Személy

Alejandro González Inárritu

producer, rendező, forgatókönyvíró
Született: 1963. augusztus 15. (60 éves) (Mexikó, Mexikóváros)

Mexikóvárosban született 1963-ban. Filmes tanulmányait Maine-ben és Los Angelesben végezte, a rendezés előtt volt DJ, zeneszerző és producer is. Rövidfilmek után a 2000-ben forgatott Korcs szerelmek volt az első mozifilmje, ezt követte a 21 gramm (2003), a Bábel (2006), a Biutiful (2010), a Birdman avagy (a mellőzés meglepő ereje) (2014) és A visszatérő (2016), utóbbi kettő Oscar-díjat nyert legjobb rendező kategóriában, de Iñárritu több alkalommal kapott Golden Globe- és BATFA-díjat is.

Hozzászólások

10/10
Timmmmi 2016 febr. 20. - 22:29:27 10/10
Zseniális rendezõ
hanguktaekwondooo 2015 febr. 14. - 16:10:43
A tokiói rész a legerõsebb,
önmaga kitesz egy filmet az a pár perc

https://www.youtube.com/watch?v=hyAEbjQzzeo

https://www.youtube.com/watch?v=dCG7aeEUl0c
offtopic
Edmond Dantes 2015 febr. 14. - 14:58:20
Hát barátom, te is ragadtál volna inkább kõmûveskanalat, értelmesebb dolgokat is létrehozhattál volna...
Nézd meg a Biutifult és a Bábelt.
1/10
offtopic
Pösta 2015 febr. 14. - 11:06:18 1/10
Hát barátom, ragadtál volna kõmûveskanalat, értelmesebb dolgokat is létrehozhattál volna...
Metalherceg 2014 nov. 10. - 10:05:20
Inárritu
8/10
beszelo86 2012 okt. 15. - 23:36:22 8/10 Előzmény Sadenal
Nekem néhol öncélúnak hat ez a kirakós játék, de ettõl függetlenül jó rendezõ.
10/10
Sadenal 2009 jan. 16. - 15:15:46 10/10
Nagyon szimpatikus rendezõ. Bár nálam fontossági sorrendben így vannak a filmek, hogy: Bábel, 21 gramm, Korcs szerelmek. Inárritu rendesé olyan mint egy kirakósjáték. Elkezdi rakosgatni, és az elején még nem sokat látunk, de aztán kirajzolódik a mestermû! :D
10/10
Andika27 2008 dec. 31. - 00:42:53 10/10
Azt írtátok, hogy a Bábel címû filmben a japán lánynak nincs köze a többi szálhoz, amiken a film fut. Ez nem teljesen igaz, hiszen a kapocs a lány apukája, akitõl a marokkói férfi a puskát kapta. Ennek a puskának pedig elég nagy jelentõsége van a filmben:)
fuge7 2008 okt. 06. - 17:50:06
A kedvenc rendezõm... imádom a mexikói újhullámos filmeket. Inárritu és stábja a legkiemelkedõbb, és a legnagyobb hatású. A kedvencem a Korcs szerelmek tõle, aztán a Babel, majd a 21 gramm... Hihetetlen rendezõi képességei vannak. És a latinos vehemens vérmérsékletét és mentalitását is bírom, ami minden filmjében kiütközik...
A filmjeinek középpontjában tulajdonképpen a szenvedés áll, de a végére mindig az a tanulság, hogy küzdeni kell, és kitartani a végsõkig, még ha a helyzet abszolut reménytelen és elkeserítõ is. Errõl szól az ÉLET.
Nagyon remélem, hogy nem sokára láthatunk egy új alkotást tõle, hallottam, hogy készítenek valami új filmet! Már alíg várom! :)
Redfield 2008 febr. 08. - 06:26:03
A Korcs szerelmek a legjobb filmje. Sokkal finomabban mozgatja a szálakat, mint a többiben, úgy teszi egymástól függõvé a karakterek sorsát, hogy nem bonyolítja õket közvetlen ismerettségbe, nem erõltet rájuk semmit, mégis tudjuk, hogy mind összetartoznak ebben titkos és kevésbé titkos, ám de végzetes módokon. A kutyák pedig zseniális szimbólumok mindhárom történetben. A Bábel-nél meg azért jobb, mert ott a szereplõket leginkább csak fájdalmaik kötik össze, a véletlenek abban olyan aprók, hogy teljesen függetlennek kezeljük a benne lévõ embereket, abben ez át lett hídalva, olyan lágyan, mint egy hegedûjáték.
denilson 2008 febr. 07. - 23:19:37 Előzmény pacino007
Az én szubjektív kedvencem a Korcs szerelmek, de a Babel szerintem a legigényesebb. A korcs szerelmeknek mégis van egy személyesebb hangvétele ami nagyon megfogott. A 21 gramm-ot mintha nagyon Hollywoodnak készítette volna és az az egyedi idõrendje a filmnek amit használt a Korcs szerelmekben kicsit túl lett erõltetve, de az atmoszférája nagyon jó a filmnek, a színészek is nagyot alakítanak.
pacino007 2007 aug. 29. - 13:20:05
A Bábel és a 21 gramm után bátran ki lehet jelenteni, hogy Inárritu korának egyik legjobb, legnagyobb hatású rendezõje. Igaz , hogy a Babelben nem fûzi olyan szorosan össze a szálakat, de a film mondanivalója szerintem nem is igényel nagyobb összefüggést. Más mint a 21 gramm, ahol a kapcsolatok,összefüggések, és az ezekre való rádöbbenés (a szereplõk alapból elviselhetetlennek tünõ fájdalma mellett)éri el (legalábbis nálam) a katarzist.

