Andre Rieu - Üdvözlet a világomban / Világjárók

Bakancslistához adom
Andre Rieu: Welcome To My World / World Tour
korhatárra való tekintet nélkül megtekinthető holland koncertfilm, II / 5. rész, 43 perc

Értékelés:

29 szavazatból
Szerinted?

Az aktuális rész ismertetője: A Johann Strauss zenekar Andrá Rieu vezetésével folyamatosan járja a világot. A különböző földrészeken és városokban adott koncertekből láthatunk és hallhatunk ízelítőt ebben a részben.

Évadok:

Játszási időpontok

Hozzászólások

Szerinted?
10/10
DUNAWÖLD jan. 28. 16:23:31 10/10 Előzmény Yuliusz
Felsoroltad az összes àltalad ismert nevet... Nagyon műveltnek akarsz látszani idegenek előtt. Jaj.
Mikor voltàl utoljára az Operàban? Koncerten? Színhàzban?
...
Rieu egy showman, egy klasszikus Lagzi Lajcsi, aki vándorcirkusz módjára járja a világot és olyan országokban (vagy olyan egyének között) van a legnagyobb sikere, ahol a lakossàg erre ki van éhezve. Mi Európa egyik kulturálisan leginkàbb megáldott, szerencsés országa vagyunk, benne vagyunk az első 10- ben, a magunk csekély lakosságszàmához képest.
...
Nagyon bátrak vagytok kicsik lenni, de ez nem fogja csökkenteni kulturális jelentőségünket.
És akkor még nem szóltunk az olimpikonjainkról.
10/10
DUNAWÖLD jan. 28. 16:06:15 10/10 Előzmény musornezo
Utazgatnod kellene, jó pár évet egy-egy orszàgban leélni, megismerni a világot közelebbről, saját tapasztalatból, és nem megugatni, mert savanyú neked a szőlő.
(Svàjc -Franciaország 2, U$A 3, UK 7, legfrissebb pedig Hollandia a maga 2 évével). A lista nem teljes.
10/10
DUNAWÖLD 2023 nov. 19. - 12:01:00 10/10 Előzmény Cicus77
Ugyan, csak sunyi, beleolvad a nemzetközi környezetébe, opportunista, kiszolgàlja az új szeleket. Ő nem sétál egyedül a hàgai gettók utcàin sötétedés utàn.
A DAK - i koncerten megjegyezte, hogy túl kevés színes arcot lát a közönsêg soraiban. Showman, ezt a bonmot- t kihagyhattad volna...
vino-et-veritas 2020 dec. 28. - 15:22:36 Előzmény Sumomo_
Egyértelmű, hogy ő nemcsak szórakoztató zenész, hanem üzletember is.
A '90-es évek videóin még viszonylag kis zenekarral és technikával, szerényebb "kiadásban" játszottak. Ma - valamelyik adásban mondta is talán - több garnitúra színpadtechnikájuk van, amit a koncertek miatt folyamatosan "utaztatnak". Viszik a cateringet, egyéb technikát, technikusokat, háttérembereket... Ehhez még egy nem gyenge logisztika is kell.
Kemény üzlet az egész. Most tűkön ülhetnek, hogy mikor állhatnak vissza, mert a vállalkozás biztosan keményen megsínylette a "pestist"...
Lehet, hogy nálunk nincs akkora fizetőképesség, hogy nagyobbat "durrantsanak".
Ahogy a különféle videókon érezhető, ez a többi KK-európai koncertre is valamennyire jellemző lehet...
Valószínűleg ez nem szimpátia kérdése - ne keressük már mindenben a "magyarellenességet" (akkor ki is hagyhatna minket)...
(V.ö.: azért a nagy "könnyűzenei" koncertek is általában csak Bécsig jutnak el évtizedek óta).
Sumomo_ 2020 dec. 28. - 12:16:12 Előzmény Sumomo_
Remélem, hogy ingább anyagi oka van és NEM velünk magyarokkal van baja.
Sumomo_ 2020 dec. 28. - 12:14:27
Szerintem Rieu egy kőkemény üzletember. Most néztem bele a 2021-2022 január végéig kiadott koncert naptárába, szinte két naponként van előadás.
https://www.viagogo.com/hu/Theater-Tickets/Classical/Andre-Rieu-Tickets
A jegyárak hát átlegosan 50-70 ezer Ft körül mozognak, de láttam Prágában 117 ezer forintért is. Ez utóbbi éppen elkelt.
