Színház

Cabaret

musical, 2 felvonás, 155 perc, magyar, 2010.

Értékelés:

18 szavazatból
Szerinted?

Berlin, a húszas évek vége, a nappalok szürkék, az éjszakák színesek. A kabaré a bohémok paradicsoma, folyik a pezsgő, a füstöt vágni lehet, mámoros szerelmek születnek, a lányok gyönyörűek, de még a fiúk is, a zenekarról nem beszélve. A könyörtelen történelem azonban az életöröm metropoliszát sem kíméli?

Több mint negyven éve már, hogy John Kander és Fred Ebb slágerekben gazdag musical-klasszikusa újra és újra meghódítja a világ színpadait. A Centrál Színház előadása már csak azért is különlegesnek ígérkezik, mert az előadást a legendás koreográfus-táncos, Bozsik Yvette rendezi.

A(z) Bozsik Yvette Társulat és Csiky Gergely Színház előadása

Bemutató időpontja:

Stáblista:

Vélemény:

2013 febr. 24. - 21:53:53
2013 febr. 24. - 21:53:53
Keresztes Tamás nekem a darab elõtt nem jelentett semmit, nem láttam ugyanis még színpadon. Miután megnéztem a darabot, hát nem is tudom, beleszerettem a játékába. Hihetetlen élmény volt a játékát nézni, nem gyakran mondok ilyet pedig rengeteget járok színházba, de ez katarzis volt. Maga a darab nekem sem volt egy nagyon ütõs valami de amit Keresztes csinál a színpadon...
szavazat: 8/10 2012 máj. 04. - 10:05:36
2012 máj. 04. - 10:05:36
Keresztes Tamás vitte a hátán az egész darabot! A nagyszerû táncosok és színészek ellenére is sajnos felejthetõ lett volna az elõadás nélküle. Az õ zseniális játéka miatt viszont mindenképp érdemes megnézni.
szavazat: 7/10 2011 okt. 23. - 21:07:26
2011 okt. 23. - 21:07:26
A szereplõk -Simon Kornéllal az élen- mind nagyot alakítottak, azonban sajnos a rendezõ nem tudott mást nyújtani, csak amit már megszokhattunk tõle. Pedig a 90-es évek Kabaré c. darabja a Kamrában valóban mestermunka volt. Ennek a Kabarénak azonban a színészi alakításokon és a tánc koreográfián kívül számomra semmi értéke nem volt. Nem fedeztem fel a 30as évek Berlinjének hangulatát, egyáltalán: Berlinre csak a politikai célzások utaltak, nem volt története a darabnak, és agyoncsépeltek, unalmasak voltak azok az eszközök is, mellyel a bordélyházi, gondtalan bohémnek tûnõ hangulatot akarta életre kelteni.
Csak azért tudtam végig ülni az elõadást, mivel a végén már nem a darabra, hanem a színészek nagyszerû és önfeledt játékára, gesztusaikra, tekintetükre figyeltem.
2011 máj. 24. - 17:57:54
2011 máj. 24. - 17:57:54
Eladó 2 db jegy a május 26-i elõadásra. Fsz. 6. sor 1-2 szék, 3900 Ft/db.
Érd.: lidi400@gmail.com
2011 febr. 22. - 09:37:25
2011 febr. 22. - 09:37:25
A februári Pepita Magazinban terjedelmes cikk és rengeteg kép van az elõadásról.
szavazat: 10/10 2011 febr. 20. - 23:35:56
2011 febr. 20. - 23:35:56
Az 1920-as évek végén Berlinbe látogató amerikai írójelölt és a kabaré girl Sally Bowles szerelmének szomorú története ma idõszerûbb, mint gondolnánk. A fülkeforradalom és papagálykommandó világában újra aktuális végiggondolni, meddig húnyjunk szemet, szabad-e elviselni erõszakos jótevõink gyalázkodását, meddig szabad a jobb élet reményében erkölcseinket is alávetni a pénznek? Vagy fogadjuk el Schneider asszony túlélési nézeteit? Nagyszerû és bátor elõadás! Mindenki jó a darabban - Keresztes Tamás konferansziéja egyenesen zseniális -, Marozsán Erika és "a zenekar is gyönyörû", abszolút professzionális a koreográfia és a rendezés. A fantasztikusan jó fordítás is érdemben növeli az elõadás élvezeti értékét. Gratulálok az összes résztvevõnek, gondolkodásra késztetõ nagy élmény volt!
2011 febr. 10. - 11:33:46
2011 febr. 10. - 11:33:46
Tegnap lattuk, ajanlom mindenkinek! Marozsan Erika gyonyoru, Keresztes Tamas zsenialis. A rendezes is tetszett.
szavazat: 10/10 2011 jan. 10. - 15:13:58
2011 jan. 10. - 15:13:58
Én is pont ezt akartam írni, Keresztes Tamás félelmetesen jó, nagyon tetszett! És Marozsán Erika is, remekül hozza a szerepet, nagyon tehetséges. De az összes szereplõ jó volt, szuper a darab!
szavazat: 10/10 2011 jan. 10. - 12:53:53
2011 jan. 10. - 12:53:53
Nagyszerû a Keresztes Tamás!!!!!!!
Magyar Johnny Depp :)
ez az õ darabja,õ a fõszereplõ
2011 jan. 04. - 16:02:09
2011 jan. 04. - 16:02:09
Csak Marozsán Erika alakítja Sallyt.
szavazat: 10/10 2010 dec. 27. - 16:51:34
2010 dec. 27. - 16:51:34
Én is láttam egy fõpróbát. Hála az égnek én Marozsán Erikával láttam, õ játszotta Sallyt. Fantasztikus volt. Lehengerlõ játékkal, tánccal és jelenléttel. Lehetetlen nem beleszeretni. Keresztes Tamás méltó partnere. Fantasztikusak mindketten. Nézd meg velük is. Biztos Balogh Annával láttad. Õ a másik szereposztás. Nézd meg mégegyszer. Mindenki nézze meg. Nem csak a filmekben nagyszerû Marozsán, amiket mind láttam már, de színpadon is elbûvölõ. Bozsik Yvette fantasztikusan megrendezte ezt az elõadást. A Centrálban szerintem a legjobb ebben az évben.
szavazat: 6/10 2010 dec. 24. - 17:03:34
2010 dec. 24. - 17:03:34
Szenvedélyes, örömtõl izzó ajánlásokat szeretünk írni, ez a kivétel gyengíti a színházi közérzetet. Adva van a valaha írt musícal-ek egyik legjobbja Baráthy György pregnáns újrafordításában, kitûnõ zenekar, pompás táncosok, nagyszerû koreográfus-rendezõ... hát akkor?!? A darab két pillére a Konferanszié és Sally Bowles. Az utóbbit olyanra bízni, aki színészileg gyenge, énekelni meg egyáltalán nem tud, érthetetlen baklövés. Hullámvasútban ülünk: az egyik pillanatban pazar táncképek hevítenek, vagy Básti Juli játékát, éneklését csodáljuk, a következõben jeges zuhanyként bénít a dilettáns erõlködés. Nem tudjuk, nem kutatjuk a szereplõválasztás indítékát, össznépi szinten kikérjük magunknak! Amiért nem menekültünk fejvesztve: a másik pillér maga a rodoszi Kolosszus!

