Színház

Fenevadak

táncelőadás, 1 felvonás, 2015., 18 - 99 éves kor között

Értékelés:

2 szavazatból
Szerinted?

Egy nagyvárosi fiatalember mindent hajlandó lenne megtenni, hogy biztonságban tudja szellemi fogyatékos húgát. Alkut kötne még az ördöggel is, hogy munkát találjon. Elfogadja egy helyi munkásvezető ajánlatát, bár nem tudhatja még, hogy ezzel milyen veszélybe sodorja húgát és önmagát. Hamarosan egy bűnesetben lesz tettestárs - és többé nem a betevő falatért, hanem az életükért kell majd küzdenie.

Közben mások is felbukkannak az éjszaka sötétjéből. Fellép transzvesztita táncosnő, múltját feledni vágyó egyedülálló asszony, egy boldogtalan újgazdag házaspár és jó pár közmunkás is. Panelrengeteg, bevásárló utca, Teleshop, popzene, Isten és trash mindenütt: a számunkra is ismerős, tébolyult valóságban idővel minden szereplő felfedi valódi arcát.

A(z) Miskolci Balett előadása

Bemutató időpontja:

2015. május 10., Miskolci Balett

Stáblista:

Hozzászólások

10/10
FElepHánt 2015 dec. 17. - 17:03:14 10/10
FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portál www.toptipp.hu

FENEVADAK---Kulcsár Noémi--- Miskolci Balett

A Macbeth táncszínház, a Nagy Gatsby-ben a táncosok nagyszerûen játszanak is, Kulcsár Noémi most Cseh Dávid drámájából olyan produkciót alkotott, amelyben nem tudjuk, ki a színész - ki a táncos, a két megjelenítési mód szintézise született meg.
Tengõdõ testvérpár, betörõ-brigád, újgazdag unottság, álszent dalverseny: magyar valóságunk. Andris, Simon Zoltán fásultan õrzi a bûnbanda zsákmányát rejtõ raktárt, féltékenyen õrzi autista húgát, akit ragadozólelkû orgazda fõnöke, Kokics Péter is megkörnyékez. Furcsa járásával feltûnik az izolációs technika extrém virtuóza, Fûzi Attila, az impotenciáját ezoterikával kompenzáló milliomos szerepében. Eszement tempóban, a forgószínpad fokoz-
ta örvénylésben bontakozik ki az egyre vadabb cselekmény.
A szélesskálájú koreográfia találóan egyéníti a karaktereket, nagyszerûen mozognak a színészek, szóhoz jutnak a táncosok. A bûnbandabeli vagányságon túl, Szabó Levente szerelmi lírában is kiváló, míg konferansz-paródiájában Muresan Aurél áltört magyarsággal komédiázik. Tokai Rita muzikálisan tág ívei sóvárgó kiábrándultságot lepleznek, vágyait végül
az egész fiúkompánia teljesíti be.
Bozóki Mara plexi-falaira pulzáló fényábrák vetülnek, jelmezei a szürkített vénlányruhától, Lady Mangó /szintén Fûzi Attila!!!/ buja narancsfodrain át, a diszkós csillogásig uralják a látványt. A meghatározó zenei atmoszféra Nagy Nándor-t dicséri, dramaturgiailag tökéletesen illeszkednek a számok, elementáris hatású a vallási mámorban tetõzõ Megasztár-sláger. Nincs elõl és hátul, a tér minden pontján párhuzamosan zajlanak a történések, hatásos az ellenpontozás is, legemlékezetesebb a kanapén jógázó átszellemültség és a vérfertõzõ brutalitás egyidejûsége.
Kocsis Andrea keresztes gyöngyláncát morzsolgató, félénken osonó, rejtõzködõ szûzlány, alázatba hajlik, áhítatba révül. Másodperceken belül, mint gumibotos domina jelenik meg, Lukács Ádám gengszteri aranykezét falhoz bilincseli, majdhogy meg nem fojtja a fejre húzott nejlon-zacskóval, hisztérikus õrülettel üti-vágja, félelmetes mozgással gyalázza. Átválto-
zása, mindkét figurája elbûvölõ táncosi-színészi remeklés!!!
Nehéz szavakat találni Czakó Julianna színpadi létezésének jellemzésére. Esettségében értetlenül mered a semmibe, a népdal archaikus természetességével énekel, miközben keze-lábfeje, csípõje, válla szédületes csavarmozgások szinkronitásában tekereg, ha néma, a teste beszél, ha megszólal, csökött lelke visszhangzik. Ruhája aranycsillámát égre mutató, átszellemült hitének fénye homályosítja el, a léggömb után a mennyei szférák felé nyújtózkodik: "Istenem!" Felejthetetlen alakjában az átélés, a megjelenítõ erõ, a hang és a mozgás huszonnégykarátos ötvözetét csodáljuk.
Kulcsár Noémi lenyûgözõ rendezõi-koreográfusi munkája a mozgásszínházi összmûvészet határtalan lehetõségeit mutatja meg, újabb irányt is mutatva a Miskolci Balett fantasztikusan fejlõdõ társulatának.