(Talán az ausztráliai koncerjéről volt szó, amikor felépítette a schönbrunni kastély portálját a szinpadon és hosszasan ecsetelte hogy anyagilag ez mekkora veszteség volt!)
Remélem, hogy ingább anyagi oka van és velünk magyarokkal van baja.
vino-et-veritas 2020 dec. 26. - 13:58:25 Előzmény Cicus77
Világos, hogy élőben más (én is írtam), meg a videók eleve szerkesztettek. Azt mutatják, amit a készítőjük akar (akár Rieu csapata, akár valamilyen "amatőr" is az...). A "hivatalos" felvételek profik, de láthatóan PR célokat is erősen szolgálnak.... (Viszont/ezért túl sokat mutatnak a közönségből, holott a színpadon is van elég látnivaló.)
Cicus77 2020 dec. 26. - 13:44:34 Előzmény vino-et-veritas
Igen, teljesen, mintha részt vettél volna rajtuk. :) Nem tudom hányszor, talán 3-4 koncertjén voltam itthon. Mavrák Béla nagyon aranyos volt tolmácsként - élőben láttam :) Az utolsó koncerten már nem az emeleti szektorban ültem, hanem lent a színpaddal szemben a második sorban. Fantasztikus hangulat, hazai híres zenész (Benkő Laci az Omegából), politikus(Schmuck Andor) is jelent volt, láttam őket. Az általad említett zeneszámokat igen, szinte minden koncertjén előadja - Brahms Magyar rapszódia, Lehár Ferenc és Kálmán Imre művei nem maradhatnak el a Strauss családé mellett. Ami egyik évben nagyon kedves gesztus volt, hogy magyarul eljátszotta és énekelte a zenekar híres dalunkat, tavaszi szél vízet áraszt címűt. Nagy tapsot kaptak érte a közönségtől. Szóval vannak felejthetetlen emlékek. A videókon kb. láthatod a hangulatot, csak az érzést nem jön át, amit tényleg tud okozni ez a zenekar. Napokra feltöltődik az ember koncertjük után. Az utolsón, amikor Budapestre jöttek, együtt ünnepeltünk. Nekem az 55. szülinapom volt aznap, a zenekaré a 30.
vino-et-veritas 2020 dec. 26. - 08:39:35 Előzmény Cicus77
Akkor a dolog nagyjából egybevág az "elemezgetéseimmel"....
Cicus77 2020 dec. 25. - 18:07:44 Előzmény vino-et-veritas
Voltam élőben itthon több koncertjén, ameddig Budapesten is fellépett. Nekünk is kedveskedett, de nem annyit mint más országokban. A hangulat nagyon jó volt, sportcsarnok helyszín ellenére. Valamiért nem kedveli a magyarokat, bojkottál bennünket, pedig sokan eljöttek a koncertjeire. A koncert végén mindíg 20 perces ráadások voltak, annyira táncolt a közönség. Egyesek mondják, nem kedveli a magyarok politikai nézeteit, függetlenségét. A zene nem szabadna erről szóljon. Nagyon szereti Lehár műveit, játsszák is sokszor a koncerteken, nem kellene elfelejteni, hogy magyar származású zeneszerző volt.
10/10
Évi 1 2020 dec. 25. - 17:56:00 10/10
André Rieu valóban nem egy Paganini, de az a hatalmas pozitív energia, mely belőle fakad, a legjobbá teszi a világon. Óriási lélekkel, szeretettel hirdeti a zene jobbító hatását. Emberek tízezrei ismerhetik meg általa a komolyzenét is, boldogok, vidámak tőle. Nagyon szegény lenne a világ nélküle!
vino-et-veritas 2020 dec. 14. - 18:25:00 Előzmény ferus50
Én inkább valami "történelmi" háttérre gondoltam,. Talán Pesten lehetne egy-kettő (mondjuk a "teleépített /v.ö. a múltat végképp eltörölni/" Felvonulási tér kiesik). Talán Hősök tere jó lenne....
ferus50 2020 dec. 13. - 22:22:03 Előzmény vino-et-veritas
