Az OMMA-ban Nagy József (Josef Nadj), a magyar származású, világhírű koreográfus nyolc táncosból álló csapatot állított össze, a táncosok Maliból, Szenegálból, Elefántcsontpartról, Burkina Fasóból és a két Kongóból származnak. Az előadást az általuk hozott sokféle hatás, kultúra, mozgás és történet hatja át; mindenki a saját nyelvét, identitását, saját táncát képviseli, mégis, csoportjuk szinte egyetlen testté válik. Az egyén és a közösség ezen viszonya elvezet minket az ember mint egyetemes lény megmutatásához.
Az OMMA a tánc gyökereihez nyúlik vissza, melynek a mozgás a lényege, s az univerzum a horizontja. A dolgok eredetét keresi és a koreográfus azon feltevését igyekszik bizonyítani, mely szerint a tánc az emberiséggel együtt született. Ha ez így van, akkor a tánc és a mozgás forrásához való visszatérés nem egyenlő-e a világegyetem eredetéhez való visszatéréssel?
Az élet körforgását vizsgálva az előadás valami lényegire mutat: arra a képességünkre, hogy valóban meglássuk és észrevegyük a körülöttünk lévő világot, hogy felismerjük a mélyen bennünk rejlő dolgokat, közös sorsunkat. Így az ógörög OMMA szó jelentése új megvilágításba kerül: a „szem”, illetve mindaz, „amit látunk vagy nézünk”.
Koreográfus: Josef Nadj
Szereplők: Djino Alolo Sabin, Timothé Ballo, Abdel Kader Diop, Aipeur Foundou, Bi Jean Ronsard Irié, Jean-Paul Mehansio, Marius Sawadogo, Boukson Séré
Művészeti munkatárs: Ivan Fatjo
Fény: Rémi Nicolas
Hangzás világ: Tatsu Aoki & Malachi Favors Maghostut, Peter Brötzmann & Han Bennink, Eureka Brass Band, Jigsaw, Lucas Niggli, Peter Vogel
Technikai rendező: Sylvain Blocquaux
Hangmérnök: Ivan Fatjo or Steven Le Corre or Pierre Carré
Produkció és turné: Bureau PLATÔ – Séverine Péan, Mathilde Blatgé
Hozzászólások