TOP10 BRAND
1
IDOKEP 1 117 104 RU
2
INDEX 997 424 RU
3
BLIKK 970 360 RU
4
24 916 640 RU
5
ORIGO 814 368 RU
6
FEMINA 526 116 RU
7
RIPOST 517 888 RU
8
PORTFOLIO 505 852 RU
9
HVG 461 924 RU
10
TELEX 450 840 RU
1
IDOKEP 1 117 104 RU
2
INDEX 997 424 RU
3
BLIKK 970 360 RU
4
24 916 640 RU
5
ORIGO 814 368 RU
6
FEMINA 526 116 RU
7
RIPOST 517 888 RU
8
PORTFOLIO 505 852 RU
9
HVG 461 924 RU
10
TELEX 450 840 RU

Columbo / Rövid szivar

Bakancslistához adom
amerikai krimi, I / 7. rész, 120 perc, 1972

Értékelés:

316 szavazatból
Szerinted?

Az aktuális rész ismertetője: A fiatal és briliáns elméjű kutatótudós, Roger Stanford édesapja nyomdokait követve fejlesztéseket végez a vegyipari cégüknél. Ám nagybátyja, a vállalat vezetője ki akarja rúgni, hogy a céget eladhassa. Kapóra jön David nagybácsinak, amikor Roger múltjában különös dolgokat talál: autólopás, drogok, szerencsejáték. Rogert Doris nagynénje rajongásig szereti, aki szintén a cég eladása ellen küzd. A nagybácsi ajánlata azonban világos: elmondja Dorisnak, hogy milyen ember is ő valójában, vagy kitálal. Roger úgy dönt, hogy megszabadul Davidtől.

A műsor ismertetése: Hihetetlennek tűnik, de igaz: a TV-sorozatok talán legismertebb, de mindenképpen legkedveltebb nyomozója, a szakadt ballonkabátos, folyton szivarozó, rozoga járgánnyal közlekedő Columbo hadnagy immár közel négy évtizede küldi rács mögé a világ legagyafúrtabb gyilkosait.

Columbo, aki szokatlan kérdéseivel, problémáival és buldogokat is megszégyenítő kitartásával lassan felőrli a gyanúsítottak idegeit és megtalálja a legapróbb hibát is a majdnem tökéletesen kivitelezett gyilkossági ügyeknél, először 1968 februárjában bukkant fel az amerikai NBC televízióban, majd 1971-től elindult a mai napig töretlen népszerűségnek örvendő sorozat!

Évadok:

Stáblista:

Hozzászólások

Szerinted?
10/10
tollas jún. 12. 10:40:51 10/10
Kedvenc sorozatom. Talán az egyetlen, mármint sorozat, igaz ez még nem is tekinthető sorozatnak, amiket inkább utálok - mert nyújtják mint a rétest igazi cselekmény és tanulság nélkül.
9/10
danek87 máj. 29. 18:56:18 9/10

A Columbo sorozat első epizódja aminek címében (Presciption Murder/Gyilkosság receptre) nem is jelenik meg a hadnagy neve,mivel egy egyszeri krimi filmnek készült,viszont a film sikere előrevetítette a sorozat későbbi megalkotását.Ez a Pilot az alapokban hasonló ugyanakkor mégis sokban más mint a sorozat epizódjai.Columbo karaktere még kiforratlan.Itt egy jól fésült,csavaros észjárású de kevésbé teszetosza és slampos hadnagy mint a későbbi részekben.Ballonkabát és feleség említése már van,ugyanakkor kutya és kocsi még nincs.A gyilkos személyében Gene Barry egy pszichológust alakít,aki az egyik legkarizmatikusabb és legintelligensebb Columbos gyilkos.Megfontolt ,higgadt...a hadnagynak nehéz megszorongatnia.A jelenet amiben a gyilkos a pszichológusi rendelőjében italozgatás közben kielemezi a hadnagy taktikáját (tetteti a butát közben nagyon is intelligens és ravasz)az egész sorozat koncepciójára ráhúzható.A lebuktatás se

