Színház

A 42. hét

színmű, magyar, 2012.

Értékelés:

35 szavazatból
Szerinted?

A fogantatástól a születésig negyvenkét hét telik el. Ebben az időszakban játszódik darabunk. Hősünk azonban nem egy születendő gyermek vagy édesanyja, hanem egy szülész-nőgyógyász: Dr. Virágvári Imola. Gyász, szerelem, hit, hitetlenség, jó és rossz döntések keverednek életének eme kilenc drámai hónapjában. Minden döntésének meglesz a következménye, a darab végén pedig kiderül, hogy mit hoz a 42. hét: születést vagy halált.

A(z) Pintér Béla és Társulata előadása

Bemutató időpontja:

2012. szeptember 28., Pintér Béla és Társulata

Stáblista:

Vélemény:

szavazat: 10/10 2017 szept. 13. - 23:25:27
2017 szept. 13. - 23:25:27
Egyik legjobb Pintér Béla. Maga a sztori, és a karakterek. A szauna, a tájszólás, a zene, minden a helyén van. Csodálatos Csákányi Eszter benne. Nagy színésznõnek való, nagy szerep.
szavazat: 10/10 2016 máj. 14. - 21:07:40
2016 máj. 14. - 21:07:40
Iszonyú erõs elõadás, kiváló színészekkel, példa értékû, kreatív rendezésben. Mindenkinek látnia kellene.
szavazat: 10/10 2015 jan. 31. - 22:09:06
2015 jan. 31. - 22:09:06
Egyetértek az elõttem szólókkal. 10/10

Szinte agyonüt.
(mint általában az összes Pintér Béla darab)
szavazat: 10/10 2014 szept. 14. - 13:36:56
2014 szept. 14. - 13:36:56
A társulat minden elõadása, amit eddig láttam, nagyon tetszett, de ez talán a legjobb. A darab és a színészek is zseniálisak. Gratulálok és mindenkinek melegen ajánlom!
szavazat: 10/10 2012 nov. 12. - 23:42:19
2012 nov. 12. - 23:42:19
Kár,hogy csak tíz pontot lehet adni, ez az elõadás egyszerûen tökéletes. Mindent megkap a Nézõ, amiért érdemes színházba menni.
szavazat: 10/10 2012 okt. 01. - 00:34:39
2012 okt. 01. - 00:34:39
A fogantatástól születésig tartó idõszakban játszódó darab fõhõse Imola, a szülész-nõgyógyász orvosnõ, aki az életért felelõs, de maga is súlyos gondokkal küzd. Miután serdülõ lányuk, Enikõ bejelenti szerelmét az öreg rocker biztonsági õrrel, amitõl karácsonyra a családnak éppen szaunát ajándékozó férje infarktust kap és meghal, Imola új szerelemre lobban egy abortusztól megmentett gondozottja mûvészvilágban mozgó, ám valójában piti bûnözõ bátyja iránt. Az abszurd helyzet persze semmi jóra nem vezethet, és nem is vezet. Ám közben Pintér Béla megint nagyszerû korrajzot ír a családról, az egyházról, a kórházról és - naná - a színházról, vagyis mindenrõl, ami csak szerepel a darabban. Akárcsak Moliere, aki ugyanígy beleírta a kort darabjaiba! Rengeteg humor és rengeteg dráma egy-egy szerepen belül is, melyek közül - bár mindenki kiváló - kiemelkedik Csákányi Eszter. Neki és nekünk is megérte, hogy a Krétakör felbomlása után a Társulathoz szegõdött, mivel Imola szerepe nagyszerû jutalomjáták. De a felvidéki fõorvos és felesége, a palóc nyelvi bravúr humora és a betegen születõ gyerek tragédiája is feledhetetlen. A darab pedig igazi katarzis!
szavazat: 9/10 2012 szept. 28. - 16:56:49
2012 szept. 28. - 16:56:49
FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál www.toptipp.hu

A 42.HÉT Pintér Béla Szkéné
Kevésbé extrém, hétköznapibb témaválasztás az eddigiekhez képest, a fõ cél teljesül: egy nagy szerep egy nagy színésznõnek. De erõteljesen rajzolt karaktereket kapnak a többiek is, aki egytõl egyig kiváló játékkal teremtik meg a hiteles színpadi környezetet. Enyedi Éva, Friedenthal Zoltán tájszólásos párosa, Szakonyi Györk hófehér állszakállal egyénített erõembere, Quitt László intellektuális lúzere kiegyenlített stílusú együttest alkot. Az alternatív szcéna Szent Johannája, az örök kamasz Stefanovics Angéla, most a lényétõl távolesõ, bizonytalan depresszivitást hozza, melybõl végül az anyaság érzelmi mámora menti ki.
Díszlet nincs, legfeljebb egy mobil-szaunára telik, a filmszerûen váltakozó jelenetek feszült tempóban peregnek a zöld körfüggöny elõtt. A hiánytalan illúziót Benedek Mari egészen elképesztõ jelmezei segítik, kétgenerációs, tini-szenior szerelmespár punk-feketéje, a talajvesztett, díszlettervezõ kismama különc kösöntyûi, a doktornõ hétköznapiból szerelmetes narancsba váltó kompléi Shakespeare-i módon jellemzik viselõiket.
Thúróczy Szabolcs okosan helyezkedõ színész-celebként triumfál, Roszik Hella szemünk láttára érik a megrázó halálképben felnõtté, majd fonnyad fanatikus vallásosságba. A zenét rádióból, képernyõrõl vízionalizáljuk, ám élõben teljesíti ki a melodramatikus fokozásokat.
Pintér Béla rendezõi nagysága most a színészvezetésben kulminál. A különbözõ elõéletû színészek, egymásra rezonálva, összefogott egységet alkotnak, a fõszereplõt is sikerült hatásvadász túlzásaitól megszabadítani.
Házasságába belefásult asszony, bulvár pszichopatronokkal házilag békítõ feleség, magabiztos orvos, öntudatos beosztott. Csákányi Eszter, a nagyszínpadi deklamáció vokális értékeit átmentve, érzékenyen alkalmazkodik stúdióméretekhez, átütõ erõvel éli meg a szerelmes eufóriát és az abszurd élethelyzet kiszolgáltatottságát. Tényleg? Ebben a szörnyû országban egy piti áruházi lopás esetén megbilincselve, pórázon vezetik el az emberfiát?!?
A legnagyobbak közé emelkedõ, emblematikus színésznõ, pályájához, tálentumához méltó közegben, grandiózus alakítással bizonyít. Pintér Béla Társulata minden gúzsba kötõ nehézség ellenére, nemcsak a független szcéna, az egész magyar színházi élet diadalmas zászlóshajója.