Köszönöm részletes hozzászólását,valóban más a magyar közönség, mint mondjuk egy dél amerikai..de ott van a hatalmas Puskás stadion biztos megtelne egy-két Andre Rieu koncertre (virushelyzet után)..más..akadnak kellemes magyar vonatkozású betétszámok Strauss műveiben : a Cigánybáróban : Baronkay belépője, Zsupán belépője...ehhez Mavrák Béla hangja igazán illene...!
vino-et-veritas 2020 dec. 13. - 20:11:00 Előzmény ferus50
Kíváncsi voltam, mi viszi el a közönséget a koncertjeire, pedig - gondolom - nem éppen olcsó a jegy...
A neten, meg a TV-ben is megnéztem néhány "hivatalos" és "nemhivatalos" felvételt (egy budapestit is).
Nos, egyrészt nagyon profi módon van felépítve a dolog és a zenészek/énekesek is rutinosan jók (Rieu azért nem a világ legjobb hegedűse).
Másrészt erősen "közönségbarát" a repertoár a komolyzenétől az operetten át a könnyű műfajokig - a nézők azt kapják, amit hallani szeretnének.
Azután nem mindegy a helyszín sem. Azért egy sportcsarnok (főleg, ha nincs annyira "berendezve" - pedig tudnak elképesztő színpadképeket "varázsolni") nem ugyanaz, mint egy nagy koncertterem, Bécs, Maastricht vagy éppen Cortona városa. Nagy lehetőség maradt ki, hogy Budapesten nem ilyen helyen zenéltek (vs. Bukarest)!
És ott van még a helyi közönség. Ebben is óriási különbség látszik (pl. Dél-Amerika, Olaszország kimondottan "hálás"). A budapesti, a prágai, New York-i, a párizsi vagy a belgrádi ilyen szempontból inkább visszafogottnak tűnt.
Nálunk nem annyira a hazai közönségnek játszottak, nem nagyon voltak "magyar" darabok. Máshol igyekeztek több "hazait" is bevinni a műsorba, nem beszélve a közreműködőkről (lásd pont a románoknál is). Pedig rendszeresen hallani tőlük Kálmán Imre vagy Lehár Ferenc műveket is, korábban volt Brahms (Magyar táncok is), de a Strauss-művek között is van néhány magyar vonatkozású. Inkább olyan olyan "tisztes iparosmunka" volt az egész. Viszont köszönet Mavrák Béla "Platina tenornak", hogy elvállalta a tolmács nem túl könnyű és hálás szerepét is
Még egyszer írom, hogy nem "élőben" láttam, hanem a hozzáférhető anyagokból "dolgoztam".
Persze, aki ott volt valamelyik koncertjükön, biztosan egészen máshogyan érzi az egészet.
Bocsánat, kissé hosszú lett...
ferus50 2020 dec. 13. - 18:02:34
Bizonyára vannak ujabb részei a sorozatnak,mert ezek az epizodok régebbiek..Andre szivesen jár a románokhoz..pl. nem láttam azt a filmet,ahol Bp-en szerepel zenekarával..!
ferus50 2020 okt. 25. - 16:57:08
Nagyon jók és szórakoztatóak Andre Rieu filmjei, de ezeket már többször bemutatták,szinte forgószinpadszerűen vetitik hónapok óta..
kocsisedit 2020 júl. 19. - 16:27:04 Előzmény filoszemitabéluska
NEM!!!!!!
Yuliusz 2020 jún. 28. - 13:55:51 Előzmény DUNAWÖLD
Butaság!
Andre Rieu nem egy Yehudi Menuhin és nem is Herbert von Karajan, de nem is ez a lényeg.
Buli amit csinál, és persze nagy üzlet. A látványt nézve, azért visszaforgat rendesen.
A komolyzene népszerűsítése és az örömzenélés együtt valósul meg, el kell ismerni, jól és igényesen. Mindent a helyén kell kezelni, a maga műfajában.
10/10
Pünkösdi Kató 2020 jún. 22. - 06:00:01 10/10
Azt szokták mondani, hogy tv-n keresztül nézni zenés műsort nem az igazi. Andrénál nem így vagy, tudok annyira lelkes néző lenni tv-n keresztül is, mint az ottani nézők. Tetszik a műsor felépítése, egy kis riport, bejátszás a városokból és a felejthetetlen zenék. Szeretem ezt a műsort.
musornezo 2020 jún. 07. - 23:31:00 Előzmény DUNAWÖLD
Edmond Dantes: elnézést, a sok marhaság Dunawöld hollandusra írt dolgaira vonatkozik.
Összes hozzászólás