csak egyedül Columbo-n múlott

.Nem is csoda hát ,hogy egy ilyen erős pilot útjára indította a sorozatot.A későbbi részek között nálam mindössze egy rész tudta túlszárnyalni a színvonalát.8,5/10
9/10
Kit Fisto máj. 28. 15:59:13 9/10
Szeretem a filmjeit, ez sem rossz, viszont ez a legunalmasabb filmje.
9/10
danek87 ápr. 15. 18:25:16 9/10 Előzmény antibond
Poirotból és Miss Marple-ből csak néhány részt láttam,a hadnagy karaktere,esetlensége közelebb áll hozzám.Igazából ezek a sutaságok nekem utolsó részekben voltak igazán zavaróak, amikor már idősen játszotta a karaktert.A legutolsó diszkós rész szerintem méltatlan búcsú volt kedvenc hadnagyunktól.Egyáltalán nem illett hozzá az a miliő meg teljesen életidegenül mozgott abban a modern környezetben.
antibond ápr. 15. 15:47:08 Előzmény danek87
Nnna, pontosan ez az! Szerencsétlen, rémesen elfoglalt gyilkosunknak megígéri, hogy csakis a nyomozás érdekében fontos kérdéseket teszi fel, majd azonmód megtudakolja az illetőtől, hol lehet ilyen szép, strapabíró cipőt venni, lehetőleg öt dollár alatti áron. Vagy azon szörnyülködik, milyen rettenetesen olvashatatlan módon látták el szignóval, régen halott festőművészek az alkotásaikat, miközben a lábainál fekvő hulla agyában jól láthatóan cikáznak a gondolatok: mikor fog végre hozzá a nyomozáshoz a hadnagy. A felesége bénázásairól a virágoskertben már nem is beszélve...
Persze, az álszerény, tudálékoskodó Miss Marple még jobban kiborítana, ha nézném... A szerénységet hírből sem ismerő, tipp-topp kis Poirot viszont mindent visz. Sir David Suchet, több, mint zseniálisan alakítja, csakis imádni lehet!
9/10
danek87 ápr. 15. 14:20:12 9/10 Előzmény antibond
Ez a rendezői arányérzék tényleg néha átesik a ló túloldalára.Nekem a sutasága szimpatikus volt,inkább az zavart hogy nagyon sokáig tartott neki a lényegre térni ,egy-egy gyilkosokkal való társalgásnál :D
antibond ápr. 15. 13:14:50 Előzmény danek87
Persze, sok mindenben tökéletesen egyetértünk. A gyarló, esendő, tájékozatlan embert mindig könnyebben a szívünkbe zárjuk. Azt hiszem, nem fogalmaztam pontosan. Talán csak a rendezői arányérzék hiánya váltotta ki belőlem a berzenkedést. Ha a sutaságai felét elvennénk, maradna még úgy is bőségesen, s egészen komplett kis alak lehetne. Engem így sokszor irritál, de ez egyedül az én problémám, a hadnagy nyugodjék békében, nagy űrt hagyna maga után, ha eltüntetnék a film-történelem lapjairól.
9/10
danek87 ápr. 15. 11:13:12 9/10 Előzmény antibond
De az úgy már nem lenne Columbo. Pont ezek az ismérvei hogy mindig láb alatt van,alkalmatlankodik,visszakérdez,mindig vissza visszafordul egy utolsó kérdéssel.A szivarlopás a hamis bizonyítékgyártás és lebuktatás miatt kellett,így nem gondoloom hogy főbenjáró bűn lenne..Te pont azokat sorolod fel hibának ami hétköznapi emberhez közelibbé teszi a hadnagy karakterét,ha ezek nem volnának úgy olyan lenne mint akármelyik Poirot vagy Miss Marple.
antibond ápr. 15. 10:53:45 Előzmény danek87
Nem hogy nem kizáró tényező a szórakozottság, hanem éppen "kötelező" jellemvonás a zseniknél.
Sok, a korábbi elemzéseimben részletesen felsorolt esemény azonban nem írható semmiképpen a fent említett kategóriába. Ugyanis egészen más dolog elfelejteni, vagy abszolúte nem tudni dolgokat. Szánalmas hápogások közepette menekülni egy fúriaként rátámadó házvezetőnő elől, amiért sárosnak vélt cipőben merészel nyomozni, az minden, csak nem egy amerikai nyomozóhoz méltó viselkedés.
Nem a keménykedést, az enyhe agresszivitást hiányolom, de egy átlag férfihoz méltó viselkedés nekem jobban tetszene.
9/10
danek87 ápr. 15. 09:51:37 9/10 Előzmény antibond
Szerintem a szórakozottság és figyelmetlenség nem kizáró tényezője annak hogy valaki szakmáján belül lehet zseni.Vannak ilyen tipusú emberek,akik pl elfelejtik a hétköznapi dolgokat de más téren viszont lángelmék.
antibond ápr. 15. 09:23:47 Előzmény capt.nemo
Most látom csak, hogy kezdettől fogva nem érted, mi a bajom VALÓJÁBAN ezzel az egész jelenséggel, bár - érzésem szerint - korábban már megfogalmaztam. Nem az a gond, hogy őkelme nem tökéletes, és gyarló emberi hibái vannak. Azt nem tudom összerakni, hogy egy bűnügyek kibogozásában zseniálisan okos személy, hogyan lehet ennyire ostobán tájékozatlan az élet szinte valamennyi kérdésében. Mert - szigorúan szerintem - akinek foggalmasincsen mit lehet és mit nem lehet tenni az általam sokszor emlegetett filmstúdióban, az nem okos, nem lehet az, nem és nem!
