Színház

Eljövök érted - A kezdet

előadás, magyar, 2010.

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?

Kísérlet operaének és szappanopera ötvözésére: Egy sit-com sorozat stílusát utánzó jelenetsorhoz mozarti recitatívókra emlékeztető zene társul. Kanapé, kávézó, hat jóbarát... Mindez kortárs operával.

A(z) HOPPart Társulat előadása

Bemutató időpontja:

2010. április 22., HOPPart Társulat

Stáblista:

Hozzászólások

10/10
FElepHánt 2010 okt. 27. - 14:03:35 10/10
FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál------- www.toptipp.hu-------------------- ELJÖVÖK ÉRTED----- Máthé Zsolt ------ HOPPart Társulat------ West Balkán--- A K Mamá-ban Dessau-t, Kurt Weill-t, a Korijolánusz-ban Monteverdi-t énekeltek, mostani bemutatójukban eljutottak a kortárs operáig. A történet ma játszódik, így zeneileg leginkább a Cherbourgi esernyõk dialógusaira emlékeztet, de felismerhetjük a barokk recitativo és Mozart mellett, még a pekingi opera hatását is. Matkó Tamás minioperája mindazonáltal átgondolt invenciójú, önálló alkotás, amely karakterizálni is képes az egyes szereplõket. A szomszédok darvadozó társaságába váratlanul toppan be, az örök lúzer deprimált figuráját megható eszközökkel alakító Rusznák András, majd egy esküvõje elõl idemenekülõ menyasszonnyal bõvül a kör. Kiss Diána Magdolna belépõje originális nagyária, az elbeszélés drámaiságát rafinált koloratúra tetõzi. A középponti kanapén csoportosuló barátok közt az egymondatos színész szerepét, valamint a naprakész prológot elõvezetõ Mátyássy Bence és az arányos kiegyensúlyozottságot énekben is megtestesítõ Barabás Richárd jeleskedik. Máthé Zsolt életerõs textusa, dalszövegeinek frappáns szellemessége mindennapjaink mozgékony látleletét adja, összefogott, világosan tagoló rendezése pedig tovább erõsíti a konfliktusos komikum hatását. Nincs TV-nk, így nem ismerhetjük a sorozatok szofisztikált légkörét, megbízható véleményekbõl azonban leszûrtük, hogy szó sincs paródiáról, de még direkt utalásokról sem. Az ismert élethelyzetek átlagosságát az énekelt zenei anyag stilizáltsága ellenpontozza, izgalmasan új minõséget teremtve. A sorsüldözötteket istápoló házikisasszony, Radnay Csilla reménykeltõ randevúra siet, de hosszútávú partner helyett csak a basszista Herczeg Tamás trükkös szonyapecérével találkozik. A csapat vészjósló kitörésben, kórusban követeli a megtorlást: "Lökd le a lépcsõn!", a befejezõ részben aztán még szélsõségesebb jelenségekkel találkozunk. A pszichodoktornál Kiss Dia hullamerev katatoniában jelenik meg, a Szent Sebestyénként tûrt injekció- tûz hatására aztán bravúros mimikai vitustáncot mutat be. Befelé fordított, kacska lábaival végig ott gunnyaszt egy vidékrõl szalajtott, örökké mosolygó, naív leányka. Szilágyi Kata többször is bohókás dalra fakad, míg "Büdös macska"-mottójú pajzánkodása a grandiózus finálé fõmotívumaként teljesedik ki. A HOPPart Társulat frenetikus produkciója váltott lovakon vágtat: a további elõadásokon majdand újabb tagok is feltûnnek. Az elvárások tovább erõsödnek, a jövõben minimum egy tragikomédiát várunk rap-operai köntösben...