Míg a Bábelben, a tudat, hogy a véletlen,vagy ha úgytetszik, a sors bárkit, bárhol utolérhet, és a tény, hogy kultúrákon, nyelveken, népeken felülemelkedve a fájdalom, valaki elvesztése, ugyanúgy hat minden emberre, és az emberek saját sorsuk által vezérelt tetteik, egytõl- egyig hatnak egymásra közvetlenül, vegy közvetetten magában hozdozza a katazrist.

CSak kellett hozzá egy páratlan rendezõ,egy fantasztikus forgatókönyvíró (Guillermo Arriaga- Bábel, 21 gramm, Amores Perros), és egy nagyszerû színészgárda.

Bámulatos flim.
verdeleth 2007 aug. 03. - 11:32:19
ez ok, csak ugye a Bablben a többi, szál a többi sors szorosan kapcsolódott, de japán lányé nem De ez annyira nem zavaró, szerintem igy is lenyûgözõ És nekem a japán lány sorsa fogott meg leginkább
verdeleth 2007 aug. 02. - 23:20:23
nekem a Babelben az nem tetszett, hogy a külömbözõ történeteket kevésbé kapcsolat össze mint a 21 grammban. Fõleg a japán lány és a lövöldözõ gyerekek összekötése elég erõltetett lett Ez az egy kifogásom A többi mind szuper volt A Hawai Oslo inkább 21 grammra hasonlit, nem kevésbé zseniális
verdeleth 2007 aug. 02. - 03:32:07
nagyjából egyetértek Bár a korcs szerelmeket még nem láttam csak az elejét a másik kettõhöz volt szerencsém A 21 gramm hibátlan, a Bábel egy fokkal soványabb de még igy is nagyon jó És tényleg, fiatal rendezõ de nagyon tehetséges, nagyon szép a képi világa, a megtört és bonyolult történetvezetés Kiváncsi leszek a következõ filmjére Nem ide tartozik de ha tetszett a 21 gramm, fõleg a dramaturgiai megoldások, ajánlom a Hawai,Oslo c. filmet