Film

Vízcseppek a forró kövön

/Gouttes d'eau sur pierres brulantes/
francia filmdráma, 90 perc, 1999

Értékelés:

31 szavazatból
Szerinted?

Az ötvenes éveiben járó kereskedelmi ügynök, Léopold, megismerkedik a tizenkilenc éves Franzzal. Meghívja magához, ahol egy szerelmi történet kezdődik köztük. Franz Léopoldhoz költözik. Egy napon azonban bekövetkezik egy apró, jelentéktelen dolog, amelyben nem jutnak dűlőre. Ettől kezdve már nincs többé közös "mi", csak az eltérések léteznek. A zárt térben játszódó, fojtó hangulatú abszurd melodráma olyan különös, mint a címe ígéri. Nem véletlenül idézi fel bennünk Fassbinder világát, kedvelt témáit: a homoszexualitást, a másikon való uralkodást és a szadomazochista kegyetlenséget egy párkapcsolaton belül. A film forgatókönyvét François Ozon ugyanis a német rendező egy fiatalkori drámája nyomán írta, amely eddig nem került vászonra.

Bemutató dátuma: 2002. január 10. (Forgalmazó: Budapest Film)

Kövessen minket a Facebookon!

Stáblista:

Linkek:

  • Népszabadság 2002. január 23.: Lélekretro Egy ötvenes férfi beleszeret egy húszéves fiúba. A fiú viszontszereti, de...
  • PORT.hu 2002. január 7.: Vízcseppek a forró kövön 1968-69 minden bizonnyal a XX.század igen fontos évszámai. Forradalmat sejtető...

Díjak és jelölések:

  • Berlini Nemzetközi Filmfesztivál (2000) - Arany Medve jelölés: François Ozon

Vélemény:

2010 júl. 11. - 12:35:12
2010 júl. 11. - 12:35:12

A találkozó topicban részletes információk.

szavazat: 9/10 2010 júl. 11. - 06:45:16
2010 júl. 11. - 06:45:16

A 16.ssz-ú hsz-odhoz csak annyit, hogy néha nálam otthon , vagy /és a szomszédban néhányszor véletlenül elõfordul egy-két pszichológus, sõt tanszékvezetõ egyetemi tanár , ezért magvas gondolataid figyelmükbe ajánlását semmiképp nem mulasztom el. / A privit várom./

szavazat: 9/10 2010 júl. 11. - 06:31:56
2010 júl. 11. - 06:31:56

Engem nagyon érdekel a téma ! Felsorolnád az általad olvasott , témába vágó szakirodalmat , amiket esetleg meg is vitathatnánk ? / Küld el légy kedves a címlistát privátban.Elõre is köszönöm./

szavazat: 1/10 2010 jún. 28. - 18:19:38
2010 jún. 28. - 18:19:38

"A szerelem és a valakihez való ragaszkodás az két különbözõ dolog."
Elnézést, összekevertem egy másik filmre vonatkozó hozzászólással, valóban nem állítottál ilyet, ez nem ide és nem neked szólt. Még egyszer elnézését.

"Az igaz , hogy ez egy fikció, és mint olyan nem valós tényeken alapszik , bár ezt csak Fassbinder mondhatná meg."
Az idõsebb személy viselkedését és a hozzá kapcsolódó MINDHÁROM személy függését tartom így irreálisnak. De ez az én véleményem, lehet, hogy nálatok otthon és/vagy a szomszédoknál ez mindennapos de nálam nem.

"Azzal pedig tényleg nincs mit vitatkoznom , hogy nem tetszik, elképzelhetõen téged így szocializáltak."
Szerinted egy film tetszése csak és kizárólag az adott személy szocializációjától függ? Szerintem a személyiségétõl, melyben a szocializációs szint is jelen van, de csak ennyi.

"Ennek tükrében más az értékrended mint azoké akiknek tetszett."
Valószínûleg így van.

"Számomra érdekes és szokatlan szituációk voltak érdekesek egy szubkultúra és a kapcsolatok megértését segített a film."
Akkor legalább egyikünknek hasznos volt a film megtekintése, ez már pozitív :)

2010 jún. 28. - 09:26:11
2010 jún. 28. - 09:26:11

Csak mert nekem válaszoltál:

"
A szerelem és a valakihez való ragaszkodás az két különbözõ dolog"

Bár ilyet én nem állítottam a hozzászólásomban,
de mindkettõ érzelmi alapú.
Abban igazad van ,hogy az egyik nemi és érzelmi kapcsolat a másik pedig talán egy baráti alap, már mint a ragaszkodás, bár ezeket sem választanám el élesen egymástól.

"célszerû ebben a témában pszichológiai szakkönyveket olvasni, mint ilyen morbid és enyhén szólva is valótlan filmet megtekinteni."