offtopic
capt.nemo ápr. 14. 23:53:12 Előzmény antibond
igen, szerintem teljesen rendben van. és rohadtul nem értem miért gondolod hogy columbonak valami tökéletes és hibátlan emberi lénynek kellene lennie? ugyan a legelső epizódban még valamennyire normálisnak tűnt, de aztán egyre jobban sportot űztek belőle h minél sutább, szórakozottabb és rozogább karakter legyen. mi ezzel a baj? egy alakiatlan antirendőr volt a koncepció, nem pedig hogy a te szájad íze szerint tegyenek a kedvedre. (pláne hogy te még columbón is túlteszel ezzel az akadékoskodással) én ha valamivel ennyire nem vagyok kibékülve, akkor nem nézem. (mint pl csontot se, de azért még részleteket láttam belőle.) és ilyen alapon bármilyen filmes karterbe bele lehetne kötni kezdve chaplintől..
antibond ápr. 14. 19:06:02 Előzmény capt.nemo
Nem láttam egyetlen epizódját sem a dr Csont-nak, de egyet akkor sem értek: ha abban is szenvtelenül viselkednek a halottakkal, vagy azok alkatrészeivel, az vajon miért lenne mentség Columbo, vagy bárki más esetében?? Ám ne lovagoljunk ezen az egyetlen kifogásomon. Az is rendben, szerinted, hogy szivart lop egy effektíve gyanúsított személytől? Vagy amikor - nem egy epizódban - besétál egy filmstúdióba, idiótán nézelődik, csetlik-botlik, végül tökéletesen elképedve veszi tudomásul, hogy ott éppen filmet forgatnak, s fogalma sincsen, miért tépkedi maradék hajzatát a rendező. Nem baj, ha nem értünk egyet, vitatkozhatunk bármiről bármeddig, de azt nem tartom jogos észrevételnek részedről, hogy az általam sorolt kifogások erőltettek lennének.
capt.nemo ápr. 14. 17:14:51 Előzmény antibond
ha neked ez már sok, akkor mit szólsz dr csonthoz? ott édelegnek meg poénkodnak a hullák darabjai között. nem látom be miért pont columbo fejére kell ráolvasni ezeket az erőltetett kifogásokat. nem az a dolga hogy minduntalan megrendüljön az élet múlandóságán.
antibond ápr. 14. 16:24:03 Előzmény Kit Fisto
Szó nincsen hibák kereséséről, egyszerűen jönnek azok szembe, nagy feltűnést keltve. Szerintem nem kell szétkenődött, vérben fetrengő hulla ahhoz, hogy nehezteljek a nyomozóra, amiért közvetlenül felette falatozik. Egyszerűen taplóság, illetlenség, tiszteletlenség. Az áldozat személyének tökéletes semmibevétele. Tegnap ment újra a "Képek keret nélkül". Megérkezik a hadnagy, a hulla a földön letakarva, nagyon nem is foglalkozik vele - kicsit sem... - ezzel szemben azon kezd nagyon komolyan problémázni, hogy a festők szignója a képeken mennyire macskakaparás-szerű, olvashatatlan.
Elnézést kérek mindenkitől, akik ezzel azonosulni tudnak, nekem nem sikerült...
9/10
Kit Fisto ápr. 09. 17:10:40 9/10
Aki Columboban is a hibát keresi.. Eszik egy gyilkosság helyszínén, mert gondolom már éhes, és nem tud még időt szakítani rá. Mert annyira elhivatott a munkája iránt. Attól, hogy ott meghalt valaki, még nincs vérfürdő, vagy hullák szerteszét. Egy holttest, aki le van takarva, és ő már hozzászokott ehhez. Az ilyen tulajdonságai miatt csak még valószerűbb a karaktere.
antibond ápr. 06. 08:19:46 Előzmény capt.nemo
Válaszolok, ha már megtiszteltél. Értem, persze, amit írtál, csakhogy olyankor is elmebeteg megnyilvánulásai vannak, amikor a gyilkos a közelében sincsen. Szivarozott ő már liftben, s nem egyszer eszegetett a zsebéből az áldozat holttestének tőszomszédságában. Talán kiderül lassan az elemzéseimből, hogy mi a problémám valójában a rendezéssel: hogyan higgyem el, mezei néző, hogy ilyen szikrázóan okos, kiváló emberismerő, hibátlan elemző az, aki az élet legalapvetőbb dolgival sincsen tisztába. Mint ha egy másik bolygóról csöppent volna az események kellős közepébe.
Miért nézem mégis? Mert legtöbbször abszolút gyűlöletes, lelketlen gazembereket juttat börtönbe, akikben az emberség szikrája sem fedezhető fel, s ez a lelki békémnek nagyon jót tud tenni. Hiszen a való életben sokkal inkább megússzák gyalázatos tetteik következményeit az ilyenek.
capt.nemo ápr. 06. 02:25:01
nem kell hozzá nagy értelem, hogy nyilván azért lett ilyen szórakozott antihős karakter, hogy a bohóckodásaival szórakoztassa a nézőt, az idegesítő szokásaival a gyilkos agyára menjen, ami szintén vicces, vagy a hízelkedése még jobban amaz fejébe szálljon, és minél nagyobb a kontraszt a gyilkos profizmusa és columbo amatőrködése között, annál nagyobb a felsülés(végepoén): a nagymenőt lealázza egy lepukkant csóri félhülye hadnagy.

