Színház

A halottember

előadás, magyar, 2016.

Értékelés:

4 szavazatból
Szerinted?

Ördögkatlan - Szkéné Színház - Nézőművészeti Kft.

"Amikor írtam, minden olyan vesztésre gondoltam, amikor egy nő elveszíti azt, akivel közös életet tervezett, mert elhagyja, mert félévente jár haza, mert meghal, s neki viszonyulnia kell ehhez a hiányhoz, és gondoltam minden olyan férfira, aki egy ilyen elhagyásból újra vissza akar lépni a múlt valóságába, mintha közben nem telt volna az idő. Gondoltam minden olyan férfira és nőre, aki azt hiszi, gond nélkül tud belelépni a másik ember múltjába, s szinte észrevétlen lesz leölve, ahogyan karácsony böjtje előtt a disznók." (Háy János)

A(z) Szkéné Színház előadása

Bemutató időpontja:

2016. október 20., Szkéné Színház

Stáblista:

Vélemény:

szavazat: 3/10 2016 dec. 27. - 14:13:46
2016 dec. 27. - 14:13:46
Ez nem volt jó...
szavazat: 9/10 2016 nov. 02. - 13:01:34
2016 nov. 02. - 13:01:34
FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál www.toptipp.hu
Röpül a szerelem körhintája, Mészáros Sára boldogan kering a hajdani búcsúban. Ám az
ifjú férj, Mucsi Zoltán nem tér vissza a háborúból, kislányával egyedül szenvedi az özvegyi
létet. Donganak körötte az ágaskodó hímek, még Kovács Krisztián ájtatosan hátradõlõ, míg
Molnár Gusztáv robusztus alakjában rányomuló plébánosa is megkörnyékezi. Az asszony áll-
hatatos magányban õrzi az emléket, Háy János veretes textusa érzékletesen tárja fel a lé-
lek legapróbb rezdülését is.
A színpadi forgót emberkéz hajtja, a hangteret Rozs Tamás csellója élteti, Bérczes László
rendezése elsõ Háy-opuszának, a Gézagyerek-nek varázsos atmoszféráját idézi. A Kórus-
trió narrátorként kommentál, eljátssza a környezet figuráit, Grisnik Petra szívbemarkoló-
an énekel. A háromszólamúságot viszont kár erõltetni , különösen a tragikus befejezés hal-
lelulája zavaró.
Cziegler Balázs díszletének tengelyében a hinta áll, a játék gyújtópontjában elejétõl a vé-
géig Mészáros Sára megrendítõ alakítása. Esendõen összezárt lábak, alig gesztusok, kevés
mimika, csak a gyönyörûséges mondatok áradása, a négydimenziós, személyes hitelesség.
Zsótér egri Selyemcipõ -jében éteri átszellemültséggel, égi mosollyal filozofált, most az
állhatatos konokság, a kitartó helytállás Paraszt Madonnáját jeleníti meg.
Váratlanul visszatér a holtnak hitt férfi, Mucsi Zoltán oszlopszentként meredve áll, csak
annyit mond: "nagyon hideg volt", rezzenéstelen arcának Giacometti-vonásai azonban né-
mán tanúskodnak a rettenetes szenvedésekrõl. Létezése zavaró tényezõvé válik a felvál-
lalt sors zord közegében, más ember jött vissza, nem az, aki elment, a kényszerközösség
tûrhetetlenné torzul.
Érthetetlen a melodramatikus Horror End, igazabb lenne egy sátántangósan a végtelenbe
szürkülõ életút. Az elõadás így is, mindenképpen nagyszerû, a társulat és az eddig alig is-
mert Színésznõ felejthetetlen munkája.