Az all round ének-tánc-pantomim Színész, Keresztes Tamás, aki már pengeéles belépõjével lenyûgöz, a dülöngélõ kalauz bravúr-jelenetén ámulva pedig a lélegzetünk is eláll. Keljfel Jancsi whisky-automata, padlón kúszik, falra mászik, a tánc-képek kulcsembere. Cinikus bulvárfigurából vált fröcsögõ SA-legénnyé, artikulálatlan parancsszavakat üvölt, míg a "primadonna" helyett szelíd legátókkal suttogja el a búcsúdalt. A káprázatos mozgású James Valencia elbûvölõ társaságában adja elõ a Majom-songot, grandiózus alakítása mesterien egyensúlyoz a vérfagyasztó rémdráma és a rugalmas könnyedség között. Berzsenyi Krisztina jelmezei most is attraktívak, persze ébenbõrön mutatnak a legjobban, azt viszont nem értjük, hogy 1932 Berlinjében miért kell a náci egyenruhákat stilizálni, (talán még nem feketék, árpádsávval...).

A koreográfiák, a tömegképek találóak, a rendezés minõségét, az említett érzelmi libikóka miatt nehéz megítélni, úgy sejtjük, hogy Bozsik Yvette alkotó lendülete nem tört meg, legfeljebb félreértések zátonyára futott. A Centrál Színház éppen az utóbbi idõkben bizonyított két sikeres zenés darabbal, van lehetõség a cserére. A félig tele pohár megérdemli a rátöltést, a megteremtett értékek azt a plusz próba-hetet... Nagyon-nagyon szeretnénk még többször megnézni!