Színház

Gellérthegyi álmok

előadás, magyar, 2016.

Értékelés:

1 szavazatból
Szerinted?
"Amikor két ember találkozik, valójában hat személy van jelen. Kettő, ahogyan látják önmagukat; kettő, ahogyan látják egymást; és kettő, amilyenek valójában." - William James
Háború van, mindegy, hogy hányadik. Egy katonaszökevény és egy menekült lány bujkál egy gellérthegyi villában. Odakint ellenségek, a házon belül viszont csak egy férfi és egy nő, akik egymásra vannak utalva, akik próbálnak túlélni és megszabadulni a múltjuktól.
Játszanak, hogy eltereljék a figyelmüket a robbantások közeledő zajáról. Eljátszanak mindent és mindenkit; a múltat és a jövőt. 
De hol van a határ a játék és valóság között? És mik a játékszabályok a háború közepén?

A(z) KoMod - színház előadása

Kövessen minket a Facebookon!

Stáblista:

Vélemény:

szavazat: 8/10 2016 okt. 09. - 16:55:11
2016 okt. 09. - 16:55:11

FeHér ElepHánt Kulturális Ajánló Portálstripslashes((strlen('www.toptipp.hu')>0?' www.toptipp.hu':' www.toptipp.hu'))

GELLÉRTHEGYI ÁLMOK---Kovács Henrietta---Komód---Karinthy Színház

Hálás anyag Karinthy Ferenc Gellérthegyi-je, jutalomjáték két színész számára, tucatnyi, izgalmasabbnál izgalmasabb szituáció, briliáns dialógusokkal hatványozva. Kovács Henrietta parádés koncepciója háromszor két játszót használ, az egyéniségekhez illesztve osztja a jeleneteket, többeknek nyújtva így komoly játéklehetõséget.
Fönn Budapest ostroma dúl, a katonaszökevény és az üldözött lány szópókertõl a helyzetgyakorlatokig mindent kipróbál a beláthatatlan idejû bezártság enyhítésére. Több változatban is elmondja az átélt elõzményeket Szabó Sára, alakoskodásán átüt a kiéhezett szeretni, szeretve lenni vágy. Nem is akarja elhinni a Fiú meséit, együttérzést, jövõbe nézõ álmokat vár. Inoka Péter a háború feloldhatatlan dilemmáit feszegeti, elítélhetõ-e egy olyan vagy-vagy helyzetben, ahol mindkét válasz végzetes. Életben maradt, mégis kiszolgáltatott áldozat: a társadalom véleménye éppúgy sújtja, mint lelkiismereti vívódása.
Kovács Henrietta egymásba úsztatja a párok reagálásait, az eredetinél komplexebb, sokrétûbb értelmezéseket kínálva. A fegyverropogás, a bombák hangja, a kihunyó villanyfény tagolja a cselekményt, de a jelenetek közben is könnyen követhetõk az átmenetek. A fantázia féktelen csapongása szikár realitássá transzformálódik, apró térbeli gesztusok, villanásnyi elmozdulások teszik hitelessé a játékot.
Gulyás Ádám bírói mivoltát melltartó-parókájánál is hatásosabban erõsíti reszelõsre változtatott hangszíne, a Fiúban lappangó, késõbbi férfiasságot elõlegezi meg. Széplaki Szilvia primadonnai felsõbbséggel piruettezik hódolója érzelmein, igazi dáma a luxusétteremben, borsót kanalazva is bélszín-mámort sugall. Kocsis Fülöp Soma kamaszos izgékony hévvel hevül, karikírozó képessége kiváló, roggyant bácsiként robbanékony komikumot csempész a zord bunkerfalak közé. Házsártos nyelvelõ Bodó Edit, aki szédületes mimikával élteti öreg és fiatal lényét egyaránt. Cserfes csücsörítése némán is megszólal, szeme villanása lézersugárként szabdalja a szûk teret. Valahogy elhisszük, tucatnyi forró kaland izzította bakfiséveit.
Az együttes példás összjátéka, Kovács Henrietta emelkedõ feszültségû, sokszálú rendezése Karinthy ünneppé avatja a Komód Színház elsõ Karinthy Színház-i produkcióját.