ám az igazi rejtély hogy ha téged ennyire idegesít, akkor mi a jó fenének nézed??
9/10
ludmilla ápr. 06. 00:21:43 9/10 Előzmény antibond
:-)) köszi, ez a leírásod ugyanúgy szórakoztatott, mint maga Columbo, aki téged pedig idegesít. Szóval ez ízlés dolga. Engem Bobby Ewing jobban idegesített a Dallasból, vagy Julcsi a Szomszédokból😬
antibond márc. 26. 14:10:22
Nem ellenszenves, hanem piszkosul idegesítő - ami nem pont ugyanaz. Ezzel együtt igazad van, az antireklám is hat az agyunkra. A rendezői koncepció nem világos számomra. Miért gondolták, hogy szánalmas, sokszor idióta viselkedése fogja népszerűvé tenni?! Az rendben lenne, hogy ostobának, esetlennek tünteti fel magát, s ezzel altatja el a tettes éberségét. Ám ő még soha sem halott arról, hogy pl. egy árverésen nem lehet össze-vissza hadonászni, mert az licitálásnak számít, azzal pedig nem lehet viccelni. Belépésekor folyton bizonygatja, hogy neki nem annyira fontos éppen most feltennie a kérdéseit, ha nem alkalmas, visszajöhet később. Na, persze!! Miután megígéri, hogy gyors lesz, és csak a lényegről fognak társalogni szerencsétlen gyilkosunkkal, észrevesz egy vázát, s elkezdi mesélni, hogy a felesége is beiratkozott egy fazekes-tanfolyamra, s már hamutálakat is készített.Miután újfent figyelmeztetik, s újra megígéri hogy csakis a tárgyra koncentrál mostantól, megkérdezi, milyen tanácsot adhatna a könyvelő iskolán most végzett unokaöccsének, hogy sikeres karriert építhessen fel, tanult szakmájában. S erről olyan átéléssel, odaadással beszél, mint ha kizárólag azért jött volna, hogy ezt kiderítse.
AZ AGYAMRA MEGY, ha még nem említettem volna.
Összes hozzászólás
A hirdetések megjelenítése akadályba ütközött.

Ezt okozhatja valamilyen hirdetésblokkoló (Adblock) használata, illetve egyes vírusirtók, böngésző kiegészítők, beállítások.

A hirdetés blokkolás kikapcsolásával segíthetsz, hogy a PORT.hu továbbra is ingyenes, minőségi tartalmat biztosíthasson.

Rendben, kikapcsoltamTovábbi segítségért kattints ide! Köszönjük, PORT.hu