Színház

A hideg gyermek

színmű, 1 felvonás, magyar, 2012.

Még nincs szavazat!

Légy te az első!

Mi a különbség egy gyűrű és egy kézigránát között?
Mi a teendő, ha nem jut eszembe a gyerekem neve?
Vajon meg tudjuk különböztetni az álmainkat, a rémálmainkat, a vágyainkat, a szorongásainkat a valóságtól? Ki dönti el, mi a valóság? Valódi helyzetek, valószerűtlen reakciók, extrém következmények. Ki mozgat kit, ki játszik kivel? Ki hallja meg, amit mondok, és ki érti? És mit értek én abból, amit mások mondanak nekem?

-Házassági ajánlatot teszek neked.
-Én ezt egész máshogy képzeltem.
-Sajnálom. Én is szívesen lennék egész más.

A(z) Színház- és Filmművészeti Egyetem (SZFE) előadása

Bemutató időpontja:

Stáblista:

Hozzászólások

FElepHánt 2012 nov. 25. - 12:39:25
FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál www.toptipp.hu

A HIDEG GYERMEK Andruskó Marcella Ódry

Mindössze egy szimpla paraván Karácsony Ilona Léna díszlete, mégis pompás játékteret létesít a három helyszínen játszódó történéseknek. A gyermekes szülõk lakása, a nagy találkozások színtere:a WC, kajütablak, alul kivágás a csak lábbal játszott jelenetnek, fölül keretben Palya Gábor tátogó szájú Apu-Anyu bábjai.
Mindenkire jut egy báb- és egy élõ szerep, így FeHér Dávid kukkolós lúzer esetlenkedik, Barbie fiú Ken-ként pedig aggódó fiatal apa, Andruskó Marcella szemünk láttára szól az Anya és Tina lánya kettõs regiszterében. A váltások villanásnyiak, a tempó töretlen, érzékletesen rajzolódnak fel a szituációk. A család a Madách-téri kávézóban üldögél, a Madách-téri Public Pub toalettjében a leendõ párok drámai találkozásait lézer-ábraként kivetítve
követhetjük. A félszeg Henning és a bakfis Tina kapcsolata dögunalomba torkollik, Ivanics Tamás-t viszont annyira rabul ejti Léna öntörvényû létezése, hogy megkéri a kezét. Az extravagáns lány, akit Spiegl Anna metszõ humorral, tágspektrumú drámaisággal állít elénk, szállóigévé vált mondattal válaszol: "nem lehetne, hogy csak basszunk?!?"
Andruskó Marcella virulens kreativitással érvényesíti koncepcióját, viharos sebességgel váltakoznak a bábos és az élõben adott jelenetek, a játéktér, illetve inkább sík, minden pontja akkurátusan kihasználódik, az együttes kiválóan oldja meg igen összetett feladatát.
Marius von Mayenburg abszurd komédiája a Krétakör hajdani elõadásában igazán nem tudott érvényesülni, az ifjú rendezõ-színésznõ munkája azonban jeges zuhanyként élénkíti punnyadó fantáziánkat. Arányosan találja meg az élõ színészek és a bábok szerepeltetésének egyensúlyát, a szingapúri vakáció morbid komikuma, a kihûlõ félben haldokló gyermeke fölött vijjogó Erika hisztériája: telitalálat remeklés.
Eredeti látvány, szellemes formai megoldások, a gazdag eszköztár frappáns használata és a nagyszerûen játszó színészek maradandó élménnyé teszik Andruskó Marcella rendezését.