Akkor ajánlanám figyelmedbe Bagdy Emõke Belsõ N. Popper P. Szexuálpszichológiáját és különösen Bagdy elõadását a homoszexualitásról és azok lélektani motivációiról.
Esetleg :
Dr. Szilágyi Vilmos: Pszichoszexuális fejlõdés-párválasztási szocializáció, mely szintén feldolgoz eseteket ebben a témában.
Az igaz , hogy ez egy fikció, és mint olyan nem valós tényeken alapszik , bár ezt csak Fassbinder mondhatná meg.
Azzal pedig tényleg nincs mit vitatkoznom , hogy nem tetszik, elképzelhetõen téged így szocializáltak. Ennek tükrében más az értékrended mint azoké akiknek tetszett.
Számomra érdekes és szokatlan szituációk voltak érdekesek egy szubkultúra és a kapcsolatok megértését segített a film.

szavazat: 1/10 2010 jún. 27. - 11:25:02
2010 jún. 27. - 11:25:02

A szerelem és a valakihez való ragaszkodás az két különbözõ dolog, célszerû ebben a témában pszichológiai szakkönyveket olvasni, mint ilyen morbid és enyhén szólva is valótlan filmet megtekinteni. Természetesen teljes mértékben elfogadom, hogy valakinek nagyon tetszik a film,de nekem egyáltalán nem. Nálam 10 pontból szigorúan 1 pont.

2010 máj. 19. - 21:14:40
2010 máj. 19. - 21:14:40

Értettem ,azért is írtam ,hogy "mellesleg":)

2010 máj. 19. - 09:28:15
2010 máj. 19. - 09:28:15

Bizonyára félre érthetõ voltam, a poénra gondoltam. Ami meg nem érdekel azt tényleg kár megnézni:).

szavazat: 9/10 2010 máj. 19. - 00:21:08
2010 máj. 19. - 00:21:08

Hát ígyen megyünk elõre a világban .

szavazat: 10/10 2010 máj. 19. - 00:15:26
2010 máj. 19. - 00:15:26

sajna csak a közepétõl láttam.kár érte...majd legközelebb megnézem az elejét

2010 máj. 18. - 22:07:08
2010 máj. 18. - 22:07:08

:D,mellesleg a filmet nem láttam és nem valószínû ,hogy megnézem ,mert valahogy a téma nem izgatott fel:)

2010 máj. 18. - 22:02:44
2010 máj. 18. - 22:02:44

Erre szokta kedves haverom mondani:
" Ne add fel, meg ér még ez 1 próbálkozást" :)

2010 máj. 18. - 21:30:24
2010 máj. 18. - 21:30:24

És ha Ozon,akkor legalább lukas?

szavazat: 9/10 2010 máj. 18. - 21:06:00
2010 máj. 18. - 21:06:00

Úgy emlékszem, hogy már egyszer láttam és nekem is tetszett. Nálam közelebb van a 9-hez, mint a 7-hez.
Meg is nézem még1x.

szavazat: 9/10 2010 ápr. 19. - 02:47:17
2010 ápr. 19. - 02:47:17

Ja ! Még annyit : szerencsémre nem hittem a mások szavazataiban ./ Nekem 9/10 ./

szavazat: 9/10 2010 ápr. 19. - 02:40:03
2010 ápr. 19. - 02:40:03

A film kapcsán a következõk idézõdtek fel bennem :
1./ Teljes Napfogyatozás / am ./
2./ Mikor befejezi röpptét a denevér /magy /
3./ Túl a barátságon / am ./
4./ Egymásra nézve / magy /
5./ Végzetes rágalom / am /

Ami a megaláztás és alávetettség kérdését illeti és ráadásul nem thriller,hanem AGY-at feltételezt, az - véleményem szerint- a

6./ Keserû méz

Csak és kifejezetten ezzel a filmmel kapcsolatosan asszociáltam .

2010 febr. 20. - 10:26:22
2010 febr. 20. - 10:26:22

Az értesülés cáfolhatatlan.:)

2010 febr. 19. - 20:03:42
2010 febr. 19. - 20:03:42

Csak egy apró kiegészítést tennék, ha megengeded: "Alapból ha a szerzõre gondolunk Fassbinder akkor már eleve tudható , hogy bizony ez a film meleg témájú.." - hát sztm ez Ozonról ugyanígy elmondható :)

2010 febr. 19. - 13:09:47
2010 febr. 19. - 13:09:47

Ozon filmje a kapcsolatok filmje, azon belül pedig az uralkodást és alárendeltséget járja körül.
A párkapcsolatok cserélhetõsége többes számú, lehet férfi-nõ, férfi-férfi. Jelen estben mindkettõt megkaphatjuk.
Srác idõsödõ férfi szerelme, ex barátnõ és az õ visszahódítási kísérlete, ex feleség és férjének hiánya.
A film alapja színdarab és a film is magán viseli
ennek hatását, zárt térben játszódik, nagyon kevés külsõ felvétellel.
Mit jelent birtokolni valakit és annak játékszerének lenni és mit bír el a szerelem a másikhoz való ragaszkodás?
Mi történik akkor, mikor csak úgy eldobunk valakit?

Miképpen viszonyul ehhez a helyzethez a két barátnõ?
Alapból ha a szerzõre gondolunk Fassbinder akkor már eleve tudható , hogy bizony ez a film meleg témájú, így aztán talán a célirányos közönség számára jelent maradéktalan élményt.
Szerintem lesz aki avíttnak fogja tartani, és tényleg a '70s években játszódik, valamint kissé tragikomikus is ez a négyes.
1 próbálkozást azért + ér.

Budapest Bár a MÜPÁban
Budapest Bár a MÜPÁban

2018. október 22., 20:00, MÜPA

Jegyvásárlás