmussal értett egyet.
A végére pedig egy szomorú hír malackáról:
http://www.hir24.hu/elet-stilus/2015/01/15/malacanak-annyi-betiltja-egy-angol-konyvkiado/
grace08 2015 jan. 16. - 09:37:02
Bizonyos fokig igazad van, mások vallásának gyalázása tényleg gyomorforgató, visszataszító dolog. Ugyanakkor számukra mindig lesz ok - illetve ürügy- védtelen, civil embereket gyilkolászni. A kóserboltban talán provokálta õket valaki? Vagy az Irakban és Szíriában legyilkolt több ezer keresztény és egyéb - nem muszlim- vallású ember provokálta õket? És most hagyjuk, hogy az más szervezet, mert jól tudjuk, hogy végsõ soron ez mind egy tõrõl fakad. Egyébként, ha jól tudom, nemcsak a muszlimokat, hanem zsidókat és keresztényeket is gúnyoltak, méghozzá elég gusztustalanul. Egyiktõl sem kaptak halálos fenyegetést. Egy intelligens, békeszeretõ ember felfogja, hogy annak árán, hogy szabadon gyakorolhatja hitét, el kell hordozni, viselni hogy ugyanezt más is szabadon megteheti. Ebbõl is látszik, hogy sokan nem tudják értékelni a vallás-, szólásszabadságot, ami egyébként a világ rengeteg országában nem létezik.
Számomra az a döbbenetes, hogy ezek nem pár éve bevándorolt, kultúrsokkban szenvedõ, két teljesen más világ közt gyötrõdõ emberek, hanem már ott születtek, nõttek fel, tanultak stb. Úgy látszik ennek ellenére sem tudtak beilleszkedni. Vagy sikerült nekik, de a vallásuknak egy szélsõséges irányzatát választották..
-csengõzoli-- 2015 jan. 15. - 23:16:24
Bár leszögezem,hogy nagyon sajnálom az áldozatokat és a gyilkolászásra semmiképpen sem lehet indok pár rajz, azért én mégis felvetném az újság felelõsségét is.
Ez egy olyan lap, amelyik direkt a provokációra épít, abból él, hogy minden tabut kegyetlenül és könyörtelenül kifiguráz.
Kérdés, hogy meddig mondhatjuk erre,hogy a sajtószabadság része és mikortól önzõ, mindenkin átgázoló gátlástalan pénzhajhászás?
Én a magam részérõl hajlok arra,hogy azok a cikkek, melyeknek egyetlen célja, hogy mások tragédiáján, magánéletén, vallásán röhögjünk öncélúak és undorítóak.
Pénzért földön fekvõ emberekbe rugdosni nálam már nem fér bele!
Itthon is volt ilyesmire próbálkozás, hasonló volt pl a Kacsa magazin, melynek fõszerkesztõjét az oly liberális Nagy Bandó Andris fel is képelte.
De számtalan szemét internetes tévé próbál meg abból hírnevet csinálni,hogy odamegy éppen bulizó berúgott sztárokhoz és megkérdezi,hogy tényleg igaz-e,hogy azért vált el tõle a felesége,mert impotens... és aztán ha szerencséje van az "újságírónak" (ingyen dolgozó gyakornok), akkor jól megverik és végre van mivel foglalkozni a következõ hetekben.
A Charlie Hebdo is hasonlóan gátlástalanul lépte át a határokat, pl Charles de Gaulle halálát is kifigurázták, be is tiltották a lapot Franciaországban.
A sajtószabadság és a másik meggyalázása szerintem két külön dolog.
Lehet kritizálni az iszlámot, a fundamentalistákat úgy is,hogy nem sértjük meg a vallásukat, nem ábrázoljuk Mohammed prófétát, ez ennyire egyszerû.
Vallásgyalázó képek nélkül is le lehet írni a véleményünket.
Ráadásul tudták jó,hogy a tûzzel játszanak, hány és hány tüntetés volt annak idején a Dán karikaturista képei miatt, melyek ráadásul még csak nem is gúnyolódtak a prófétán, szimplán ábrázolták õt,de már ez is tilos.
Erre a francia lap csókolózó muzulmán férfiakat és a koránt maga elé tartó Mohammedet tesz a címlapra? (mondván a Korán sem véd meg a golyóktól).
Abszolut várható volt egy terrorcselekmény.
Ráadásul nyilván ez nem csak a lapnak szólt, Franciaország az egyik legerõsebb NATO ország, csapataik ott vannak mindenhol, ezzel a merénylettel azt is megmutatták,hogy akár a fõvárosukban is tudnak ellencsapást mérni.
Tegnap hallottam az ATV-n,hogy arról lamentáltak micsoda gyáva dolog ez.
Anélkül,hogy bármelyik fél mellé odaállnék, azért felmerül bennem a kérdés,hogy Washingtonból irányított drónokkal bombázni bátor dolog?
Nyilván ezek a katonák is szívesen szétbombáznának minket, csak nincsenek vadászgépeik, a maguk gerilla módszereivel vágnak vissza.
Ha meg akarjuk érteni,hogy mi történt,akkor picit az "ellenség" fejével is kell gondolkodnunk.
A mélyen vallásos emberek (és engedjük meg nekik,hogy azok legyenek) egész életüket vallási normák szerint élik. (itt most nem csak muzulmánokra gondolok)
Már reggel arra kelnek,hogy imára hívják õket, az egész napjukat úgy élik,hogy az étkezésben, imádkozásban, tisztálkodásban, mindenben,de mindenben megfeleljen a vallásuknak és este imával fekszenek.
Erre mit látnak,hogy mit csinál a világ másik felén egy gazdag ország?
Nem elégszik meg azzal,hogy két hamburger megzabálása közt robotokkal bombázza a városukat az olajért, még ráadásul a legszentebb magánügyükben is megsérti õket!
Meggyalázza azt a vallást, azt a szentet, melynek õ bármikor odaadná az életét is akár.
Hajlok arra,hogy azt mondjam a Charlie Hebdo szerkesztõség igenis vastagon tehet róla,hogy ez a merénylet bekövetkezett.
Még akkor is,ha személy szerint maximálisan elítélem, hogy embereket öljenek ilyenek miatt!
Qksika 2012 okt. 19. - 15:55:24 Előzmény cometzjeah
Ne nézd, nem neked való. Lapozz a Hír tv-re, Echo-ra, tetszeni fog.
cometzjeah 2012 jún. 16. - 09:45:26
ATV ,de gyûlölõm !!! hazudtak ,hazudnak ,hazudni fognak!
dantonb 2012 ápr. 20. - 00:32:11 Előzmény -csengõzoli--
A Szöllõsi Györgyihöz és pláne Obersovszkyhoz képest egy riporter fenomén õ mégis
-csengõzoli-- 2011 júl. 22. - 21:52:05
A rendkívüli híradóban ez a csaj olyan sötét és idegesítõ,hogy az valami elképesztõ.
Sokkal többet néztem ki belõle.
Össze-vissza közbekérdez és olyan marhaságokat,hogy szörnyû.
Pedig érdekelne a téma (Norvégiai merényletek),de így nehéz végignézni...